Savisaaren eläinsuojan oloja parannettava

Anna

/ #75 Samaa mieltä allekirjoittaneiden kanssa

18.10.2012 11:09

Minullakaan ei ole mitään hyvää kokemusta kyseisestä suojasta. Ensimmäisenkerran veimme ystävän kanssa koiran sinne ja oli tympeä vastaanotto. Koira oli meille täysin vieras jonka veimme ja kun pääsimme ulos autosta tallien omat koirat juoksi meidän suojaan tuomaa koiraa kohden eikä ollut mitään käsitystä miten koira suhtautuu toisiin koiriin. Henkilökunta ei edes vaivautunut kutsumaan koiria takaisin. No onneksi ei siinä isompaa rähäkkää syntynyt. Toisenkerran odotin löytökoiran kanssa kesähelteessä suojan pihassa noin klo 17.00-19.00 että poliisi tulee avaamaan suojan ovet ja saamme koiran sisään koska mikään suojan oma päivystys numero ei vastannut. Kun lopulta poliisit tuli veimme koiran sisään laitoimme vesikupin ja silloin katsoin kissojen puolelle mitenkä kissat huuti kuumissa häkeissä ympärillään kärpäsiä joita oli aika runsaasti. Ihmettelin poliisille että mitenkä talleilla, talolla tai missään ei ollut ketään ni tuumasi vaan että toivottavasti joku huomenna ees täällä käy. Mietin siinä että kun oli 30 asteen helteet ja ei ketään ollut paikalla, että siinä saa rauhassa palaa hevostallit ja eläinsuojat jos syttyy tulipalo kun oli niin kovat hellejaksot ollut jo pitkään. Olen samaa mieltä että jonkun muun olisi aika ottaa eläinsuoja toiminta hoitaakseen kuin savisaari. Minne lie menee veronmaksajien rahat joita kunta antaa Savisaarelle toiminnan ylläpitämiseksi. Kirjoitin silloin asiasta savonsanomiin yleisöosastolle kun olin niin tympääntynyt koko toimintaan. Olen itsekkin kuullut monelta taholta ja eläinhoitajien piiristä että toiminta on surkeeta eikä siellä tunnuta välittävän eläimistä. Jopa pienillä paikkakunnilla on paremmat suojat itsekkin olen sen todennut.