Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Lapsi tarvitsee optimaalisen kehityksensä tueksi kaksi ERIsukupuolta olevaa vanhempaa!

#30751 Ehdoton ei homoavioliitolle

07.03.2014 18:25

Avioliittolaki ei ole epätasa-arvoinen

"Avioliittolain muutosvaatimusta perusteellaan keskeisesti tasa-arvolla ja ihmisoikeuksilla. Keskustan eurovaaliehdokas, juristi Johannes Hirvaskoski katsoo, että ne ovat selkeästi virheellisiä perusteluja, olipa lain tulevasta sisällöstä mitä mieltä tahansa.

Hän vertaa avioliittolakia kansalaisuuden kriteereihin. Kuka tahansa ei voi olla Suomen kansalainen. Jos kansalaisuuden kriteerit täyttävien ihmisten piiriä halutaan muuttaa, joudutaan muuttamaan itse instituutiota.

– Se määritellään silloin uudestaan ja samalla muutetaan käsitystä siitä, mitä on olla suomalainen.

Toiseksi esimerkiksi Hirvaskoski nostaa etnisen alkuperän kuten saamelaisuuden. Antamalla muillekin oikeus olla saamelainen, muutettaisiin määritelmää ja käsitystä siitä, mitä on olla saamelainen.

– Puhe tasa-arvoisesta avioliittolaista on siis yhtä kevyttä, kuin olisi puhe tasa-arvoisesta saamelaislaista tai tasa-arvoisesta kansalaisuuslaista. Tasa-arvon argumentit eivät tässä päde.

Hirvaskoski korostaa, että kriteereillä luodaan erilaisia kategorioita, joita tulisi pitää rikkautena sen sijaan, että niitä pyritään poistamaan.

– On suomalaisia ja ruotsalaisia, on saamelaisia ja savolaisia, on avioliittoja ja pariliittoja.

– On surkeaa, että erilaisuutta ei pidetä arvossa. Tasa-arvo ja samanlaisuus sotketaan keskenään.

Hirvaskosken mielestä erilaiset voivat myös olla tasa-arvoisia.

– Miksi homoseksuaalinen parisuhde pitäisi muuttaa samanlaiseksi parisuhteeksi kuin heteroseksuaalinen parisuhde? Miksi homoseksuaalinen parisuhde sen takia olisi muita parisuhteita huonompi, että se ei ole avioliitto, vaan kahden miehen tai kahden naisen liitto?

– On myös ikävää, että lakimuutosta perustellaan suoranaisella älyllisellä epärehellisyydellä. Olisi paljon reilumpaa sanoa, että kyse ei ole tasa-arvosta, vaan siitä, että avioliittoa instituutiona halutaan muuttaa.

Olisi paljon reilumpaa sanoa, että kyse ei ole tasa-arvosta, vaan siitä, että avioliittoa instituutiona halutaan muuttaa.

KYSE ON lopulta heteroseksuaalien oikeudesta omaan perinteiseen instituutioonsa ja sen määrittelyyn, taikka toisaalta homoseksuaalien oikeudesta määritellä tuo instituutio uudestaan, Hirvaskoski sanoo.

– Jäljelle jää siis yksinkertainen kysymys, joka tulisi esittää täysin kiihkottomasti – onko vähemmistön oikeus muuttaa instituutio mieleisekseen suurempi, kuin enemmistön oikeus pitää se entisellään?"

http://www.suomenmaa.fi/politiikka/hirvaskoski_avioliittolaki_ei_ole_ep%C3%A4tasaarvoinen_6795020.html

Vieras

#30753 Re: Re: Ehdoton ei homoavioliitolle

07.03.2014 19:48

Vieras

#30754 Avaa harmittaako?

07.03.2014 20:01

#30746: Keskustan euroehdokas. - Re: Re: Re: YK:n vuoden 1948 yleismaailmalsten ihmisoikeuksien julistuksen pykälä16 puhuu ihmisoikeu

Kiitos!  Hirvaskoskea etsin,  mutta hyvä oli tämäkin.  Nyt tiivistelmäehdotuksia tekemään.  Tein itse parisivuisen,  ja sitten kone nappas tulostusaiheessa kaiken!   Arvaa harmitaako,  mutta  aina paranee,  kun menee uusiks.  TAIDAN KESKITTYÄ SIINÄ
VAIN KAHTEEN ASIAKOKONAISUUTEEN:  Ihmisoikeustermistöön  ja lasten oikeuksiin.  Tuon sitten näkyville kun saan uuden,  mm. kansanedustajat tarvitsis tiivistä,  ei kovin abstraktia tekstiä.  Vois jakaa mös aivan kelle tahans. 
Olennaista tietoa pakettiin, muttei liian raskaassa muodossa.  Ihmiset eivät jaksa sulattaa pitkiä ohjelmia!

Vieras

#30755 Re: Re: Ehdoton ei homoavioliitolle

07.03.2014 20:04

#30752: - Re: Ehdoton ei homoavioliitolle

rakkauteen kuuluu myös selkeät rajat. Jotkut kokee rajojen laiton loukkaamisena, tuomitsemisena, painostamisena, vainona.

HIV on homojen kansantauti. Terveyden ja hyvinvoinninlaitos.

Vieras

#30756 Re: Re: Re: Ehdoton ei homoavioliitolle

07.03.2014 20:17

#30755: - Re: Re: Ehdoton ei homoavioliitolle

Katsohan tilastoja Klamydiasta, Tippurista..jne..klamydia on etenkin nykyisin nuorten kansantauti. Estätkö myös nuoria avioitumasta? Miksi muuten teikäläiset haluavat supistaa seksuaalivalistusta? Olisikohan siinä myös syy sukupuolitautien kuten hivn kasvuun? Ei valistusta? Hiv ei muuten ole pelkästään homoseksuaalisten sairaus, jos et tiennyt.

Vieras

#30757 Re: Avaa harmittaako?

07.03.2014 20:19

#30754: - Avaa harmittaako?

Persu ei osaa käyttää tietokonetta.

Vieras

07.03.2014 21:10

Ihminen ihmistä vastaan ja taas saa homo kokea olevansa toisenluokan kansalainen. Kiitos rakkaudestanne uskovaiset. Onneksi kaikki uskovaiset eivät ole näitä jotka täällä alentavat ihmistä. Kiitos siitä teille jotka ymmärtävät ja rakastavat.

Vieras

#30759 Re: Re: Re: Re: Ehdoton ei homoavioliitolle

07.03.2014 21:17

#30756: - Re: Re: Re: Ehdoton ei homoavioliitolle

tutkimus tulokset kertoo selkeetä kieltä homojen HIV kansantaudista. En lähde satuja kertomaan.

Lue THL tutkimukset uudestaan.

Vieras

#30760 Re: Re: Re: Re: Re: Ehdoton ei homoavioliitolle

07.03.2014 21:20

#30759: - Re: Re: Re: Re: Ehdoton ei homoavioliitolle

En kehotakkaan sinua satuja kertomaan..vain totuuden.

Vieras

#30761 Re:

07.03.2014 21:24

#30758: -

rakkaus on myös totuuden kertomista. Ihmistä tulee rakastaa, muttei hyväksyä niitä tekoja jotka vievät ihmistä tuhon tielle.

Rakkaus ei ole välittävää rakkautta silloin kun hyväksytään kaikki mitä ihminen haluaa tai kaveri pyytää.

Vieras

#30762 Re:

07.03.2014 21:33

#30758: -

Olen ollut parisuhteessa yli 30 vuotta. Homoseksuaali? Kyllä. Olen jo sen verran vanha että tuo parisuhteen virallistaminen olisi minullekkin ihana asia. Minulla on lapsia 3 kappaletta, ovat jo aikuisia ja kaikki ovat heteroseksuaaleja. Jokainen heistä tietää parisuhteestani ja jokainen hyväksyy sen. Rakkaus, mitä se on? Ilmeisesti teille täällä se on vain sitä per..se panoa josta täällä koko ajan saa lukea. Onko teidän avioliittonnekin pelkkää panemista?? Siltä nuo teidän kirjoituksenne tuntuvat. Oletteko koskaan kokeneet rakkautta toiseen ihmiseen? Onko se pelkkää seksuaalista himoa? Minulla se ei ole sitä. Se on toisen ihmisen tukena ja vierellä olemista, niin hyvinä kuin pahoina aikoina. Tämän te haluatte minulta kieltää siinä lähimmäisenrakkaudessanne. Miettikää. Hyvää yötä. Lämmin ja rakastava kainalo odottaa. Sitä kai ei teidän Raamatussanne kielletä?

Vieras

#30763 Re: Re:

07.03.2014 21:34

Vieras

#30764 Re: Re:

07.03.2014 22:47

#30762: - Re:

En saanut unta kun ajattelin näitä vastauksia, joita tänne kuitenkin ilmestyy halventamaan minua. Kysymys kuitenkin tulee eli kuinka minulla voi olla lapsia? No, siihen aikaan jossa elin ei homoseksualismi ollut hyväksyttävää ja avioiduin. Miksi? Koska sen aikainen yhteiskunta melkeinpä vaati. Saimme kolme lasta, vaimoni lopulta ymmärsi kuka olen ja hyväksyi sen. En voi hänen puolestaan mitään sanoa koska hän jo edesmennyt mutta ystävinä pysyimme hänen elämänsä loppuun asti. Niinkuin sanoin lapsemme hyväksyvät minut ja rakkaus on molemminpuolista. Tässä kaikki mitä voin sanoa. Jos tämä on teidän mielestä syntistä ja mitä kauheimpia asioita täältä on saanut lukea niin............tuomitkaa olen tässä.

Vieras

#30765 Re: Re: Re:

07.03.2014 22:50

#30764: - Re: Re:

"halaus" Ihana kirjoitus.

Miksi tuota vihaa täällä lietsotaan?

Eikö se raamattukin rakkautta opeta? Eipä kai.

Vieras

#30766 Re: Re: Re:

07.03.2014 23:10

#30764: - Re: Re:

Huh..tekis mieli sanoa jotain...mutta kun.... Ei tää on varmaan ihanin ja järkevin kirjotus tällä palstalla. Rakkautta sinne!

Vieras

07.03.2014 23:24

A new social media campaign called “Unlock Iran” has been launched by the Iran Human Rights Documentation Center to support 830 “prisoners of rights” – those imprisoned for their beliefs, politics or profession.

Heippa! Täällä ystävämme pastori Sayed Abeninkin näyttää olevan, kahden perversioiden vuoksi (muka ) hirtetyn vangin (homo:n) kohtaloista lähteneessä kampanjassa ( siis oikeasti homo vai ei-vaikea sanoa)   joukossa.
The campaign comes in the wake of the hanging of two men by the Iranian regime Sunday, who were convicted for the crime of “perversion” (homosexuality). The hangings follow the executions of 40 individuals killed by the regime over a two-week period beginning since the first of the year.

En tekn.syistä saa klippiä artikkeliin.  Ota joko gavriblockin kautta siinä pyörivä Glarion asia lista,  Tai suoraan The Glarionbroject

Manne

#30768 Huldra vastaa

07.03.2014 23:26

Nyt alkaa Mannellakin keittää. Pärkkele homot, yritettään auttaa, Huldra pieree, niinku emakko nairessa ja te kehtaatte syytee tommosta paskee ilimoille. Manne laittaa teirät jonnoo ja paskee ku viskootte muutennii reistä reikään, niin suatte maistaa isän kädestä ommoo lääkettänne. Huldra pistää teiät turmariipuntaan ja siihen, kun laktoosi-toleranssipierun nennäänne päästää, niin loppuvi ne kikkellsleikit teilläki. Ruppeette hakkee sitä reikää mikä on kakkosen yläpuolella ja sitähän teirän partnereilta ei löyvy. Mut mie kerron et sitte ootte jo terveemmällä pohjalla.

Vieras

#30769 Re: Huldra vastaa

07.03.2014 23:32

#30768: Manne - Huldra vastaa

Kristillistä sanomaa.

Vieras

#30771 Re: Huldra vastaa

07.03.2014 23:35

#30768: Manne - Huldra vastaa

Tämä on sitä sanomaa ilmeisesti mitä te uskovaiset haluatte lähettää?

Hävetkää!

Kiitos jo ennakkoon

#30772 Tuntuu pahalta

07.03.2014 23:38

Haluan vielä julkituoda asiaani, koska kärsin homudestani edelleenkin. Minulle on Hivistä tullut painajainen, pelkään partneriani, en saa öisin nukuttua, kun ahdistaa. Olen päättänyt hakea ongelmiini apua, mutta tunnen kuitenkin syyllisyyttä ja taakkani kasvaa koko ajan. Parini ei ymmärrä minua? Onko kenellään vastaavassa tilanteessa olevalla vinkkejä? Olisiin tyytyväinen, jos joku, jolla samantyyppisiä ongelmia parisuhteessa voisi auttaa.
Manne

#30773 Huldra vastaa

07.03.2014 23:47

Jumalan pelko se on kulukee viisaue alaku. Mutta sen verran läheltä mie Huldraa tunne, että teiän on turha syyttee uskovaisia, asiaahan hyö yrittää teille puhhuu, mutta tuol syyttämismeinigillä, ette työ pääse ees Huldran hammee alle.
Virgo92

#30774 Millä tiellä ja millä tavalla...

07.03.2014 23:56

#30761: - Re:  

Saat tuon kuulostamaan vähän niinkuin joltain  vanginvartijan  ja elinkautisvangin suhteelta jota hoidetaan enimmäkseen kalterien takaa....Mitä arvelisit  jos esim. minä  katsoisin että autolla ajo ei ole sinulle hyväksi,koska saattaisit ehkä joutua onnettomuuteen . Näyttäisin  sinulle tilastoja ja kertoisin sinulle ystävällisesti mutta päättäväisesti että oman kuntosi säilyttämiseksi hyvänä, painosi pitämiseksi kurissa ja kymmenien muiden syiden takia (... löytyvät muuten  aivan helposti keksimättäkin) ...katson että sinä et nyt autoa osta, etkä tarvitse sitä ja sillä siisti. ja että tämä on nyt ihan vain sinun parastasi ajatellen tehty päätös. Sinulla on polkupyörä ja voisin ehkä antaa sen verran myöten ,että saat ostaa (omalla palkallasi siis) mopon , mutta auto.... ei tule kysymykseenkään!Sanoisin vain,että kyllä sinä ne muutamat kymmenet kilometrit päivässä pystyt pyörälläkin ajamaan ja että jos kuljetustarvetta ilmenee, käyt ostamassa perään vaikka maitokärryn. Voisin vielä perustella sen sillä että olen itsekin ympärivuotinen pyöräilijä ja että kaikki ympäristötietoiset ja oikein ajattelevat ihmiset ovat. Voisin myös tarpeen vaatiessa perustella sen vaikka synniksi luomisjärjestystä ja luomakuntaa ja kaikkia sen eläimiä , kasveja ja olioita kohtaan . Voisin aivan helposti osoittaa sen olevan, kaiken kaikkiaan, täysin luonnoton liikkumistapa ja johtavan ihmiskunnan tuhon tielle. jne.

En kuitenkaan tee näin, koska en halua pakottaa sinulle omia ihanteitani ja arvostuksiani pakkokeinoin.Tiedän ,ettei minulla ole valtaa sellaiseen pakottamiseen ,eikä välttämättä halua ottaa sellaista valtaa - ei vaikka minulle sitä tarjottaisiin. Missään tapauksessa en halua alkaa kuvittelemaan ,että minulla sellainen valta olisi, että voisin tehdä sinulle kuuluvia päätöksiä puolestasi oman elämäsi ratkaisuissa.Minulla ei myöskään ole tarvetta pyrkiä ohjaamaan itselleni aivan  ventovieraiden ihmisten toimia ja ajattelua sanomalla että evään heiltä rakkauteni, elleivät he toimi niin tai näin(siis jollain minun hyväksymälläni tavalla) Tätähän tavallisesti sanotaan emotionaaliseksi kiristykseksi.

En myöskään katso velvollisuudekseni kertoa kenellekään Jumalan hyväksyvän ja kelpuuttavan ,tai paheksuvan ja hylkäävän jonkun ihmisen jollain perusteella.Eniten teissä  uskovaisissa  täällä ärsyttääkin juuri tuon ´rakkaus´-sanan työntäminen joka paikkaan ja sen tyrkyttäminen kaikille. Jos  siis joku persoonallinen Jumala on olemassa,niin ettekö voisi jättää Hänen itsensä päätettäväksi ketä Hän rakastaa ja kenet Hän hylkää. ( ...kirjoitin tuon´hän´-sanan  nyt ihan teidän mieliksenne isolla)Oletteko itse ´nöyriä´Hänen edessään? -miettikääpä sitä.Vai oletteko täällä maan päällä vain  ikäänkuin toraisa ja keskenännekin erimielinen ´tonttujoukko Joulupukin palveluksessa´,jonka ensisijainen tehtävä on kiertää vuoden ympäri ihmisten ikkunoiden ( ja aivan erityisen tarkkana juuri makuuhuoneiden ...) takana vilkuilemassa "kuka lahjat ansaitsee..." ja kenellä on pääsy Korvatunturille, Joulupukinmaahan...Juuri sellaisilta minusta ainakin joskus  täällä vaikutatte...

vieras

#30775 Re: Pöljää palstantäytettä sivutolkulla

08.03.2014 04:43

#30305: - Pöljää palstantäytettä sivutolkulla

Uskovat ovat tässä elämässä ei-uskovien mielestä milloin pöljiä, milloin hulluja, milloin mielenvikaisia ym satukirjaan ja mielikuvistusolentoon uskovia ihmisiä. Kuoleman jälkeen, kun seisomme Kaikkivaltiaan Tuomarin edessä tuomiolla ja teemme tiliä elämästämme, osat vaihtuvat.  Moni pilkkaaja huokaa silloin: Kumpa en olisi ollut niin hullu. Kumpa olisin uskonut.

Ristin saarnan hulluus

Ensimmäinen kirje korinttolaisille 1:18

Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.