Savisaaren eläinsuojan oloja parannettava

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Savisaaren eläinsuojan oloja parannettava.

mauri pekkarisen peruukki

#26 Kommentti 22

16.09.2011 21:14

olisiko ihan arja itse? paljonkohan on mahdettu eläinlääkärille maksaa voitelua että tämä löytöeläimien Auschwitz saa jatkaa toimintaansa. Kaikki kuopiolaiset ainakin olette varmasti nähneet siinä ennen savisaaren risteystä että mihinkä ne löytöeläinten hoitoon tarkoitetut rahat menevät.. juuri rakentoitu talo ja maasturit pihassa mutta eläimien olot vastaavat sitä että niiden olisi parempi vaikka ulkona.
ei suomessakaan seilata selvillä vesillä

16.09.2011 21:38

Minulla on puh. nro ja auton rekisteri tallessa? haiskahtaa melkein uhkailulta! täysi tuki minulta ja omilta joukoiltani tämän hankkeen ajajille! mikäli tälläistä numero ja rekisteri hässäkkää ilmenee vielä niin tänne forumiin vaan asiasta tietoa nii aletaan sitte lietsoa. Joka leikkiin ryhtyy leikin kestäköön!
Jenni Özkaya
Adressin tekijä

17.09.2011 20:47

Uhlailua tai ei, jätetään se omaan arvoonsa ja keskitytään me olennaiseen, eli eläinten asioihin :)
Jenni Özkaya
Adressin tekijä

17.09.2011 21:39

Savisaaren sivuille on näköjään tullut tiedot siellä olevista eläimistä, sehän on edistystä!

Vieras

#30 Nettisivut...

20.09.2011 22:26

...ovat olleet pidemmän aikaa toiminnassa, joskin tosi vanhanaikaiset sellaiset. Mutta tietoa löydetyistä/kodittomista siellä on ollut aina kun olen sivuilla piipahtanut. Itse suojalla en ole käynyt. Enkä käykään ennen kuin tämä asia selviää!
Jenni Özkaya
Adressin tekijä

21.09.2011 00:23

Tarkoitat varmaan piskis ry:n nettisivuja joita ylläpitävät vapaaehtoiset piskiksen jäsenet? Savisaaren omilla sivuilla ei mielestäni aiemmin ollut tietoa eläinsuojan asukkaista, eikä heidän nettisivujaan nytkään löydä kovin helposti jos ei osaa etsiä oikealla hakusanalla.

Vieras

#32 Re:

21.09.2011 09:07

#31: Jenni Özkaya -

Kuinka monelta sivustolta Jenni mielestäsi täytyy löytyä tiedot Kuopion alueen löytöeläimistä??

Jenni Özkaya
Adressin tekijä

21.09.2011 12:00

Ei se varmaan pahitteeksi ole jos ne löytyvät Savisaaren omilta sivuilta, ihmiset varmaan etsivät sieltä tietoa? Minua myös hieman harmittaa se että kaikki luulevat noiden nettisivujen perusteella että piskis ry pyörittää eläinsuojaa, vaikka niin ei ole. Jos olisi niin se varmaan olisi aika erilainen paikka.

Vieras

#34 Re:

22.09.2011 08:39

#33: Jenni Özkaya -

Nyt Jenni et oikein taida itsekkään tietää mitä sinä haluat eläinsuojan toiminnassa muuttaa:) Kirjoittelusi polveilee ristiinrastiin ja kirjoitat paljon pelkästään omista tuntemuksistasi, et faktoista. Mikäli etsisin kadonnutta lemmikkiäni netin välityksellä, laittaisin hakusanoiksi löytöeläimet Kuopio, en Savisaaren Ratsastuskeskus. Löytöeläimet Kuopio haun avulla löytyy välittömästi suojan kotisivu. Savisaaren haulla löytyy heidän kotisivunsa jossa on myös aina ollut oma sivu löyteläimille. Sieltä löytyy hyvinkin yksityiskohtaiset selvitykset Savisaaren ja Piskiksen yhteistoiminnasta eläinten hyväksi. On hiukan kummallista että yhteistyö on toiminut näinkin pitkään...luulisi että tilanteelle olisi tehty jotain jo aikaisemmin mikäli esim joku muu olisi halunnut ottaa suojan toiminnan hoitaakseen. Kuopion alueelta myös tiloja luulisi löytyvän. Ja kun olet noin suuren joukon ihmisiä saanut adressin allekirjoittamaan niin rakentakaa ihmeessä ihan uudet tilat! Olet käynyt kerran suojalla etkä oikeastaan edes katsonut tiloja kunnolla? Siellä oli hämärää ja haisi pahalla? Kuten jo aikaisemmin mainitsin, varmasti suojan tilat ovat ankeat hyviin kotioloihin verrattuna. Jos siellä mielestäsi haisee, mikä on melko normaalia jos pienessä tilassa on useita kissoja, ja siellä on hämärää, niin ei tee suojasta ja sen pitäjästä eläinten vihollista. Kuopion kaupunki on ne tilat eläinten säilytykseen ymmärtääkseni järjestänyt ja varmasti siellä on kadonnut lemmikki paremmassa turvassa kuin kadulla. Tottakai asioita voi aina yrittää järjestää parempaan ja vaatia eläimille parempia tiloja. Keinosi tämän asian edistämiseksi vaan ovat ainakin minun mielestäni hyvin kummalliset. Jos olisin Arja olisin tehnyt ilmoituksen kirjoituksistasi jo ajat sitten!

Vieras

#35 ihan kaupungin ongelma

22.09.2011 10:21

itse kylläkin allekirjoitin adressin VAAN näiden syiden takia : vaadin että eläinsuojan eläinten oloja parannetaan. vaadin myös että suojalle toimitettujen eläinten terveydentila tarkistetaan ja tarvittaessa hoidetaan,ja toivon etää eläimet myös loishäädetään. tiloja on saneerattava niin että eläimillä on enemmän tilaa. suojalle palkattava oma työntekijä.
onhan suoja pieni ja paikkoja kissoille ja koirille on aika rajoitetusti. kun googlettelee ja katselee muita suomen löytöeläinTALOJA niin kyllähän siinä huomaa ison eron!kuopio on suuri ja kasvava kaunis kaupunki mutta löytöeläinsuoja on pikkutönö tallin pihassa?!?luulisi että kaupungilla olisi hieman enemmän tahtoa ja tarvetta parantaa löytöeläinten oloja! mitähän ajattelee kulturisti joka on juuri muuttanut kuopioon ja kadottaa pikkufifinsä ja hakee sen sitten pikku tönöstä?on onnellinen että fifi löytyi,mutta varmasti voivottelee että voi minun pientä fifiä!onneksi löydyit mutta millaiseen paikkaan jouduit!onneksi löysin sinut pian takaisin!
Jenni Özkaya
Adressin tekijä

22.09.2011 13:33

Ne ovat edelleenkin Piskiksen sivut, eivät eläinsuojan kotisivut. On hienoa että he pystyvät tekemään yhteistyötä, mutta minua harmittaa että niiden sivujen perusteella lähes kaikki joiden kanssa olen keskustellut, jopa poliisi, luulevat Piskiksen pyörittävän eläinsuojaa.

Laki sanoo että eläinten tilojen on oltava valaistut joten kyllä se hämäryys on huono juttu. Silloin tuli sentään ikkunasta valoa, talvella siellä on pilkkopimeää. En ole itse käynyt muilla eläinsuojilla mutta keskustellut ihmisten kanssa jotka ovat käyneet, eivätkä he huomanneet pahaa hajua, joten sitä ei varmaankaan ollut, vaikka kissoja sielläkin oli paljon. Kuopion eläinsuojan tilat ovat ankeat, kuten itsekin myönsit, enkä ymmärrä miksi asian pitäisi olla niin? Jos kerran muissakin kaupungeissa osataan tämä asia hoitaa paremmin, niin miksi ei meillä Kuopiossa?

Tiedän paljon muutakin mikä suojalla on pielessä, ja miten siellä jopa rikotaan lakia. En kuitenkaan voi ainakaan tässä vaiheessa näistä asioista julkisesti puhua, joten joudun tässä toistelemaan vain omia kokemuksiani. Millä lailla sinä tätä asiaa ajaisit, jos minun keinoni ovat mielestäsi kummalliset? Ja mistä sanomisistani pitäisi tehdä ilmoitus ja millä perusteella? Olisi myös ystävällistä jos käyttäisit kommenteissasi nimeä tai nimimerkkiä, jotta en joutuisi arvailemaan mitkä viestit ovat keltäkin, se tekee keskustelusta hieman haasteellista ja joudun siksi toistelemaan sanojani.
Anni

#37 Eläinsuojalla käyneenä

22.09.2011 14:13

Itse eläinsuojalla käyneenä ja sitä tällä hetkellä osa-aikaisesti sitä hoitavana en ymmärrä mistä tämä kaikki kohkaus johtuu. Eläinten häkit siivotaan päivittäin, vedet ja ruoat vaihdetaan sekä jätökset otetaan pois. Harva kissan omistaja tyhjentää oman kissansa vessaa päivittäin.

Itse olen positiivisesti yllättänyt suojan oloista, ja siksi ihmettelen syvästi tätä ketjua.

Samoin tuo rahajuttu on pöyristyttävää, kuitenkin eläinten päivittäiseen hoitoon menee rahaa. Tietenkin suojalle voisi palkata työntekijän, mutta silloin eläinten luovutusmaksut kasvaisivat ainakin kaksinkertaiseksi. Toisaalta en nää mitään syytä palkata työntekijää vain eläinsuojaa varten, sillä työmäärä suojalla ei ole montaa tuntia päivässä.
Jenni Özkaya
Adressin tekijä

22.09.2011 15:10

Olen edelleen siinä uskossa että kaupunki maksaa sen mitä eläinten päivittäiseen hoitoon menee. Anni Et voi myöskään kiistää sitä että niin pienissä tiloissa tartuntavaara on suuri, varsinkin kun eläimiä ei edes kunnolla (tai ollenkaan)tarkisteta niiden sinne tullessa.

Olen saanut sähköpostia myös talleilla aiemmin työskennelleiltä, jotka ovat sitä mieltä ettei suojalla ole kaikki asiat kunnossa. En siis ole suurennellut tai keksinyt tätä omasta päästäni. En ole ainoa jolla on suojan eläimistä huoli. He ovat myös sanoneet että tallit pitävät työntekijät kiireisenä niin että suojan hoitaminen tuntuu vain ylimääräiseltä taakalta ja harmittaa työntekijöitä.

Enkä kyllä tunne yhtään kissan omistajaa joka ei siivoaisi kissan vessaa vähintään kerran päivässä, itsekin siivoan vähintään aamulla ja illalla, tarvittaessa useamminkin.
Anni

22.09.2011 18:06

Ole hyvä ja tule mielellään siivoamaan minun kissani vessa, olen varmaan vastuuton kissan omistaja kun en siivoa sitä päivittäin.

Toki pienissä tiloissa tartuntariski on suurempi kuin muissa, mutta kysyn vaan että millä rahalla?
Minusta kissoilla on hyvin kohtuulliset tilat löytöeläinsuojalla, enkä näe todellakaan että kissat kärsisivät, toki ne tietenkin kotioloissa voisivat paremmin, mutta löytöeläinsuojahan on vaan väliaikainen sijoituspiste kissoille.

Minusta on törkeää, että joku henkilökohtaisesta syystä ihmiselle joka suojaa pitää on suuttunut, mollaa yleisesti suojan kuntoa, perusteettomasti.
Jenni Özkaya
Adressin tekijä

22.09.2011 18:34

Jostain sen rahan on löydyttävä. Jos ei kaupunki maksa tarpeeksi niin siltä täyty vaatia lisää rahaa. Jos pienemmilläkin kaupungeilla on rahaa parempiin eläinsuojiin, täytyy sitä Kuopioltakin löytyä.

Kaikki muut ovat samaa mieltä siitä, että kotioloissa, sijaiskodissa, kissoilla olisi paremmat oltavat, paitsi Arja joka epäilee vapaaehtoisten olevan nistejä ja vaimonhakkaajia. Miksei suoja siis voisi tehdä parempaa yhteistyötä vapaahetoisten kanssa? Minäkään en olisi saanut pitää löytämääni kissaa kotihoidossa, ja olen kuullut että muutkin sijaiskotia tarjonneet ovat saaneet tylyn vastauksen tai ei vastausta ollenkaan. Paitsi tietenkin ne jotka ovat osanneet hoitaa asian Piskiksen kautta.

En mollaa suojan kuntoa perusteettomasti, eikä tätä adressia ole perustettu Arjaa vastaan, vaan suojan olojen parantamiseksi.

Anni

22.09.2011 18:37

Olen näillä kommenteillani yrittänyt tuoda esille toisenkin puolen.

Älkää hyvät ihmiset allekirjoittako adressia ilman omakohtaista kokemusta. Suoja on kuitenkin yleisölle auki joka viikko, ja jokainen joka oikeasti haluaa asiaan tutustua ja ehkä vedota sen puolesta, kykenee kyllä itse vierailemaan suojalla.

Tietenkin suojalla olisi parantamisen varaa, mutta missäpä ei olisi. Ja tuskimpa kukaan eläinsuojalla voi hirveästi bisnestä tehdä, eiköhän siihen ole helpompia takia. Että tuskin kukaan eläinsuojan pitäjä sitä rahanahneuden vuoksi pitää.
Jenni Özkaya
Adressin tekijä

22.09.2011 18:55

Hyvä että tämä aiheuttaa keskustelua ja puolestapuhujiakin löytyy. Kiitos sinulle kommenteistasi. Jokainen kommentti ja mielipide on tärkeä.

Olisi tosiaan hyvä jos ihmiset kävisivät suojalla katsomassa. Harmi että se on auki vain kaksi tuntia viikossa.

Kuten jo sanoin, jos suojalla ei riitä rahat sen parantamiseen, täytyy rahaa vaatia lisää tai etsiä toinen keino sen saamiseksi, esim. lahjoitukset.

Vieras

#43 Re: Täsmennystä

23.09.2011 23:00

#22: - Täsmennystä

Siinäpä se, suojalla ei ole yhtä tai kahta "vakituista" eläintenhoitajaa, jotka osaisivat opastaa nuissa asioissa. Työt teetätetään usein harjoittelijoilla, joilla ei tietämystä apteekin lääkkeistä ym. eläinten sairauksista ole. Ja tämän tiedän todeksi, koska olen itse siellä harjoittelussa ollut ja myönnän etten tuosta nuin vaan olisi osannut sairauksiin liittyvissä asioissa mennä neuvojani antamaan.

Vieras

24.09.2011 11:47

Suojan toiminnasta, tai oikeastaan Savisaaren Ratsastuskeskuksen suojan hoitoon liittyvästä toiminnasta, on nyt tässä kehkeytynyt melkoinen ketju. Kyselin tuolla alussa Jenniltä täsmennystä asioihin enkä mielestäni edelleenkään päteviä perusteluita ole saanut. Vaan eihän Jennin minua tarvitsekkaan vakuuttaa vaan kaupungin päättäjiä, joille ilmeisesti tämän adressin meinaa toimittaa? Mitä arvelet että sitten kaupungin puolelta tapahtuu? Täysin eläinsuojelulakien mukainen suoja lakkautetaan ja rakennetaan uusi? Sikälihän tämä koko vouhotus on melko turhaa..
Nykyisellä suojalla on erittäin joustavasti järjestetty mahdollisuus toimittaa löytöeläin suojalle, joka päivä klo 8-18. Paikka on sijainniltaan kaupunkilaisia hyvin palveleva. Puhelintiedusteluihin pystytään vastaamaan päivittäin useamman tunnin ajan. Netistä löytyy tietoa löydetyistä eläimistä samoin kuin kadonneista. Löytyy ilmoituksia ihmisiltä jotka haluavat uuden kodin hylätylle lemmikille tarjota.Kaikki tämä tieto yhdellä sivustolla. Mikä siinä Jenni sinua ahdistaa onko nämä tiedot Savisaaren vai Piskiksen sivuilla, eikö se ole pääasia että yhteistyö eläinten hyväksi toimii?
Olet kirjoittanut Arjasta hyvin arveluttavia väitteitä. Tästä ketjusta löytyy jo melkoinen lista esittämiäsi asioita hänestä, joiden perusteella minä ainakin ottaisin yhteyttä poliisiin. Ei ihmisistä saa puhua pahaa tai väittää esim.lain rikkojaksi, rikolliseksi, eläimiä kovakouraisesti kohtelevaksi ym mitä olet täällä kirjoittanut.
Kuitenkin ilmeisesti päällimmäinen tarkoituksesi tällä adressilla on löytöeläinten olojen parantaminen. Toistan nyt kolmannen kerran, että hyviin kotioloihin verrattuna suojan olot ovat varmastikkin ankeat. Minkä tahansa eläinsuojan olot verrattuna kotioloihin ovat ankeat! Luonnossa tapaturmien, väkivallan, tarttuvien tautien armoilla ollessaan kadonneella tai hylätyllä eläimellä on aivan varmasti vielä astetta ankeammat olot kuin eläinsuojalla. Kuopion Kaupungin eläinsuojalla voisi tottakai olla suuremmat ja paremmat tilat. Kuitenkaan niin suurta ja nykyaikaista rakennusta pelkästään löytöeläinten säilytykseen tuskin järjestetään että tarttuvat taudit voitaisiin täydellisesti torjua. Tarttuvien tautien parasta torjuntaa on päivittäinen siivous sekä eläintilan desinfiointi asukkaan vaihtuessa.
Yleensä asioita kannattaisi alkaa hoitamaan ystävällisessä ja rauhanmielisessä hengessä. Ehkä sinun kannattaisi ottaa yhteyttä kaupungin edustajiin ja kysellä olisiko kaupungilla tarjota parempia tiloja löytöeläinsuojan toimintaan. Sitten voisit vaikka kysellä seuroilta, yhdistyksiltä ja yksityisiltä henkilöiltä halukkuutta ryhtyä lisärahoittamaan hanketta. Sen jälkeen pitäisi vielä järjestää henkilökunta hoitamaan suojan toimintaa. Näin minä toimisin jos näkisin aihetta alkaa muuttamaan nyt jo hyvin toimivaa systeemiä:)

terveisin Täsmennystä vaativa Vieraija
Jenni Özkaya
Adressin tekijä

26.09.2011 00:46

Olen kyllä mielestäni vastannut kysymyksiisi jo muutamaan otteeseen. Arjasta ja suojasta olen tässä keskustelussa kertonut väitteitä joita olen muilta kuullut. Vastustajia on ollut enemmän kuin puolustajia, joten kyllä minä tässä asiassa uskon enemmistöä.

Tämän adressin ideana on ollut saada ihmiset pohtimaan näitä asioita ja kerätä tietoa ja kokemuksia, jotta minun on helpompi vaatia kaupungilta tilojen järjestämistä uudelle suojalle. En olisi pelkästään oman kokemukseni varassa lähtenyt tekemään yhtään mitään, mutta nyt kun olen saanut asiasta enemmän tietoa uskon että on täysin perusteltua vaatia uutta eläinsuojaa.

Sinä olet jättänyt täysin huomiotta väitteet lain rikkomisesta. Eikö sitä mielestäsi kannata selvittää vaikka sellaista olisi syytä epäillä? Et myöskään ole ottanut kantaa siihen ettei eläinten kuntoa tarkasteta eikä eläimiä ilmeisesti lääkitä.

En usko eläinsuojan saavan mitään suuria tukia, mutta ilmeisesti se jotain saa, olisi mielenkiintoista tietää paljonko. Myös suojalta lemmikin ottavat maksavat siitä. Ihmiset maksavat leikkaamattomista, madottamattomista eläimistä 30-50e. Paljonko yhden eläimen ylläpito voi oikeasti maksaa? Minun on vaikea uskoa etteivät rahat riittäisi edes matolääkitykseen.

Vieras

#46 Savisaaren suojasta

29.09.2011 13:15

Oma kissani oli muutama vuosi sitten suojassa. Kissa oli häkissä jossa oli tilaa liikkua.
Kissaa oli pidetty suojassa kuitenkin lähes kaksi viikkoa ennenkuin sain tietää sen olevan siellä.
Jotenkin siitä jäi vähän sellainen kuva että rahaa oli haluttu kerätä koska hoitohan maksaa. Soitin nimittäin heti katoamista seuraavana päivänä suojaan ja annoin tuntomerkit.Luulisi niiden perusteella olleen helppo ilmoittaa minulle heti kun kissa suojaan tuotiin.
Tiltu

29.09.2011 15:46

Arjalle julkinen kysymys: Paljonko kaupunki avustaa suojaa vuosittain?

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

30.09.2011 14:17

Peku

#49 Re: hinta

30.09.2011 17:01

#45: Jenni Özkaya -

Paljonko yhden eläimen ylläpito voi oikeasti maksaa? Jos omista kissan niin ynnäilepä itse kuittisi ja katso paljonko kuukaudessa maksaa. Kokemuksella voin sanoa että hiekat ja ruuat maksaa itselläni 30€ - 60€ yhdelle kissalle kuukaudessa!

Ja kun kyselette paljonko suoja saa tukia, kysykää samalla paljonko menoja? Henkilökunta, sähköt, lämmitys, ruuat, yms..

Vieras

30.09.2011 19:11

Voi Jenni Jenni Jenni, luulenpa että saat pyyhkiä per**ttäsi tällä adressilla! Pilkka käy omaan nilkkaan