Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Pink Butterfly

#36676 Selkeästi sanottu...

22.06.2014 21:47

#36671: - Re: Tämä adressi

Hyvä kirjoitus siitä mitä tasa-arvo on ja mihin se  liittyy.Hyvin yksinkertaisellakin ajattelukapasiteetilla varustettu ihminen ymmärtää kyllä helposti sen,että eihän se että mies ja nainen ovat suhteessa kerro vielä mitään siitä millaiset heidän keskinäiset välinsä ovat ja miten he puolisoina toisiaan kunnioittavat.

Ei siitä kunnioittavatko he luonnostaan  jotain tasa-arvon ihannetta suhteessaan, vai onko kyseessä täydellinen alistus- tai kiristyssuhde ,jossa esim. toisen raivokohtaukset ovat suhteen arkipäivää,eikä esim.vaimon pahoinpitelykään ole siitä mikään kovin erikoinen poikkeama.

Esimerkkejähän tällaisista suhteista on vaikka millä mitalla. Kuka muuta väittää,ei pysty näkemään kaikkia tosiasioita realistisella tavalla.Esim. sitä ,että perheväkivaltatapausten hankala selvittely on Suomessa myös  poliisille aivan  arkipäivää.

Itse asiassahan tuo koko ajatus,jonka mukaan siis ´miehen ja naisen liitto on aina  tasa-arvoinen, koska toinen on mies ja toinen on nainen´on aivan älytön eikä siinä ole mitään mieltä.Sitä ei voi aloittaa edes tarkastelemaan,koska sehän viittaa pelkästään sukupuoleen, eikä mihinkään muuhun.

Asiaa on täällä  ehkä syytä hiukan yksinkertaistaa esimerkiksi: tiedämme, että Matti ja Maija ovat naimisissa keskenään.Se on ainoa asia mitä heistä tiedämme.Millaiseksi voisimme tämän tiedon perusteella kuvata heidän liittoaan,mitä sanoa heidän keskinäisistä väleistään ja parisuhteestaan yleensäkään? Senkö,että Matti on mies ja Maija nainen...?

Sixpack

#36677 Re: Ihmisoikeudella ei saa?

22.06.2014 21:58

#36675: Homous on todella negatiivinen keksintö. - Ihmisoikeudella ei saa

Vastaus kysymykseesi: Ei ,koko tuossa sinun  kirjoituksessasi ei nyt  ollut mitään järkeä. Jo sen otsikko osoitti selvästi ,että luvasssa on nyt taas täysin älyvapaata tekstiä.


Vieras

#36678 Re: AP on homo

22.06.2014 22:47

Pink Butterfly

#36679 Re: Ihmisoikeudella ei saa ?

23.06.2014 00:20

#36675: Homous on todella negatiivinen keksintö. - Ihmisoikeudella ei saa

Ajatus siitä ,että olisi yleensä  olemassakaan   jotain ihme ´tervettä ajattelua tasa-arvosta´ on jo varsin epätasa-arvoinen sinänsä. Kuka tuon ajattelumallin ja sen ajatustavan ensinnäkin määrittelisi? Entäpä tuo vielä epämääräisempi ´terve kasvu´,jonka sitten  homous muka ´tuhoaa´?

"Älä kuule löpise joutavia" ,sanon suoraan  sinulle,  joka noin väität ! Paljon ennemmin se sen terveenä kasvun uhkaa tuhota,jos ihmisen ei jo nuoresta pitäen anneta ympäristönsä taholta olla sitä, mitä se on.

Tämä on kasvamisessa tosiasia;omat vanhemmat voivat ymmärtämättömyydellään ja hyväksymättömyydellään itse tehdä lapselleen kaikkein eniten hallaa esim. juuri sen terveen itsetunnon kasvulle lapsessa. Ei ole valitettavasti lainkaan harvinaista,että nuori saattaa tulla tilanteesta niin ahdistuneeksi,että kokee itsemurhan ainoana ulospääsymahdollisuutenaan siitä.

Tuo taas ,että "homous on todella negatiivinen keksintö" menee  ajatukseltaan ja ilmaisultaan jo suorastaan  ns. ´camp´-huumorin piikkiin.

Mutta toisaalta se panee ajattelemaan:onko vieläkin sellaisia,joilla tosiaan on noin järkyttävän typerät ajatukset ja sen lisäksi vielä  aivan käsittämättömällä tavalla joku itseoikeutettu ja  ,ikäänkuin itselleen ´noin vain´  otettu,  missionsa propagoida julkisesti totena noita omia  hölmöyksiään ? Hölmöyksiä,jotka ovat pelkästään vahingollisia ja joita nyt ei ainakaan haluaisi kenenkään teininuoren ja kasvuiässä olevan, lukevan .Parempi olisi,etteivät näkisi ollenkaan tuollaista´tekstimyrkkyä´terveelle kasvulleen itsenäisesti ajattelemaan kykeneviksi ihmisyksilöiksi, valmiina aikanaan  astumaan itse maailmaan ja omaan elämäänsä.


Vieras

#36680

23.06.2014 05:06

Päivän Sana

Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.

Fil. 3:13-14 (KR33/38)
http://raamattu.uskonkirjat.net/daily.html


Vieras

#36681 Re:

23.06.2014 05:48

#36680: -

 

 

Paavalilainen mersu,  joka ajaa huomiseen täysi toivo mukanaan:

Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.Fil. 3:13-14 (KR33/38)


Isä peitä  tämä maa tuntemuksellasi,  kuin vedet peittävät meren!



Saamme tänään maanantaina,  ja huomenna tiistaina,   kuka mitenkin,  päällään seisoen,  polvillaan rukoillen,  paastoten kuka mitenkin,  olla hiljaa sydämissämme Kaikkivaltiaan Jumalan edessä,  että hän vaikuttaisi  nyt voimallaan  kun lakivaliokunta keskiviikkona kokoontuu äänestämään lakialoitteesta.



Liitän itse  mukaan Syyrian humanitäärisen hädän,  pikaista apua tarvitsevia on miljoonittain.


J
os  olet jostain syystä (sairaus tms) huono paastoamaan,  kokeile oman tuntumasi mukaan 
aamun tai aamupäivän lyhytaikaista paastoa,  olen kokenut sen erittäin hyväksi.   Jopa se,  että antaa aamupuuron odottaa,  ja etsii ensin Jumalan kasvoja,  aukaisee rukousta.   Työelämän vaateet ovat kuitenkin kovat,  ei mitään paineita sinne!
Siunaus päivääsi!  kuka oletkin,  missä asutkin,  mitkä ovatkaan mietteesi ja ajatuksesi.  Anna Herran Jeesuksen pestä pois syntisi  ja puhdistaa kaikesta vääryydestä sydämesi!   Siunaus  on pienen pyynnön päässä!    Ja tunteilla tai ilman,  tämä tekee  sinusta hänen omansa ja rakkaansa.   Nähdään!



Vieras

#36682 Re: Re:

23.06.2014 05:53

#36681: - Re:

 





Akatistos    Kunnia Jumalalle kaikesta



Kunnia Sinulle, kun kutsuit minut elämään;
Kunnia Sinulle, kun näytit minulle maailmankaikkeuden kauneuden;
Kunnia Sinulle, kun avasit eteeni taivaan ja maan viisauden kirjaksi;
Kunnia Sinulle ikuisuudesta tämän ajallisen maailman keskellä;
Kunnia Sinulle salatuista ja näkyvistä lahjoistasi;
Kunnia Sinulle elämäni jokaisesta askeleesta;
Kunnia Sinulle kaikista surun huokauksistani;*
Kunnia Sinulle jokaisesta ilon hetkestä;
Kunnia olkoon Sinulle, Jumala, iankaikkisesti.

 

 


Vieras

#36683 Re: Re: Re:

23.06.2014 06:03

#36682: - Re: Re:

 

 

2 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

3 Minä kiitän Jumalaani, niin usein kuin teitä muistan,

4 aina kaikissa rukouksissani ilolla rukoillen teidän kaikkien puolesta,

5 kiitän siitä, että olette olleet osallisia evankeliumiin ensi päivästä alkaen tähän päivään saakka,

6 varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka.


Paavali


Vieras

#36684 Re: Re: Re: Re:

23.06.2014 06:08

#36683: - Re: Re: Re:

 

Psalmi 34

1. Daavidin virsi, kun hän tekeytyi mielipuoleksi Abimelekin edessä ja
tämä karkoitti hänet luotansa ja hän meni pois.

 

2. Minä kiitän Herraa joka aika, hänen ylistyksensä on alati minun suussani.
3. Herra on minun sieluni kerskaus, nöyrät sen kuulevat ja iloitsevat.
4. Ylistäkää minun kanssani Herraa,  Kiittäkäämme yhdessä hänen nimeänsä.
5. Minä etsin Herraa, ja hän vastasi minulle, hän vapahti minut kaikista peljätyksistäni.
6. Jotka häneen katsovat, ne säteilevät iloa, heidän kasvonsa eivät häpeästä punastu. 

7. Tässä on kurja, joka huusi, ja Herra kuuli ja pelasti hänet kaikista hänen ahdistuksistansa.
8. Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät.
9. Maistakaa ja katsokaa, kuinka Herra on hyvä. Autuas se mies, joka häneen turvaa!
10. Peljätkää Herraa, te hänen pyhänsä, sillä häntä pelkääväisiltä ei mitään puutu. 

11. Nuoret leijonat kärsivät puutetta ja näkevät nälkää, mutta Herraa etsiväisiltä ei mitään hyvää puutu.
12. Tulkaa, lapset, kuulkaa minua: Herran pelkoon minä teidät opetan.
13. Kuka oletkin, joka elää tahdot ja rakastat elämän päiviä, nauttiaksesi onnea:
14. varjele kielesi pahasta ja huulesi vilppiä puhumasta;
15. vältä pahaa ja tee hyvää, etsi rauhaa ja pyri siihen. 

16. Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän huutoansa.
17. Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan, hävittääksensä maasta heidän muistonsa.
18. Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa.
19. Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.


20. Monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista.
21. Hän varjelee kaikki hänen luunsa: ei yksikään niistä murru.
22. Pahuus tappaa jumalattoman, ja jotka vanhurskasta vihaavat, ne tulevat syynalaisiksi.
23. Herra lunastaa palvelijainsa sielut, eikä yksikään, joka häneen turvaa, tule syynalaiseksi.

 

 

 

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

23.06.2014 06:09



Vieras

#36686 Re:

23.06.2014 06:11

#36685: -

 

Näin on,  mitenkään kieltämättä normaalien avioliittojen ongelmia,  juuri toisen sukupuolen suhteissa voi olla voimakas
valta-asetelma!

naisen ja miehen avioliiton puolesta.

#36688 Homot eivät uskalla puhua Hollannin

23.06.2014 06:17

Tutkimuksista kun hiv on vakava kansantauti myös Hollannissa. Tämä osoittaa sen että hiv levittäminen painaa mieltä, mutta ei uskalleta ottaa kantaa kun homot itse tekevät tätä karmeaa tekoa toistuvasti. THL ja Hollannin tutkimukset ovat yhteneväiset siitä mihin homous johtaa. Homot himon vallassa lisää hiviä ja aidsia ja se on täysin vastoin lain tarkoitusta. Lain tavoite on estää lisävahinkoa. Homous estää tasa arvoisen kehityksen yhteiskunnassa ja tuhoaa ihmisyyttä hivin kautta.

Vieras

#36689 Re: Re: Re: Re: Re:

23.06.2014 06:34

#36684: - Re: Re: Re: Re:

 

 

 

T

(Rukoilla voi myös laulaen: Sen kielen sulle soi Isä taivainen,
Siis kieli on tää yhteinen!)


1.
Sinulle kiitos, Isä maan ja taivaan,
on nimes suuri, pyhä, kallis aivan,
ja armosi on vakaa, määrätön,
taivaankin tähtein yli ääretön, ääretön.


 

 

4.Synnistä minut olet pelastanut,
käärmeeltä pään jo rikki musertanut.
Lahjoitit armosi ja rauhasi,
ne Kristus kuolemallaan ansaitsi, ansaitsi.


7.
Haltuusi uskon koko elämäni,
henkeni, voimani ja tehtäväni.
Oi, siunaa työni kunniaksesi
ja lähimmäisenikin parhaaksi, parhaaksi.

8.
Luo minuun lujaa mieltä, rohkeutta
julistamaan taas armon avaruutta
ja valtaa, kunniaasi korkeaa.
Se yli taivaittenkin kohoaa, kohoaa.

9.
Yhdessä kristikunta kaikkialla,
etelän, pohjan, idän, lännen alla,
sinulle, Kristus, tuokoon kiitoksen,
Isälle ylistyksen ikuisen, ikuisen.

Laurentius Paulinus Gothus 1633. Suom. virsikirjaan 1701. Uud. Julius Krohn 1880, komitea 1937.

 

Homous on epätasa arvoa.

#36690 Homous lisää syrjäytymistä.

23.06.2014 08:16

Elämä on lisääntymistä. Kun homot eivät pysty lisääntymään on edessä lisää työttömyyttä, työvoimapulaa, koulujen lakkauttamisia, lapsipulaa kouluissa jne. Homous on vakava este kehitykselle ja hyvinvoinnille. Homous aiheuttaa vakavaa hiv ja aidsia, joka luo syrjäytymistä ja tämä kaikki on täysin vapaaehtoisesti tehtyä. Kukaan ei pakota tekemään homous tekoja. Avioliittolakiakaan ei pidä muuttaa jonkun halusta vaan tehdä asioita omasta himostaan ja vaatia muiden hyväksymistä hivin levittämiselle. Kukaan poliitikko ei lähde homohiviä tukemaan. Hivi leviää juuri homo porukoissa. THL ja Hollannin tutkimukset. Suomessa hiv tartuntoja 150-200 kpl vuodessa nyt ja ennuste on vielä pahempi. Hollannissa homoliittojen jälkeen tuhansia hiv tartuntoja.

Avioliittoa ei tule sotkea järjettömään homohiv sekoiluun.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

23.06.2014 08:33


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

23.06.2014 08:34


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

23.06.2014 08:37



Vieras

#36694 Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

23.06.2014 13:49

 

http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/cache.png...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

23.06.2014 13:54


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

23.06.2014 13:56



Vieras

#36697 Päivi salaliiton uhrina

23.06.2014 14:18


Päivi Räsänen joutui illuminaattien, vapaamuurareiden, wallenbergiläisten, Hollywoodin rahajuutalaisten ja homojen kansainvälisen salaliiton uhriksi ja saa potkut:

http://yle.fi/uutiset/kd_vaihtamassa_puheenjohtajaa_-_paivi_rasanen_tama_oli_yllatys/7315244

 

http://img.yle.fi/uutiset/kotimaa/article7311667.ece/ALTERNATES/w580/LKS+2014061...


Vieras

#36698 "Täysin oma töppö. Nyt kaduttaa valtavasti"

23.06.2014 14:26


Persut osaavat töppäillä lahjakkaasti. Muita lahjoja ei heillä sitten olekaan.

Kuuluuko kansanedustajan työnkuvaan nukkuminen työnteon aikana?



http://yle.fi/uutiset/perussuomalaisten_oinonen_nukkui_ohi_oman_esityksensa/5686371


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

23.06.2014 14:45


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

23.06.2014 14:52