Teiskolaisille taattava terveyspalvelut myös jatkossa

ADRESSI TEISKON ALUEEN TERVEYSPALVELUJEN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA

Me allekirjoittaneet vaadimme lakkautettavan Kämmenniemen terveysaseman tilalle liikkuvia terveyspalveluja.

Teisko on osa Tamperetta ja asukasluvultaan noin 4000 henkilöä. Teisko on maantieteellisesti laaja alue ja terveyspalvelujen äärelle on pitkä matka. Nyt suunnitellun Kämmenniemen terveysaseman lakkauttamisen jälkeen matka terveysasemalle voi asuinpaikasta riippuen muodostua jopa yli 50km mittaiseksi, olettaen, että lähin terveysasema sijaitsee Linnainmaalla. Tämä on kohtuuton matka Suomen toiseksi suurimmassa kaupungissa.

Liikkuvilla palveluilla – joko muutaman päivän lähivastaanotolla olemassa olevalla terveysasemalla tai vaihtoehtoisesti terveyspalveluihin soveltuvassa ajoneuvossa – hyvinvointialue saa tarvitsemiaan säästöjä ja teiskolaiset saavat terveyspalvelut, jotka heille kuuluvat. Liikkuvat palvelut parhaimmillaan jopa parantavat teiskolaisten terveyspalveluja järkevästi suunniteltuina. Teiskossa asuu työikäisen väestön lisäksi paljon ikäihmisiä ja pikkulapsiperheitä, joille pitenevä matka terveysasemalle on kestämätön. Julkinen liikenne Teiskossa on harvaa ja epäluotettavaa, ja matka-aika kaupunkiin pitkä.

Mikäli terveyspalvelut poistetaan Teiskosta kokonaan, se väistämättä vaikuttaa muuttoliikkeeseen ja tätä kautta heikentää koko Teiskon alueen taloutta. Aikana, jolloin yhä useampi kaipaa tilaa ja rauhaa, ja etätyöskentely on yleistä monella alalla, terveyspalvelujen alasajo ja mahdollisuuksia täynnä olevan alueen näivettäminen olisi kohtalokasta ja kestämätöntä politiikkaa.

Vaadimme Pirkanmaan hyvinvointialuetta tarkastelemaan suunnitelmiaan uudelleen Teiskon osalta ja tarjoamaan teiskolaisille mahdollisuuden perusterveydenhoitoon myös jatkossa.

Tampereella 12.8.2024

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn sen, että Saija Pitkänen näkee kaikki tällä lomakkeella antamani tiedot.

Annan suostumukseni siihen, että tällä lomakkeella antamiani tietoja käsitellään seuraavissa tarkoituksissa:

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…