Savisaaren eläinsuojan oloja parannettava

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Savisaaren eläinsuojan oloja parannettava.

Jenni Özkaya
Adressin tekijä

30.09.2011 20:24

Kiitos vieraalle asiallisesta kommentista!

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

30.09.2011 21:43

Vieras

#53 Kommentti #50

30.09.2011 21:45

voi kyllä tämä on vasta alkua!

Vieras

30.09.2011 22:44

Ihan vaan kaikille tiedoksi, että suojan kissat ja koirat syövät lahjoitusruokia eli ruokaan ei mene euroakaan! Kissojen hiekka tulee myös lahjoituksena, joten kuluja kissoista ei tule! Joskus kissat ovat olleet siellä ilman vettä ja ruokaa, kun kukaan ei viikonloppuna ole viitsinyt suojalla käydä. Ei hyvin mene ei...
Linda

#55 Näinhän niitä asioita hoidetaan...

01.10.2011 00:57

"Vieras"jonka kommentteja on 50 ja 53 Sinunko varpaille tämä Jenni on nyt astunut!Jos löytöeläinsuojan asiat eivät ole kunnossa,niin hyvä jos joku uskaltaa tuoda ne kaikkien niiden tietoon jotka välittävät ja haluavat auttaa parantamaan eläintenoloja.Sinun kantasi tähän asiaan on tullut selväksi.Olet sitten oikein netissä uhitellut/uhkaillut tätä Jenniä.Näinkö asiat hoidetaan!Tzemppiä sinulle Jenni ja vapaehtoisia apuvoimia!
minna

01.10.2011 12:30

luulen että tämä nimetön 50 kirjoittaja on joku työntekijä? joka ei uskalla omalla nimellä kirjotella täällä.avoimuutta pitäs löytyä.kovin ovat puolustus kannalla eräät täällä.jos eläinten suojalla asiat hyvin niin miksi näin hyökkäävällä kannalla jotkut?
savisaaressa pikkuinen torppa..

01.10.2011 16:47

Jos ruuatkin tulee lahjotuksena nii ei mahda toiminta maksaa mitään sen ylläpitäjälle. Noh ahneella minkälainen loppu? ;)
Nea the cowgirl

02.10.2011 12:42

Rakkaat eläinihmiset!

Olette allekirjoittaneet tämän adressin siinä luulossa, että Kuopion löytöeläinsuojalla eläimet kituvat pimeässä, saastaisissa häkeissä, miettien kaiholla sitä aikaa, kun vaelsivat onnellisina vapaudessa. Tämä ei kuulosta Kuopion löytöeläinsuojalta, vaan ennemminkin suomalaiselta turkistarhalta.
Jos kyseisen suojan tilanne olisi todella niin huono kuin adressi antaa ymmärtää, olisi tilanne todella hälyttävä. Minun kantani asiaan on, että adressi on kirjoitettu tarkastelematta löytöeläinsuojaa kunnolla ja tarkastamatta faktoja.

Kirjoittaja itse sanoo Arjalle:
#6 "Tulen kertomaan mikä kaikki teillä on huonosti, kunhan olen ensin tutkinut tarpeeksi asiaa."
Olisi kenties ensin kannattanut tutkia asiaa ja sitten kirjoittaa adressi, eikä toisinpäin.

Kirjoittaja viestissä #24:
"Tämä ei todellakaan ole mikään henkilökohtainen hyökkäys häntä vastaan. Tarkoituksena on vain parantaa eläinten oloja. Adressin allekirjoittaneet, ja Arja itse, johtivat keskustelua tähän suuntaan."

Samassa viestissä väitit, että hän on kohdellut kissoja kovakouraisesti. Et edes pysy sanojesi takana, Jenni hyvä, sillä aika suoralta hyökkäykseltä nuo esittämäsi väitökset (joita tuskin muuten pystyt todistamaan) minusta vaikuttavat.
Lisäksi sanot, että et suojalla käydessäsi kiinnittänyt häkkeihin huomiota, mutta nyt täällä julistat, kuinka ne ovat pieniä ja huonoja ja epäsiistejä. Anteeksi mitä? Kannattaisi kenties käydä ensin vähän lähemmin tarkastelemassa kyseistä suojaa?

Tässä esitän pienet perustelut suojan ja sitä hoitavien henkilöiden puolesta. Asiat voivat AINA olla paremmin! Aina voidaan suojia laajentaa! Aina voidaan viettää enemmän aikaa eläinten kanssa! Aina voidaan eläinsuojaan laittaa enemmän rahaa!
Kuten tämä Anni aiemmin sanoi, tietysti kissan on parempi olla kotona kuin suojalla. Se on itsestäänselvyys. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kissan tai koiran on huono olla suojalla.

Itse käyn suojalla usein, yleensä vierailupäivien ulkopuolella eli arkipäivinä. Suoja siivotaan huolellisesti joka päivä. Häkkien vessat siivotaan joka päivä, suoja imuroidaan joka päivä, kissojen ruoka- ja vesitilanne tarkastetaan joka päivä (ja vesi vaihdetaan), kissat päästetään joka päivä yksi kerrallaan häkistään kissahuoneeseen hiukan jaloittelemaan, enkä ole KOSKAAN monien vuosien aikana nähnyt suojalla AINUTTAKAAN kissaa jonka hoitoa laiminlyötäisiin, että kissoilla esiintyisi esimerkiksi silmätulehdusta, joka jätettäisiin hoitamatta.
Löytökoirat pääsevät päivän ajaksi suojan takaosassa sijaitsevaan ulkohäkkiin, mikäli sää on sopiva. Lisäksi koirat käytetään lenkillä 2-3 kertaa päivässä. Itsekin olen niitä joskus lenkittänyt ja leikittänyt.

#54: "Joskus kissat ovat olleet siellä ilman vettä ja ruokaa, kun kukaan ei viikonloppuna ole viitsinyt suojalla käydä."
Tämä ja monet muut adressissa ja kommenteissa esitetyt väitteet ovat niin törkeitä valheita, että tekisi mieli oksentaa.
Tunnen tai vähintäänkin olen jutellut niiden ihmisten kanssa, jotka hoitavat suojaa ja sen eläimiä. Annan sanani siitä, ettei yksikään heistä ole sellainen, joka näkisi kissan kunnossa olevan jotain vialla, että se vaikuttaisi kipeältä etc, ja jättäisi asian jatkotoimenpiteettä. Lisäksi useimmat näistä ihmisistä omistavat itsekin eläimiä ja jokainen heistä käsittelee tallin hevosia, joten he eivät ole ihan untuvikkoja eläintenpidossa.
Adressi sanoo näin: "Eläinsuojaa varten ei ole palkattu yhtään työntekijää vaan talleille palkatut kiireiset työntekijät hoitavat suojaa silloin kun ehtivät."
Eläinsuojan hoito kuuluu tallin työntekijän päivittäiseen työnkuvaan. Suojaa ei hoideta "silloin kun ehditään", vaan se hoidetaan ja siivotaan joka päivä. Tarkistakaa ne faktat ensin älkääkä maalailko piruja seinille, kiitos.

Seuraavaksi otan kantaa tuohon suojan pimeyteen. Ensinnäkin, suojalla on kaksi eläinhuonetta. Molemmissa huoneissa on ikkuna. Päiväsaikaan siitä tulee ihan tarpeeksi valoa jokaisen kissan tarpeisiin. Asianmukainen sähkövalaistuskin tietysti on, mutta miksi sitä laittaa päälle, kun auringonvaloa tulvii päiväsaikaan sisään ikkunasta? Olisiko eläimiä estettävä lepäämästä pitämällä kirkasta kattovaloa päällä 24/7?
Tästä adressista saa sellaisen kuvan, että kissat lymyilevät kiilusilmäisinä häkeissään pimeän huoneen perällä. Näin ei asia ole. Jokainen teistä voi tulla sunnuntaisin klo 15-17 katsomaan suojaa ja tarkastamaan asian oikean laidan.

#24 "Minun käydessäni suojalla hän päästi kolme isoa koiraansa kissojen huoneeseen, mistä kissat menivät aivan paniikkiin."
Aivan, Arjalla on kolme koiraa. Ja kyllä, ne käyvät suojalla joskus, mutta on valhe väittää, että kissat menevät siitä aivan paniikkiin. Nämä koirat käyttäytyvät suojalla hyvin ja harvemmin edes ovat kiinnostuneita suojan muista eläimistä. Enemmän niitä kiinnostavat tallin työntekijöiden tai asiakkaiden koirat, jotka käyvät tallilla toisinaan. Ja kun koiria eivät kissat kiinnosta, kissat harvemmin kokevat olonsa ahdistuneeksi.
Kissat ovat yleensä kolmetasoisen häkkinsä (ylimmällä tasolla makuupaikka ja vaikka lelut, 2. tasolla ruoka, 3. eli alimmalla tasolla vessa) ylimmällä tasolla ja katselevat sieltä maailman menoa. Nämä kissat eivät ala hyppiä seinille kun Arjan koira tulee huoneeseen, eivätkä koirat ala pomppia kissojen kimppuun.
Kyllä Arja vuosikymmenten kokemuksella kaikenlaisista eläimistä ymmärtäisi lähettää koiransa pois, mikäli kissat alkaisivat panikoida. Kyseisiä koiria ei päästetä kissahuoneeseen silloin, kun joku kissa on jaloittelemassa huoneessa vapaana.

Poliisit käyvät suojalla säännöllisesti, koska eläinten löytäjät usein soittavat heille ja näin poliisi hakee löytöeläimen ja tuo sen suojalle. Tästä voinemme päätellä, että suojan toiminta ei ole ihan valvomatonta. Viimeksi näin poliisin suojalla… eilen (1. lokakuuta 2011).

Seuraavaksi suojan hajusta. Itselläni on kotona kaksi kissaa. Kun tulen kotiin, saattaa osa talosta haista kissojen vessan takia. Nyt puhun siis vain yhdestä kissavessasta, jota siivotaan 1-2 kertaa päivässä. Kun yhdessä huoneessa asuu monia, sanotaan nyt vaikka että 6 (osa häkeistä on yleensä tyhjillään) kisua vessoineen, TOTTAKAI siitä syntyy hajua. Jokainen kissaihminen, jolla on kotonaan maukuja, on uskoakseni samaa mieltä siitä, että kissanp*ska haisee. Ja se, että kissat kakkaavat, kuten varmaankin katsovat tarpeelliseksi, ei tarkoita sitä, että suoja olisi saastainen! Kuten aiemmin sanoin, suoja siivotaan joka päivä huolella ja henkilökunta tuulettaa tiloja, kun katsoo sen aiheelliseksi. Siellä missä on eläimiä, on poikkeuksetta myös kakkaa. Jos tahdomme muuttaa tätä tosiasiaa, ryhtykäämme kampanjoimaan kissojen kakkaamattomuuden puolesta!

Joku oli hakenut lemmikkinsä suojalta ja mietti, että miksi hänelle ei ollut ilmoitettu, kun se on löydetty ja tuotu suojalle. Vastaus tähän löytyy Savisaaren ratsastuskeskuksen sivulta.
( http://www.savisaari.com/Loytoelainsuoja.html )
"Jos lemmikkisi katoaa, ilmoita myös siitä viipymättä löytöeläinsuojalle. Ilmoitus voidaan tehdä tekstiviestillä. Tehty ilmoitus on voimassa 7 vrk, jonka jälkeen se on uusittava, jos eläintä ei ole vielä löytynyt."

En tunne suojan hallinnollisia asioita, tiedän vain sen, mitä suojan arkeen kuuluu. Sen uskoisin tässä asiassa riittävän, koska löytöeläinten arjestahan tässä on kyse?
Suojalta lähtee usein kissoja sijaiskoteihin. Varsinkin pentueet pyritään majoitetaan usein suojalle vain väliaikaisesti. Silti tiedot myös näistä muihin koteihin majoitetuista löytökissoista löytyvät Piskisin sivustolta, yleensä myös sijaiskodin puhelinnumero. Savisaaren Ratsastuskeskuksen sivustolta löytyy linkki Piskisin sivustolle, joten moneltako sivustolta löytöeläinten tiedot on tosiaan eräiden mielestä löydyttävä?

Adressi sanoo: "Suojalla ei myöskään ole omia nettisivuja eikä se millään lailla ilmoita sinne tuoduista eläimistä edistääkseen entisten tai uusien kotien löytymistä."
Savisaaren Ratsastuskeskus Oy:n sivut: http://www.savisaari.com/
(> "Löytöeläinsuoja" vasemmalta valikosta)
Kuopion kaupungin löytöeläinsuojan / Piskis ry:n sivut: http://koti.mbnet.fi/piskis/

Piskisin sivuilta löytyy siis suojalla olevien eläinten kuvat ja löytöpaikat, -päivät ja muut tarpeelliset tiedot. Ja myös luovutettujen eläinten tiedot löytyvät, samoin opastusta löytöeläinsuojalle. Suojan sivut toimivat kahdella palvelimella, että sivusto pysyisi pystyssä esimerkiksi päivityskatkosten aikana.
Esimerkkitapaus: Heti ylimpänä löydettyjen eläinten listassa on 6.-7.8.2011 löytynyt naaraskissa, kuva ja tuntomerkit löytyvät, samoin löytöpaikka. Kissa on tällä hetkellä sijaiskodissa, ja sijaiskodin puhelinnumero löytyy erityistiedot -kohdasta. Kissasta kerrotaan, että se kävi leikattavana 22.8. ja sai samalla reissulla rokotukset ja loishäädön. Kun selaatte listaa alemmas, sieltä löytyy monia muita kissoja, jotka on käytetty eläinlääkärillä, leikattu, rokotettu ja madotettu.

Mielestäni sekä suoja että sen sivut ovat ihan toimivat ja asianmukaiset, vai oletteko eri mieltä?
Jenni Özkaya
Adressin tekijä

02.10.2011 18:39

Ensinnäkin kiitos oikeasti asiallisesta vastauksestasi. On totta että olen käynyt itse suojalla vain kerran, ja käsitykseni suojasta perustuvat lähinnä muiden kokemuksiin. Jo ennen kuin aloitin tämän adressin keskustelin parin talleilla töissä tai harjoittelussa olleen kanssa ja heiltä kuulin suojan arjesta. Sen perusteella päätin aloittaa adressin jonka kautta olen saanut useita yhteydenottoja suojalla useammin käyneiltä ihmisiltä. Jos olisin saanut paljon positiivisia kokemuksia suojalta ja vakuuttunut huoleni olevan turha, olisin poistanut adressin ja lähettänyt Savisaarelle anteeksipyynnön. Kokemukset ovat kuitenkin olleet suurimmaksi osaksi negatiivisia ja kurjia ja paljon pahempia kuin odotin.

"#54: "Joskus kissat ovat olleet siellä ilman vettä ja ruokaa, kun kukaan ei viikonloppuna ole viitsinyt suojalla käydä."
Tämä ja monet muut adressissa ja kommenteissa esitetyt väitteet ovat niin törkeitä valheita, että tekisi mieli oksentaa."
Miksi ihmiset tulisivat tänne valehtelemaan? Miksi itse uskot vain positiiviset kommentit ja kokemukset? Jos näin monella ihmisellä on huonoja kokemuksia ja huoli suojan eläimistä, eikö asia pitäisi selvittää, vaikka omat kokemuksesi olisivat kaikki hyviä?

"Tunnen tai vähintäänkin olen jutellut niiden ihmisten kanssa, jotka hoitavat suojaa ja sen eläimiä. Annan sanani siitä, ettei yksikään heistä ole sellainen, joka näkisi kissan kunnossa olevan jotain vialla, että se vaikuttaisi kipeältä etc, ja jättäisi asian jatkotoimenpiteettä."

"Eläinsuojan hoito kuuluu tallin työntekijän päivittäiseen työnkuvaan. Suojaa ei hoideta "silloin kun ehditään", vaan se hoidetaan ja siivotaan joka päivä. Tarkistakaa ne faktat ensin älkääkä maalailko piruja seinille, kiitos."

Minäkin tunnen ja olen jutellut ihmisten kanssa jotka ovat suojaa hoitaneet ja he ovat kertoneet monien tallin työntekijöiden pitävän suojan hoitamista ylimääräisenä taakkana. Ja nimenomaan heiltä olen kuullut ettei sairaalta vaikuttavia eläimiä ole aina hoidettu ja lääkkeet jäävät usein antamatta. En minä näitä juttuja päästäni keksi.

"Kyllä Arja vuosikymmenten kokemuksella kaikenlaisista eläimistä ymmärtäisi lähettää koiransa pois, mikäli kissat alkaisivat panikoida."
Minullakin on sen verran kokemusta eläimistä että näen ja kuulen jos ne panikoivat, ja pyysin tuossa tilanteessa Arjaa lähettämään koirat pois, koska olin ottamassa kissaa häkistä syliini, ja mikä kissa ei panikoisi sellaisessa tilanteessa? Arjan mielestä koirat kuitenkin saivat olla siellä tilanteesta huolimatta.

Olen samaa mieltä siitä ettei ole mikään ihme jos suojalla haisee. Kuitenkin olen kuullut muiden kaupunkien eläinsuojilla käyneiltä, etteivät he huomanneet minkäänlaista hajua. Savisaaren suojalla hajua ei olisi voinut olla huomaamatta.

Sanot ettet ole koskaan nähnyt että suojalla olisi laiminlyöty yhdenkään kissan hoitamista, ja se on tietysti hieno asia. Valitettavasti enemmistö minulle kokemuksiaan kertoneista kuitenkin on sellaista nähnyt. Pitäisikö minun jättää heidän kertomuksensa huomioimatta ja olettaa heidän valehtelan? Jos on pienikin epäilys että tälläistä tapahtuisi, en aio jättää asiaa selvittämättä.

On hienoa että piskiksen sivuilta löytyy kuvat ja tiedot löydetyistä eläimistä. Kuitenkin varmaan Savisaarestakin pitäisi osata vastata jos sinne soitetaan ja kysytään onko kadonnut kissa löytynyt. Tai edes opastaa katsomaan piskiksen sivuilta, vaikka kaikilla ei tietenkään tietokonetta ole. Minulle ja muutamalle muulle on kuitenkin sanottu että Savisaareen on turha ilmoittaa kissan tietoja jos aikoo sitä hoitaa kotonaan, koska heillä ei ole aikaa vastailla ja kertoa. Ja tuo viimeinen esimerkkisi kissasta joka on käytetty leikattavana ja rokotettavana, on tosiaan sijaiskodissa oleva kissa, eli joko piskis tai joku vapaaehtoinen on sen siellä käyttänyt ja maksanut. Eläinsuojalla olevat eläimet eivät tällaista kohtelua saa vaan leikkaaminen ja rokottaminen jäävät sen ihmisen tehtäväksi, joka kissan suojalta itselleen ottaa ja siitä suojalle maksaa.

Jos suurimmalla osalla ihmisistä on huonoja kokemuksia, ei tätä asiaa voi jättää tähän vaikka muutamalla olisikin hyvää sanottavaa. En näe mitään syytä miksi ihmiset valehtelisivat näistä asioista.
Löytöeläinten puolesta

#60 Historian havinaa...

02.10.2011 19:41

Aikoinaan löytöeläinsuojaa pyöritti paikallinen koirayhdistys vuosikymmeniä. Tältä pohjalta tiedän summat, joita Kuopion kaupunki yhdistykselle maksoi. Summalla pystyi kustantamaan eläinten hoidot, ruuat ja eläinsuojassa toimivalle henkilölle pienen korvauksen. Osa toiminnasta pyöri vapaaehtoisten turvin. Suoja oli auki joka päivä yleisölle. Kuopion kaupunki kilpailutti toiminnan ja nykyinen yrittäjä voitti kilpailutuksen. Ikävää, mikäli toiminta on saanut tämmöisiä piirteitä, joita viestiketjussa ilmenee.

Mikäli vierailee vaikkapa Mikkelin eläinsuojeluyhdistyksen sivuilla tai heidän eläinsuojassaan, ei voi kun ihailla sitä yhteistyön voimaa ja määrää, millä he toimintaa pyörittävät. Toivottavasti Kuopiossakin ihmiset saisivat voimansa yhdistettyä.
Liisa

#61 Re:

02.10.2011 21:01

#58: Nea the cowgirl -

Myös itselläni on kaksi kissaa ja ne käyttävät yhtä hiekka-astiaa. Minulla on kokemusta kahdeksasta eri kissasta.Ja meillä ei haise koskaan kissan pissi eikä se paksumpikaan tavara. Hiekan puhdistan kerran päivässä ja vaihdan uuteen n. 1-2 vkon välein. Hiekka on tavallista kaupan hiekkaa.

Jos suojalla hiekka-astiat puhdistettaisiin asiaan kuuluvalla tavalla, ei siellä myöskään kissan eritteet haisisi. Minulla on suojan toiminnasta omakohtaisia kokemuksia ja KAIKKI EI OLE MYÖNTEISTÄ. Esimerkiksi omia sieltä hankkimiani lemmikkejä ei oltu käytetty lääkärissä vaikka ne välitöntä hoitoa olisivat vaatineet.

Jotkut täällä väittävät, että suojan pitäminen olisi bisnes. Tähän en usko. Jokainen voi varmasti kokeilla. Se on vaativaa työtä psyykkisesti, fyysisesti ja en todellakaan usko että mikään rahasampo. Mietinkin, että entäpä jos yrittäjä saisikin kunnon korvauksen olisiko myös suojalle tulevien eläinten asiat paremmin?

Toivon meille kaikille yhteisymmärrystä tämän asian selvittämisessä. Itse ole adressin allekirjoittanut, mutta tässä ei lynkkaus mieliala auta olipa sitten kummalla puolella tahansa.

Tweek

#62 Haaste

21.10.2011 19:31

Koska suoja tarvitsee ilmeisesti parannusta niin haastan kaikki adressiin osallistujat lahjoittamaan suojalle rahaa toimintaa varten. Me lahjoitimme 30 euroa, tehkää perässä..

Ja jos joku epäilee kirjoitustani tai jotain muuta salaliittoa niin voi kirjoittaa postia ja kertoa murheensa: tweek@pusku.net

Vieras

#63 Re: Haaste

22.10.2011 22:12

#62: Tweek - Haaste

vois laittaakin jos löytäisi tilinumeron...

yrittäjä

#64 Re: Haaste

27.10.2011 22:11

Piskis ry:lle voisi lahjoittaa, mutta en missään nimessä Savisaaren eläinsuojalle yksityiselle yritykselle, joka ei ole täällä ainakaan selventänyt mihin minun yhteensä 100€ eläimistä maksetut rahat ovat käytetty kun ei ainakaan eläinten hoitoon. Täällä silti tuntuu moni luulevan, että Piskis ry:n hoidattamat ja leikatut kissat olisivat Savisaaren eläinsuojan maksamia tai hoitamia, mutta ei todellakaan ole! Piskis ry ja Savisaaren eläinsuoja on kaksi aivan eri asiaa!

Iitu

27.10.2011 23:48

Komentti no:64 puhut asiaa!Olen samaa mieltä kanssasi!

Vieras

30.10.2011 14:10

Piskiksen tilinumero löytyy eläinsuojan etusivulta 560005-20200620 lahjoitusvarat käytetään lyhentämättömänä löytöeläinten hyväksi (mm. eläinlääkärikuluihin: sterilointeihin, tapaturmien ja sairauksien hoitoon)! Yleensä Piskiksen hoitamat kissat sijoitetaan sijaiskoteihin, josta niille aletaan etsiä uusia koteja.

Vieras

#67 Re:

30.10.2011 14:23

#66: -

mut mistä löytää eläinsuojan tilinumeron??

Jenni Özkaya
Adressin tekijä

31.10.2011 12:10

Jos haluat välttämättä lahjoittaa Savisaarelle, etkä Piskikselle joka kuitenkin hoitaa monet Savisaarenkin kautta kulkevat eläimet, mikset lahjoittaisi esim.ruokaa rahan sijaan. Savisaaren eläinsuojahan ei toimi lajoitusvaroilla vaan kaupungin (tai Arjan omilla, kuten hän on tällä sanonut), joten heidän tilinumeroaan tuskin löydät soittamatta ja kysymättä.

Vieras

26.01.2012 13:23

onko tätä nyt viety eteenpäin?onko allekirjoittamisesta ollut hyötyä?
Nyt selvitetään

#70 IhmettelijäRe:

02.02.2012 15:54

#69: -  

MIKSI Tämä Arja ei nyt voisi vain yksinkertaisesti kertoa summia, jotka kaupunki vuosittain myöntää erilaisina avustuksina?

Kuka pitää kirjanpitoa?Eihän yksi voine tyrannisoida koko paikkaa mielivaltaisesti, sillä verovaroillahan osittain pelataan.

Aionkin ottaa yhteyttä paikalliseen mediaan välittömästi.

L

14.02.2012 20:29

#8: Jenni Özkaya ne jotka haukkuvat kuopion eläinsuojan toimintaa: pitäkää turpanne kiinni! olkaa onnellisia siitä että joku/jotkut haluavat vapaaehtoisesti auttaa kodittomia eläimiä ja vielä omalla rahalla!! parempi niillä eläimillä on suojalla, kun tuolla pakkasessa paleltumassa ja heitteillä. Kaikki tai ainakin tosi moni kissa/koira yms, on ja tulee saamaan hyvän kodin Arjan ansiosta! joten miettikää vähän ketä haukutte täällä!

Vieras

16.02.2012 02:26

Samaapa sanon sinulle,että pidä turpasi kiinni!Otappa ensin asioista selvää ja alappa vasta sitten meuhkaamaan ihmisille jotka tosiaankin AIDOSTI välittävät löytöeläimistä.Tää sun ylistämäsi arja EI sovi tähän porukkaan sitten millään!
Little Cat

#73 Jenni vieläkö luet näitä?

29.02.2012 23:20

Olen samaa mieltä kanssasi...ja en vain yhden vierailun perusteella, vaan olen myös hoitanut suojaa itsekin ...olisi todella paljon parannettavaa monessa asiassa! En ala tässä eritellä kaikkea, mutta harjoittelijathan sitä suojaa useimmiten hoitavat ja vaikka on talleilla omat työntekijät, silti myös harjoittelijan on kiirehdittävä sinne! Monet kissat kaipasivat selvästi ihmisseuraa ja että jollain olisi ollut niille aikaa, vaikka pitää huoneessa vapaana enemmän....luulisi että jonkin harjoittelijan voisi ottaa ihan vain suojalle, ja antaa tallin henkilökunnan hoitaa hevoset ym. Että kyllä olen nähnyt minäkin miten paljon parannettavaa olisi. Kun olisi joku ihan toinen yrittäjä pelkästään suojalla ja tilat vaihdettais parempiin kokonaan pois Savisaaresta. Nykyinen paikan omistaja voisi myös olla ystävällisempi ihmisille...
Työtön

#74 Työtön

13.09.2012 07:56

Minä tulen kissojen kanssa istumaan a`100 €/h. Maksatteko
Anna

#75 Samaa mieltä allekirjoittaneiden kanssa

18.10.2012 11:09

Minullakaan ei ole mitään hyvää kokemusta kyseisestä suojasta. Ensimmäisenkerran veimme ystävän kanssa koiran sinne ja oli tympeä vastaanotto. Koira oli meille täysin vieras jonka veimme ja kun pääsimme ulos autosta tallien omat koirat juoksi meidän suojaan tuomaa koiraa kohden eikä ollut mitään käsitystä miten koira suhtautuu toisiin koiriin. Henkilökunta ei edes vaivautunut kutsumaan koiria takaisin. No onneksi ei siinä isompaa rähäkkää syntynyt. Toisenkerran odotin löytökoiran kanssa kesähelteessä suojan pihassa noin klo 17.00-19.00 että poliisi tulee avaamaan suojan ovet ja saamme koiran sisään koska mikään suojan oma päivystys numero ei vastannut. Kun lopulta poliisit tuli veimme koiran sisään laitoimme vesikupin ja silloin katsoin kissojen puolelle mitenkä kissat huuti kuumissa häkeissä ympärillään kärpäsiä joita oli aika runsaasti. Ihmettelin poliisille että mitenkä talleilla, talolla tai missään ei ollut ketään ni tuumasi vaan että toivottavasti joku huomenna ees täällä käy. Mietin siinä että kun oli 30 asteen helteet ja ei ketään ollut paikalla, että siinä saa rauhassa palaa hevostallit ja eläinsuojat jos syttyy tulipalo kun oli niin kovat hellejaksot ollut jo pitkään. Olen samaa mieltä että jonkun muun olisi aika ottaa eläinsuoja toiminta hoitaakseen kuin savisaari. Minne lie menee veronmaksajien rahat joita kunta antaa Savisaarelle toiminnan ylläpitämiseksi. Kirjoitin silloin asiasta savonsanomiin yleisöosastolle kun olin niin tympääntynyt koko toimintaan. Olen itsekkin kuullut monelta taholta ja eläinhoitajien piiristä että toiminta on surkeeta eikä siellä tunnuta välittävän eläimistä. Jopa pienillä paikkakunnilla on paremmat suojat itsekkin olen sen todennut.