Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

taku

#11124 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Haha! Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

23.04.2013 16:29

#11118: Sobu - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Haha! Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Ensiksi sanon että olen hiukan väsynyt joten kommentit joita nyt kirjoittelen eivät välttämättä ole maailman fiksuimmasta päästä jasammakoita voi tulla muta kerrottaoon nyt taas että millaista mallia minä kannatan. eli

-avioliitto säilyisi yhden miehen jayhden naisen välisenä

-avioliittoja ei voisi solmia rajattomasti jo yhden kerranjälkeen eronnut tarvitsisi luvan uuteen liittoon

-aviollinen uskottomuuskirjattaisiin rikoslakiin

-rekisteröity parisuhde avattaisiin heteropareille

-samalla se muutettaisiin lukumääräneutraaliksi eli voisi solmia rek parisuhteen vaikka kymmenen miehen ja naisen kanssa

-rekisteröity parisuhde pitäisi sisällään kaikki samat oikeudet ja velvollisuuet kuin avioliitto paitsi että siinä elävä saisi vapaasti pettää kumppaniaan

Sanottakoon että minun mielestäni nykymalinen avioliitto ja rekisteröity parisuhde ovat kumpikin samanlaista pelleilyä.Enkä ymmärrä että joku viitsi vaahdota siitä että kuka saa sellaisen solmia.Avioliitto ei ole avioliitto ilman rikosoikeudellista merkitystä.Joku kysyi minulta joskus miltä tuntuisi jos en saisi solmia avioliittoa vastasin että jos se koskee nykymallista pelleavioitumista niin olen vaan kiitollinen etteiminun siihen pelleilyyn tarvi osallistua.ito kristillinen avioliitto joka pitää sisällään rikosoikeudellista merkitystä on sitten asia erikseen.Mutta sitään Suomen "suvaitsevaiset"kansanedustajat varsinkaan nämä arvoliberaalit eivät halua sallia kenellekkään mistään hinnasta

ps asperger ei ole sairaus

 

Vastaukset

Sobu

#11127 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Haha! Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

2013-04-23 16:37:18

#11124: taku - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Haha! Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Ymmärrän kyllä minkälaista liittoa sinä kannatat. Mutta kun meillä ei Suomessa avioliittolaki ole enää kristillisiä arvoja vastaava ja tuskin siitä muuttuu, niin miksi pitäisi olla kaksi samanlaista instanssia eri nimillä? Eihän tässä adressissa haeta edes avioliiton palauttamista kristillisiä arvoja noudattavaksi, vaan halutaan vain evätä toisilta sama oikeus mikä itsellä on.

Tuosta rekisteröidyn parisuhteen lukumääräneutraaliuudesta olen eri mieltä. Siinä vasta moraalisia ongelmia tulee, että onko semmoinen moniavioisuus kaikkien osapuolien mielestä ihan ok.