KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Sanna

/ #3414 Re: Siis uskomatonta touhua teillä

16.02.2012 09:34

#3412: Koiraihminen - Siis uskomatonta touhua teillä

Kyllä moni asia olisi hyvä toteuttaa niin kuin tuossa mainitsit. Vain yksi iso MUTTA on tässä asiassa. Uudella yhdistyksellä ei ole varaa vuosiin perustaa minkäänlaista karanteenitilaa ja siksi on suuri vääryys että karanteenitilaa haluavat savustettiin ulos KKY:stä. KKY:llä olisi ennen tätä toimijoiden häätöä ollut sekä rahallisia että henkilöresursseja toteuttaa tämä. Lisäksi he ovat monta vuotta tätä kaavailleet ja puhuneet tekevänsä, joten moni KKY:lle lahjoittanut on taatusti pettynyt kun näin ei käynytkään.

Karanteenitila on äärimmäisen tärkeä eläinsuojelutyössä. Eläinsuojeluyhdistyksen on muutoin lähes mahdotonta pitää taudit loitolla ensikodeista. No joo, on sellainen vaihtoehto että pienennetään toimintaa ja pelastetaan vain niitä eläimiä, joilla ei tautipelkoa ole. Mutta mitä eläinsuojelua se sellainen on että kaikkein huonoimmassa asemassa olevat jäävät ilman apua?

Eikä tämä ole ensimmäinen kerta kun joku hyväntekeväisyysyhdistys ryvettyy ja täysin aiheesta. Väärinhän KKY kuitenkin teki. Ja se on ollut aiheellista tuoda ilmi. Tosin täällä adressissa on porukkaa, jotka eivät viitsi kommentoida itse aihetta vaan täysin epäolennaisia asioita ja se on todellakin laskenut tämän adressin tasoa.

Siinä olet oikeassa että ei tästä kirjoittelusta enää hyötyä olekaan. Mikään ei kuitenkaan muutu. Ja uskoisinkin että kun nyt saadaan vuosikokouksessa todettua KKY:n nykytilanne niin eiköhän kirjoittelu tännekin lopu. Kaikki jatkuu ennallaan.

Itse olen eläinihminen, en kissaihminen, enkä koiraihminen (multa siis löytyy kumpiakin :)). Tärkeintä on kaikkien hätää kärsivien auttaminen ja Suomessa nyt tuntuu kissoja tällaisessa tilanteessa riittävän.