Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan
Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan / Tiedotteet / 50 000 allekirjoittanutta tavoite / Kommentit
Vieras |
#1 Kunnon työstä kiitos09.09.2015 22:17Reipas kiitos J-P! Miljoonakaan ei olisi liikaa, tästä asiasta jotain mainitsemaan, ainakin nimensä verran. |
työtön |
#210.09.2015 02:17itse olen työtön, mutta vielä vähemmän kiinnostaa opetella ammattia kun mitään ei jäisi käteen kunnon työstäkään. |
Vieras |
#310.09.2015 05:11Hallitus olisi voinut ottaa mallia Presidentti Sauli Niinistön palkan asennuksesta. |
Vieras |
#410.09.2015 05:31Hieno homma!!!! Toivotaan, että 100 000 tulee täyteen pian. Tää on täysi katastrofi meille pien tuloisille hoitajille, joilla ei palkkarahat meinaa riittää edes lisien kanssa tällä hetkellä elämiseen, saatikka sit jos vielä siitä tulosta, mikä nyt meillä on otetaan pois! |
Vieras |
#510.09.2015 06:04olen pienipalkkainen, voisin silti luopua puolesta määrästä lomarahaa, ehdottomasti pienipalkkaisen loman pituuteen ei saa koskea, varsinkaan pitkään työssä olleiden . NIIN ja onhan opettajatkin kunnallisella alalla, lyheneekö myös heidän loma !!!??? ( olen itse hoitoalalla ) |
Vieras |
#610.09.2015 06:50Meillä Suomessa on jo lähes 400000 työkykyistä henkilöä, joille ei tarvitse maksaa ilta-, yö-, ja sunnuntailisiä. Tämä määrä näkyy huolestuttavasti vain lisääntyvän - he ovat työttömiä. Heidänkin toimeentulo kiertää työtä tekevien kautta, mutta ei pääoma- ja osinkotuloja nauttivien tulosta. |
Vieras |
#710.09.2015 07:27Ulkomaalainen itte oon, on asunut Suomessa 15 vuotta ja tehnyt työtä 13 vuotta 2v kieli oppimista. Ja voin rehellisesti sanoa tämä mitä tapahtuu ei oo mistään kotoisin. |
Vieras |
#810.09.2015 07:28Lähihoitajan työ on raskasta, palkka ei ole suuri työmäärään ja vastuuseen verrattuna. En haluaisi että palkkaa vielä alennettaisi ja etuisuuksia pienennettäisi. |
RaQue |
#910.09.2015 08:49Kansalaisaloite asiasta olisi varteenotettavampi. Adressi on vain lappu missä on nimiä, minkä voi ohittaa mainitsemalla että tällainen on. |
Lähihoitaja |
#1010.09.2015 08:54Mitä sitten tehdään kun adressi ei auta? Lakko? |
Näillä keinoin työnteko loppuu ainakin |
#11 Re:10.09.2015 08:58Huolestuttaa kyllä, että tähänkö ollaan menty, tässäkö on nyt kansalla jäljellä oleva "vaikutusmahdollisuus". Ja minä luulin, että elämme demokratiassa. Minä en ole tällaista hallitusta valinnut, en tekemään tällaisia tekoja. Mutta sekö sivuutetaan ja tilalle "annetaan" yksipuolinen sanelu? Ei voi hyväksyä, en tule toteuttamaan. Joku raja tahalliselle työnteon vaikeuttamiselle on laitettava. Päättäjät ovat nyt täysin hukassa siitä, miten tämä maa pyörii. He ovat ilmeisesti itse liian hyväosaisia nähdäkseen todellisuutta jossa suuri osa kansaa elää ja josta käsin on pystyttävä toimimaan. Jos nämä toimimisen mahdollisuudet, jotka on nyt jo kuristettu olemattomiin, vielä kutistetaan, ei jäljelle jää enää mitään "työtätekevää" kansaa. |
Vieras |
#1210.09.2015 09:28Kyl tollanen sanelupolitiikka on lähinnä Neuvostoliiton heiniä, toki se on tuttua kepuleiden puolueelta. |
Vieras |
#1310.09.2015 09:33En missään nimessä hyväksy sunnuntai, ylityön alentamista ja sairastuminen hoito-alalla on paljon todennäköisempää. Tähän on keksittävä, joku muu keino. Minulla on vaativa ja rankka työ, olen ansainnut palkkani niinkuin työehtosopimuksessa sanotaan. |
Mp |
#14 Re: Kunnon työstä kiitos10.09.2015 09:35Totta, ei ole Presidentti Sauli Niinistöstä kuulunut mitään. Laittaisipa hän pelin poikki! |
Vieras |
#1510.09.2015 10:51Hieno homma! Kyllä meidän tavallisten kansalaisten pitää laittaa eduskunta järjestykseen. |
Yksi pettynyt |
#16 Re: Kunnon työstä kiitos10.09.2015 12:47Ymmärrän, että säästöjä pitää saada aikaan, mutta miten päivätyötä, ns. toimistotyöaikaa tekevät tuovat kortensa kekoon? Kuka osaa laskea paljonko heidän tilipussista otetaan yhteiseen hyvään? Kaikilta tai ei keneltäkään. Tässäkn asiassa pitää olla tasapuolisuutta. Hyvä se on päättäjien sanella ehtojaan mistä leikataan. He tanssivivat eri saleilla. Kuka haluaisi todella olla joulut, juhannukset ja pääsiäiset töissä vapaaehtoisesti? He, jotka eivät ole päivääkään uhranneet omia juhlapyhiä töiden vuoksi, eivät tiedä mitä on olla itse töissä ja perhe on vapaalla. Laiteaan kaikki juhlapyhät työpäiviksi kaikille ilman erityiskorvauksia; kaikki virastot ja toimistot ovat auki 24 h joka päivä. Se olisi tasapuolista. Kuka on valmis luopumaan omista viikonloppuvapaista tai juhlapyhistä vapaaehtoisesti. Nyt joku ajattelee, että se on ammatinvalintakysymys. OK. Näihän se on, mutta oletko miettinyt, jos ei olisi sairaaloita, palokuntaa, kauppoja, tehtaita jne, jotka palvelevat ympäri vuorokauden, mitä sitten tapahtuisi? Voisitko odotaa arkipäivää, jos tarvitset esim. kiireellistä hoitoa? Tällä hallituksen pakotteilla loppuu ihmiset, jotka hakeutuvat näihin töihin. Itse olen sanonut omille lapsille jo aika päiviä sitten, etteivät valiste vuorotöitä ammatikseen! Ja sitä paitsi, he ovat aina olleet katkeria äidin vuorotyöstä. Että silleen... |
Vieras |
#1710.09.2015 12:53Eduskunnalta on hyvä kysyä, miten muuten he aikovat osallistua säästötalkoisiin. Aikovat lyhentää lomiaan, miten sopeutumiseläkkeen poistaminen on myös aiheellista. T. Elina |
Vieras |
#1810.09.2015 13:13Kerrankin järkevästi ja asiallisesti koostettu adressi, tämän voi allekirjoittaakin. Kiitos tästä. |
Vieras |
#1910.09.2015 14:53Kamalaa menoa.....täytyy jättää ruokailu vain joka toiselle päivälle, mutta jos meno kiihtyy käy kuin vitsissä mustalaisen hevoselle. Kun oppi olemmaan syömättä.....kuoli. Kyllä tällä menolla tapetaan kaikki mahdollinen työn ilo,pienipalkkaisten vähäinenkin kulutus ja mikä kaikkein huolestuttavinta nuoret varmaan harkitsevat todella tarkkaan tullako töihin hoitoalalle suomeen vai sinne, missä palkkaedut ovat kohdallaan työ raskauteen nähden. Ilolla ja arvokkuudella ihmisten hoitamista,mutta kun palkkaakin pitäisi saada |
vieras |
#2010.09.2015 16:21Mukana ollaan,kiitos |
lähihoitaja |
#2110.09.2015 19:43Kyllä on törkeetä, että n. pari tonnia kuussa tienaavia pienituloisia rokotetaan. Kansanedustajilta ja ministereiltä voisi otta vähintää 25 % kuukausipalkasta pois. Ei heidän elämäänsä viikon tai parin palkan luovuttaminen paljon hetkauta, mitä nyt on väläytetty, heidän osallistumisestaan säästötalkoisiin. Eikös heillä ole kymppitonnin luokkaa kuukausipalkat. Ja kuinka pitkiä heidän lomat onkaan... |
Vieras |
#2210.09.2015 20:13Ikävää jos kohta ei meitä hoitajia sekä muita 2 tai 3vuorotyöläisiä ei ole enää alalla,melko huolestuttava tilanne. |
Jukka-Pekka Kokko Adressin tekijä |
#23 Talkooapua tarvitaan!11.09.2015 15:57Hei kaikki!
Kiitos paljon jo tähän astisista allekirjoittaneiden joukosta sekä ajatuksista! Laittakaa vaikka yksityisviestiä siitä että kuinka moni on tulossa Helsinkiin kun saamme 50 000 allekirjoitusta täyteen? Tulisiko joku kansalaisjärjestö mukaan? Allekirjoittaneiden nimilistan tulostamiseen tarvitsemme apua ja neuvoja. Mitä muita ajatuksia on siitä kuinka toimitamme adressin?
Voimmeko tästä muodostaa kansalaisaloitteen tai esim. "08.09.2015 Kansan liikkeen"? Mitä me haluamme?
Jukka-Pekka |
Jukka-Pekka Kokko Adressin tekijä |
#24 Re: Kunnon työstä kiitos11.09.2015 17:13Kiitos! |
Kuntatyöntekijä |
#25 Kateuttako11.09.2015 19:58Kolmen Sn esityksessä näkyy selkeästi heidän arvomaailmansa. Hienostokakara, uskovaiset, yrittäjyys ja monilapsisuus. En ole valmis luopumaan 8+2 lomapäivästä & kasvattamaan lapsia liukuhihnalla. Eikö 90 luvun lama opettanut mitään. Tämän päivän huonosti voivat nuoret aikuiset ovat sen laman lapsia. |
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
59466 Luotu: 27.09.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
5546 Luotu: 02.11.2024
Forssan sairaalan palvelut turvattava
1461 Luotu: 21.11.2024
Jyväskylän kaupunki ei saa luopua Nuorten taidetyöpajan tiloista
873 Luotu: 21.11.2024
Vetoomus Siuntion vuodeosaston ja Villa Charlottan toiminnan säilyttämisen puolesta Vädjan för bevarande av Sjundeå bäddavdelning och Villa Charlotta
681 Luotu: 17.11.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
1122 Luotu: 13.11.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
1063 Luotu: 05.11.2024
Vaadimme Puistolanraitin koulun lapsille ja henkilöstölle turvalliset ja terveet koulutilat
410 Luotu: 01.11.2024
Adressi Porlammin päiväkodin säilyttämisen puolesta
143 Luotu: 18.11.2024
KEIJÄRVEN SUOJASTENLAHTI YLÖJÄRVELLÄ TULEE SUOJELLA, EI RAKENTAA
129 Luotu: 19.11.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2902 Luotu: 07.10.2024
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28490 Luotu: 08.10.2024
VAATIMUS POIKKEUSLUPIEN POISTAMISESTA KOKOMUUNNOSRISTEYTYSTEN OSALTA KARVANLAATUJEN SISÄLLÄ SML:n LIITTOKOKOUKSEEN
74 Luotu: 20.11.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
397 Luotu: 07.11.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
15017 Luotu: 15.07.2023
Opiskelijoiden tukien korotus/ Höja studerandes stöd
69 Luotu: 20.11.2024
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
656 Luotu: 15.10.2024
Vastustamme tuulivoimaloiden rakentamista Hillonevalle Saarijärven Pylkönmäelle vakituisen- ja loma-asutuksen läheisyyteen
351 Luotu: 18.03.2021
En avveckling av hälsovården i Kristinestad kan inte accepteras. Terveydenhuollon alasajo Kristiinankaupungissa ei ole hyväksyttävää.
665 Luotu: 01.11.2024
Helsinkiin tulee perustaa kansallinen kaupunkipuisto
886 Luotu: 15.05.2023