Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Virgo92

#30774 Millä tiellä ja millä tavalla...

07.03.2014 23:56

#30761: - Re:  

Saat tuon kuulostamaan vähän niinkuin joltain  vanginvartijan  ja elinkautisvangin suhteelta jota hoidetaan enimmäkseen kalterien takaa....Mitä arvelisit  jos esim. minä  katsoisin että autolla ajo ei ole sinulle hyväksi,koska saattaisit ehkä joutua onnettomuuteen . Näyttäisin  sinulle tilastoja ja kertoisin sinulle ystävällisesti mutta päättäväisesti että oman kuntosi säilyttämiseksi hyvänä, painosi pitämiseksi kurissa ja kymmenien muiden syiden takia (... löytyvät muuten  aivan helposti keksimättäkin) ...katson että sinä et nyt autoa osta, etkä tarvitse sitä ja sillä siisti. ja että tämä on nyt ihan vain sinun parastasi ajatellen tehty päätös. Sinulla on polkupyörä ja voisin ehkä antaa sen verran myöten ,että saat ostaa (omalla palkallasi siis) mopon , mutta auto.... ei tule kysymykseenkään!Sanoisin vain,että kyllä sinä ne muutamat kymmenet kilometrit päivässä pystyt pyörälläkin ajamaan ja että jos kuljetustarvetta ilmenee, käyt ostamassa perään vaikka maitokärryn. Voisin vielä perustella sen sillä että olen itsekin ympärivuotinen pyöräilijä ja että kaikki ympäristötietoiset ja oikein ajattelevat ihmiset ovat. Voisin myös tarpeen vaatiessa perustella sen vaikka synniksi luomisjärjestystä ja luomakuntaa ja kaikkia sen eläimiä , kasveja ja olioita kohtaan . Voisin aivan helposti osoittaa sen olevan, kaiken kaikkiaan, täysin luonnoton liikkumistapa ja johtavan ihmiskunnan tuhon tielle. jne.

En kuitenkaan tee näin, koska en halua pakottaa sinulle omia ihanteitani ja arvostuksiani pakkokeinoin.Tiedän ,ettei minulla ole valtaa sellaiseen pakottamiseen ,eikä välttämättä halua ottaa sellaista valtaa - ei vaikka minulle sitä tarjottaisiin. Missään tapauksessa en halua alkaa kuvittelemaan ,että minulla sellainen valta olisi, että voisin tehdä sinulle kuuluvia päätöksiä puolestasi oman elämäsi ratkaisuissa.Minulla ei myöskään ole tarvetta pyrkiä ohjaamaan itselleni aivan  ventovieraiden ihmisten toimia ja ajattelua sanomalla että evään heiltä rakkauteni, elleivät he toimi niin tai näin(siis jollain minun hyväksymälläni tavalla) Tätähän tavallisesti sanotaan emotionaaliseksi kiristykseksi.

En myöskään katso velvollisuudekseni kertoa kenellekään Jumalan hyväksyvän ja kelpuuttavan ,tai paheksuvan ja hylkäävän jonkun ihmisen jollain perusteella.Eniten teissä  uskovaisissa  täällä ärsyttääkin juuri tuon ´rakkaus´-sanan työntäminen joka paikkaan ja sen tyrkyttäminen kaikille. Jos  siis joku persoonallinen Jumala on olemassa,niin ettekö voisi jättää Hänen itsensä päätettäväksi ketä Hän rakastaa ja kenet Hän hylkää. ( ...kirjoitin tuon´hän´-sanan  nyt ihan teidän mieliksenne isolla)Oletteko itse ´nöyriä´Hänen edessään? -miettikääpä sitä.Vai oletteko täällä maan päällä vain  ikäänkuin toraisa ja keskenännekin erimielinen ´tonttujoukko Joulupukin palveluksessa´,jonka ensisijainen tehtävä on kiertää vuoden ympäri ihmisten ikkunoiden ( ja aivan erityisen tarkkana juuri makuuhuoneiden ...) takana vilkuilemassa "kuka lahjat ansaitsee..." ja kenellä on pääsy Korvatunturille, Joulupukinmaahan...Juuri sellaisilta minusta ainakin joskus  täällä vaikutatte...

Vastaukset

75 % ei kannata homoliittoja.

#30777 Re: Millä tiellä ja millä tavalla...

2014-03-08 05:53:59

#30774: Virgo92 - Millä tiellä ja millä tavalla...

Tahdon kiihkohomot ne sitä rakkaus sanaa työntää jokapaikaan ja sillä perustelevat "kun kaksi homoa rakastaa toista niin pitäähän sinne aviolittoon päästä".

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288656558740.html. katoppa tuo.