Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

sivullinen

#23781 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uutuuden läsnäolon vaikutus olevaiseen

02.11.2013 12:24

#23777: Valitse nimimerkki - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uutuuden läsnäolon vaikutus olevaiseen 

 Huomaa, että painoarvo onkin sanassa ’tahallaan’.

Olennainen ero on siis siinä tekeekö ihminen syntiä tahattomasti, ts. lankeaa syntiin (monesti jopa aina uudelleen samaan syntiin) jonka jälkeen hän kuitenkin haluaa katua ja kääntyä Jumalan puoleen armoa ja anteeksiantamusta pyytäen - vai tekeekö ihminen syntiä tahallaan, jatkaa ts. tietoisesti synnin tekemistä/elämäntapaa (jonka tiedostaa Jumalan tahdon vastaiseksi) ilman katumusta ja mitään halua tehdä asiasta parannusta.

Tämä tietenkin on totta, että kaikki me olemme syntisiä (Room. 3:9 mukaan: ”Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla”) - mutta Jumalan armosta voimme kuitenkin aina kääntyä Jumalan puoleen ja pyytää syntejämme anteeksi. Raamattu lupaa jokaiselle syntejään katuvalle Jumalan armoa ja anteeksiantamusta Jeesuksen sovitustyön kautta.

”Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.” (Room. 8:1)

”Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: ’Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?’ Hän vastasi: ’Herra, ei kukaan.’ Niin Jeesus sanoi hänelle: ’En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee.’” (Joh. 8:10-11)

Vastaukset


Vieras

#23819 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uutuuden läsnäolon vaikutus olevaiseen

2013-11-02 16:35:17

#23781: sivullinen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uutuuden läsnäolon vaikutus olevaiseen

"Huomaa, että painoarvo onkin sanassa ’tahallaan’.

Olennainen ero on siis siinä tekeekö ihminen syntiä tahattomasti, ts. lankeaa syntiin (monesti jopa aina uudelleen samaan syntiin)..."

Enkö juuri sanonut, että teille on kerrottu lukemattomat kerrat synneistänne, joihin mm. Jeesus näyttää siteeraamassasi Raamatun kohdassa voimakkaasti puuttuvan. Kuitenkin teette syntejänne täysin tietoisesti, vaikka sen julkisesti kiellättekin. Mistä olet sen lisäksi saanut päähäsi, että homot eivät kadu jossain vaiheessa elämäänsä syntejään? Ihan toinen asia onkin sitten, onko homoseksuaalinen käytös edes tulkittavissa synniksi - Paavali kun puhuu tahdonalaisesta samaan sukupuoleen suuntautumisesta.

"Eikö kukaan ole sinua tuominnut?’ Hän vastasi: ’Herra, ei kukaan.’ Niin Jeesus sanoi hänelle: ’En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee.’” (Joh. 8:10-11)"

Oikein hienoa, että osaatte aina tämän Raamattuun liitetyn tarinan nostaa esiin, vaikka on osoittautunut, että se on sinne ilmestynyt vasta jossain myöhemässä vaiheessa eikä siis esiinny alkuperäistekstissä. Kaikkein hienointa on, että osaatte tarinan varsinaisen moraalin (toisten syyttelyn kritiikin) kääntää toisten syyttelyyn kehottamiseksi kaikkein myöhäisimmin tarinaan liitetyn peräkaneetin vääristyneellä tulkinnallanne.