Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

Vieras

18.07.2013 21:54

Asiallinen ja faktoihin perustuva adressi.

Vieras

18.07.2013 22:18

Valviralle:
Väärin sammutettu?
Avun saaneista potilaista viis?

Vieras

#228 Re:

19.07.2013 14:22

#227: -

Mikähän lie todellinen syy, että vain synteettiset mömmöt, jotka aina tiedetään heikommiksi vaihtoehdoiksi kelpaisivat kilpirauhasen hoitoon. Eikö lääketeollisuus saa niistä voittoja, vaan menevät jollekin muulle taholle?

Vieras

20.07.2013 14:50

Biologia ei noudata wirasto-ajattelua
Z

22.07.2013 16:57

Aivan uskomatonta ylimielistä toimintaa. Ensinnäkin on erittäin vaikeaa löytää KUNNOLLINEN lääkäri joka kuuntelee ja hoitaa, toisekseen Kela pistää korvausoikeuksia hanttiin ja vielä saattaa julkinen terveydenhuoltokin olla vastaan. Mitä järkeä tässä pahoinvointivaltiossa on? Milloin "säästäminen", ylimielisyys, välinpitämättömyys ja ahneus riittää?

Vieras

24.07.2013 12:57

Jokainen valitkoon hoitonsa itse.

Vieras

#232 Re: Kysyn vaan

24.07.2013 18:06

#230: Z -

Kenen etua ajetaan, kun kilpirauhasen vajaatoimintaa ei hoideta siihen tarkoitetuilla lääkkeillä, vaan määrätään "korvienvälihoitoihin" tarkoitettuja mielialalääkkeitä?

Lääkärit ja lääketehtaat ne yhteen soppii, huomenna pannaan pussauskoppiin...

#233 Re: Re: Kysyn vaan

25.07.2013 16:46

#232: - Re: Kysyn vaan

" Kenen etua ajetaan, kun kilpirauhasen vajaatoimintaa ei hoideta siihen tarkoitetuilla lääkkeillä, vaan määrätään "korvienvälihoitoihin" tarkoitettuja mielialalääkkeitä?"

Katsokaapas Hesaria taas elokuussa. Täynnä psykiatrien ilmoituksia, kun etsivät tutkimuspotilaita uuden masennuslääkkeen tutkimuksiin. Tällaiset lääkkeet ovat kannattavia lääkäreille. Liothyroninista eivät saa yhtään ainoaa kongressimatkaa eikä mitään rahaa muutenkaan. Ilmankos Liothyronin ei heitä kiinnosta :(

Vieras

25.07.2013 17:39

EN YMMÄRRÄ MIKSI TÄHÄN ASIAAN EI OLLA REAGOITU JO JA HERÄTTY! HÄPEÄLLISTÄ, JA KÄRSIMYS JATKUU. NO, ONNEKSI ON OLEMASSA IHERB JA ULKOMAANKAUPAT. RISKILLÄ MENNÄÄN KOSKA SUOMI ON TOMPPELEITA TÄYNNÄ! OLEN NIIN VIHAINEN TÄSTÄ ASIASTA. HYVÄ ADRESSI!
Pirita

#235 ARe:

25.07.2013 17:41

#226: -

MINUA ON HOIDETTU VUOSIA MIELENTERVEYSPOTILAANA, JA NYT KUN MINUUN EI PUMPATA ENÄÄ LÄÄKKEITÄ, YMMÄRRÄN MISTÄ ON KYSE. THYROKSIN ON YHTÄ KUN HEINÄÄ SÖISI, JA OIREET JATKUU VUODESTA TOISEEN. TERVEYSKESKUSLÄÄKÄRIT JA MIELENTERVEYSLÄÄKÄRIT OVAT ENÄÄ TIKKU PERÄSSÄNI TÄSSÄ ASIASSA.

Pirita

#236 Re:

25.07.2013 17:44

#226: -

SAMALLA VOIN HAISTATTAA VITUT KAIKILLE LÄÄKÄREILLE JOTKA OVAT MINUA "HOITANEET"

Pirita

#237 Re: Eläinperäiset lääkkeet.

25.07.2013 17:46

#2: Eva - Eläinperäiset lääkkeet.

AIVAN. EN YMMÄRRÄ MIKSI TÄLLAINEN ASIA ON PIMENNOSSA VIELÄKIN, JOS ITSE OLISIN ALALLA VOIPI OLLA ETTÄ OLISIN TIENNYT ASIAN JO 20 VUOTTA SITTEN. PASKIAISET!

Vieras

25.07.2013 19:22

Miehen vointi on ollut selkeästi parempi Liothyronin käytön aloittamisen jälkeen, vuosia käytti thyroxinia ilman että vointi olisi ollut hyvä. Hiukset/karvat lähti. Ennen Lioa kokeili myös Armoudia ja Thyroidia ilman selkeää apua. Nyt on aloitekykyä, energiaa, ja on hyväntuulinen.
Sain avun Liothyroninista

#239 Verisuonikirurgi Taija Sompin haastattelu lääkekiistasta

26.07.2013 18:31

Taija Somppi kertoo hyvin mistä on kyse. Nyt tulee faktaa! Valvira olkaa hyvä ja katsokaa!
http://www.youtube.com/watch?v=A7wu0arZFec
Kilpuri1970

#240 Lääkäri tyytyväinen - potilas ei

26.07.2013 18:42

Kilpirauhaseni kasvoi todella suureksi, koska työterveyslääkärit eivät tunnistaneet sen kasvaneen. Usean vuoden ajan kävin lääkärissä eri terveysongelmien vuoksi. Lopuksi gynekologikäynnillä(!) lääkäri jo vihastuneena tokaisi "onhan tuo sinun kilpirauhasongelmasi varmasti hoidossa?" Meinasi itku päästä silkasta huojennuksesta, sillä viimeksi kaksi viikkoa ennen gynekäyntiä olin käynyt työterveyden lääkärin pakeilla valittamassa suurta struumaani (jota ei siis lääkärin mielestä minulla ollut).
Gyne laittoi lähettteen Oys:aan, ja struuma poistettiin pikaisesti. Se oli kasvanut jo rintalastan alle koko kaulan alueelle.
Siitä alkoi sitten uudet oireet. Lääkitystä on säädetty 2,5 vuotta ja nyt on lääkäri tyytyväinen. Minä vain en. T3 on laskenut aiemmista ja sen kyllä olossa huomaa. Kesäkuun helteillä piti pitää villatakkia ja juoda kuumaa teetä litrakaupalla, jotta tarkenisi. Ajatus ei kulkenut, ja työpisteeseen meinasi joka päivä nukahtaa. Paino nousi ja jaksamista ei ollut alkuunkaan. Omatoiminen lääkemäärän nosto auttoi asiaa. Kokonaan ei thyroxin ole minultakaan vienyt oireita. Veriarvot pitää olla liikatoiminnan puolella, että voin jotakuinkin normaalisti. Mutta sitten lääkäri ei ole tyytyväinen...

Voi Valvira, minkä teit! Miten virkamiehet siellä kehtaatte katsoa aamulla peiliin ja lähteä töihin? Teidän pitäisi ajaa ihmisten etua, ei lääkefirmojen etua. Ei turhempaa laitosta taida tästä maasta löytyä! Kilpirauhassairaudet ovat oikeasti vaikeita potilaalle, potilaan perheelle, työnantajalle ja ilmeisesti myös lääkäreille, koska liian moni jää ilman toimivaa hoitoa. Kilpirauhassairauksien huono hoitaminen tulee Suomen valtiolle todella kalliiksi menetettyinä työpäivinä ja sairaanhoitona.

Vieras

27.07.2013 06:22

Viranomaisten pitäisi osoittaa selvästi että hoidosta on joko haittaa ati ei ole hyötyä. Tiedetään että on potilaita joilla T4 ei muutu maksassa T3 Mitä sitten näille potilaille tapahtuu. Onko päätös sitten tullut lääketehtailta kuten tavallista ja Valvira sitten siunaa tämänkin hypen
Saammeko sittenkin muutoksen aikaan?

#242 Toivonkipinä

29.07.2013 19:50

Tästä adressista on kirjoitettu kesän aikana monessa lehdessä. Voisimmeko vihdoinkin saada muutoksen? Vai ovatko endot liian voimakkaita ja vaikutusvaltaisia? Hesarissa oli eilen tämä aforismi: "Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has." Eli:
"Älä koskaan aliarvioi pienen, sitoutuneen kansalaisjoukon mahdollisuutta muuttaa maailmaa. Niin ovat syntyneet kaikki muutokset."

Ehkä tämä on kulunut aforismi mutta minua se liikuttaa. Pystyisimmekö me, tämän adressin kanssa, saamaan muutoksen kilpirauhaspotilaiden hoitoon? En tiedä olenko naiivi ja lapsellinen, mutta haluan toivoa parasta.
Ping-viini

#243 Minulla Thyroxin toimii

05.08.2013 22:00

mutta haluan, että tarpeen tullen voin vaihtaa lääkettä. Mikä vielä tärkeämpää: että ne, jotka eivät Thyroxinista apua saa, voisivat jatkaa elämäänsä sopivien lääkkeiden kanssa. Tämä on ihmisoikeus!

T3 monoterapia

#244 Epäonnistunut kepulainen

08.08.2013 15:35

Rebecca Kadoch on epäonnistunut keskustapuolueen poliitikko joka on saanut suojatyöpaikan Valvirasta. Tässä Repeccan vaaliteemoja ja rikottuja vaalilupauksia vuodelta 2004.

Kadoch, Rebecca:
Olen 25-vuotias oikeustieteen ylioppilas. Kantavana teemanani on oikeus riittävään ja laadukkaaseen terveydenhuoltoon. Myös rajusti lisääntyneiden mielenterveysongelmien hoitaminen ja ennaltaehkäisy sekä sairastuneiden läheisten auttaminen ovat tärkeitä kehittämistarpeessa olevia asioita Helsingissä.

Kyllä Repecca on Valviran virkanaisena kaukana vaalilupauksistaan, nykyisin Repeccan tärkein tehtävä on estää kilpirauhaspotilaiden lääkkeiden saanti. Meillä oli psykiatri hoitamassa mielenterveyspotilaita hyvällä menestyksellä, mutta Repecca torpedoi hänet pois.

Kadoch, Rebecca:
Erityisesti sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaiset ylittävät omatkin voimavaransa, kun potilaiden ja asiakkaiden määrä henkilökuntaan nähden on aivan liian suuri. Tällaisessa tilanteessa on tukeuduttava ulkopuoliseen palvelutuotantoon. Ei ole olennaista, kuka palvelut tuottaa, vaan se, kuka ne maksaa, sekä se, millainen on asiakastyytyväisyys ja henkilökunnan jaksaminen.

Repecca on rikkonut vaalilupauksensa asiakastyytyväisyydestä. Kilpirauhaspotilaat ovat olleet erittäin tyytyväisiä saamaansa hoitoon lääkäriltä, jonka oikeudet Repecca riisti.

Täältä voit katsoa kaikki Repeccan rikotut vaalilupaukset.
http://www2.vaalikone.fi/kunta2004/naytaehdokas.jsp?VP=1005&ehdokas=3435

Vieras

08.08.2013 20:31

Kärsin kilpirauhasen vajaatoiminnasta, mutta terveyskeskuksen puolella sitä ei hoida kukaan. Ei myöskään keskussairaalatasolla. Yksityislääkäri sanoi, että en tule toimeen ilman lisäkilpirauhasen hoitamista ja kirjoitti iodinea?!!Nyt en tiedä minne voi mennä, että saa oikean hoidon.Hydrokortisonia olen joutunut käyttämään ominpäin tarpeen mukaan ja siitä on todellinen apu.Minä tarvitsen oikean hoidon, jota keho sietää, ilman viljoja ja laktoosia olevat lääkkeet. Turhat lääkkeet pois.
Pian on 5000 nimeä :) :)

#246 Itä-Suomi kiritkää kiinni!

10.08.2013 18:57

Itä-Suomesta on vähemmän allekirjoituksia kuin muualta - Kuopio, Joensuu, Savonlinna... kertokaapas kaikille tutuille tästä adressista! Ja koittakaa saada juttu johonkin paikallislehteen, se herättää heti kiinnostusta. Kertokaa sitten jos saatte lehteen jutun, niin täältä käydään lukemassa ja kommentoimassa :)

Vieras

12.08.2013 06:07

Annetaan lääkärien tehdä se mitä osaavat; miksi epäillä lääkärien ammattitaitoa? Ei jokainen lääkäri ole valelääkäri ;)

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

12.08.2013 12:00

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

12.08.2013 17:37

Sain avun Liothyroninista

#250 Mitä on se lääkäreiden kilpirauhasosaaminen?

13.08.2013 15:49

Mutta mitä ne lääkärit sitten muka kilpirauhasista osaavat :( Kovin on vaatimatonta se osaaminen. Valitettavsti ei tarvitse olla edes valelääkäri ollakseen surkea hoitamaan kilpirauhasia; ihan oikeatkin lääkärit ovat aivan yhtä surkeita!