Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#26455 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Luonnollisesti

29.12.2013 13:53

#26446: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Luonnollisesti

"Nämä Roomalaiskirjeen ja 1. Korinttolaiskirjeen jakeet viittaavat nimenomaan samaan homoseksuaalisuuden syntiin jota yhä tänäkin päivänä harjoitetaan. Mikään ei ole tässä asiassa muuttunut auringon alla! "Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla." (Saarnaaja 1:9)"

Kirjoituksesi on hyvä/surullinen esimerkki, millaisella kapasiteetilla uskikset käytte homojen kimppuun: Ei mitään ymmärystä siitä, että vaikka homoseksuaalisuus on ihmisen ominaisuutena ollut aina ja tulee olemaankin, sen ilmeneminen ja tapa puhua siitä on vaihdellut eri kulttuureissa ja historian vaiheissa. Sana homoseksuaalisuus on varsin tuoretta perua eikä sitä tunnettu Paavalin aikoina. Homoseksuaalisuuden tyypilliset, kirjallisuudessa esiintyvät ilmenemät olivat tuolloin uskonnolliset (ei-kristilliset) riitit, vanhemman miehen pederastiaksi kutsuttu suhde nuoriin poikiin ja homoprostituutio. Toisaalta Lähi-idän kulttuureissa miehen "alistuminen naisen asemaan" oli kaikkein häpeällisintä, mikä näkyi mm. Sodoman ja Gomorran miesten äärimmäisenä aggression ilmentymänä, kun he halusivat raiskata vieraat miehet. Tässä taustalla on nykyaikaan täysin sopimaton ajatus, että nainen on miestä valtavasti alempiarvoisempi ja siksi sellaiseksi asettuminen oli niin äärimmäisen häpeällistä. Näistä eväistä emme saa minkäänlaista kuvaa siitä, oliko tuolloin edes olemassa modernissa mielessä tasavertaisia homoparisuhteita - ainakaan niin, että niihin olisi otettu kantaa. Paavalin käyttämät sanamuodot ovat nykyihmisen kannalta hämäriä ja ne voivat tarkoittaa homoprostituutiota tai uskonnollista riittiä. Paavalihan kiivaili mm. temppelejä ja jumalien kuvia vastaan, koska hänen aikanaan annettiin keisarillisia käskyjä, jotka loukkasivat Paavalin kannalta pyhiä arvoja. Pitäisikö teidän siis perustaa adressi kirkkoja ja alttaritauluja vastaan....?

Loput sitaateistasi ovatkin sitten sitä tavallista Raamatulla päähän hakkaamista: Lauseita kaivetaan Raamatusta sieltä täältä ja saadaan löysin mutta sisällöltään kelvottomin aasinsilloin liitettyä näennäisesti tukemaan alkuperäistä virheellistä argumenttia. Jos alkuperäinen virheesi ei ole vain ymmärtämättömyyttä, voit sitten katsella itseäsi valehtelijana valitsemasi Johanneksen kirjeen tekstistä.

Vastaukset


Vieras

#26467 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Luonnollisesti

2013-12-29 18:16:05

#26455: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Luonnollisesti 

Kirjoituksesi oli hyvä/surullinen esimerkki kuuliaisuusongelmasta: Yrityksestä kääntää homoseksuaalisuuden harjoittaminen Raamatun tulkintakysymykseksi, ja paeta sen taakse erilaisten selitysten myötä. (Tällaisen sumutuksen avulla yritetään jatkuvasti harhauttaa ihmisiä pois Jumalan sanan totuudesta!) Ihminen on luonnostaan taipuvainen monisanainen selittelijä ja itseään puolusteleva, silloin kun on kysymys sellaisista asioista jotka Jumalan sanan ilmoitus selkeästi osoittaa synniksi, eli Jumalan tahdon vastaisiksi. Luonnollisella ihmisellä ei useinkaan valitettavasti ole halua olla kuuliainen Jumalan sanalle ja tehdä parannusta vääristä valinnoistaan tai kääntyä pois väärältä tieltään, vaan hän haluaa ennemminkin yhä jatkaa elämistään niin kuin hän itse haluaa. 

Homoseksuaalisuutta on aina ollut olemassa, myös Paavalin aikoina Lähi-idässä. Mikään ei ole tässä asiassa muuttunut auringon alla! "Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla." (Saarnaaja 1:9) Tästä juuri apostoli Paavali kirjoittaa meille mm. Roomalaiskirjeen 1. luvussa ja 1. Korinttolaiskirjeessä, jossa homoseksuaalisuuden harjoittajia tarkoittava sana on käännetty meidän Raamatuun sanalla ’miehimykset’.

Raamatun kanta homoseksuaalisuuteen ei muutu. Ihmisten kanta asiaan vaihtelee. Millään vippaskonsteilla tai selittelyillä ei Raamatun selkeää totuutta tässä asiassa voida muuttaa: Raamattu yksiselitteisesti tuomitsee homoseksuaalisuuden Jumalan tahdon vastaisena asiana; syntinä josta tulee tehdä parannus.

Raamatun totuudessa pysyminen ja tämän totuuden esilläpitäminen tässä maailmassa, on sitä suolaa josta Jeesus vuorisaarnassaan seuraajilleen puhui: ”Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi. (Matt. 5:13) Synnistä on varoitettava, kaihtamatta puhua siitä mikä Raamatun mukaan on syntiä. Se ei ole ”Raamatulla päähän hakkaamista”.