Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto
Virgo92 |
/ #13602 Re: Re: Re: Re: Arvoisa ´vieras´...15.05.2013 17:24#13448: - Re: Re: Re: Järkevä adressi ...vastausena esittämiisi kysymyksiin: Täällä moneen kertaan mainittua sekä puolin ja toisinkin jo siteerattua ´Gaid´(vai Guide?) -lehteä en ole koskaan nähnyt , enkä tunne koko lehteä muutenkaan.( Ilmeisesti kuuluu vanhojen lehtien markkinoilla jo varsinaisiin keräilyharvinaisuuksiin. ) En siis voi ottaa kantaa siinä mahdollisesti esitettyihin salaliittoteorioihin (...tai siihenkään oliko niitä siinä) Esityksessäsi pohdit laveasti ja polveillen kaikenlaisia ´liittomuotoja´ ym.sekamuotoja ,jotka mielestäni eivät oikein nekään liittyneet nyt tähän keskusteltavaan asiaamme, mutta saahan niitä toki pohtia jos kiinnostavat, ei siinä mitään. Aika ´kinkkisesti´ avautuvan esityksen sait niistä väsätyksi-minä ainakin tipuin kärryiltä jo ensimmäisessä kappaleessa. Horoskooppiluonnehdintojen kirjoittajaksi sinulla tuntuu olevan suoranaista lahjakkuutta: kukapa meistä ei (jos olemme rehellisiä itseämme kohtaan ) olisi ainakin hieman perso niiden kivalle imartelulle. (Negatiivisia horoskooppeja tuskin kukaan lukisikaan.) Kirjallista ilmaisuasi sinun tosin täytyisi hieman jäntevöittää, karsia liikoja ´kommervenkkejä´ ja turhia rönsyilyjä tekstistäsi -muuten hyvä. Hyvä imartelu on taitolaji-onnittelut Sinulle siitä. Horoskoopeilla , mukavalla hömpällä ja kivalla krääsällä riittää aina markkinoita! Palataksemme taas vaihteeksi pääasiaamme ja tavoitteisiimme ( ettei se pääsisi tässä kirjallisessa tulvassa hukkumaan) niin kyllä ne kaikki voitaisiin tuohon ´parisuhteen juridinen asema ja julkinen tunnustus´ - lauseeseen sisällyttää ja sitä ikäänkuin muistisääntönä kaikelle muulle siihen liittyvälle käyttää. Mitä siihen ´heteroksi julistautumiseen´taas tulee, niin niin en ole tietääkseni tällä(-kään) palstalla tehnyt. Olen ´bi-´ , mutta elän nykyisin parisuhteessa naisen kanssa-kuten itsekin olen. Tämä riittäköön tiedoksi ja tämän enempää en kerro sinulle elämästämme, enkä itsestänikään. Tai no, ehkä sen voin mainita, että en kuulu mihinkään kirkkoon tai uskonnolliseen yhteisöön jäsenenä. Tutustunut olen niistä useimpiin ( ainakin niistä , jotka täällä Suomessa toimivat ja vaikuttavat) Olen vieraillut kutsuttuna eri seurakuntien tilaisuuksissa, niin Suomessa kuin ulkomaillakin.Minulla on ollut tuttavia niin Jehovan todistajissa, kuin mormooneissakin (eräitä jopa ystäviäkin) olen ollut niin helluntailaisten kuin adventistien tilaisuuksissa ,ja kerran olen eksynyt jopa Siiloan-seurakuntaankin ! Olen ollut mukana ortodoksien pääsiäisyön messussa ja käynyt luterilaisen rippikoulun, kun vielä kirkkoon kuuluin . Pelastusarmeijakaan ei ole jäänyt minulle vieraaksi, kun asuin lapsena sen osaston naapurissa. Toisaalta- olen tuntenut myös ateisteja ja lukenut heidänkin julkaisujaan , siinä missä ´Herätkää´-lehtiä ja ´Vartiotorniakin´. Minun mielestäni mitä tahansa voi lukea,eikä mitään informaatiota sinänsä tarvitse pelätä.Kaikki on yleissivistykseksi! Jopa uskontojen historiaakin kannattaa lukea. Historiasta esim. Jeanne d´Arc´in l. ´Orleansin neitsyt´ (huom. ei yhteyttä tähtimerkkini kanssa)tarina on mitä mielenkiintoisin ja kiehtovin . Martin Luther Kingin elämä samoin. En suhtaudu uskontoihin nihilistisesti, mutta kriittisesti kylläkin- samoin minun on kyllä todettava myös ateismin suhteen... Askeleen pidemmälle siitä on ottanut Kari Enkvist , joka uusimpana tulokkaana on lanseerannut sellaisen termin kuin ´uskonnottomuus´. Tutustuin hänen kirjaansakin, mutta en pitänyt sitä muuna kuin yhtenä pitkäpiimäisimmistä jaaritusteoksista. Minkälainen näkemys näet voisi olla ´näkemyksettömyys´, onko sitä mielekästä verrata muihin näkemyksiin,jos sillä itsessään ei ole mitään sisältöä, eikä se osoita suuntaa mihinkään muuhunkaan. Ehkä Enkvist jotain myyntilukuja sillä saavutti, mutta halvemmaksi tulisi ostaa tyhjä vihko ja selata sitä ees´taas niin kauan kuin sen huvin parissa jaksaa viihtyä. Se siitä ja sen´besserwisserismistä´. Uskonnoista minua kiinnostaa ehkä sittenkin eniten buddhalaisuus näkemyksineen (onko koskaan kuultu ´ääribuddhalaisista terroristeista´?) esim. karman lait, jälleensyntymisoppi jne., mutta eivät he (buddhalaiset) silti niitä kenellekään tyrkytä-ehkä juuri siksi... Niille taas, joiden mielestä ateistinen nihilismi on parasta lääkettä homo-,lesbo-,trans-yms. fobiaa vastaan, suosittelisin tutustumista (vaikka sitten vain netinkin välityksellä) siihen, millä tavoin homoseksuaaleihin on suhtauduttu esim. Kuubassa sen kommunistisen vallankumouksen jälkeisenä aikana (varoitus: valmistautukaa järkytyttäviin tilastotietoihin ja dokumenttimateriaaliin!) siinähän oli esimerkki virallisesta ateistivaltiosta. Tutkikaa myös tilannetta Romaniassa Ceausescun aikana jne.Olipa kyse sitten yksilön omasta tai yhteisön kollektiivisesta homofobiasta, sille tunnutaan löytävän aina perustelut aivan vallitsevista uskonnollisista tai poliittisista näkemyksistä riippumatta. Kuubalainen puoluevirkailija, iranilainen mufti,Jerusalemin ortodoksijuutalainen, Ku-Klux-klaanin jäsen Missisippistä, ugandalainen ministeri -kaikki toinen toistaan parempia l. pahempia esimerkkejä homovihaajista ja samalla kaikki toistensa verivihollisia...Kummallinen vihan maailma! |
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
16051 Luotu: 31.12.2012
Wanhojentanssit Mikkelin jäähallille
1794 Luotu: 27.12.2024
Sote-lähipalvelut turvattava Luvialla
381 Luotu: 31.12.2024
Kimaran päiväkodin lapsille väistötilaksi parakkiratkaisu Askistoon
190 Luotu: 03.01.2025
Tekojäärata Hyvinkäälle!
171 Luotu: 29.12.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
15912 Luotu: 15.07.2023
Ei tuuli- tai aurinkovoimaa Häädetkeitaan luonnonpuiston ympäristöön!
96 Luotu: 31.12.2024
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
101554 Luotu: 27.09.2024
Kissojen vapaana pidon kieltolakia ei tule hyväksyä.
80 Luotu: 16.12.2024
Kansalaisadressi Ei kaivosta Rautavaaralle
433 Luotu: 13.12.2024
Vaadimme Seinäjoelle vähintään 2,5 km suojaetäisyyden tuulivoimaloille asutukseen nähden
246 Luotu: 11.12.2021
Pohjois-Valkealan lasten puolesta!
103 Luotu: 13.12.2024
Vetoomus seremonialistin tai vihkijän virallistamisesta ilman uskonnollista yhteisöä
172 Luotu: 18.10.2024
KEIJÄRVEN SUOJASTENLAHTI YLÖJÄRVELLÄ TULEE SUOJELLA, EI RAKENTAA
189 Luotu: 19.11.2024
Iisalmen sairaalan ympärivuorokautinen päivystys on säilytettävä
5305 Luotu: 03.02.2024
Vetoomus moottoripyöräkerhojen kieltämistä vastaan.
2731 Luotu: 01.12.2024
Vaadimme raudanpuutteen tunnustamista sekä tasa-arvoista hoitoa
15876 Luotu: 20.10.2022
Saksalan uimahallia ei tule lakkauttaa
500 Luotu: 18.09.2024
Vetoomus Karteroopin toiminnan jatkumiseksi
116 Luotu: 19.12.2024
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
6904 Luotu: 27.09.2024