KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Kommentoitu viesti

Koiraihminen

#3412 Siis uskomatonta touhua teillä

16.02.2012 00:05

Ulkopuolisena päädyin tänne googlen kautta.
Itse tekisin mielelläni vapaaehtoistyötä omalla ajallani, mutta omaa rahaa ei ole sellaiseen laittaa.

Oletteko kukaan miettineet miltä tämä näyttää ulkopuolisille, esim lahjoittajille? Kaikki haukkuu toisiaan yhdistyksinä ja yksityishenkilöinä. totta puhuen jos olisin yritysihminen ja joku yhdistys pyytäisi lahjoitusta, ilman muuta tämän päivän tietotekniikalla laittaisin ry:n hakuun ja tämmöisen keskustelun löydyttyä en laittaisi penniäkään yhdellekään yhdistykselle.

Eikö vain olisi helpompi antaa yhdistysten kasvaa erilleen ja antaa kaikkien toimia omilla motiiveillaan ja tavoillaan? se joka haluaa kannattaa jotakin yhdistystä ja olla toiminnassa mukana, kannattakoon sitä joka ajaa kannattajan ajatusmaailman mukaisia arvoja.

Itse en kuulu mihinkään ed mainituista yhdistyksistä, ja toivon ettei kukaan rupea minua herjaamaan täällä omien mielipiteideni takia. Aikaisemmin käydystä keskustelusta en tunnista itseäni että voisiin kuulua mihinkään yhdistyksistänne, joten toivottakoon että minäkin jonain päivänä löydän sen oman "joukkueen" johon tunnun kuuluvani ajatusmaailmaltani ja arvoiltani.

On hyvä, että jos joku ei pysty huolehtimaan kaikista heitteille jätetyistä/syntyneistä, on joku joka viitsii nähdä vaivaa perustaa toisen yhdistyksen jolla riittää aikaa myös niille jotka eivät ole vielä kaipaamaansa apua saaneet.

Kaikilla yhdistyksillä on rajansa resursseissa, toisilla rahan kanssa, toisilla tekijöiden suhteen. Luulisin että Pirkanmaa alueena on riittävän laaja jotta sinne useampikin yhdistys mahtuu hyvää tekemään. Eikö ole ihan positiivista jos yhdelle kissalle löytyisi useampi pelastaja?

Vastaukset

Sanna

#3414 Re: Siis uskomatonta touhua teillä

2012-02-16 09:34:33

#3412: Koiraihminen - Siis uskomatonta touhua teillä 

 Kyllä moni asia olisi hyvä toteuttaa niin kuin tuossa mainitsit. Vain yksi iso MUTTA on tässä asiassa. Uudella yhdistyksellä ei ole varaa vuosiin perustaa minkäänlaista karanteenitilaa ja siksi on suuri vääryys että karanteenitilaa haluavat savustettiin ulos KKY:stä. KKY:llä olisi ennen tätä toimijoiden häätöä ollut sekä rahallisia että henkilöresursseja toteuttaa tämä. Lisäksi he ovat monta vuotta tätä kaavailleet ja puhuneet tekevänsä, joten moni KKY:lle lahjoittanut on taatusti pettynyt kun näin ei käynytkään.

Karanteenitila on äärimmäisen tärkeä eläinsuojelutyössä. Eläinsuojeluyhdistyksen on muutoin lähes mahdotonta pitää taudit loitolla ensikodeista. No joo, on sellainen vaihtoehto että pienennetään toimintaa ja pelastetaan vain niitä eläimiä, joilla ei tautipelkoa ole. Mutta mitä eläinsuojelua se sellainen on että kaikkein huonoimmassa asemassa olevat jäävät ilman apua?

Eikä tämä ole ensimmäinen kerta kun joku hyväntekeväisyysyhdistys ryvettyy ja täysin aiheesta. Väärinhän KKY kuitenkin teki. Ja se on ollut aiheellista tuoda ilmi. Tosin täällä adressissa on porukkaa, jotka eivät viitsi kommentoida itse aihetta vaan täysin epäolennaisia asioita ja se on todellakin laskenut tämän adressin tasoa.

Siinä olet oikeassa että ei tästä kirjoittelusta enää hyötyä olekaan. Mikään ei kuitenkaan muutu. Ja uskoisinkin että kun nyt saadaan vuosikokouksessa todettua KKY:n nykytilanne niin eiköhän kirjoittelu tännekin lopu. Kaikki jatkuu ennallaan.

Itse olen eläinihminen, en kissaihminen, enkä koiraihminen (multa siis löytyy kumpiakin :)). Tärkeintä on kaikkien hätää kärsivien auttaminen ja Suomessa nyt tuntuu kissoja tällaisessa tilanteessa riittävän.

Kissojen puolella oleva KKY:n jäsen

#3421 Re: Siis uskomatonta touhua teillä

2012-02-16 13:21:59

#3412: Koiraihminen - Siis uskomatonta touhua teillä 

 Täällä adressissa on kysymys vain siitä, että KKY:n hallitus on ulkoistanut hädänalaisten kissojen auttamisen toimintansa ulkopuolelle. Tämä toiminto ja myös muiden tiettyjen toimintojen alasajot tehtiin jäsenistöä kuulematta!Heille vääristeltiin törkeästi asioita ja pimitettiin todellista tietoa.

Yhdistyksellä olisi rahaa ja oli ollut tekijöitäkin näiden eniten apua tarvitsevien kissojen auttamiseksi, kunnes  he ajoivat kaikki nämä kissa-aktiivit ihmiset ulos yhdistyksestä painostuksellaan ja perusteettomalla mustamaalauksellaan.

KKY on myös vastuullinen lahjoittajille, että kerätyt varat käytetään siihen, mihin ne on kerättykin eli kissojen suojeluun. Hallituksen kannan puoltajat yrittävät vain tuoda muita yhdistyksiä tähän samaan soppaan ja parjata heitä nyt kun oma maine on auttamattomasti mennyt. Tämä kaikki on heidän osaltaan epätoivoisten ihmisten huutelua. Valitettavasti vain niin makaa kuin petaakin!

 Minä olen edelleenkin KKY:n jäsen ja olen oikeutettu kritisoimaan heille asiasta ja niin tulen myös vuosikokoukseen sanomaan!

 


Vieras

#3422 Re: Siis uskomatonta touhua teillä

2012-02-16 16:17:55

#3412: Koiraihminen - Siis uskomatonta touhua teillä

Ei millään pahalla, varmasti tarkoitit hyvää ja kommenttisi oli asiallinen MUTTA kannattaisi ehkä ensin perehtyä paremmin asiaan ennenkuin kommentoi. Asia on vakavampi kuin adressin keskustelupalstaan pintapuolisesti tutustuen luulisi. Pitää pyrkiä katsomaan pintaa syvemmältä. Ja tällä "jutulla" on juurensa ja historiansa paljon pidemmältä ajalta kuin tämä adressin perustamispäivä. Tämä on vain jäävuorenhuippu, johon olet törmännyt.

Onko sinusta oikein, että joku yhdistys kerää varoja (tässä tapauksessa satojatuhansia) vapaaehtoistoimintaansa yhdistyksen säännöissä mainittuun tarkoitukseen (tässä tapauksessa katastrofikissojen auttamiseen) mutta ei käytäkään niitä sitten kuitenkaan lupaamallaan tavalla? Jättäen toiminnastaan pois juuri sen kohteen jota ovat mainostaneet lahjoittajilleen ja jota varten ihmiset ovat lahjoittaneet varojansa? Jota varten yhdistys on aikoinaan perustettu? Ja yhdistys ajaakin toimintansa alas vedoten tekosyihin?

Eikö tässä ole vähän huijaamisen makua? Vai mitä tuumit jos itse lahjoitat johonkin auttamistarkoitukseen rahaa mutta se ei menekään siihen tarkoitukseen vaan pankkitiliä lihottamaan ja tällä pankkitilillä onkin tarkoitus tehdä ihan jotain muuta?

Tässä on kyseessä sen suuruusluokan periaatteelliset, eettiset ja moraaliset  asiat joita ei voi lakaista maton alle. Tällä on suurempi merkitys kuin ko.yhdistyksen hallituksen kyseenalaisten toimien kritisoiminen. Kyllä tämä koskee periaatteellisesti koko eläinsuojelukenttää, ilman vapaaehtoistoimintaan perustuvia yhdistyksiä Suomi ei pärjää, viranoimaistoiminta on täysin riittämätöntä. Ja jos tällaisia yhdistyksiä alkaa olla enemmänkin, niin siitä lankeaa syvä epäuskottavuuden varjo ja epäilys vapaaehtoimintaa kohtaan.

Täällä on asiallista ja ikävä kyllä myös asiatonta kirjoittelua ja ikävä kyllä ne asiattomimmat tulevat juuri tämän adressin kohteena olevan yhdistyksen hallituksen puolustajilta.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

2012-02-16 17:00:49