Savisaaren eläinsuojan oloja parannettava
Kommentoitu viesti
Jenni Özkaya Adressin tekijä |
#5902.10.2011 18:39Ensinnäkin kiitos oikeasti asiallisesta vastauksestasi. On totta että olen käynyt itse suojalla vain kerran, ja käsitykseni suojasta perustuvat lähinnä muiden kokemuksiin. Jo ennen kuin aloitin tämän adressin keskustelin parin talleilla töissä tai harjoittelussa olleen kanssa ja heiltä kuulin suojan arjesta. Sen perusteella päätin aloittaa adressin jonka kautta olen saanut useita yhteydenottoja suojalla useammin käyneiltä ihmisiltä. Jos olisin saanut paljon positiivisia kokemuksia suojalta ja vakuuttunut huoleni olevan turha, olisin poistanut adressin ja lähettänyt Savisaarelle anteeksipyynnön. Kokemukset ovat kuitenkin olleet suurimmaksi osaksi negatiivisia ja kurjia ja paljon pahempia kuin odotin. "#54: "Joskus kissat ovat olleet siellä ilman vettä ja ruokaa, kun kukaan ei viikonloppuna ole viitsinyt suojalla käydä." Tämä ja monet muut adressissa ja kommenteissa esitetyt väitteet ovat niin törkeitä valheita, että tekisi mieli oksentaa." Miksi ihmiset tulisivat tänne valehtelemaan? Miksi itse uskot vain positiiviset kommentit ja kokemukset? Jos näin monella ihmisellä on huonoja kokemuksia ja huoli suojan eläimistä, eikö asia pitäisi selvittää, vaikka omat kokemuksesi olisivat kaikki hyviä? "Tunnen tai vähintäänkin olen jutellut niiden ihmisten kanssa, jotka hoitavat suojaa ja sen eläimiä. Annan sanani siitä, ettei yksikään heistä ole sellainen, joka näkisi kissan kunnossa olevan jotain vialla, että se vaikuttaisi kipeältä etc, ja jättäisi asian jatkotoimenpiteettä." "Eläinsuojan hoito kuuluu tallin työntekijän päivittäiseen työnkuvaan. Suojaa ei hoideta "silloin kun ehditään", vaan se hoidetaan ja siivotaan joka päivä. Tarkistakaa ne faktat ensin älkääkä maalailko piruja seinille, kiitos." Minäkin tunnen ja olen jutellut ihmisten kanssa jotka ovat suojaa hoitaneet ja he ovat kertoneet monien tallin työntekijöiden pitävän suojan hoitamista ylimääräisenä taakkana. Ja nimenomaan heiltä olen kuullut ettei sairaalta vaikuttavia eläimiä ole aina hoidettu ja lääkkeet jäävät usein antamatta. En minä näitä juttuja päästäni keksi. "Kyllä Arja vuosikymmenten kokemuksella kaikenlaisista eläimistä ymmärtäisi lähettää koiransa pois, mikäli kissat alkaisivat panikoida." Minullakin on sen verran kokemusta eläimistä että näen ja kuulen jos ne panikoivat, ja pyysin tuossa tilanteessa Arjaa lähettämään koirat pois, koska olin ottamassa kissaa häkistä syliini, ja mikä kissa ei panikoisi sellaisessa tilanteessa? Arjan mielestä koirat kuitenkin saivat olla siellä tilanteesta huolimatta. Olen samaa mieltä siitä ettei ole mikään ihme jos suojalla haisee. Kuitenkin olen kuullut muiden kaupunkien eläinsuojilla käyneiltä, etteivät he huomanneet minkäänlaista hajua. Savisaaren suojalla hajua ei olisi voinut olla huomaamatta. Sanot ettet ole koskaan nähnyt että suojalla olisi laiminlyöty yhdenkään kissan hoitamista, ja se on tietysti hieno asia. Valitettavasti enemmistö minulle kokemuksiaan kertoneista kuitenkin on sellaista nähnyt. Pitäisikö minun jättää heidän kertomuksensa huomioimatta ja olettaa heidän valehtelan? Jos on pienikin epäilys että tälläistä tapahtuisi, en aio jättää asiaa selvittämättä. On hienoa että piskiksen sivuilta löytyy kuvat ja tiedot löydetyistä eläimistä. Kuitenkin varmaan Savisaarestakin pitäisi osata vastata jos sinne soitetaan ja kysytään onko kadonnut kissa löytynyt. Tai edes opastaa katsomaan piskiksen sivuilta, vaikka kaikilla ei tietenkään tietokonetta ole. Minulle ja muutamalle muulle on kuitenkin sanottu että Savisaareen on turha ilmoittaa kissan tietoja jos aikoo sitä hoitaa kotonaan, koska heillä ei ole aikaa vastailla ja kertoa. Ja tuo viimeinen esimerkkisi kissasta joka on käytetty leikattavana ja rokotettavana, on tosiaan sijaiskodissa oleva kissa, eli joko piskis tai joku vapaaehtoinen on sen siellä käyttänyt ja maksanut. Eläinsuojalla olevat eläimet eivät tällaista kohtelua saa vaan leikkaaminen ja rokottaminen jäävät sen ihmisen tehtäväksi, joka kissan suojalta itselleen ottaa ja siitä suojalle maksaa. Jos suurimmalla osalla ihmisistä on huonoja kokemuksia, ei tätä asiaa voi jättää tähän vaikka muutamalla olisikin hyvää sanottavaa. En näe mitään syytä miksi ihmiset valehtelisivat näistä asioista. |
Vastaukset
Mauhauagent008 |
#78 Re: Adressi?2012-11-14 16:48:05#59: Jenni Özkaya - Milloin sinä toimitat päättäjille tuon adressin että saadaan tuo riidanhaluinen nainen nimeltä Arja pois huseeraamasta löytöeläinparkojen ns."hoidosta" (hoitamattomuudesta)??? Soitin n. viikko sitten tuolle hirmuiselle ihmiselle joka vastasi puhelimeen tosi töykeästi kun kysyin kisunpentua ja että voisiko niitä tulla katsomaan. "Yksi kissa on vaan", sanottiin. En saanut muuta infoa kun että jollakin naisella on kissoja mutta hän ei voinut/saanut antaa numeroa.....?????? Toisen kerran soitettuani ja kyseltyäni jotakin hän laittoi puhelimen kiinni. Paljon on kommentteja tullut näköjään muiltakin. Sain vasta tänään tietää että tuota kyseistä ihmistä on moitittu joten en yhtään ihmettele kun tuolla vihollismaisella tavalla suhtaudutaan asiakkaisiin jotka haluaisivat ostaa löytöeläimen ja pelastaa sen elämän. Silloin kun otetaan yhteyttä löytöeläintaloon puhelimitse pitäisi vastaanottavan ihmisen suhtautua niinkuin kysymys olisi ihmislapsen adoptiosta sillä siihen asiaan on kypsytty että otetaan kissalapsi tai koira perheeseen ja siihen kuuluu suuri tunnelataus! Sitten kun puhelimeen karjaistaan löytöeläintalosta "EI OLE "!!! niin tuntuu kuin en olisi ikuna saanut tuollaista mennä edes kysymään. Aivan veret seisauttava kokemus!!!! Miksi kaupunki ei tee mitään??? Kissat ja koirat kärsivät. Niilläkin on tunteet. Nekin haluaisivat olla rakastavan perheen jäseniä! Paljonkohan kaupunki maksaa tuolle Arjalle siitä että hän antaa raukkojen kärsiä ilman ruokaa ja vettä ja kaikessa liassaan keskittyen vain hevosiin. Jos suojassa on vain yksi kissa niin mihin ne muut on laitettu???? Saako Arja itse päättää että toi ja toi ja toi eläin on sairas???? Kutsuuko hän eläinlääkärin piikittämään kissat ja koirat sateenkaarisillalle ja jättää itselleen vain nimeksi yhden kissan ja saa silti täydet rahat kaupungilta??? Kuinka helppoa. Pyydän vastaustasi.
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Puhtaan veden ja terveyden puolesta - Ei kaivosta Heinolaan
Vastustamme Karhen Kalliomäen tuulivoimahanketta (Ylöjärvi)
Säilytetään Märkiön leirikeskus – yhteinen tilamme
Ei pumppuvoimaloita Kemijärvelle
Pysäytä ihmiskaupan uhriksi joutuneen Maryn ja hänen lastensa pakkopalautus
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Vetoomus Pirkanmaan Hyvinvointialueelle: Vanhusten kasvokkaisen päivätoiminnan palauttaminen ja turvaaminen
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Suomi ei saa luovuttaa tosiasiallista päätösvaltaa kansanterveydestään Maailman terveysjärjestölle / Finland får inte ge bort sin faktiska beslutsrätt angående folkhälsan till WHO
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
Ei enää leikkauksia mielenterveyspalveluista!
Tampereen Iidesjärvi ja sen eteläpuolinen alue luonnonsuojelualueeksi
Vetoomus Siuntion aurinkovoimalahankkeiden estämiseksi valtakunnallisesti arvokkaille maisema-alueille
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Haljastennokkaa ei saa myydä
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
PELASTETAAN LOUHIPUISTO
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Ei maksumuuria lasten ja nuorten pesäpalloon – PesisTV:n pakollisuus peruttava juniorisarjoissa
1777 Luotu: 10.04.2025
Hius- ja kauneudenhoitoalan yritykset ja työpaikat ovat vaarassa! ALV 14% Heti!
19921 Luotu: 20.03.2025
Oikeudenmukaiset ja yhdenvertaiset koulutilat Alasenjärven koulun oppilaille
419 Luotu: 09.04.2025
Säilytetään Märkiön leirikeskus – yhteinen tilamme
226 Luotu: 09.04.2025
Ehdotus käytännön potilastentin järjestämisen parantamiseksi ja lääkärin laillistamisprosessin nopeuttamiseksi Suomessa, EU-/ETA-alueen ulkopuolella koulutettujen lääkärien kohdalla
147 Luotu: 13.04.2025
Ehdotuksia EU- tai ETA-valtioiden ulkopuolella koulutettujen lääkärien laillistamisprosessin parantamiseksi Suomessa
144 Luotu: 13.04.2025
Puhtaan veden ja terveyden puolesta - Ei kaivosta Heinolaan
8217 Luotu: 05.02.2025
Ehdotus kielivaatimusten tasa-arvoistamiseksi – yhtäläiset vaatimukset EU- ja EU:n ulkopuolella koulutetuille lääkäreille
130 Luotu: 13.04.2025
Pikku-Neulamäen metsä säästettävä rakentamiselta
2842 Luotu: 05.05.2024
Ei enää leikkauksia mielenterveyspalveluista!
109 Luotu: 09.04.2025
Adressi Siilinjärven kirjastoauto Pikku-Marjan puolesta
401 Luotu: 01.04.2025
Vaadimme keskussairaalan palveluiden säilyvän Savonlinnassa lain sallimissa rajoissa
579 Luotu: 22.03.2025
Kansalaisadressi Ei kaivosta Rautavaaralle
946 Luotu: 13.12.2024
Tuuloksen päiväkodin siirto Tuuloksen koulun tiloihin on peruttava
565 Luotu: 13.03.2025
Vetoomus lohen puolesta
48 Luotu: 12.04.2025
Pysäytä ihmiskaupan uhriksi joutuneen Maryn ja hänen lastensa pakkopalautus
1817 Luotu: 18.03.2025
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
11235 Luotu: 03.02.2025
TNT ei kuulu metsään – turvataan luonto ja lähiasutus
98 Luotu: 06.04.2025
Epäluottamuslause: Orpon hallituksen on erottava - Orpos regering måste avgå!
2280 Luotu: 15.07.2023
Adressi Alumiinitie 2 kaavasuunnitelmaa vastaan
89 Luotu: 08.04.2025