Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #23819 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uutuuden läsnäolon vaikutus olevaiseen

02.11.2013 16:35

#23781: sivullinen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uutuuden läsnäolon vaikutus olevaiseen

"Huomaa, että painoarvo onkin sanassa ’tahallaan’.

Olennainen ero on siis siinä tekeekö ihminen syntiä tahattomasti, ts. lankeaa syntiin (monesti jopa aina uudelleen samaan syntiin)..."

Enkö juuri sanonut, että teille on kerrottu lukemattomat kerrat synneistänne, joihin mm. Jeesus näyttää siteeraamassasi Raamatun kohdassa voimakkaasti puuttuvan. Kuitenkin teette syntejänne täysin tietoisesti, vaikka sen julkisesti kiellättekin. Mistä olet sen lisäksi saanut päähäsi, että homot eivät kadu jossain vaiheessa elämäänsä syntejään? Ihan toinen asia onkin sitten, onko homoseksuaalinen käytös edes tulkittavissa synniksi - Paavali kun puhuu tahdonalaisesta samaan sukupuoleen suuntautumisesta.

"Eikö kukaan ole sinua tuominnut?’ Hän vastasi: ’Herra, ei kukaan.’ Niin Jeesus sanoi hänelle: ’En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee.’” (Joh. 8:10-11)"

Oikein hienoa, että osaatte aina tämän Raamattuun liitetyn tarinan nostaa esiin, vaikka on osoittautunut, että se on sinne ilmestynyt vasta jossain myöhemässä vaiheessa eikä siis esiinny alkuperäistekstissä. Kaikkein hienointa on, että osaatte tarinan varsinaisen moraalin (toisten syyttelyn kritiikin) kääntää toisten syyttelyyn kehottamiseksi kaikkein myöhäisimmin tarinaan liitetyn peräkaneetin vääristyneellä tulkinnallanne.