Savisaaren eläinsuojan oloja parannettava
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Savisaaren eläinsuojan oloja parannettava.
Satu |
#76 Olen samaa mieltä.18.10.2012 12:43Eläinsuojeluihmisenä täysin samaa mieltä. Olot on aivan liian ahtaat koirille eikä eläimiä valvota. Olen käynyt suojalla kerran eikä se kyllä mielestäni täytä mitään kriteerejä ollakseen kunnan ylläpitämä eläinsuoja. Paikat haisee ja on epäsiistit, koirien ulkoiluhäkki on surkean pieni ja hävyttömässä kunnossa. Paikassa tulisi todellakin olla vakituinen työntekijä joka valvoo eläinten oloja ja käyttää ne tarvittaessa lääkärissä. Ihan hävettää koko paikka. |
Hämmästynyt |
#7714.11.2012 02:26Töykeää, erittäin töykeää, ällistyttävän töykeää käytöstä, jos sinne vaikkapa soittaakin. Miksi ei osata vastata ihmisille, kuten kuuluu. |
Mauhauagent008 |
#78 Re: Adressi?14.11.2012 16:48#59: Jenni Özkaya - Milloin sinä toimitat päättäjille tuon adressin että saadaan tuo riidanhaluinen nainen nimeltä Arja pois huseeraamasta löytöeläinparkojen ns."hoidosta" (hoitamattomuudesta)??? Soitin n. viikko sitten tuolle hirmuiselle ihmiselle joka vastasi puhelimeen tosi töykeästi kun kysyin kisunpentua ja että voisiko niitä tulla katsomaan. "Yksi kissa on vaan", sanottiin. En saanut muuta infoa kun että jollakin naisella on kissoja mutta hän ei voinut/saanut antaa numeroa.....?????? Toisen kerran soitettuani ja kyseltyäni jotakin hän laittoi puhelimen kiinni. Paljon on kommentteja tullut näköjään muiltakin. Sain vasta tänään tietää että tuota kyseistä ihmistä on moitittu joten en yhtään ihmettele kun tuolla vihollismaisella tavalla suhtaudutaan asiakkaisiin jotka haluaisivat ostaa löytöeläimen ja pelastaa sen elämän. Silloin kun otetaan yhteyttä löytöeläintaloon puhelimitse pitäisi vastaanottavan ihmisen suhtautua niinkuin kysymys olisi ihmislapsen adoptiosta sillä siihen asiaan on kypsytty että otetaan kissalapsi tai koira perheeseen ja siihen kuuluu suuri tunnelataus! Sitten kun puhelimeen karjaistaan löytöeläintalosta "EI OLE "!!! niin tuntuu kuin en olisi ikuna saanut tuollaista mennä edes kysymään. Aivan veret seisauttava kokemus!!!! Miksi kaupunki ei tee mitään??? Kissat ja koirat kärsivät. Niilläkin on tunteet. Nekin haluaisivat olla rakastavan perheen jäseniä! Paljonkohan kaupunki maksaa tuolle Arjalle siitä että hän antaa raukkojen kärsiä ilman ruokaa ja vettä ja kaikessa liassaan keskittyen vain hevosiin. Jos suojassa on vain yksi kissa niin mihin ne muut on laitettu???? Saako Arja itse päättää että toi ja toi ja toi eläin on sairas???? Kutsuuko hän eläinlääkärin piikittämään kissat ja koirat sateenkaarisillalle ja jättää itselleen vain nimeksi yhden kissan ja saa silti täydet rahat kaupungilta??? Kuinka helppoa. Pyydän vastaustasi.
|
viieras |
#79 no huhhuh16.01.2013 20:38Mielestäni keskustelu menee jo ihan asiattomuuden puolelle. Eikös tarkoitus ollut ottaa kantaa siihen, miten eläinsuojan oloja voitaisiin parantaa, ei siihen että täällä kilpaa haukutaan ihmisiä. Niin ja tuosta omistajan "tympeydestä" vielä. Kannattaa mennä ihan paikanpäälle eläimiä katsomaan, niin minä tekisin. Tarkoitushan on kuitenkin löytää suojalta oma eläin hoidettavaksi, ei arvostelemaan toisen käyttäytymistä. |
Vieras |
#80 MIETI NYT VÄHÄN HYVÄ PAIKKA!!!!03.02.2014 16:20jos tallilla ei ole ympäri vuorokauden valvontaa niin ei voi mitään tallin henkilökunta huolehtii muutenkin jo yli 20. hevosesta tuskin ne eläimet siellä noin. vain kuolla kupsahtaa jos ettte ole huomanneet eläin suojan ovessa lukee vierailuajat. olen itsekkin nähnyt kun suojalle tuodaan yms. karanneita eläimiä ne viedään heti suojaan ja jos noin paljon surettaa niin ajatteleppas olisiko niiden eläinten parempi olla 25 asteen pakkasessa ulkona kuin suojalla!!! |
?? |
#8103.05.2014 18:34Olen käynyt Kuopion löytöeläin suojalla monta kertaa ja siellä on mielestäni erittäin siistit tilat,häkeissä on pehmusteita, ruokaa ja juomaa, pesuallas ja häkit siivotaan päivittäin. Eläimet käydään läpi että niillä ei ole akuuttia hätää, niitä lenkitetään. Sekä tätä kohuttua 15 päivän rajaa noudatetaan, mutta ei Arjallakaan/Kaupungilla ole varaa pitää niitä eläimiä siellä loputtomiin joten jos niitä ei osteta niin ne on pakko lopettaa. Mitä muuta eläimille vaaditaan kun jos omistajat ovat vastuuntuntoisia niin he hakevat lemmikkinsä omaan kotiin parin päivän kuluttua. Sekä suojalla on vakituinen työn tekijä joka hoitaa sitä tallin rinnalla mutta erittäin huolellisesti. |
Perästä kuuluu |
#82 EI VOI OLLA TOTTA20.05.2014 07:30#76: Satu - Olen samaa mieltä. Kävin jo kolmatta kertaa Kuopion eläinsuojalla ja ihmettelen miten löytöeläimiä voi kohdella!!!!!!!!! Ahtaat häkit, pistävä virtsan haju,eläimet omissa oloissaan...ilmeisesti todellakin kaupungin valvojaeläinlääkäri kuuluu suojan pitäjän "hyvä-veli"-verkostoon. Siellä on hyvä mellastaa löytöeläimien kera kun pääasiallinen toimi on ratsastustallien pito ! Eläinsuojelijat; TOIMIKAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
kissa-fani |
#83 o otan osaaRe:16.08.2014 06:37otan osaa |
Vieras |
#8424.09.2014 18:32Olen itse ollut suojalla töissä ja eläimet hoidetaan siellä päivättäin. En kyllä tiedä minkälaiset ollot on muilla suojilla mutta minusta siellä on lemmikeille hyvät olot. Ei tarvitse olla nälissään ruokaa on aina tarjolla. Tosiaan suojan hoitaa tallihenkilökunta mutta ei heillä ole aikaa päivystää millonka suojalle tulisi vierailioita vaan ajan voi soittamalla varata. Tallihenkilökunnan on hoidettava myös hevoset jotka vievät valitettavasti aikaa ennenmän. Lemmikkienhän ei ole tarkoitus siellä olla loputtomiin vaan saada pysyvä koti. Lemmikit ovat siis vain väliaikaisesti siellä. |
kissan |
#85 Re:08.10.2014 06:47 |
vieras |
#8617.11.2014 09:17Olen ajatellut samaa asiaa Savisaaren ratsastustallista, mutta nyt vasta löysin tämän adressin ja keskustelun. Tallin puolella hevosten tilat ovat todella pienet (onneksi pääsevät ilmeisesti säännöllisesti ulos). Kaikki, mitä tallilla on, on vähintäänkin sillä tavoin vanhan maatilan verran likaista, että olen miettinyt, eikö ratsastustallin pitäminen ole kannattavaa, koska se ei näy tallin ja tallin tavaroiden kunnossa. Ja jos se ei ole kannattavaa, niin siitä pitäisi tehdä tai sitten harkita tallin ylläpitoa. Eläinsuojan kohdalla on niin, että näen suojan ylläpidon tärkeänä, ja sisätilojen siistinä pito ainakin hajun osalta voi olla haastavaa, mutta koirien ulkotilat ovat kaikkina kertoina olleet hirveässä kunnossa. Henkilö, joka vastaanotti koiran, veti sen hihnasta tiukalla häkkiin kuin se olisi ollut villikoira, joka yrittää purra - tarjouduin kyllä itse viemään koiran, koska olihan se meillä jo ollut omistajaa odottamassa ja toimi hyvin eri tilanteissa jopa vieraalla ihmisellä - mutta ilmeisesti tämän naishenkilön oli välttämätöntä itse raahata eläin häkkiin. Suosittelen, että tilannetta harkittaisiin omistamisen ja ylläpidon kannalta, jotta eläimillä on parhaat mahdolliset elintilat - en näe syytä, miksi pitää pakolla yllä sellaista, mikä ei kannata, jos eläimille ei voi tarjota mahdollisimman hyvää. |
vieras |
#8717.11.2014 11:50Kävin Latviassa, Riikassa, katsomassa kaupungin "huonommalla" alueella eläinsuojaa (huonoimmat tietysti ovat kaukana kaupungin ulkopuolella =( ). Eläinsuoja oli eläinlääkäriaseman yhteydessä, jolloin eläinlääkärinä toimiva katsoo eläimet niiden tultua, ja voi huolehtia eläimistä, jos jotain ilmenee. Ehkä voisi miettiä, miten eläinsuojan oikein järjestäisi? |
milo viperi |
#88 kisa15.02.2015 17:42Kisapoika kadonu pikääsiilijärvi
|
airahyvöne |
#89 kisa21.02.2015 11:44Joo meijäkisaseno Moi |
Vieras |
#90 Re:18.04.2015 07:19 |
Kaktus |
#91 Re: Yhteenveto10.11.2016 15:55#25: Lajinsa viimeinen - Yhteenveto Minulla on kaksi kissaa piskiksen kautta,tytöt on nyt seitsemän vuotiata.Molemmat leikkattuja.Hain kissat sijaiskodista,siellä ainakin kissoja oli hyvin kohdeltu.Kaksi vuotta sitten löysin kulkukissan ja ilmoitin siitä läänin eläinlääkärille,ja taas piskis tuli auttamaan ja hakemaan kissan.Siis Piskikselle suuri kiitos ja onnea ja menestystä eteen päin. |
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Puhtaan veden ja terveyden puolesta - Ei kaivosta Heinolaan
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Vetoomus Pirkanmaan Hyvinvointialueelle: Vanhusten kasvokkaisen päivätoiminnan palauttaminen ja turvaaminen
Vastustamme Karhen Kalliomäen tuulivoimahanketta (Ylöjärvi)
Haljastennokkaa ei saa myydä
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
PELASTETAAN LOUHIPUISTO
Ei pumppuvoimaloita Kemijärvelle
Pysäytä ihmiskaupan uhriksi joutuneen Maryn ja hänen lastensa pakkopalautus
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Suomi ei saa luovuttaa tosiasiallista päätösvaltaa kansanterveydestään Maailman terveysjärjestölle / Finland får inte ge bort sin faktiska beslutsrätt angående folkhälsan till WHO
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
Tampereen Iidesjärvi ja sen eteläpuolinen alue luonnonsuojelualueeksi
Vetoomus Siuntion aurinkovoimalahankkeiden estämiseksi valtakunnallisesti arvokkaille maisema-alueille
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Hius- ja kauneudenhoitoalan yritykset ja työpaikat ovat vaarassa! ALV 14% Heti!
18652 Luotu: 20.03.2025
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
103003 Luotu: 27.09.2024
Adressi Siilinjärven kirjastoauto Pikku-Marjan puolesta
283 Luotu: 01.04.2025
Viinijärvelle kuntosali ja isompi liikuntasali
171 Luotu: 04.04.2025
I -ja P -junien liikennöintiä jatkettava ainakin viikonloppuisin läpi yön!
125 Luotu: 02.04.2025
Papinjärventien kunnostus ja Papinjärvelle laituri
120 Luotu: 03.04.2025
Kouluvalmentajan työt ei saa loppua Mouhijärven yhteiskoulussa
317 Luotu: 31.03.2025
Välenojan matalan kynnyksen kuntouttavan työtoiminnan (A1) säilyttäminen Hyvinkäällä Keski-Uudenmaan hyvinvointialue
109 Luotu: 03.04.2025
Vaadimme keskussairaalan palveluiden säilyvän Savonlinnassa lain sallimissa rajoissa
484 Luotu: 22.03.2025
HIFK: 15 Vuoden Jatkuva Epäonnistuminen – Onko Nyt Viimein Aika Herätä
428 Luotu: 30.03.2025
TNT ei kuulu metsään – turvataan luonto ja lähiasutus
56 Luotu: 06.04.2025
Kansalaisadressi Ei kaivosta Rautavaaralle
831 Luotu: 13.12.2024
Ei pumppuvoimaloita Kemijärvelle
1608 Luotu: 14.01.2025
Huumeriippuvaisen pakkohoito.
860 Luotu: 06.09.2020
Ei lumenkaatopaikkaa Keskuspuistoon! Alue tulee säilyttää luonnolle, liikunnalle ja lapsille!
951 Luotu: 10.12.2024
Loppu rasismille, yhdessä vahvempia!
207 Luotu: 17.03.2025
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
11188 Luotu: 03.02.2025
Vaadimme, että valtatie 9:n parannushanke välillä Tampere-Orivesi saa kiireellisen rahoituspäätöksen hallituksen puoliväliriihessä ja toteutukseen ryhdytään välittömästi
165 Luotu: 20.03.2025
Pysäytä ihmiskaupan uhriksi joutuneen Maryn ja hänen lastensa pakkopalautus
1764 Luotu: 18.03.2025
Tuuloksen päiväkodin siirto Tuuloksen koulun tiloihin on peruttava
510 Luotu: 13.03.2025