Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#11287 Re: selvennys avioliitosta

24.04.2013 15:32

#11284: taku - selvennys avioliitosta

Minä taas, kun olen avioliitossa, muistan vastanneeni tahdon kysymykseen, joka kuului: Tahdotko ottaa ...aviomieheksesi ja osoittaa hänelle uskollisuutta ja rakkautta myötä- ja vastoinkäymisissä?

Avioliitto on minulle sitä, että me olemme luvanneet rakastaa toisiamme hyvinä ja pahoina päivinä, tukea toisiamme läpi elämän, olla yhdessä perheenä. Sitä, että tiedän, että kun elämä potkii päähän, minulla on tukeni ja turvani, syli, johon käpertyä. Ihminen, johon voin ehdottomasti luottaa. Ihminen, joka on myös paras ystäväni. Mieheni on minulle sanalla sanoen elämänkumppani. Seksi on suoraan sanottuna toisarvoista, sillä minulle avioliiton eräänlainen "pyhyys" on juuri tuossa kumppanuudessa, elämän jakamisessa toisen kanssa. Jostain anaalista puhuminen tässä yhteydessä on minusta jotenkin aivan avioliiton merkitystä halventavaa :/

Nykyään ihmisillä on lainsäädännöllisesti täysi oikeus harrastaa seksiä ilman avioliittoakin (vaikka se olisikin joissain uskonnolisissa yhteisöissä kielletty) ja hankkia myös lapsia ilman avioliittoa. Mutta sellainen kumppanuus, kuin sen oikean kanssa vallitsee, siihen sitä aviolittoa tarvitaan. Että on jokin pysyvyys, tieto siitä, että tuo ihminen on luvannut pysyä minun rinnallani. Niinä hyvinä ja pahoina päivinä. Siksi avioliitto voi minusta aivan yhtä hyvin koskea myös kahden samaa sukupuolta olevan liittoa.

Vastaukset

taku

#11289 Re: Re: selvennys avioliitosta

2013-04-24 15:47:53

#11287: - Re: selvennys avioliitosta

Ja toisen kanssako ei voi elää ilman avioliittoa vai?Jos todella on noin että seksiä voi harrastaa ilmankin avioliittoa mihin avioliittoa tarvitaan?Siis kysymys kuuluu MIKÄ ON AVIOLIITON TARKOITUS? Tuon kaltaisen liiton varmasti voi solmia samaa sukupuolta olevan kanssa no problem.Mutta nyt puhutaankin sellaisesta liitosta jonka Jumala on säätänyt.Tuollaisen sinu mainitsemasi liiton voi toki solmia myös sisarensa kanssa.Eikö voi luvata toiselle pysyä toisen rinnalla ja sopia elämänkumppanuudesta ilman valtiotakin?Eniteminua kiinnostaa mihin tarvitsitte valtiota,tuomaria ja lainsäätäjää voidaksenne elää yhdessä tai  yleensä ketään"kolmatta osapuolta" kristillisessä avioliitossa on itseasiassakyse miehen naisen ja Jumalan välisestä liitosta.Valtio toimii tälläisessä ikäänkuin kyseisen liiton turvaajana


Vieras

#11290 Re: Re: selvennys avioliitosta

2013-04-24 15:52:16

#11287: - Re: selvennys avioliitosta 

 Minun mielestäni ei voi rinnastaa näitä kahta saman suojan alle, koska Jumala itse on avioliiton asettaja, eikä Hän koskaan ole sitä asettanut luonnottomuuksien ylläpitämiseksi - vaan päinvastoin siitä pois. Suojellakseen miehen ja naisen yhdessäoloa avioliitolla sekä muiden häirinnältä kuin myös heidän itsensäkin takia, etteivät juoksentelisi kuin koirat minkä tahansa perässä. 

Kauniisti kerroit omasta avioliitostasi, mutta samalla asetuit poikkiteloin Luojan kaikkitietämystä vastaan liittoutumalla tappelijoiden kanssa hyväksymällä heidän tuntomerkkinsä ja suosimalla keplottelua perinteisen avioliiton suojan alle, vaikka se ei mitenkään voi heitä suojata.  Joten vain, ja ainoastaan kuolevaisten itse kyhätyt "lait" heitä suojaa kaikkia muita eli 'ei tappelijoita' vastaan, jotka aina joutuvat toisin kuljeskelijoiden takia kärsimään.  Voititko jotain asettumalla heidän puolelleen Jumalaasi vastaan ..

Ihmisen puolella toki kannattaa olla, mutta ei väärin tekojen.