Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #23969 Re: Eheytymisen tie on mutkikas tai suora

03.11.2013 12:50

#23928: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uutuuden läsnäolon vaiku

"Ihmisoikeusjärjestö Seta vaatii ns. eheytystoiminnan kieltämistä lailla. Järjestö vaatii myös presidentin ilmaisevan kantansa eheyttämiseen, sillä tämä suojelee evankelioimiskampanjaa, jonka taustavoimia on yhdistetty eheyttämiseen."

Tietääkseni tällaisille eheyttämisleireille ja muuhun mahdolliseen eheyttämistoimintaan meneminen on täysin vapaaehtoisuuteen perustuvaa (käsittääkseni niille jopa on vaikea päästä, kun "vastapuolen vakoojien" soluttautumista ja sabotointia pitää valvoa), En siksi näe mitään syytä sille, että homoseksuaalisten omaehtoista oikeutta vaikuttaa elämäänsä ja erästä tarjottua mahdollisuutta tähän pitäisi rajoittaa, ellei sitä pystytä osoittamaan osallistujille vahingolliseksi.

Ymmärrän toisaalta hyvin, että "vakaumuksellista homoa" tällainen toiminta ärsyttää suuresti, sillä se antaa kuvan siitä, että homoudelle oikeasti voisi tehdä jotakin. Suuntaustaan muuttaneet ovat kiusallinen rikka tässä rokassa, sillä se osoittaa, että muutos on (ainakin tapauskohtaisesti) mahdollinen, ja tällainen eheytymistoiminta on sille tielle avoin kutsu. "Luopioista" ei pidetä.

Ollaanhan Suomessa rajoittamassa muutakin omatahtoisuuteen perustuvaa hoitoa, jopa luonnonmukaisten tyroksiinivalmisteiden käyttämistä synteettisen sijaan - vaikka on selvää käytännön näyttöä, että ihmisille, jolle synteettinen kilpirauhashormoni ei tehoa, luonnonmukainen toimii ja auttaa (adressi tätä rajoittamista vastaan toisaalla tällä palstalla).

Homojen parissa on selvästi nähtävissä kahta eri koulukuntaa: sellaiset, jotka uskovat siihen, etteivät voi muuttua ja vastustavat sitä, ja sellaiset, jotka uskovat voivansa, ja kokeilevat sitä (jälkimmäisiä lienee kovin vähän ensimmäiseen ryhmään verrattuna). Ottamatta kantaa olemassa olevien eheyttämishoitojen mielekkyyteen ja toimivuuteen haluan kuitenkin kysyä: kumman koulukunnan mahdollinen muuttuminen on todennäköisempää?