Ei isoa yhtenäiskoulua Klaukkalaan

ei_isoa_yhtenäiskoulua_Klaukkalaan.png

Me huolestuneet kuntalaiset vastustamme suunnitelmaa rakentaa suuri yhtenäiskoulu Klaukkalaan ja yhdymme teknisen lautakunnan lausuntoon rakentaa erilliset ala- ja yläkoulut. Olemme huolissamme siitä, että esitetyn suuren yhtenäiskoulun suunnitelmat eivät vastaa yhteisömme tarpeita eivätkä tue oppilaiden turvallisuutta ja hyvinvointia. Tässä yhteenveto huolenaiheistamme:

1. Tontti ja sen sijainti: Suunniteltu tontti on aivan liian pieni ja hankalan muotoinen. Rinnetontti tekee rakentamisesta haastavaa, pakottaa rakentamaan useaan kerrokseen sekä rajoittaa välitunti- ja liikunta-alueiden kokoa.

2. Liikenne ja parkkipaikat: Mikään ei takaa, että suunnitellut liikennejärjestelyt toimivat. Tontti on päättyvän ja kapean tien päässä eikä muita yhteyksiä ole tarjolla. Tämä luo suuren turvallisuusriskin oppilaille ja henkilökunnalle. Myöskään parkkipaikkoja ei ole suunniteltu riittävästi.

3. Oppimisympäristö ja koulun toimivuus: Suunnitelmassa ei ole otettu huomioon oppilaiden ja opettajien tarpeita turvallisten ja toimivien tilojen osalta. Umpinaiset portaat ja ikkunattomat tilat eivät tue turvallista eikä viihtyisää oppimisympäristöä.

4. Yhteisöllisyys ja mielenterveys: Suuressa koulussa on haasteita yhteisöllisyyden ylläpitämisessä ja kiusaamisen ehkäisyssä. Lisäksi suuri oppilasmäärä lisää stressiä ja mielenterveyden haasteita, erityisesti haavoittuvimmilla oppilailla.

5. Sidosryhmien mielipiteet: Alkuvaiheen kyselyissä huoltajista 72 % kannatti erillisten ala- ja yläkoulujen rakentamista. Myös koulujen henkilöstö, nuorisovaltuusto ja oppilaat ovat ilmaisseet tukensa erillisten koulun mallille.

6. Tuleva kaavoitus: Klaukkalan kaavoituksen jatkopiste on tulevaisuudessa etelässä. Tätä ei ole huomioitu riittävästi nykyisessä suunnitelmassa.

7. Hinta: Koulut rakennetaan useammiksi vuosikymmeniksi, jolloin hinta ei voi olla tärkein tekijä.

Edellä mainitut asiat eivät puolla suuren yhtenäiskoulun rakentamista. Toivommekin, että ne kaikki otetaan huomioon päätöstä tehtäessä ja Klaukkalaan rakennetaan erilliset ala- ja yläkoulut.

Klaukkalan alueen Kokoomus

Jaana Diakite (Klaukkalan alueen Kokoomus)    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn sen, että Jaana Diakite (Klaukkalan alueen Kokoomus) näkee kaikki tällä lomakkeella antamani tiedot.

Annan suostumukseni siihen, että tällä lomakkeella antamiani tietoja käsitellään seuraavissa tarkoituksissa:

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…