Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

taku

#11284 selvennys avioliitosta

24.04.2013 15:22

Minä näen avioliiton tarkoituksen näin.Alussa Jumala antoi ihmiselle luvan seksuaalisuuteen paitsi yhdyntään.Anaalin hän kielsi kokonaan ja vaginayhdynnän salli avioliitossa.Avioliiton tarkoitus on että saa luvan olla yhdynnässä jonkun kanssa.Onko joku joka ei tajua miksi naispari ei tee mitään tälläisellä luvalla?

Vastaukset


Vieras

#11287 Re: selvennys avioliitosta

2013-04-24 15:32:07

#11284: taku - selvennys avioliitosta

Minä taas, kun olen avioliitossa, muistan vastanneeni tahdon kysymykseen, joka kuului: Tahdotko ottaa ...aviomieheksesi ja osoittaa hänelle uskollisuutta ja rakkautta myötä- ja vastoinkäymisissä?

Avioliitto on minulle sitä, että me olemme luvanneet rakastaa toisiamme hyvinä ja pahoina päivinä, tukea toisiamme läpi elämän, olla yhdessä perheenä. Sitä, että tiedän, että kun elämä potkii päähän, minulla on tukeni ja turvani, syli, johon käpertyä. Ihminen, johon voin ehdottomasti luottaa. Ihminen, joka on myös paras ystäväni. Mieheni on minulle sanalla sanoen elämänkumppani. Seksi on suoraan sanottuna toisarvoista, sillä minulle avioliiton eräänlainen "pyhyys" on juuri tuossa kumppanuudessa, elämän jakamisessa toisen kanssa. Jostain anaalista puhuminen tässä yhteydessä on minusta jotenkin aivan avioliiton merkitystä halventavaa :/

Nykyään ihmisillä on lainsäädännöllisesti täysi oikeus harrastaa seksiä ilman avioliittoakin (vaikka se olisikin joissain uskonnolisissa yhteisöissä kielletty) ja hankkia myös lapsia ilman avioliittoa. Mutta sellainen kumppanuus, kuin sen oikean kanssa vallitsee, siihen sitä aviolittoa tarvitaan. Että on jokin pysyvyys, tieto siitä, että tuo ihminen on luvannut pysyä minun rinnallani. Niinä hyvinä ja pahoina päivinä. Siksi avioliitto voi minusta aivan yhtä hyvin koskea myös kahden samaa sukupuolta olevan liittoa.


Vieras

#11299 Re: selvennys avioliitosta

2013-04-24 16:58:32

#11284: taku - selvennys avioliitosta Minä näen avioliiton tarkoituksen näin.Alussa Jumala antoi ihmiselle luvan

 

Tuolla näkemykselläsi ei ole mitään tekemistä maallisen valtion lainsäädännön kanssa.