Loikalan kartano pitää sulkea!!!
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Loikalan kartano pitää sulkea!!!.
Taina Hollo |
#51 Ei yksittäistapaus15.05.2011 11:44Toisin kuin esim. Heidi Rauha väittää mainitussa tv-ohjelmassa, tällaisiin laitoksiin joutuu nuoria myös esim. mielenterveysongelmien ja diagnosoimattomien neurologisten häiriöiden (kuten Aspergerin syndrooman) vuoksi. Esim. Päivi Lipponen on ottanut kantaa siihen, mikä tv-ohjelman äidinkin kertomuksesta ilmenee, siis että nuorisopsykiatrian resurssien puutteen takia nuoria siirretään terveydenhoitopuolelta sosiaalipuolelle: http://lipponen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/11752-vanhempia-pakotetaan-antamaan-lapsensa-huostaan . Jos esim. raiskauksen uhriksi joutunut nuori tyttö ei pääse kriisiterapiaan ja alkaa oireilla epäsosiaalisella käytöksellä, hänet voidaan sijoittaa Loikalaan, ja hän tulee siellä kohdelluksi samoin kuin vaikkapa aloittelevat nuorisorikolliset. Käytännössä häntä rangaistaan siitä, että hän reagoi traumaattiseen tapahtumaan eikä pysty sulkemaan tunteita sisäänsä! Samalla nämä nuoret voidaan kätevästi leimata ongelmanuoriksi ("ei laitokseen sattumalta jouduta") ja kaikki heidän valituksensa satuiluksi. Myöskään nuorten vanhempia ei sen jälkeen tarvitse ottaa vakavasti; jos kerran heidän lapsistaan on tullut "ongelmanuoria", vanhemmat ovat arvatenkin yhteiskunnan pohjasakkaa, jonka piipityksestä ei tarvitse välittää. Hienoa, että Ari-Pekka Harju hankkii tälle asialle julkisuutta - sitä ei koskaan ole liikaa! Loikalan kartano ei kuitenkaan ole yksittäistapaus, vaan samantapaiset ihmisoikeuksia rikkovat käytännöt ovat rutiinia monissa yksityisissä ja jopa julkisissakin lastensuojelulaitoksissa. Yhden laitoksen sulkeminen ei auta, vaikka sellainenkin toimenpide on joskus tarpeen - kaikkien laitosten valvontaa on pystyttävä parantamaan. Kannattakaa siis myös tätä kampanjaa: http://lastensuojelulaitokset.blogspot.com/ |
Tony Lindström |
#52 Loikalan kartano29.07.2011 20:50Olen itse ollut siellä kyseisessä paikassa ja tuli elämäni traumat. Olin ensimmäinen kuka karkasi loikalan kartanosta. |
Tony Lindström |
#53 Re: Loikalan kartano29.07.2011 21:02#52: Tony Lindström - Loikalan kartano Tässä on ote minun kirjoituksista mitä olen kirjoitellut kyseisestä paikasta. Välillä voi tuntua että osa materiaalista ei kuulu asiaan millään lailla mutta tosissaan tämä on ote vain siitä mitä olen kirjoittamassa. LOIKALAN KARTANO - HELVETISTÄ PAKOON
|
surullinen :( |
#54 rahalla saa10.08.2011 05:41itse kun jouduin loikalaan niin minua pidettiin ensimmäiset 2 viikkoa 1# huoneessa, ja siellä ei ollut muutakuin, kamera,20cm paksu patja lattialla, ja ikkuna missä on kalterit. en ollut missään yhteydessä vanhempiini koko 2 viikonaikana. päätös että joudun loikalaan tehtiin 24h sisällä, olin aivan shokissa kun minut haettiin loikalaan... ja olen täysin samaa mieltä siitä että loikalan työntekiät teeskentelee sillon kun sosiaaliviranomaiset on paikalla. itse en edes viitsinyt ikinä sitten alkaa selittämään niille sosiaaliviranomaisille että kuinka he teeskentelee koska nuoren mielipidehän siinä tyrmätään samantien.. toivon sydämmen pohjasta että loikala suljettaisiin |
Exät |
#55 Taas loikala!13.09.2011 11:28Nyt taas paljastunut kauheuksia loikalasta ja heidi rauhan mielestä ei mitään väärää ole tapahtunut. Kuka jaksaa uskoa enää? Taitaa laiva upota.. |
höpöhöpö |
#56 Re: Re: Loikalan kartano13.09.2011 15:23#53: Tony Lindström - Re: Loikalan kartano Siis ihan ufojuttuja,ei aikamääreet eikä paikat kohtaa,kirjoita edes totta... |
Vieras |
#5708.11.2011 00:24Loikalan kartano pitää ehdottomasti sulkea! Vastaavanlaisia sijoituslaitoksia ja perhekoteja on meidän maassamme ikävä kyllä paljon muitakin joissa kaltoinkohdellaan tietoisesti sijoitettuja lapsia ja nuoria. Tällä teolla aiheutetaan suurta tuskaa koko perheelle ja suvulle. Harva näistä sijoitetuista lapsista / nuorista pääsee koskaan takaisin nk. normaaliin yhteiskuntakelpoiseen elämään. Tämäkö on tavoite ja tällä tavoinko päättäjien mielestä toteutuu lapsen ja nuoren etu ??? Erittäin törkeää toimintaa lastensuojelun nimissä ! Nimimerkillä "Kokemusta on" |
loikalasta tulevaisuuteen |
#58 Re: entinen loikalalainen.15.11.2011 13:14Itselleni Loikalassa olo teki hyvää. Vaikka vituttikin se yhtäkkinen rajojen määrä. Tosin mut oli kasvatettu ilman rajoja aiemmin, täällä sain huomiota ja rakkautta, mutta myös niitä rajoja ja opin arvostamaan omaa elämääni vähän enempi. Iso kiitos kuuluu myös tallin hevosille, missä vietin suurimman osan vapaa-aikaani. |
Vieras |
#59 Vaikeiden lasten huostaanotto edellyttää joskus erityistoimenpiteitä22.11.2011 11:33Loikalan kartano on ollut vuosikymmeniä keskimääräistä vaikeimpia lasten huostaanottopaikka. Olen nähnyt tapauksia, joissa lapsia, jotka eivät ole tulleet toimeen muissa yksiköissä, on lähetetty Mankalaan. Voitte yrittää kuvitella miten rauhoitetaan päihteiden ja mahdollisesti lääkeaineiden kyllästämä agressiivinen nuori ? Miten te sen tekisitte ?. Oletan havaintojeni perusteella etteivät monetkaan "helppojen lasten" perhekodit ja lastensuojelulaitokset kykene edes tulemaan toimeen joidenkin Mankalan lasten kanssa. |
nuorisokotityttö |
#60 Re: Re: Re: Loikalan kartano29.11.2011 00:53#56: höpöhöpö - Re: Re: Loikalan kartano Jokainen lukija ymmärtää että Tonyn kirjoitus on liioiteltu. Lastensuojelulaitoksien työntekijät väittävät nuoria valehtelijoiksi ja kirjoituksessa on tehty hauskalla tavalla pilaa tästä. Tämä on minun tulkintani tekstistä. Pointti on, että Loikalan ex-nuori purkaa traumojaan yliampuvalla jutulla. Se on hauskaa, koska kaikki tajuavat että tapahtumat ovat liioiteltuja. Huomioitavaa on kuitenkin, miten sairaita ajatuksia ja fantasioita tälläinen lastensuojelulaitos voi aiheuttaa. Mieletöntä ahdistusta kyseisessä paikassa. Itse en ole ollut Loikalassa, mutta vastaavassa paikassa. Huvittavaa oli että olen joskus itsekin samaistunut Papillonin tarinaan. |
nuorisokotityttö |
#61 Re: Re: Re: Re: Loikalan kartano29.11.2011 01:05#60: nuorisokotityttö - Re: Re: Re: Loikalan kartano Ja lisään vielä: Tiukat rajat ja säännöt voivat olla hyvästä joissain tapaksissa, mutta pään aukominen ja alistaminen ei ole. Nuori tarvitsee myös keskusteluja, keskusteluja ja keskusteluja. Jos keskitytään vain alistamiseen ja pään aukomiseen, niin keskustelujen taso laskee hyvin alas. Nuori ei uskalla näyttää negatiivisia tunteita eikä kohdata negatiivisia traumoja elämässään, koska pelkää menettävänsä lomat tai joutuvansa vierihoitoon, jos esim. korottaa ääntään, suuttuu (enkä tarkoita riehumista) tai sanoo paikkaa epäinhimilliseksi. Tästä on seurauksia myöhemmällä iällä, kun joutuu nuorena aikuisena käymään läpi lapsuuden ja nuoruuden traumoja sekä patoutuneet tunteensa lastensuojelulaitoksissa. Iso taakka on harteilla kun yrittää opiskella, käydä töissä ja hoitaa sosiaalisia suhteita samaan aikaan. Harva siinä onnistuu. Itse olen onnistunut toisinaan hyvin ja toisinaan minulla on masennusjaksoja. Olen myös impulsiivinen ja aggressiivinen ja koen sen johtuvan lastensuojelulaitoksen kohtelusta. Inhoan epäoikeudenmukaisuutta ja raivostun jos se kohdistuu minuun. Yritän opetella rauhanomaisia keinoja purkaa vihan tunteita sekä jaksaa normaalia arkea. |
Vieras |
#62 Re: Ei missään tapauksessa pidä sulkea.29.11.2011 19:29#1: Matti Ahonen - Ei missään tapauksessa pidä sulkea. Voitaisko vaihtaa sen nimeä kun pitää selitellä aina kun siellä tapahtuu jotain. Jukka Loikala |
Miksi Miksi |
#63 Miksi tämä adressi kysyy entinen laitosnuori20.12.2011 18:38Itse olen kiertänyt muutaman laitoksen ja kokenut sen hyväksi. Vanhempani eivät onnistuneet ja muuta mukavaa johtivat siihen että olin raunio ja menossa kohti ojaa kaikenmaailman roskan muodossa. Luulin että minulla on vain oikeuksia mutta ei velvollisuuksia. Jouduin nuorisokotiin kasvatettavaksi. Alkuun tunne oli juuri tuo mikä monessa pätkässä on luettavissa, liikaa töitä (siis normaalit kodin jutut eli siivoamiset ym.), herätä piti aamulla vaikka ei olisi kiinnostanut (kuten jokainen pienikin lapsi tekee mennessää päiväkotiin), kauheasti läksyjä, siis ihan liikaa ja vielä inhottava opettaja kun se ei antanut mölytä tunnilla ja olla kuin idiootti (monet nuorisokodin nuoret tekivät viikossa vähemmän koulua kuin ala-asteella olevat lapset yhden päivän aikana ja se ei johtunut koulusta vaan nuoren kyvyistä ja asenteesta), siis ihan liikaa kaikkea kun olisin halunnut vain maata ja hengailla. Joku kehui olleensa ensimmäinen joka karkasi loikalasta, onnea vaan, elämä sujuu juuri siten että kun tie nousee edessä pystyyn niin hatkataan. Saasta nousi ajatuksiin mutta se ei johtunut laitoksesta vaan siitä että minun ei annettu juosta tunteitani karkuun, vaan niiden kanssa piti opetella elämään. Asia joka minulle olisi pitänyt opettaa jo pienenä mutta kun sitä ei kukaan tehnyt. Moska siis oli jo päässäni mutta se oli sinne mennyt jo ennen laitosta. Ja sitten ne rangaistukset. Jos luulee voivansa tehdä mitä vaan ja myös tekee mitä vaan, on sillä seuraukset. Näin se maailma toimii. Ja laitokset kouluttavat siihen, joskus tosin turhankin kovasti, mutta kovempaa se maailma tarjoaa viimeistään sen jälkeen kun täyttää 18. Minulle annettiin rajat ja tarjottiin välittäminen muullakin tavalla. Välillä se ei siltä tuntunut, tuli hatkattuakin, mutta ilman laitosta olisin asioideni kanssa nyt ojassa tai haudassa. Ja sitten vanhemmat. Omani ja lähes tulkoon jokaisen eteeni tulleen nuoren vanhemmat olivat omalla tavalla epäonnistuneet. Osasta saattoi sanoa kelvoton ihan suoraan. Mielestäni juuri ne vanhemmat täälläkin huutavat koviten joilla on pahimmin kädet veressä omien lapsien elämän pilaamiseen. Omaa vastuuta ei myönnetä mutta sossuja ja hirviöitä ohjaajia on hyvä syyttää. Säätäminen ja sekoileminen lapsien asioiden hoitamisen kanssa vaan jatkuu eikä nähdä omien lapsien tavoin muuta kuin oma kipeä napa. Monet vanhemmista olivat sairaita ja tämä kommentti perustuu kokemuksiin joita monet laitoskaverini ovat kertoneet omista kokemuksistaan sekä myös omista kokemuksiostani. Ja täällä taitavat huutaa myös ne ex ja nykyiset laitosnuoret jotka eivät ole vieläkään oivaltaneet oman käyttäytymisen merkitystä siinä miten elämä sujuu, tosin ei voi moittia jos alunperinkin pohjat ovat olleet kelvottomat. Elämä on kivaa kun voi tehjdä mitä haluaa eikä tarvitse noudattaa mitään sääntöjä joita valtio ihmisille asettaa. Ja totta on se että täällä on helppo jauhaa kaikenlaista kun tietää että vastapuoli ei lain mukaan voi puolustautua. Säälittävää touhua. Varmaan jotkut ovat myös kokeneet liian kovaa kohtelua, mutta menkää nyt hyvänen aika tekemään asiasta vaikka rikosilmoitus. Ja sitten vielä tämän adressin keksijälle, miten mielestäsi Suomessa kasvatettavat erilaisilla ongelmilla täytetyt lapset hoidetaan silloin kun käyttäytymisessä isoa osaa näyttelee totaalinen välinpitämättömyys mihinkään, toisen omaan, toisen terveyteen ja koskemattomuuteen, päihteet, väkivalta, rajattomuus ym. ym. Ja mitä ihmettä Heidin kuvalla tehdään jollain foorumilla, aiotteko hakata hänet vai tehdä kuvasta lapsellisesti tikkataulun johon voi purkaa ikävää oloa siitä kun se Heidi sitten on pilannut niin monen kullanmurun lapsen, isän ja äidin elämän. |
Igor |
#64 Re: 30 vuorokautta "eristyksessä"31.01.2012 18:06#50: Ari-Pekka Harju - 30 vuorokautta "eristyksessä" Liikkumisvapauderajotust ei silti kuulus antaa tyhjästä. |
kyrsiintynyt |
#65 Re: Re: Ei missään tapauksessa pidä sulkea.15.02.2012 16:57 |
Vieras |
#6615.02.2012 16:59Muuta Matti Loikaalaan asumaan ja ota koko lähisukusi mukaan. Vietä pari vuotta siellä ja kommentoi vasta sitten, kun on kokemusta talon tavoista !!!! |
Eco |
#67 Syy sijoittamiseen?13.03.2012 17:29Tuota...Minkähän takia tuohon paikkaan on kukaan ylipäätään joutunut? Uskoisin, että todennäköisesti syy löytyy sijoitetuista itsestään aika pitkälti. Yleensä ensin kaikkien lastensuojelun asiakkaiden kanssa kokeillaan näitä lievempiä vaihtoehtoja ja jos joku ei niistä halua tai pysty ottamaan opikseen, joutuu aina tiukempaan paikkaan. Ja valitettavasti tälläisia tyyppejä aina löytyy, joten tällöin täytyy löytyä myös tiukempia sijoituspaikkoja. En ole koskaan kuullut, että joku yht`äkkiä vain tempaistaan jostain autoon ilman syytä ja kuljetetaan tuollaiseen laitokseen. |
Yök |
#68 Huhhuh23.03.2012 15:09Voishan tuon sulkea. Sairas läävä mitä nyt ihmisten kokemuksia lukee. |
KALLION KUNDI |
#69 halo29.03.2012 01:43kunta otta huostaa! miksi? ja sijoittaa! minne?! ja miksi?!VOI VOI, TEITÄ VOIVOTTAJIA! MIKSI VANHEMMILTA OTETAAN HUOSTAAN?! LOPETETAAN HUOSTAANOTOT NIIN KAIKKI ON OKEI?! lAPSILLA ON ABSOLUUTTINEN OIKEUS PÄÄSTÄ POIS NÄILLÄ SIVUILLA RÄKSYTTÄVILTÄ ÄMMILTÄ-HEITÄ PITÄISI TUTKIA!? AAA___AAAA--:::SIIS NÄITÄ RÄKSYTTÄVIÄ ÄMMIÄ! |
KUSISUKKA |
#70 Re: jaa,a29.03.2012 02:10EVÄITTI ETTÄ VAATIMINEN ON MINUN SA KYSYI MULTA ETTÄ MITÄ MÄ OON TEHNYT ETTÄ MÄ PÄÄSI SINNE!?! SE NAUROI JA SANOI ETTÄ VÄHEMPI EI VARMAAN OLIS RIITTÄNYT! SE OTTI MINUT TOSISSAAN EIKÄ YRITTÄNYT MIELLYTTÄÄ - VAIKEA TYYPPI - OPIN PALJON! EI UHANNU KOSKAA ETTÄ LÄHETTÄIS MUUALLE - USKOI MINUUN JA SANOI ETTÄ TUOLLA LUONTEELLA PÄRJÄÄ... VÄÄNTI KOKO AJAN EIKÄ ANTANU PERIKSI - KYLLÄ KOKEILIN, JA KOKEILIN...HYVÄÄ RUOKAA, IHANIA IHMISIÄ YMPÄRILLÄ, ESA VAIN VÄITTI ETTÄ VAATIMINEN ON MINUN KUNNIOTTAMISTA,, ETTÄ OSAAN, PYSTYN, PÄRJÄÄN...ETTÄ VITUTTI! EI MINUSTA OLLUT MIHINKÄÄN, EN OSANNUT.,EN PYSTYNYT, EN HAALUNNUT, .HALOO!RUOSTE LÄHTEE KU POLTETAAN? TÄ? |
nanom |
#71 Re: Re: Re: Loikalan kartano16.10.2012 02:51 |
Huolestunut sos. toimen teoista |
#7205.11.2012 22:51Minusta sijoituksissa ja huostaanotoissa on paljon sellaista mikä ei siedä päivänvaloa, viranomaisten huostaanottopäätöksissä suorastaa valehdellaan asioista. Useimmasta nuoresta tehdään ongelmanuori katkaisemalla perhesiteet, juurilta repiminen ja yhteydenpidon lopettaminen ei voi sekään olla hyvä asia. Jos raha on se mikä näissäkin asioissa näyttelee pääasiaa, niin aletaans ottaa huostaan näiden viranomaisten omia lapsia, silloin saataisiin se kate joka paikkaa kuntataloutta, silloin särjetään vaan heidän perheet. Myös useat äidit ovat ajatuneet mielenterveyshoitoihin, kun eivät ole ymmärtäneet missä tehtiin väärin kun lapsi vietiin pois..vieraiden hoidettavaksi ja kasvatettavaksi. Tästä kärsii ja on jo moni kärsinyt aina siihen huostaanottoon ei ole edes kunnon perustetta. |
42 |
#7306.11.2012 17:36tosta vaan, suloihin ne kaikki kans! |
apua mikä laitos |
#74 Re: Huhhuh06.11.2012 17:39eihän se ple oikein ja hyvin eikä kohtuullista, että sinne jätetään, suljetaan ja kärjistetään ongelmaa-. toki jotakin kalavelkoja on, kun tänne vastaan? mutta jotakin vikaa tapahtuu, kaiken aikaan; siksi pitää korjata ja uskoa huomiseen joka iikan kohdalta! siin ne menee ihan mäkeen ja vikaan!!!!!!!!!!!!! kukaan ei puutu; val.vo ja nosta haloota. |
Mirjami |
#75 Re: Ei missään tapauksessa pidä sulkea.07.11.2012 22:16#1: Matti Ahonen - Ei missään tapauksessa pidä sulkea. Kyllä pitäisi sulkea koska ei saa kohdella huonosti nuoria. Vapaudenriisto tappaa itseisarvon. Nuori tarvitsee rakkautta, syliä ja rajoja... Vapauden riisto on törkeä.. Jokaisella on oikeus hyvään elämään ja hyvään hoitoon. Sanotaan aina että lapsella on oikeus ehjään kasvatukseen .... mutta Loikalan kartano kohtelee huonosti ja tappaa nuorten itseisarvon ja mielenterveyden, erottaa vanhemmat, nöyryttää jne...... |
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
60872 Luotu: 27.09.2024
Forssan sairaalan palvelut turvattava
2556 Luotu: 21.11.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
5582 Luotu: 02.11.2024
Jyväskylän kaupunki ei saa luopua Nuorten taidetyöpajan tiloista
1012 Luotu: 21.11.2024
Vetoomus Siuntion vuodeosaston ja Villa Charlottan toiminnan säilyttämisen puolesta Vädjan för bevarande av Sjundeå bäddavdelning och Villa Charlotta
714 Luotu: 17.11.2024
Vanhusten virikeohjaajan työtä ei saa lopettaa Ruovedellä
479 Luotu: 23.11.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
1166 Luotu: 13.11.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
1077 Luotu: 05.11.2024
Vaadimme Puistolanraitin koulun lapsille ja henkilöstölle turvalliset ja terveet koulutilat
424 Luotu: 01.11.2024
Adressi Porlammin päiväkodin säilyttämisen puolesta
152 Luotu: 18.11.2024
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
141 Luotu: 24.11.2024
KEIJÄRVEN SUOJASTENLAHTI YLÖJÄRVELLÄ TULEE SUOJELLA, EI RAKENTAA
136 Luotu: 19.11.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2935 Luotu: 07.10.2024
Opiskelijoiden tukien korotus/ Höja studerandes stöd
83 Luotu: 20.11.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
415 Luotu: 07.11.2024
VAATIMUS POIKKEUSLUPIEN POISTAMISESTA KOKOMUUNNOSRISTEYTYSTEN OSALTA KARVANLAATUJEN SISÄLLÄ SML:n LIITTOKOKOUKSEEN
77 Luotu: 20.11.2024
Länsi-Herttoniemen kaavaehdotus HEL 2022-012662 muokattava
763 Luotu: 14.08.2024
Halli ja tekojää Iihin
69 Luotu: 24.11.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
15030 Luotu: 15.07.2023
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28493 Luotu: 08.10.2024