Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

tero p.

#4781 Re: Re: Re: Re: Re:

30.03.2013 16:16

#4780: fundis - Re: Re: Re: Re:

 

 

Tämä hurskas mies yritti tarjota omia tyttäriään raiskattavaksi väkijoukolle joka oli tullut raiskaamaan hänen vieraitaan (ilmeisesti kyseessä oli jonkinlaiset enkelit, ehkä miespuoliset). Siinä on sinulla hurskas mies.

 

Mitä taas tulee Jumalan tuomioon Lootin tyttäriä kohtaan, siitä ei puhuta mitään. Mainitaan vain että heidän sukunsa jatkuivat. Jos Jumala olisi ollut vihainen Lootin tyttäriä kohtaan kai hän sentään olisi jotenkin reagoinut? Kyse on sentään tarinasta jossa on niin vihainen Jumala että päättää suorittaa kansanmurhan koska ko. kansan käytös ei satu miellyttämään.

 

Mielestäni tässä ei ole mitään vaikeaa ymmärtää tässä jutussa. Näiden ihmisten (ja tuon Jumalan) moraali on aivan hirvittävän huonoa. Suorastaan oksettavaa.

 

4 Ennen kuin he olivat asettuneet levolle, kokoontuivat talon eteen Sodoman asukkaat, kaupungin kaikki miehet, niin nuoret kuin vanhatkin. 5 He huusivat Lootia ja sanoivat hänelle: "Missä ovat ne miehet, jotka tulivat tänä iltana luoksesi? Tuo heidät tänne, me haluamme maata heidät!"  Loot meni ulos heidän luokseen, mutta sulki oven perässään.  7 Hän sanoi: "Hyvät miehet, älkää sentään tehkö niin pahaa tekoa. Minulla on kaksi tytärtä, jotka ovat vielä neitsyitä. Minä tuon heidät teille, saatte tehdä heille mitä haluatte. Mutta näihin miehiin älkää koskeko, sillä he ovat hakeneet suojaa minun kattoni alta."

 

1. Moos. 19

Vastaukset


Vieras

#4782 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-03-30 16:23:32

#4781: tero p. - Re: Re: Re: Re: Re:

tässä taas näkyy kuinka suuressa arvossa nainen on raamatussa! järkyttävää, sanoisinko. jotkut vielä kehtaavat elää muka tämän kirjan oppien mukaan? hulluja.

fundis

#4783 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-03-30 16:25:40

#4781: tero p. - Re: Re: Re: Re: Re:

Kyllä olet oikeassa siinä, että naisten asema ja arvostus oli käsittämättömän huono niinä aikoina. Ainoastaan se seikka, että Loot suojeli vieraitansa homojen hyökkäykseltä, jotenkin vähän puolustaa asiaa ja se, että Loot ehkä tiesi, etteivät homot tee mitään tytöillä.