Savisaaren eläinsuojan oloja parannettava

vieras

/ #86

17.11.2014 09:17

Olen ajatellut samaa asiaa Savisaaren ratsastustallista, mutta nyt vasta löysin tämän adressin ja keskustelun. Tallin puolella hevosten tilat ovat todella pienet (onneksi pääsevät ilmeisesti säännöllisesti ulos). Kaikki, mitä tallilla on, on vähintäänkin sillä tavoin vanhan maatilan verran likaista, että olen miettinyt, eikö ratsastustallin pitäminen ole kannattavaa, koska se ei näy tallin ja tallin tavaroiden kunnossa. Ja jos se ei ole kannattavaa, niin siitä pitäisi tehdä tai sitten harkita tallin ylläpitoa.

Eläinsuojan kohdalla on niin, että näen suojan ylläpidon tärkeänä, ja sisätilojen siistinä pito ainakin hajun osalta voi olla haastavaa, mutta koirien ulkotilat ovat kaikkina kertoina olleet hirveässä kunnossa. Henkilö, joka vastaanotti koiran, veti sen hihnasta tiukalla häkkiin kuin se olisi ollut villikoira, joka yrittää purra - tarjouduin kyllä itse viemään koiran, koska olihan se meillä jo ollut omistajaa odottamassa ja toimi hyvin eri tilanteissa jopa vieraalla ihmisellä - mutta ilmeisesti tämän naishenkilön oli välttämätöntä itse raahata eläin häkkiin.

Suosittelen, että tilannetta harkittaisiin omistamisen ja ylläpidon kannalta, jotta eläimillä on parhaat mahdolliset elintilat - en näe syytä, miksi pitää pakolla yllä sellaista, mikä ei kannata, jos eläimille ei voi tarjota mahdollisimman hyvää.