Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto.
oraakkeli |
#5901 Re: Re: Re: Re: tulevasta03.04.2013 15:13#5895: - Re: Re: Re: tulevasta No mähän sanoin että lakialoite ei vielä mennyt läpi. Kerroin myös syyn siihen miksi se ei mennyt läpi. Lue nyt vielä kerran se mitä kirjoitin.
Kuitenkin Fredrick Federley, ääriliberaaleja edustava nokkamies, haluaa asiaa vietävän eteenpäin. CUF on aktiivisesti viemässä moniavioisuusjuttua eteenpäin, joten uusia lakiehdotuksia on odotettavissa.
G. Schyman onkin Feministiskt initiativ- puolueen jäsen nykyään. Se tuli mulle uutena tietona, joten kiitos päivityksestä.
Nyt kun kädenvääntöerä meidän kesken loppui niin voimme palata adressin asiaan. E.m. syistä sukupuolineutraalia avioliittolakia ei tule kannattaa koska se johtaisi mielivaltaan.
|
Vieras |
#5902 Re:03.04.2013 15:13Jep, iloitaan kun saamme seistä totuuden puolella :) |
ei tälle adressille! |
#5903 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN03.04.2013 15:16#5900: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN Mikä ihmeen valinta? Missä välissä mä valitsen, että mä haluaisin missään vaiheessa tulla kidutetuks? Jos mulle ei oo todisteita, en mä voi johonkin uskoa, joten jos Jumala on olemassa, se on Jumalan valinta lähettää minut kidutettavaks, jos ei oo antanut mitään todisteita uskoa itseensä. |
avio-onnesta pian 20v. nauttinut vaimo |
#5904 Kiitos adressin aloittajalle!03.04.2013 15:19Kiitos, että olet aloittanut tämän adressin, mihin oli helppo tulla mukaan allekirjoituksella. Kannatan avioliittoa, jonka Jumala on asettanut meitä ihmisiä varten voidaksemme turvallisesti ja luonnollisesti täyttää toistemme tarpeita, jatkaa sukua ja nauttia avioliiton iloista ilman syyllisyyttä, häpeää tms. vaan elää onnellisina Raamatun Sanaan luottaen. Avioliitto on suuri ilon aihe, kun puolisot (mies ja vaimo) rakastavat ja kunnioittavat toisiaan. Jumala ei tehnyt eikä tee virheitä suunnitellessaan!! |
Vieras |
#5905 Re: Kiitos adressin aloittajalle!03.04.2013 15:21#5904: avio-onnesta pian 20v. nauttinut vaimo - Kiitos adressin aloittajalle! Kiitos ja kauniisti kirjoitit! Meillä on hyvä asia jota puolustaa :)
|
Vieras |
#5906 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN03.04.2013 15:25#5898: ei tälle adressille! - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN Kyllä ihminen on sokea. Jumala antoi Sanansa että ihminen sitä lukemalla ja ottamalla vastaan armon ja pelastuksen Jeesuksessa pelastuisi helvetiltä. Raamattu on ohjekirja, jotta ihminen löytäisi iankaikkisen elämän Vaihtoehdot on tiedossa ja niistä toinen vie iankaikkiseen elämään ja toinen vie iankaikkiseen kadotukseen. Näin Sanassa sanotaan ja viisas ihminen se joka ottaa Sanasta vaarin. Tämä on näin yksinkertaista. Päätä itse. |
taku |
#5907 helvetistä selvennys03.04.2013 15:26Tuohon helvettiasiaan sanottakoon että kristittyjen välillä on myös tässä eroja.Kaikille on yhteistä usko taivaaseen mutta helvettiin kaikki eivät usko joskin suurin osa.Joidenkin mukaan helvettiä ei ole vaan ne jotka eivät pääse taivaaseen yksinkertaisesti lakkaavat olemasta.Tällöin ateistit käytännössä kokisivat sen kohtalon jonka he uskovatkin itse kokevansa.On myös eroja sen suhteen ajatellaanko taivaan ja helvetin olevan konkreettisi ilon ja tuskan paikkoja vai onko kyseessä pikemminkin sielun tila.Vaikka ateisti pääsisikin Jumalan valtakuntaan hän ei välttämättä viihtyisi siellä.Se mikä on toiselle paratiisi on toiselle helvetti. |
Vieras |
#5908 Re: Re: Re: Re: Re: tulevasta03.04.2013 15:32
Olisit kysynyt Jouko Piholta. |
ei tälle adressille! |
#5909 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN03.04.2013 15:34#5906: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN Mä oon lukenu raamattua, ja löytäny sieltä tarinoita julmista rikoksista ihmiskuntaa vastaan, joista melko moni itsensä Jumalan toimeenpanemana, loput käskemänä tai vähintäänkin hyväksymänä. Ohjeita löytyy kuinka orjia saa pitää ja pahoinpidellä, kunhan eivät kuole päivän parin sisällä. Kuinka naiset ovat miesten omaisuutta. Kuinka ihmiseltä viedään vapaa tahto, jotta Jumala voi näyttää oman mahtavuutensa tappamalla tuhansia lapsia. Jos joku pitää tällaisia ohjeita hyvinä, on hänessä jotain pahasti vialla. Toistan toistamisen jälkeen, että todistakaa Jumalan olemassaolo, niin voin uskoa Jumalaan. Mutta todellakin toivon, että mikäli jokin jumala on olemassa, ei se osoittaudu raamatun Jumalaksi. |
Vieras |
#5910 Re: Re: Re: Re: Re: tulevasta03.04.2013 15:36#5901: oraakkeli - Re: Re: Re: Re: tulevasta "G. Schyman onkin Feministiskt initiativ- puolueen jäsen nykyään. Se tuli mulle uutena tietona, joten kiitos päivityksestä." Ihan vaan infoa: Schyman Ei ikinä ole ollut Centerpartietissa. Ennen FI:n perustamista toimi Vänsterpartietin puh.johtajana.
|
Vieras |
#5911 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN03.04.2013 15:38#5903: ei tälle adressille! - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN kuule, meille ihmisille on annettu Jumalan Sana todistukseksi, ohjeeksi, jotta sitä lukemalla löydetään pelastus Jeesuksessa. Itse luin Raamattua jo nuorena ja löysin tarkoituksen elämääni ja en ole katunut päätöstä. Luojan kanssa juttelu onnistuu ihan niinkuin puhuisi parhaalle kaverille. Ei ole pakko uskoa, mutta päätös on tuonut onnea ja elämää. Samoin Sana ohjaa meitä noudattamaan miehen ja naisen välistä avioliittoa, jotta vältytään ihmisten syrjäytymiseltä ja yhteiskunnan rappiolta. Edelleen valinnan tekee jokainen itse. Toinen ei voi toisen edestä päättää. |
oi tiedon syvyyttä |
#5912 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN03.04.2013 15:39#5859: ei tälle adressille! - Mä en hyväksy raamattua perusteeks Suomessa käytettävälle laille. Sitten et hyväksy montakaan Suomen lakia! Raamatun etiikka on niiden pohjalla valtion perustamisesta alkaen. Joihinkin arvoihin perustuu jokainen laki! Mietipä sitä... Millä perusteella esimerkiksi voidaan sanoa: älä tapa - sillä perusteella, että Jumala on luonut kaikki ihmiset ja ne ovat yhtä arvokkaita ja jokainen heistä joutuu tilille teoistaan Jumalan eteen. Darwinismin perusteella heikompien tappaminen omaksi eduksi (vahva säilyy!) on evoluution mukaista. Haluaisitko darwinismin lakien arvoperustaksi?? |
Vieras |
#5913 Re: Re: Hyvä adressi03.04.2013 15:40Siunausta tälle hankkeelle! |
Different |
#5914 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN03.04.2013 15:40#5859: ei tälle adressille! - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN Koko länsimainen arvojärjestelmä, myös humanismi on syntynyt nimenomaan kristinuskon pohjalle. Katso tänäpäivänä millainen on esim .islamilainen maailma, millainen sen ihmiskäsitys- ja arvo, esim naiselle, lapselle, vammaiselle... Katso hindulaisuuden ihmisarvoa: lesket, tytöt, kastittomat, tyttölapset. Olemme ikämme saaneet kokea juutalais-kristillisen arvopohjan päälle rakennettuja ihmisoikeuksia. Kokea turvallisuutta perheessä, kadulla, ihmisyhteisöissä, kaupoissa. Emme naisina joudu kantamaan paarialuokan tunnuksia uloslähtiessämme. Ja vaikka olemme pienituloisia, elämämme on monin tavoin vakaata ja turvattua. Mutta ennenkaikkea emme joudu kokemaan väkivaltaa, halveksivaa käytöstä , saamme pukeutua vapaasti, päättäää henkilökoht.asioista itse. Se on todella kiitoksenarvoinen asia.
|
Vieras |
#5915 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN03.04.2013 15:43#5909: ei tälle adressille! - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN Sanassa on monta kirjaa ja sieltä löytyy kohta Joh.3:16 lue se. |
ei tälle adressille! |
#5916 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN03.04.2013 15:47#5911: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN Ja mä oon jo moneen kertaan sanonu, että oon lukenut tuota samaa kirjaa, enkä sieltä mitään pelastusta löytäny, ainoastaan uhkailuja mikäli ei tehdä juuri niin kuin sanotaan. Toivon, että hakeudut hoitoon, jos kerta oikein juttelukaverin olet saanut. Tuskin se avioliiton, jolla itse tarkoitan julkisoikeudellista sopimusta, laajentaminen horjuttaa mitenkään yhteiskunnan rakenteita tai aiheuttaa lisää syrjäytymisiä. Se voisi itseasiassa vähentää syrjäytymisiä, ku ihmiset uskaltavat tulla omina itsenään muiden keskuuteen. Uskonto ajaa ihmiset kaappeihin. Vieläkään en ole mitään valintaa tehnyt kidutetuksi joutumisesta. |
Vieras |
#5917 Re: Re: Re: Re: Re: tulevasta03.04.2013 15:49#5901: oraakkeli - Re: Re: Re: Re: tulevasta eikä mene läpi. |
Vieras |
#5918 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN03.04.2013 15:50
No heh, klassinen humanismi syntyi nimen omaan ei-kristillisen antiikin sivistysihanteen pohjalle. Humanisteille ihminen oli kaiken mitta. |
s.g. |
#5919 Re: Re: Re: Hyvä adressi03.04.2013 15:51Hyvä, hyvä! |
ei tälle adressille! |
#5920 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN03.04.2013 15:52#5912: oi tiedon syvyyttä - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN Tappamisen kieltävät lait voidaan perustella erinomaisesti ilman mitään Jumalaa, sillä tappamisella ei ole mitään yhteiskunnallista tai yksilöllistä hyötyä vaan päinvastoin. Ihmiset ovat vastuullisia toisille ihmisille. Darwinismi puolestaan on surkea perusta yhteiskunnalle. En halua, että vahvat vievät heikommalta, vaan haluan että kaikki tulisivat yhtä hyvin toimeen kaikkien kanssa, että ihmiset auttaisivat heikompiaan. Olen humanisti. |
Vieras |
#5921 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN03.04.2013 15:55Juutalais-kristillistä patriarkaalista kulttuuria ei ole kiittäminen pohjoismaisen naisen asemasta. Päin vastoin, kirkon ja uskonnon alistaman naisen aseman parantuminen alkoi ensin valistusfilosofiassa ja Ranskan suuressa vallankumouksessa, sitten työväenliikkeen ansiosta. Loput viimeisteli naisasialiike. |
ei tälle adressille! |
#5922 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN03.04.2013 15:57#5914: Different - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN Olen sitä mieltä, että humanismiin oltaisiin päästy paljon paremmin ilman uskontoja, joista lähes jokainen on jossain vaiheessa aiheuttanut kärsimystä toisille, jotka eivät ole uskoneet samoihin asioihin. Kristinuskolla erityisen veriset kädet tässä, kun on viety "oikeaa uskoa" eripuolille maailmaa. Ilman uskontoja ei ketään tarvisi syrjiä tai alistaa. Sitä on humanismi. Eikä kristinusko vieläkään pidä naisia saman arvoisina, katso vaikka katolilaisuutta tai vanhoillislestadiolaisuutta, eikä evankelis-luterilainen kirkkokaan pääse tässä vieläkään puhtain paperein. |
kerro arvojesi perusta |
#5923 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN03.04.2013 15:58#5920: ei tälle adressille! - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN Perustele, miksi ihmiset ovat vastuullisia toisilleen! Kuka niin on sanonut? Kyllä ihminen saa toteuttaa itseään miten tahtoo, hänellä on oikeus siihen! Miksi ihmisten tulee auttaa toisiaan? Kaikki kuolevat ja raukeavat tyhjyyteen - mitä sillä on väliä, jos joku joskus on auttanut jota kuta? Ihan sama. |
ei tälle adressille! |
#5924 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN03.04.2013 15:59#5915: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HESARI TÄNÄÄN Luettu on, mutta luepa 2 jaetta eteenpäin, sieltä alkavat uhkaukset. Ja eipä tarjota todisteita. |
Vieras |
#5925 Re: Re: Re: Re: Hyvä adressi03.04.2013 15:59#5919: s.g. - Re: Re: Re: Hyvä adressi Ollaan hyvällä asialla. Siunausta! |
|
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
44659 Luotu: 27.09.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
3407 Luotu: 02.11.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2671 Luotu: 07.10.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
845 Luotu: 05.11.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
315 Luotu: 07.11.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
265 Luotu: 13.11.2024
Vetoomus Launeen lähikirjaston säilyttämisen puolesta
181 Luotu: 05.11.2024
Yrttisuonperhepuistoa ei tule lakkauttaa!
126 Luotu: 07.11.2024
Helsinkiin tulee perustaa kansallinen kaupunkipuisto
811 Luotu: 15.05.2023
Lykynlammen majan säilyttämisen puolesta
1024 Luotu: 08.10.2024
Vaadimme Puistolanraitin koulun lapsille ja henkilöstölle turvalliset ja terveet koulutilat
264 Luotu: 01.11.2024
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28382 Luotu: 08.10.2024
Wileniuksen perinnetelakan tulevaisuuden ja porvoolaisen monisatavuotisen puuvenekulttuurin puolesta
3083 Luotu: 13.01.2023
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
586 Luotu: 15.10.2024
En avveckling av hälsovården i Kristinestad kan inte accepteras. Terveydenhuollon alasajo Kristiinankaupungissa ei ole hyväksyttävää.
622 Luotu: 01.11.2024
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
18047 Luotu: 01.03.2023
Palaute Murronväljän aurinkovoimalan osallistumis- ja arviointisuunnitelmaan (OAS) sekä kaavan valmisteluvaiheen aineistoon
56 Luotu: 10.11.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
14930 Luotu: 15.07.2023
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
1588 Luotu: 25.10.2024
Lohikosken lähikirjasto tulee säilyttää
286 Luotu: 05.11.2024