Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto.
Vieras |
#27251 Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran!19.01.2014 17:38#27227: - UT kumoaa orjuuden kieltämällä ihmisten kauppaamisen Paavalin kirjeissä!
|
Vieras |
#27252 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran!19.01.2014 17:44#27249: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran!
Mihin sinä pyrit näillä menneenajan kannanotoillasi, jos saan kysyä? Tekee mieli tokaista kuten täällä on ollut tapana: "Siirry jo 2000-luvulle sieltä Impivaaran peräkyliltä!"
|
Homoille omat partahöylät nimellä homohöylä. |
#27253 Re: Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan19.01.2014 17:50#20: niin - Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan Ja rekisteröity liitto ei ole sama asia kuin avioliitto. Se ei anna parille samoja oikeuksia ja velvollisuuksia kuin aviopareille. Homopareilla saisi olla kaikki juridiset oikeudet mitä heteropareillakin. Periaatteessa heille voisi antaa oman liiton eri nimellä, mutta käytännössä tämä ei takaa todellista tasa-arvoa jos miettii tätä asiaa, että heteroilla on avioliitto ja homoilla on homoliitto. Ensinnäkin liiton nimi on hieman leimaava ja toisekseen tämä takaa "tasa-arvon" samalla tavalla että valko- ja tummaihoiset joutuvat käyttämään eri busseja, mutta se on tasa-arvoa koska molemmat saavat mennä bussiin. Tuntuu ettei täällä ihmiset ymmärrä ollenkaan juridisen avioliiton ja uskonnollisen avioliiton eroa. Ihmisillä on aivan selvä pelko siitä että heidän rakas pikku avioliittonsa tahriintuu jos annetaan samalla nimellä oleva laillinen oikeus myös homoille. |
Vieras |
#27254 Re: Re: Re:19.01.2014 17:52Eli toisinsanoen tämä vastaaja väittää, että kivittäminen raiskatuksi tulemisen jälkeen on juutalaisten seremonialaki. Hyvin on asioista perillä |
Vieras |
#27255 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran!19.01.2014 17:59#27252: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran! Mielelläni siirryn 2000-luvulle ja 2000-luvun eväin. Siellä olen mielestäni ollutkin, kun tämän päivän asioiden ratkaisuihin on otettu kantaa. Sen vastakohtana täällä tyypit luovat kuvitteellista ajanlaskun alun ajan maailmaa, jonka mukaan meidän kaikkien pitäisi muka sitten elää. Kannanotoillani yritän selvittää, että on valheellista tai sitten yksinkertaisesti typerää olettaa, että muinaisten ihmisten ajattelu muistuttaisi niin paljon omaamme, että sen voisi sieltä sellaisenaan ottaa. Sitten selitellään pois sellaista, mikä vielä muutama vuosisata sitten oli täyttä tavaraa, kuten orjuus. Sen sijaan omat juuttumat, kuten homokammo taas nostetaan koko Raamatun pääasiaksi. Voi, kuinka voisittekaan nähdä oman asemanne kehityksen jarruna samaan tapaan kuin orjuuden, kuolemanrangaistuksen, naisten alistamisen poistamisen vastustajat ovat olleet heidän nostaessaan Raamatun kohtia ajatustensa pontimiksi. Kai me kaikki nyt sentään heitä osaamme nykyään pitää uskonnon väärinymmärtäjiksi, vai.....? |
Vieras |
#27256 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran!19.01.2014 18:02#27249: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran!
Nyt kyllä pistän vastaan, se ei ole tästä ajastakaan nousevaa, vaan Kristuksen sanasta. Sellaisen Jumalan suusta, joka suostuu kirotun ihmiskunnan puolesta itse ristille. |
Kristitty itsekkin |
#27257 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran!19.01.2014 18:05#27256: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran! Nyt pistän vastaan, Kristus ei ole koskaan sanonut että homot on aanuksesta, Muistaakseni se taisi sanoa että kaikkia ihmsiä pitää arvostaa niiden eroavaisuuksistaan huolimatta. Olen aika varma että todella moni tänne kommentoinut kristitty joutuu helvettiin koska onnistuu täysin missaamaan uskontonsa keskesen sanoman. |
Vieras |
#27258 Re: Re: Re: Re:19.01.2014 18:07Se on eriasia. |
Kysymys |
#27259 Kysymys19.01.2014 18:09Jos kaikki mikä tapahtuu, on Jumalan tahto, niin miksi sitten tapahtuu homoavioliittojen laillistamisia ja niin edelleen? (En siis itse ole niitä vastaan) Miksi afrikassa kuolee tuhansia lapsia päivittäin nälkään? Miksi lähi-idässä on mellakoita ja miksi maailma on täynnä kaikkea pahaa? Onko Jumalan tahto aiheuttaa pahaa ja kärsimystä ihmisille? Vai missä on tämä niinsanottu Jeesuksen pelastaminen jolla hän otti muiden synnit itsensä niskoille? |
Vieras |
#27260 Re: Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran!19.01.2014 18:12#27251: - Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran! Tämmöinenkin rakkauden ylistys löytyy kuolleelle petikaverille: "Minä suren sinua, veljeni Joonatan; sinä olit minulle ylen rakas. Rakkautesi oli minulle ihmeellisempi kuin naisen rakkaus"
|
Vieras |
#27261 Re: Re: Re: Re: Re:19.01.2014 18:12Miten esimerkiksi tämä kohta raamatussa joka kieltää äyriäisten syönnin? Miksi sitä ei noudateta suomessa ollenkaan? Miten esimerkiksi tämä, että aviomiehen kuollessa miehen veli saa vaimon itselleen? Miksi näitä ei noudateta suomessa jos nämä ovat osa raamattua kans. |
Vieras |
#27262 Re: Kysymys19.01.2014 18:13Sanoppa muuta, |
Vieras |
#27263 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran!19.01.2014 18:13#27256: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran! Olet siis ryhtynyt Kristukseksi, moni muu kun lukee nuo merkitykset ihan toisin....? |
Vieras |
#2726419.01.2014 18:21
|
Vieras |
#27265 Re: Re: Höpö19.01.2014 18:23#27246: Vanhan Liiton mielipide - Re: Höpö mitä tarkoittaa sana avio? Vastattu 13.10.2008 10:51:08 (Viimeksi muokattu 13.10.2008 10:51:08) Kaisa Häkkisen Etymologisen sanakirjan mukaan (2004) avio-sanan alkuperä on kiistanalainen. Sitä on pidetty vanhana germaanisena, lakia tai normia merkitsevänä lainana. Todennäköisemmin avio olisi johdos omaperäisestä ava-vartalosta. Tämän mukaan avioliitto olisi siis avoin, julkinen liitto. Vanhemman Suomen kielen etymologisen sanakirjan ensimmäisessä osassa (1974) avio-sanan germaaninen laina on epävarma. Kirjan mukaan mahdollisesti avio kuuluu ava, avoin jne. sikermään ja on alkuaan merkinnyt avoin, julkinen, laillinen. Häkkisen Etymologisessa sanakirjassa kerrotaan, että avioliitto ensi kertaa on mainittu Maskun Hemmingin virsikirjassa 1605. |
Vieras |
#27266 Re: Re: Kysymys19.01.2014 19:20#27262: -
|
Vieras |
#27267 Re: Re: Re: Kysymys19.01.2014 19:31Voit sanoa vaikka neljäkymmentä kertaa neljäkymmentä kertaa ei ja vielä pidättää hengistystäsikin, mutta tuollaisella sisältöjen ymppäämisellä jälkeenpäin historialliseen todisteaineistoon et voi vaikuttaa mihinkään muuhun kuin omaan harhaluuloosi takertumiseen. Ihmisille "itsestään selvät asiat" olivat ihan toisia kuin nykyään. Niihin kuului myös orjuuden olemassaolo eikä mikään osoita, että sitä olisi yritetty kristillisen opin puitteissa poistaa. Vapaa veli oli vapaa veli ja orja enimmillään hyvin kohdeltu ja seurakunnan jäseneksi hyväksytty. Orjia vapautettiin armovuosijärjestelmän puitteissa ja silloin, kun joku sai summan kokoon velkaorjuuden kumoamiseksi - ihan niin kuin ennenkin. |
Henkimaailmassa taisteltu aina |
#27268 Orja vai vapaa?19.01.2014 20:53Evankeliumi Johanneksen mukaan: 31 Niille juutalaisille, jotka nyt uskoivat häneen, Jeesus sanoi: "Jos te pysytte uskollisina minun sanalleni, te olette todella opetuslapsiani. 32 Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita." 33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Abrahamin jälkeläisiä, emme me ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka voit sanoa, että meistä tulee vapaita?" 34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. 35 Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta poika pysyy. 36 Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita. 37 Minä tiedän kyllä, että te olette Abrahamin jälkeläisiä. Silti te haluatte tappaa minut, koska sanani ei saa teissä sijaa. 38 Minä puhun, mitä olen Isäni luona nähnyt -- ja te teette, mitä olette omalta isältänne oppineet." 39 He vastasivat Jeesukselle: "Meidän isämme on Abraham." Jeesus sanoi: "Jos olisitte Abrahamin lapsia, te myös tekisitte Abrahamin tekoja. 40 Mutta nyt te haluatte tappaa minut -- miehen, joka on sanonut teille totuuden, sen, minkä on Jumalalta kuullut. Niin ei Abraham tehnyt. 41 Te teette aivan samoin kuin isänne." He sanoivat: "Me emme ole porton poikia. Meillä on yksi isä, Jumala." 42 Tähän Jeesus sanoi: "Jos Jumala olisi teidän isänne, te rakastaisitte minua, sillä minä olen lähtöisin Jumalasta ja tulen hänen luotaan. Minä en edes päättänyt tulostani itse, vaan hän lähetti minut. 43 Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella, mitä minä sanon. 44 Te olette lähtöisin Saat.nasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saat..ana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. 45 Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden. 46 Kuka teistä voi osoittaa, että minä olen tehnyt syntiä? Ja jos puhun totta, miksi ette usko minua? 47 Se, joka on lähtöisin Jumalasta, kuulee mitä Jumala puhuu. Te ette kuule, koska ette ole lähtöisin Jumalasta." http://www.evl.fi/raamattu/1992/Joh.8.html |
Vieras |
#27269 Re: Orja vai vapaa?19.01.2014 21:13#27268: Henkimaailmassa taisteltu aina - Orja vai vapaa? "Jos Jumala olisi teidän isänne, te rakastaisitte minua...." Oikein mielenkiintoinen esimerkki siitä, että Raamattu on ristiriitainen ja Jeesuksenkin puheet sellaisia: Vanhan testamentin mukaan Jumala oli tehnyt liiton juutalaisten kanssa juuri niin kuin he tuossa asian esittävät. Kuitenkin Jeesus näyttää pyyhkivän pöytää koko vanhalla diilillä. Toisaalta Jeesus puhuu siitä, kuinka hän ei laista piiruakaan ole tullut muuttamaan, mutta tässä asiassa hänen puheensa mukaan juutalaisille puhaltavat ihan toiset tuulet. Miten ihmeessä te voitte väittää, että kaikesta tästä sekasotkusta teillä olisi yksiselitteinen ja Pyhän hengen ohjaama tulkinta...? |
Vieras |
#27270 Antakaa desantti Johan Bäckmanin hoitaa Suomen asiat!19.01.2014 22:05Lapsiasiavaltuutettua ei tuosta persoonasta enää paremmaksi panna! Bäckmanin adressin allekirjoittajien laajaa skaalaa (lyhennelmä huomattavimmista persoonista) (käykäähän vilkaisemassa adressia). (vasemmalla ID eli allekirjoituksen järjestysnumero; joitakin saattaa olla poistettukin, ehkä on ruvennut kaduttamaan; alkuperäistä numerointia on saatettu muuttaa) 61 Kim Jong-il North-Korea Overload manager 63 Helli Kuvonen Orimattila keinosiementäjä 64 Nikolai Toheloi Espoo lääkäri 65 Pier Aisen Valkeakoski parfymologi 67 Kok Osukunai Tokio Ryhmäterapeutti 68 Per Seensuti Espoo Siivooja 71 Åtta Suihinki Tukholma Aikuiskouluttaja 72 Molo Isokulli Joroinen Keinosiementäjä 75 Anta Pimpsa Pietari Sosiaalityöntekijä 92 Tussu Kutina Lemmenjoki Rohdoskauppias 93 Per Saukko Perähikiä Kunnanperverssi 94 Anu Saukko Perähikiä Kunnanperverssin vaimo 96 Lerppa Kullinen Munamäki seksuaalivalistaja 102 Amalia Alatussukka-Molotov Pietari simultaanitulkki 103 Lyyli Isopimpsa Leveäperämäki Jakeluauton kuljettaja 103 Lyyli Esteri Guggenheim New York monitaiteilija 111 Tiukka (tipi) Pimpsanen Yli-Kiiminki Kondomitehtaan myyntijohtaja 112 Mooses Vähäkahjo Vammala keksijä 133 Dorka Pöljänen Huitsi palstanpitäjä 138 Dorka (junior) Pöljänen Huitsi palstanpitäjän poika 140 Johan Saappaannuolija Moskova Kielimies 186 Dorka Bäckman Näläkämäki sukulainen ja hengenheimolainen 191 Per Saukko Pyllynperä Hinuri 192 Dorkempi Bäckman Näläkämäki sukulainen, saappaannuolija kuten JB 194 Dorkin Bäckman petroskoi Hengenheimolainen suurvenäjän nuoleskelija ja astronautti 231 Kaisa Pihtipimpsa-Isokulli Pihtipudas kunnansovittelija 254 Johan Onkyrvänlutkuttaja Pietari Lypsäjä - - - - - - - Ynnä muita yhtä kuuluisia |
Virgo92 |
#27271 Re: Re: Re: Höpöttelyn ja sanamagian sijasta...19.01.2014 23:27Hieno ja palstalle tuotuna hyvinkin tarpeellinen selvitys sanan etymologiasta, eli siis siitä mistä sana on peräisin. Asiallisempaa tarkastella sanoja näin, kuin jämähtää hokemaan sanojen ´pyhyyttä´, eli ´pyhittää´ ne joksikin sellaisiksi, (´taika-´) sanoiksi joita ei ´epäpyhällä´ asenteella saisi tarkastella... ...puhumattakaan ,että " ... sanoiksi, joita ´ epäpyhät ´ eivät saa edes lausua" (´Pyhien määritelmien´ mukaan siis...) |
miehen ja naisen välinen suhde |
#27272 Re: Re: UUSI KANSALAISALOITE20.01.2014 04:25#329: Masa - Re: UUSI KANSALAISALOITE kannatetaan |
Vieras |
#27273 Re: Re: Re: UUSI KANSALAISALOITE20.01.2014 07:12#27272: miehen ja naisen välinen suhde - Re: Re: UUSI KANSALAISALOITE Vaatiiko se tosiaan muka ulkopuolisten ihmisten kannatusta pysyäkseen pystyssä? Heikolla pohjalla on sitten ....Hakeutukaa mielummin jonkun parisuhdeterapeutin tai neuvojan vastaanotolle, tai tilatkaa sieltä ensin aika, enenkuin rupeattetuollaisten adressien apuun asiassanne luottamaan. Jos taas suhteenne pysyminen teidän kummankin mielestä ehdottomasti vaatii sitä , että homoilla ja lesboilla ei saisi olla edes suhteita keskenään , niin hakeutukaa sitten ihan oikealle psykiatrille ja pyytäkää, että saatte lääkityksen ja lähetteen hoitoon psykiatriseen sairaalaan . |
Vieras |
#27274 Re: Re: Re: Höpö20.01.2014 07:35Ei taida sanan taustan kaivelu olla oikea lähtökohta, kun yhteiskunta etsii itselleen tarpeellisia instituutioita. Toki tuosta se selvisi, että avio-sanalla lienee yhteys avoimuuteen ja siis julkisuuteen, kun liitto virallistetaan ja tiedotetaan yhteisölle. Tätähän tukee myös jossain vaiheessa asiaan liitetty kuulutuskäytäntö. Miehestä ja naisesta sanassa sen sijaan ei näy jälkeäkään, joten se on ihan passeli edelleenkin, vaikka liiton osapuolten sukupuoli vaihtelisikin. |
Signal |
#27275 Re: Re: Re: Ah, ma nauran!20.01.2014 07:56#27219: - Re: Re: Ah, ma nauran! Tässä Raamattuun perustuvaa tekstiä, eikä kirjanoppineiden omia juttuja. Raamattu oli todella aikaansa edellä, kun puhutaan miten orjia tulisi kohdella. Kunpa nykyiset työnantajatkin tekisivät nykypäivänä samoin orjilleen/ palkkalaisilleen/ velallisilleen. Nykypäivän orjia ovat palkkatyöläiset, joiden on pakko myydä työnsä pikkurahalla, koska muuta mahdollisuutta ei ole. 2Moos. 21:2 ”Jos sinä ostat hebrealaisen orjan, niin hän palvelkoon kuusi vuotta, mutta seitsemäntenä hän pääsköön vapaaksi maksutta.” 5.Mos.15:1-- ”joka seitsemäs vuosi pane toimee vapautus.” 5.mos.15:12-14 ”Jos joku veljesi, hebrealainen mies tai nainen, on myynyt itsensä sinulle ja palvellut sinua kuusi vuotta, niin päästä hänet seitsemäntenä vuotena luotasi vapaaksi, ja kun päästät hänet luotasi vapaaksi, niin älä lähetä häntä tyhjin käsin.Vaan sälytä hänen selkäänsä runsaasti lahjoja laumastasi, puimatantereeltasi ja kuurnastasi; anna hänellekin siitä, millä Herra, sinun Jumalasi, on sinua siunannut.” 3.Mos.25:15-17-- ”Vaan maksa lähimmäisellesi riemuvuoden jälkeisten vuosien luvun mukaan, satovuosien luvun mukaan hän saakoon maksun sinulta.” Kuta useampia vuosia on, maksa sitä suurempi hinta, ja kuta vähemmän vuosia on, maksa sitä pienempi hinta; sillä satomäärän hän myy sinulle. Älköön teistä kukaan tehkö vääryyttä lähimmäisellensä, vaan pelkää Jumalaasi; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne.” 3.Mos.25:28 ”...Mutta jos hän ei voi hankkia niin paljoa, kuin maksamiseen tarvitaan, niin jääköön se, mitä hän on myynyt, ostajan haltuun riemuvuoteen asti. Mutta riemuvuotena se on vapaa, ja hän palatkoon perintömaallensa.” Sapatti- ja riemuvuosi koski orjia, palvelijoita mutta myös maata. 3.Mos.25:10 ”Ja pyhittäkää viideskymmenes vuosi ja julistakaa vapautus maassa kaikille sen asukkaille. Se olkoon teille riemuvuosi; jokainen teistä saa silloin palata perintömaallensa ja sukunsa luo.”
|
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
46909 Luotu: 27.09.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2708 Luotu: 07.10.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
473 Luotu: 13.11.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
3427 Luotu: 02.11.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
859 Luotu: 05.11.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
322 Luotu: 07.11.2024
Vetoomus Launeen lähikirjaston säilyttämisen puolesta
182 Luotu: 05.11.2024
Helsinkiin tulee perustaa kansallinen kaupunkipuisto
826 Luotu: 15.05.2023
Lykynlammen majan säilyttämisen puolesta
1029 Luotu: 08.10.2024
Yrttisuonperhepuistoa ei tule lakkauttaa!
129 Luotu: 07.11.2024
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28388 Luotu: 08.10.2024
Vaadimme Puistolanraitin koulun lapsille ja henkilöstölle turvalliset ja terveet koulutilat
264 Luotu: 01.11.2024
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
18055 Luotu: 01.03.2023
Wileniuksen perinnetelakan tulevaisuuden ja porvoolaisen monisatavuotisen puuvenekulttuurin puolesta
3084 Luotu: 13.01.2023
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
590 Luotu: 15.10.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
14939 Luotu: 15.07.2023
Palaute Murronväljän aurinkovoimalan osallistumis- ja arviointisuunnitelmaan (OAS) sekä kaavan valmisteluvaiheen aineistoon
56 Luotu: 10.11.2024
En avveckling av hälsovården i Kristinestad kan inte accepteras. Terveydenhuollon alasajo Kristiinankaupungissa ei ole hyväksyttävää.
624 Luotu: 01.11.2024
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
1588 Luotu: 25.10.2024
Vaadimme Haminan päättäjiä perumaan kaupungin veronmaksajille vahingollisen sähkö- ja lämpöverkon kaupan
655 Luotu: 15.10.2024