Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#23491 Re: Re: "Salajuoni" olikin vain jo aiemmin tutkittua julkista tietoa

30.10.2013 12:21

#23488: - Re: "Salajuoni" olikin vain jo aiemmin tutkittua julkista tietoa

Ahvion kirja ei siis ole mitään "uutta ja ennen tuntematonta tutkimustietoa tuottava tutkimus, vaan suomalaiseen asiayhteyteen sovellettu ajankohtainen aatehistoriallinen yhteenveto jo aiemmin sekä akateemisesti tutkitusta että marxistien ja homoliikkeen omista lähteistä esille tuodusta."

 

Tämä tarkoittaa sitä, että Ahvio on koostanut pamflettinsa kääntämällä suomeksi sopivia katkelmia Yhdysvaltain republikaanien teekutsuliikettä lähellä olevien "tutkimusinstituuttien" propagandajulkaisuista ja liittämällä ne yhteen. Ahvio on käyttänyt mm. Alan Searsin ja Craig Ostenin teosta The Homosexual Agenda: Exposing the Pricipal Threat to Religious Freedom Today, jonka on julkaissut  fundamentalistikritillinen B&H Books -kustantamo.

Samaa tekniikkaa hyödyntäen Ahvio koosti aiemman vihkosensa Sukpuolineutraali avioliitto - miksi ei? Molemmat vihkoset on kustantanut saarnaaja Leo Mellerin kustannusyhtiö Kuva ja Sana. Meller kuuluu ensimmäisiin liikemiehiin, jotka toivat Suomeen amerikkalaismallisen uskonnollisuuden myyntikeinot. Ahvion sepusten, jotka ovat itse asiassa käännettyjä referaatteja, saama minimaalinen julkisuus osoittaa, ettei Suomi ole Yhdysvallat. Suomalaisten yleinen koulutustaso on korkeampi kuin yhdysvaltalaisilla, eikä uskonnollisesti perusteltu huuhaa mene Suomessa läpi.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vastaukset


Vieras

#23493 Re: Medialukutaito ja todellisuuden tulkinnat

2013-10-30 12:48:35

#23491: - Re: Re: "Salajuoni" olikin vain jo aiemmin tutkittua julkista tietoa

Vaikka Piho ja ehkä Aihiokin vetoavat osaltaan uskonnollisiin perusteluihin näissä mielipiteissään, ei kuitenkaan päästä siitä, että olemassa olevat yleiset ajatukset "salaliittohankkeista" suurimmalta osin ovat ihan maallisella tasolla, ilman uskonnollisuuden häivääkään. Havaintoja näistä voi valveutunut henkilö tehdä ihan itsekin.

Tietenkin uskonnolliset piirit näkevät yhteiskunnassa ilmiöitä siinä missä muutkin, ja tekevät omien premissiensä pohjalta niistä tulkintoja. Eri tulkitsijoiden lähtökohdat ja tulkinnat eivät kuitenkaan hälvennä sitä tosiseikkaa, että yhteiskunnassa tapahtuvat ilmiöt ovat jossakin muodossa todellisia. Ne tapahtuvat.

On siis tärkeätä osata lukea eri ympäristöissä syntynyttä havainnointi- ja analyysimateriaalia kulloinkin oikeassa valossa, eikä tuomita tekstin informaatiota sen sisältämän arvo- tai ideologiasisällön pohjalta. Kaikkea ei jokaisesta erillisestä katsantokannasta tarvitse eikä ehkä pidäkään ainakaan pureksimatta uskoa, mutta asian perusydin sieltä on osattava poimia.

Tämä onnistuu parhaiten siten, että tutustuu asiasta mahdollisimman moneen eri katsantokantaan, ja sen pohjalta tekee ihan omat johtopäätöksensä, eli tekee itselleen tavallaan synteesin siitä, mistä puhutaan. Se vaatii tietenkin omakohtaista työtä paljon enemmän kuin vain aamuisen sanomalehden lukaisemista tai iltauutisten seuraamista, mutta se on valitettavasti ainoa tapa saada mahdollisimman objektiivinen kuva maailman todellisista tapahtumista.


Vieras

#23525 Re: Re: Re: "Salajuoni" olikin vain jo aiemmin tutkittua julkista tietoa

2013-10-30 17:15:58

#23491: - Re: Re: "Salajuoni" olikin vain jo aiemmin tutkittua julkista tietoa 

Dosentti Juha Ahvion oivallisen hyvä yhteenveto (kirjassaan Miten tähän on tultu? Seksuaalivallankumouksen kulttuurimarxilaiset juuret) näkyy suunnattomasti ärsyttävän "homopiirejä". Mutta eihän se mikään ihme olekaan, kun ottaa huomioon sen että joku vielä rohkenee muistuttaa Seta-vetoisen homoliikkeen kulttuurimarxilaisista juurista, mikä on kuin punainen vaate homoaktivisteille.

Kaikki mikä liittyy Ahvion terävään analyysiin ja yhteenvetoon on pyrittävä nopeasti lyttäämään huuhaaksi, jotta edes vähänkin saataisiin pelastettua sitä mitä vielä pelastettavissa on suomalaisen homoliikkeen taustoista ja tavoitteista. Asian varmistamiseksi pyritään vielä kaikin keinoin mustamaalaamaan Ahvion persoonaakin, mikä  useissa kommenteissa on näkynyt katkeran ivallisena pilkkaamisena ja asiattomana vähättelynä.