Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan

Yksi pettynyt

/ #16 Re: Kunnon työstä kiitos

10.09.2015 12:47

#1: - Kunnon työstä kiitos 

Ymmärrän, että säästöjä pitää saada aikaan, mutta miten päivätyötä, ns. toimistotyöaikaa tekevät tuovat kortensa kekoon? Kuka osaa laskea paljonko heidän tilipussista otetaan yhteiseen hyvään? Kaikilta tai ei keneltäkään. Tässäkn asiassa pitää olla tasapuolisuutta. Hyvä se on päättäjien sanella ehtojaan mistä leikataan. He tanssivivat eri saleilla. Kuka haluaisi todella olla joulut, juhannukset ja pääsiäiset töissä vapaaehtoisesti? He, jotka eivät ole päivääkään uhranneet omia juhlapyhiä töiden vuoksi, eivät tiedä mitä on olla itse töissä ja perhe on vapaalla. Laiteaan kaikki juhlapyhät työpäiviksi kaikille ilman erityiskorvauksia; kaikki virastot ja toimistot ovat auki 24 h joka päivä. Se olisi tasapuolista. Kuka on valmis luopumaan omista viikonloppuvapaista tai juhlapyhistä vapaaehtoisesti.

Nyt joku ajattelee, että se on ammatinvalintakysymys. OK. Näihän se on, mutta oletko miettinyt, jos ei olisi sairaaloita, palokuntaa, kauppoja, tehtaita jne, jotka palvelevat ympäri vuorokauden, mitä sitten tapahtuisi? Voisitko odotaa arkipäivää, jos tarvitset esim. kiireellistä hoitoa? Tällä hallituksen pakotteilla loppuu ihmiset, jotka hakeutuvat näihin töihin. Itse olen sanonut omille lapsille jo aika päiviä sitten, etteivät valiste vuorotöitä ammatikseen! Ja sitä paitsi, he ovat aina olleet katkeria äidin vuorotyöstä.

Että silleen...