Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

#33626 Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

09.04.2014 06:02

Presidentti Kyösti Kallion rukous.

Taivaallinen Isämme, katso armossasi kansamme puoleen. Sinä olet luonut sen ja rakastat sitä. Sinä näet, että se on mitä suurimmassa vaarassa. Siksi rukoilemme sinua Herra, auta meitä hädässämme äläkä anna meidän hukkua.

Lahjoita kääntymys synnin ja laittomuuden teiltä, jotka johtavat kansamme tuhoon. Herra, armahda meitä.

Herra Jeesus Kristus, ilman sinua olemme voimattomia hävittäviä voimia vastaan, jotka tulvivat kansamme yli ja myrkyttävät sen. Siksi me kerskaamme Sinun voitostasi pahuuden henkivaltoja vastaan, joiden vaikutukset ovat joka päivä sanoin ja kuvin julkisuudessa nähtävissä.

Herra, Sinä olet Golgatan ristillä voittanut pimeyden vallat. Niiden täytyy väistyä myös tänään, koska ylistämme Sinun nimeäsi niiden ylitse. Tähän me uskomme, sillä Sinä voit myös meidän aikanamme varjella ihmiset s-atanalliselta eksytykseltä. Herra armahda meitä.

Auta meitä Pyhän Henkesi kautta ryhtymään omassa elämässämme taisteluun syntiä vastaan ja olemaan kestäviä loppuun asti. Tee meidät kansamme keskellä merkiksi Sinun vapauttavasta armostasi.

Täytä meidät niin Sinun rakkaudellasi, että tulemme kuuliaisiksi Sinun käskyillesi. Rakkautesi olkoon meissä se voima, joka voittaa pimeyden vallat kansassamme.

Herra Jeesus Kristus, kaiken voimme sinun kauttasi. Siihen me uskomme.

Armahda meitä.

Ajankohtainen rukous myös meille kaikille suomalaisille. Turha sitä on toisia täällä pilkata syytellä ja ahdistella. Täällä saa puolustaa hyvällä mielin ja kaikessa rauhassa nykyistä avioliittolakiamme. Ei siitä pidä syyllistää toisia jotka ovat nykyisen avioliittolain kannattajia.

Vieras

#33627 Re: Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

09.04.2014 06:18

#33626: - Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

"Turha sitä on toisia täällä pilkata syytellä ja ahdistella. Täällä saa puolustaa hyvällä mielin ja kaikessa rauhassa nykyistä avioliittolakiamme. Ei siitä pidä syyllistää toisia jotka ovat nykyisen avioliittolain kannattajia."

...mutta sen sijaan homoja on syytä syyllistää ja ahdistella sielunsa kyllyydestä....?

https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A

Vieras

#33628 Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

09.04.2014 06:25

http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/cache.png...

Vieras

#33629 Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

09.04.2014 09:25

Signal

#33630 Re: Re: Re: USA edelläkävijä, tässäkin?

09.04.2014 09:44

#33612: Panty-boy - Re: Re: USA edelläkävijä, tässäkin?

Jo eläimetkin ymmärtävät maanjäristyksen tulon saapuvan, mutta ihmiset vielä elävät kuin viimeistä päivää.

https://www.youtube.com/watch?v=ij7ZHa1GqPQ

Vieras

#33631 Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

09.04.2014 10:25

#33628: - Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

ahistaako taas kovasti?

ymmärtäisit "nauttia" edes tästä, kun herätys tulee, silloin olet todella epätoivoinen...

res.matr.

#33632 Suhteellisuudentaju veisi paremmin keskustelua eteenkinpäin...

09.04.2014 11:52

#33626: - Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto 

Aika jännästi tosiaan sanottu....että siis SAA puolustaa nykyistä avioliittolakia(-mme), mutta EI pidä syyllistää niitä toisia(??),jotka ovat tämän lain kannattajia....Täysin turhia sanoja  tässä olivat siis 1) ´mutta´; 2) ´siitä´;3)´toisia´ja  4)´jotka ovat´....

Miltähän kuulostaisi ,jos esim.  jonkun firman kokouksessa sanottaisiin: " Yrityksemme myyntiä saa olla mukana vastustamassa, mutta ei pidä syyllistää niitä toisia, joiden mielestä yrityksemme myyntiä pitää vastustaa"- sanoisin, ettei tuossa olisi paljon järkeä eikä mieltä...Mistä teitä muuten täytyy armahtaa-siitäkö ettette itse halua antaa muille mitään armoa tai arvoa?

Siitäkö ,että pidätte homoseksuaaleja ihmisiä, jotka haluaisivat elää ja saada yhteiskunnan tunnustuksen parisuhteelleen (niinkuin tekin) ..." pimeyden valtoina kansassamme". Ja sitten vielä kehtaat sanoa ,että "meille KAIKILLE suomalaisille"! Kaikki me ,yli 160.000 ihmistä jotka tuon kansalaisaloitteen tasa-arvoisen avioliiton puolesta allekirjoitimme OLEMME MYÖSKIN tämän maan kansalaisia. Uskon vilpittömästi ,ettei kukaan meistä katso edustavansa "pimeyden valtoja kansassamme" ,kuten sinä kirjoittaja, haluat tämän asian nähdä. Ei meillä ole tarvetta rukoilla omaa tahtoamme  asiassa vastustaaksemme.

Ettehän te, arvoisat tasa-arvoisen avioliittolain vastustajat,ole täällä Suomessa (...tai  missään muuallakaan) minkäänlaisen vainon kohteena.Kukaan ei täällä sen vuoksi uhkaa henkeänne tai omaisuuttanne, tai ole viemässä lapsianne ,tai hajoittamassa perheitänne tms.Mikäli jotain sellaista kuvittelette, on se tosiaankin vain pelkkää kuvitteluanne ja mielikuvituksenne on siinä tapauksessa mitä ilmeisimmin tehnyt teille  jo omat  tepposensa.

Siitähän tämä koko juttu täällä lähinnä on kiikastanutkin:usein ei  näet voi välttyä siltä vaikutelmalta, että monilta tänne kirjoittavilta kaikki suhteellisuudentaju ,sekä sen myötä  myös ajan- ja paikantaju ovat päässyt karkaamaan pahasti käsistä.(emmehän me esim. nyt ole valmistautumassa talvisotaan lähtöön). Kun siihen liittyy vielä heikkomuistisuus ( tämäkään pres. Kallion puhe ei ole täällä esillä ensimmäistä kertaa),niin kaikki edellytykset onnettomalle keskustelulle ovatkin jo  kasassa.Ajan kysymys on vain se , milloin se muuttuu enää  keskinäiseksi monologiksenne.´Kaikki merkit siihen suuntaan ovat jo ilmassa´, käyttääkseni nyt minäkin  tätä presidentti Kekkosen nasevaa  ilmaisua....

Vieras

#33633 Re: Suhteellisuudentaju veisi paremmin keskustelua eteenkinpäin...

09.04.2014 13:07

#33632: res.matr. - Suhteellisuudentaju veisi paremmin keskustelua eteenkinpäin...

Presidentti Kyösti Kallion puhe on täällä oikein hyvä ja paikallaan, elämme Suomen kannalta samanlaista aikaa. Puheen kannattaisikin toistaa joka kerta tuon kirkkoerotilaston jälkeen.

Vieras

#33634 Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

09.04.2014 13:17

http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/cache.png...

Valitse nimimerkki

#33635 Re: Re: Suhteellisuudentaju veisi paremmin keskustelua eteenkinpäin...

09.04.2014 14:13

#33633: - Re: Suhteellisuudentaju veisi paremmin keskustelua eteenkinpäin...

Puheen kannattaisikin toistaa joka kerta tuon kirkkoerotilaston jälkeen.

Kannatti toisiaan toistaa Kyösti Kallion merkityksensä menettänyt rukous; kirkosta eroamisiin tuli heti selvä hyppäys.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

09.04.2014 14:42

Vieras

09.04.2014 15:36

Justiin noin, ei kande poltta ropuja!
Elämä se on kuin silkkiä vaan!
Lopussa on kaikki kohrallaan!
Vaik-ei näy-tä siiiiil-tä.
Taitaa tulla ilta,
Lypsyllekkin mennä vois,
Metsän laitaan laulu sois.
Mansikki ja Tilta,
Mansikki ja tilta.

res.matr.

#33638 Re: Re: Suhteellisuudentaju veisi paremmin keskustelua eteenkinpäin...

09.04.2014 16:40

#33633: - Re: Suhteellisuudentaju veisi paremmin keskustelua eteenkinpäin... 

75 vuotta vanhojen puheiden toistelu ei ole tämän päivän keskustelua, eikä se ollut kannanotto mihinkään keskusteluun edes silloin ,kun Kallio sen kansalle radiossa luki...

Jos väität ,että "elämme Suomen kannalta samanlaista aikaa",et varmastikaan ole elänyt sitä aikaa mihin nyt  vertaat- jos olisit ,et taatusti vertaisi...En toki ole sitä aikaa elänyt minäkään,mutta en  sitä myöskään, tähän nykyaikaamme,vertaa enkä näe siinä mitään verrattavaa...

Täällä julkaistuihin kirkostaeroamistilastoihinhan  voi näet aivan hyvin  suhtautua pelkällä olankohautuksella(...eivätkä ne välttämättä vaadi edes sitä) sensijaan  evakuointiohjeisiin, liikekannallepanoon, pimennysmääräyksiin tai pommitussireenien ujelluksiin ei aivan yhtä välinpitämättömästi voinut suhtautuakaan ,jos  nimittäin meinasi hengissä silloin säilyä.Tätä sinä  ilmeisesti et nyt ihan täysin ole tullut ymmärtäneeksi, jos kerran pidät niitä aivan samoina asioina.

Itse olen kyllä osannut kuunnella,  jos joku vanha ihminen on minulle  omia kokemuksiaan niistä ajoista kertonut ja niihin liittyviä tuntemuksiaan muistellut.Sinusta poiketen , kukaan heistä ei ole verrannut niitä aikoja näihin nykyisiin ,vuosikymmeniä myöhempiin rauhanaikoihin eikä myöskään verrannut tuota elämänsä ankarinta aikaa ja  niitä sen kovimpia vuosia ja esim. pommitusöiden kauhunhetkiä- mihinkään kirkostaeroamistilastoihin!

Näennäisestä ´isänmaallisuudestasi´ ja entisten presidenttien nimiin vetoamisestasi huolimatta sinulla taitaa kuitenkin todellisuudessa  olla varsin vähän kunnioitusta  ja ymmärrystä sen ajan   todellisuudessa kokeneita ikäihmisiä kohtaan,jos nimittäin   tuollaisia vertailuja ilkeäisit heille esittääkään. Turha täällä on mitään vanhoja  valtiomiesten puheita esittää, ne ovat nykyään enää historiallisia dokumentteja,  joiden alkuperäiskappaleet on arkistoitu tutkimustarkoituksiin, ja jotka on kopioitu historiankirjojen lehdille ja nettiin niistä tarkemmin kiinnostuneille. Sieltä ne löytyvät, mutta eiväthän ne todellisuudessa tutkijoitakaan  erityisemmin kiinnosta,sellaiset puheet joissa ei  kuitenkaan ole varsinaista informaatiosisältöä lainkaan .

Niiden postaaminen tänne  nyt on aivan irrelevanttia ja niiden avulla vetoaminen tässä keskustelussa osoittaa vain suhteellisuudentajun puutetta,vieläpä  erittäin pateettisessa muodossa.Voitaisiin sanoa:jopa naurettavalla tavalla...

Manne

#33639 Huldra vastaa

09.04.2014 17:45

Torstai o toivvoo täynnä ja huomenna o hernekeittopäivä, lisätehhoo vielä puolukkahillolla mustamakkara kanssa ja kolme lassii sahtii. Nyt kannattoo tulla hammee alle. Mie ihmettele teiti tilastoi, ku taivoon portille piäsee Hivin kanssa noppeemmi, mutta e suosittele kellekkää se o ikävä tauti, siihen ku kuoloo ussei. Himo ku iskee ni painekaa vaikka kylymällä rätillä ottoo ja jos jäistä vettä heittoo jalkoje vällii ni hetke kiima mennee ohi.Parempaa huomista,ei kannate mennä sinne peräaukolle, siel haisoo pahalle ja tullee ikävii tuliaissii. Jos ny viälä mietitte mikä tässä mualmaissa o oikke, nii se peräreikä ei oo anakkee sissäänmennoo tarkotettu, koitekkaa ymmärtee, se ei ole teittii varte. Parempoo Huamista, elekee siivosti ja rauhillisemppee loppuviikkooo
Hönne Malmö

#33640 Re: Huldra vastaa

09.04.2014 17:56

#33639: Manne - Huldra vastaa 

Mitä  jos häipyisit  jo  saman tien noine jo tuttuine ulostejuttuinesi tältä palstalta, ei varmaan moni jäisi kaipaamaan?

Manne

#33641 Huldra vastaa

09.04.2014 18:22

Vua tiälä näyttöö olevan parempii ihmissii, jotka kehottee häipyy, vua mie sano siul, et taiat olla itte huanolla polulla, mietippä tekosiis. Vua viimese kerra ku veät vehkeet takapualesta ja kumppani ku parkassee, ni voi olla et viimmene parkassu, paappa miettie. Vua kuka kaipoo, kuka ei ja ketä? Taivoosee piäsee, jos on nuhteessa, vua Huldra ei uskoo toitollee kellee.Parempoo huamist ja mie en suasittele tuakse mennoo, vua jäitä palleihi.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

09.04.2014 18:31

Manne

#33643 Huldra vastaa

09.04.2014 18:49

Vua näit STFU kommenttei heitellei on tiälä olluna, ja tuloksii 100% parantunna jokka o Huldraa tavannu, mie piere pitkee ja hartaasti, jotta tulos on se 100% ja jos joku epäilöö nii uusinta o aina hernekeittopäivänä, tervetulloo..pitäkee housut jaloisanne nii pitkälle piäsöö, onnee matkalle, piänet stepit sano Wahlroosikin.

Vieras

#33644 Re: Re: Re: Suhteellisuudentaju veisi paremmin keskustelua eteenkinpäin...

09.04.2014 19:00

#33638: res.matr. - Re: Re: Suhteellisuudentaju veisi paremmin keskustelua eteenkinpäin...

Presidentti Kallion rukous Suomen puolesta

Puhu oikeista asioista väärään aikaan – panet kaulasi mestauspölkylle.

Helena Anhava

Vieras

09.04.2014 19:33

1) Illan rukoushetken psalmi

Ps. 139:1–12

Herra, sinä olet minut tutkinut,
sinä tunnet minut.
  Missä olenkin, minne menenkin, sen sinä tiedät,
  jo kaukaa sinä näet aikeeni.
Kuljen tai lepään, kaiken olet mitannut,
perin pohjin sinä tunnet minun tekemiseni.
  Kielelläni ei ole yhtäkään sanaa,
  jota sinä, Herra, et tuntisi.
Sinä suojaat minua edestä ja takaa,
sinä lasket kätesi minun päälleni.
  Sinä tiedät kaiken. Se on ihmeellistä,
  siihen ei ymmärrykseni yllä.
Minne voisin mennä sinun henkesi ulottuvilta,
minne voisin paeta sinun edestäsi?
  Vaikka nousisin taivaaseen, sinä olet siellä,
  vaikka tekisin vuoteeni tuonelaan, sielläkin sinä olet.
Vaikka nousisin lentoon aamuruskon siivin
tai muuttaisin merten taa,
  sielläkin sinä minua ohjaat,
  talutat väkevällä kädelläsi.
Vaikka sanoisin: ”Nyt olen pimeyden kätköissä, yö peittää päivän valon”,
sinulle ei pimeys ole pimeää,
  vaan yö on sinulle kuin päivänpaiste,
  pimeys kuin kirkas valo.

http://evl.fi/Evkirja.nsf/vpFI?OpenPage

Vieras

#33646 Re: Re: Re: Re: Suhteellisuudentaju veisi paremmin keskustelua eteenkinpäin...

09.04.2014 19:40

#33644: - Re: Re: Re: Suhteellisuudentaju veisi paremmin keskustelua eteenkinpäin...

http://www.kirjasampo.fi/sites/default/files/styles/medium/public/kulsa_cache/im...

Heli Laaksonen:  Lehmä ja koivu

Runo alkuperäiskielellä:
(RAUMA)

Lehm ja koiv

Mää tahro olla lehm koivu al.

Mää en tahro olla luav.
Mää en tahro oppi uut taitto-ohjelma.
Mää en tahro selvittä äit-tytär suhret.
Mää en tahro viärä sitä kirjet posti.
Mää en tahro soitta Kelan tätil.
Mää en tahro muista yhtäkän pin-koori.

Antakka mu olla lehm koivu al.
Viäkkä mu väsyne nahk 
kamarim permanol, kakluni ette.

Eteläpohjanmaaksi 1:

Lehemä ja koivu

Minä taharon olla niinku lehemä koivun alla.

Minen taharo olla luava.
Minen taharo oppia mitään taitto-ohojelmaa.
Minen taharo selevittää mitään äitee-flikka suhuretta.
Minen taharo viärä sitä kirjettä postihin.
Minen taharo soitella Kelan ämmille.
Minen taharo muistaa yhtäkään pin-kooria.

Antakaa mun olla niinku lehemä koivun alla. 
Viäkää mun väsyny rumihini 
kammarin permannolle kakluunin etehen.

(Lisähuomautus: voi herran tähären)

Eteläpohjanmaaksi kääntänyt Otso Kantokorpi

Eteläpohjanmaaksi 2:

Eteläpohjanmaaksi 2:

Lehemä ja koivu

Mäejjaksa värijötellä koivunalla
Mä en halua olla luava
Mä en taharo oppia uutta taitto-ohojelmaa.
Mä en taharo selevittää äitee-tytär suhuretta.
Mä en taharo viärä sitä kirijettä postihin.
Mä en taharo soittaa Kelan ämmälle.
Mä en taharo muistaa yhtäkää pinkooria.
Antakaa munolla lehemä koivunalla.
Viäkää muvväsyny nahka peräkamarihi,
kakluunin etehe

Eteläpohjanmaaksi kääntänyt Johanna Sumuvuori

Savolais-kainuulais-sekalainen versio:

Lehmäm mölliskö ja koevu

Minä taho olla ku lehmä mölliskö koevu varjossa.

Minen taho aanaella mittää uutta.
Minen taho viännellä sivuja millää uuvella opilla.
Minusta nähe äetit ja tyttäret suapi ite setviä asiasa.
Mien aeio lompsia posttiin kirjettä viemmään.
Minen taho soettoo sille eläkelaetoksen eokolle.
Minen taho pittee mielesäni ennee ensimmäestäkkää pinniä enkä ponnia.

Antoote minu vuan olla ku lehmä mölliskö koevu varjossa.

Ja ku väsy isköö, 
viekee minu nahkani muata pirtin lattialle 
uuni ettee.

Vieras

#33647 Re: Re: Re: Re: Re: Suhteellisuudentaju veisi paremmin keskustelua eteenkinpäin...

09.04.2014 19:45

#33646: - Re: Re: Re: Re: Suhteellisuudentaju veisi paremmin keskustelua eteenkinpäin...

”Siitä, mitä ihminen kaikkein eniten tarvitsee, puhuttiin hyvin vähän”

07.04.2014 09:27 PÄIVITETTY 09:36 | UUSI TIE | MATTI JOHANNES KORHONEN

http://www.seurakuntalainen.fi/filebank/news/images/fullWidth_4412.jpg...

Viime viikolla Suomen ev.lut. kirkon järjestämiin kansainvälisiin kumppanuusneuvotteluihin osallistunut Feymi Madzhirov on mietteliäs kysyttäessä neuvottelujen antia. – Mitähän tähän voisi sanoa. Iso ja hyvä asia oli se, että monesta eri kansasta tuli kirkon edustajia tässä konferenssissa yhteen. Isona puutteena koin sen, että siitä, mitä ihminen kaikkein eniten tarvitsee, puhuttiin hyvin vähän. Meidän syntisyytemme ja pelastuksen tarpeemme, Kristuksen työ meidän puolestamme ei ollut paljon esillä, Istanbulin luterilaisen kirkon pastori lausuu.

- Konferenssin alussa oli jumalanpalvelus, jossa huomasin joitakin merkittäviä eroja. Tuntui, että Jumalan sana ei ollut paikallaan. Siitä ei oikein tiennyt, onko se selvää ja voiko siihen luottaa. Jumalan sanalla ei ollut sitä roolia, joka sillä pitäisi olla, Madzhirov sanoo.

- Synninpäästön sana kuulosti toivomukselta, ei julistukselta.

Myös ehtoolliseen suhtauduttiin jotenkin toisella tavalla. Tuli näkyviin se, että seurakunnassa on jakautumista ja eroa ihmisten välillä, vaikka näin ei pitäisi olla, hän jatkaa.

Vieras

#33649 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Suhteellisuudentaju veisi paremmin keskustelua eteenkinpäin...

10.04.2014 06:36

#33648: - Suomi rukoilee......

1) Aamun rukoushetken psalmi

Ps. 63:2–9

Jumala, minun Jumalani,
sinua minä odotan.
Sieluni janoaa sinua, ruumiini ikävöi sinua
ja uupuu autiomaassa ilman vettä.
Pyhäkössä saan nähdä sinut,
kokea sinun voimasi ja kirkkautesi.
Suurempi kuin elämä on sinun armosi.
Minun huuleni ylistävät sinua.
Jumalani, minä kiitän sinua niin kauan kuin elän,
minä turvaan sinuun, kohotan käteni sinun puoleesi.
Sinä ravitset minut kuin parhaissa pidoissa,
ja minä ylistän sinua riemuitsevin huulin.
Minä ajattelen sinua levätessäni,
sinä olet mielessäni yön hetkinä:
sinä olet tullut avukseni,
ja minä saan riemuita siipiesi suojassa.
Koko voimallani minä tarraudun sinuun,
ja sinun oikea kätesi tukee minua.

Vieras

#33650 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Suhteellisuudentaju veisi paremmin keskustelua eteenkinpäin...

10.04.2014 06:37

#33649: Suomi rukoilee....

2) Aamun rukoushetken lukukappale

1. Kor. 2:1–5

Kun tulin luoksenne, veljet, en julistanut Jumalan salaisuutta teille suurenmoisen puhetaidon tai viisauden keinoin. En halunnut tietää teidän luonanne mistään muusta kuin Jeesuksesta Kristuksesta, en muusta kuin ristiinnaulitusta Kristuksesta. Te näitte minut hyvin heikkona, hyvin arkana ja pelokkaana. Puheeni ja julistukseni ei pyrkinyt vakuuttamaan viisaudellaan vaan ilmensi Jumalan Hengen voimaa, jotta teidän uskonne ei perustuisi ihmisten viisauteen vaan Jumalan voimaan.