Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Naurava kulkuri ;)

#8126 Hmm :)

09.04.2013 10:32

Täälläkin osalla allekirjottaneista on hyvin kyseenalainen menneisys :)
Varsinki mitä lukee oulusta tulleita allekirjoituksia.. Hmm ;) Kyllä ne jutut liikkuu teistä "homovastaisistaki" tyypeistä, jotka tänne allekirjoittamalla yrittää todistaa itselleen tai muille kavereilleen, ettei muka mikään homo ole :D
veryxyl

#8127 Re: Re: Re: Veteraanin iltahuuto

09.04.2013 10:33

#8100: Jochanan - Re: Re: Veteraanin iltahuuto

Ajatteleppa tilannetta, Suomi olisi hävinnyt sodan niin ,että Suomi olisi miehitetty ja olisimme osa suurta naapurimaatamme.

Meillä ei olisi sateenkaariperheitä eikä parisudelakia, luulen.

Nyt meillä on vapaa Suomenmaa, josta saamme kiittää sotaveteraaneja ja kaikkia sodassa mukana olleita!

Etkö sinä halua???

Adressi on hyvä ja sitä kannatan.

huoh

#8128 Yksinhuoltajien lapsilla on aina isä ja äiti - eri osoitteissa

09.04.2013 10:35

#8121: - Re: Myöskään yksinhuoltajaperheet eivät ole sallittuja.

Yksinhuoltajuus ei ole lapsen kannalta hyvä asia. Siihen ei tule pyrkiä koskaan.  Esimerkiksi yksinäisen naisen hedelmöityshoidoilla. Kukaan lapsi ei haluaisi tulla maailmaan sellaisen itsekkään naisen vauvaksi - jonkun hirvityksen, joka on päättänyt omassa pikkuviisaudessaa riistää isän mahdollisuuden tältä uudelta yksilöltä! Millä ihmeen oikeudella joku nainen voi päättää tehdä tuollaisen päätöksen toisen ihmisen puolesta?

Onneksi yksinhuoltajien lapsi kuitenkin pääsaantöisesti tietää isänsä ja äitinsä ja on monesti molempien yhteishuoltajuudessa.

Tällä asiallahan ei ole mitään tekemistä homoille tehtailtavien lapsien kanssa.

Argumentoimisesti on ontuvaa, peräti epätoivoista.

20v hetero

#8129 2000 vuotta typeryyttä.

09.04.2013 10:36

Aika kyseenalaista, ettei Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa voida kahta samaa sukupuolta olevaa henkilöä vihkiä. Samapa tuo varmaan homoille on, tapahtuuko tämä kirkossa, mutta kyllähän suhteen virallistaminen pitäisi olla mahdollista. Uskoisin itse olevani aivan yhtä paha "demoni" uskovaisten silmissä, kun juon, tupakoin ja teen syntiä silloin tällöin. Silti minulla on kaikesta huolimatta täydet mahdollisuudet mennä naimisiin ja tämä nyt ei kirkkoon liity mitenkään. Kirkkoon en kuulu, enkä ole koskaan kuulunutkaan. Valtio ei ole yhtä suuri kuin kirkko.

Vieras

09.04.2013 10:36

Avioliitto on TODELLAKIN miehen ja naisen välinen liitto.. Homot hoitakoot asian muutoin eikä sotketa Kirkkoa tähän mukaan, vai ollaanko sitä nyt niin "kirkollisia".. Tässähän on perimältään vain vallanhalu tietyillä piireillä.

Vieras

#8131 Re: Hmm :)

09.04.2013 10:39

#8126: Naurava kulkuri

voi reppanaa - etkö muuta osaa yritellä - ettäkö nauraminen vaikuttaisi ihmisten elämänkatsomukseen - taidat olla vielä lapsi

Ajatteleva

#8132 Re: Re: Re:

09.04.2013 10:39

#8096: - Re: Re:

Aikuset ihmiset, järki käteen. Sitten jos ja kun meidän yhteiskunta on niin suvaitsevainen ettei homoudessa, homoliitoissa tai homojen adoptio-oikeudessa ole mitään ihmeellistä, ei se ole mitään ihmeellistä myöskään lapselle. Lapsi oppii sen mitä sille opetetaan. Rakastavassa ja turvallisessa ympäristössä lapsi oppii ajattelemaan myös itse, ja uskaltaa olla myös eri mieltä kuin vanhemmat.

Hauska esimerkki on kun Niinistö oli juuri valittu presidentiksi, niin tuloslähetyksen viimeinen katsojaviesti kertoi kuinka 6-vuotias tyttö oli kysynyt yllättyneenä "Ai voiko mieskin olla presidentti?"

Lapselle naispresidentti oli itsestäänselvyys, koska oli kasvanut siihen että se on ihan normaalia. Niin kauan kuin aikuiset kylvävät suvaitsemattomuutta omille ja muidenkin lapsille, tulee homovanhempien lapsilla olemaan vaikeaa - ja silloin se on ihan vaan suvaitsemattomien syytä. Kun kerran niin kovasti lasten parasta ajatte, niin lopettakaa sitten suvaitsemattomuus, sillä tätä kehityssuuntaa ei enää pysäytetä.

Vieras

#8133 Re: Re: Re: Re: KAKSI ISÄÄ JA YKSI ÄITI ?

09.04.2013 10:40

#8115: isin ja äidin poika - Re: Re: Re: KAKSI ISÄÄ JA YKSI ÄITI ? Joo-o. Vai onko ne jotenkin parempia? Kun on suvaitsevainen eiks se oo nykykielellä, että on muita parempi?

:DD

Vieras

#8134 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

09.04.2013 10:45

#8122: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Sinulle saattaa tulla yllätyksenä, että 1950-luvulla yleistynyt ydinperhemalli on käymässä harvinaiseksi nyky-Suomessa.

Vieras

#8135 Re:

09.04.2013 10:46

#8130: -

Avioliitto on TODELLAKIN miehen ja naisen välinen liitto.

Riippuu siitä, kuinka lainsäädäntö avioliiton määrittelee. Esimerkiksi muissa Pohjoismaissa väitteesi ei pidä enää paikkaansa, ja muutos on tulossa myös Suomen lainsäädäntöön.

en hyväksy sukupuolineutraalia avioliittoa

#8136 Homous ja suvaitsevaisuus ovat kaksi eri asiaa

09.04.2013 10:48

#8132: Ajatteleva - Re: Re: Re: Aikuset ihmiset, järki käteen. Sitten jos ja kun meidän yhteiskunta on niin suvaitsevainen ettei homoudessa, homoliitoissa tai homojen adoptio-oikeudessa ole mitään ihmeellistä, ei se ole mitään ihmeellistä myöskään lapselle....

Älä aliarvioi lasta. Pian hän huomaa, että lapsi tulee miehestä+naisesta biologiassa. Hän myös huomaa, kuinka hän itse kaipaa sekä isää että äitiä vanhemmakseen.  Hän myös lukee historiaa ja ihmettelee, miksi yhteiskunnan moraalista rappeutumista ei ole huomattu ajoissa ja aina ihmiset tekevät vain hullumpia päätöksiä ja maailma menee huonompaan suuntaan... Hän myös kysyy, kuka on Jumala, jota läpi historian ihmiset ovat kunnioittaneet ja rukoilleet.

Lapsi on viisas. Lapsi on lahjomaton. Lapsella on aivot, joita on vaikea aivopestä. Lapsesta tulee nuori, joka kyseenalaistaa vanhempiensa ajatukset.

(Suvaitsevaisuus on  suomen kielessä sitä, että on eri mieltä, mutta ei piittaa asiasta. Hyväksyminen on sitä, että on samaa mieltä. Vastustaminen on sitä, että on eri mieltä eikä voi olla piittaamatta.)

Vieras

#8137 Re: Yksinhuoltajien lapsilla on aina isä ja äiti - eri osoitteissa

09.04.2013 10:48

#8128: huoh - Yksinhuoltajien lapsilla on aina isä ja äiti - eri osoitteissa

Niinpä. Naiset ovat niin itsekkäitä, vallan hirviöitä.

Argumentointisi on tavattoman alkeellista ja tehotonta. Yritä sivistää itseäsi.

Vieras

#8138 Re:

09.04.2013 10:49

#8093: - Minä en missään nimessä haluaisi vanhemmikseni kahta äitiä, siispä puolustan lasten TASA-ARVOA, OIKEUKSIA JA HALUJA!!!!

Minä taas olisin ehdottomasti halunnut kasvaa mieluummin vaikka kahden tasapainoisen aikuisen naisen (tai vaikka miehen) kasvattamina kuin vanhoillisleastadiolaisuutensa takia liian nuorina lapsia hankkineiden, tasapainottomien, riitelevien, ahdistavien, lapsia lyövien ja pelottavien omien vanhempieni kanssa. Jotka eivät myöskään nähneet, kuinka naapurin HETEROmies hyväksikäytti minua vuosia - ja jotka uskonsa mukaisesti syyttivät siitä minua, kun asia vihdoin tuli ilmi.

Toivon oikeasti, että joku taho olisi huostaanottanut minut ja sijoittanut vaikka homoperheeseen, kunhan olisin saanut iloita sellaisista asioista kuin lapset iloitsevat, enkä kantaa pelkkiä murheita. Ai niin, kaikesta huolimatta minusta kasvoi heteronainen, kahden lapsen äiti, joka tahtoi lapselleen homopariskunnan kummeiksi. Koska he ovat hyviä ihmisiä, parempia kuin yksikään uskovainen sukulaiseni.

Asiat eivät edelleenkään ole niin mustavalkoisia.

Vieras

#8139 Re: Re: Re: Re: Veteraanin iltahuuto

09.04.2013 10:50

#8127: veryxyl - Re: Re: Re: Veteraanin iltahuuto

Jossittelu on helppoa. Muista nyt ihmeessä kiittää myös homoseksuaaleja rintamamiehiä ja lottia. Ja tietysti ylihomo Mannerheimia.

Vieras

#8140 Re: Re: Hmm :)

09.04.2013 10:52

#8131: - Re: Hmm :)

Nauraminen on osoitus myönteisestä elämänkatsomuksesta, joka on niin perin vieras teille vakaville Raamatulla hutkijoille.

Vieras

#8141 Re: Homous ja suvaitsevaisuus ovat kaksi eri asiaa

09.04.2013 10:53

#8136: en hyväksy sukupuolineutraalia avioliittoa - Homous ja suvaitsevaisuus ovat kaksi eri asiaa Lapsi on viisas. Lapsi on lahjomaton. Lapsella on aivot, joita on vaikea aivopestä. Lapsesta tulee nuori, joka kyseenalaistaa vanhempiensa ajatukset.

Viitaten vielä edelliseen kommenttiini 8138, minusta tosiaan kasvoi nuori, joka kyseenalaisti vanhempieni arvomaailman. Minä olen nykyisin sitä mieltä, että Suomessa minkään uskontokunnan ei saisi antaa toimia suljetusti. Minä olen nykyään sitä mieltä, että homoseksuaalisuus ei ole syntiä, ja homojenkin väliset avioliitot pitäisi laillistaa.

Vieras

09.04.2013 10:58

samaa sukupuolta oleville kuuluu pariliitto nimi
toinen ajatteleva

#8143 Re: Re: Re: Re:Avioliitto on miehen ja naisen välinen julkinen liitto

09.04.2013 11:13

#8132: Ajatteleva - Re: Re: Re:

Miksi homot ja lespot ovat niin suvaitsemattomia? Miksi ne eivät hyväksy eivätkä suvaitse naisen ja miehen välistä avioliittoa joka on aina ollut naisen ja miehen välinen? Mitä pahaa siinä on, jos nainen ja mies ovat avioliitossa? Onko se kateutta, vai mistä se johtuu? Antaisivat meidän elää rauhassa.

Miksi niiden pitää olla aina niin tyytymättömiä elämään ja oloonsa? Vastaan, koska mies miehelle ei koskaan anna todellista täydellistä rakkautta toiselle miehelle, eikä nainen voi toiselle naiselle koskaan antaa niin todellista ja täydellistä rakkautta toisilleen, kuin nainen ja mies keskenään voivat antaa toisilleen. Yhteinen lapsen saanti täydentää kaiken. Ihmeiden ihme synnytys ja yhdessä lapsen saanti kruunaa kaiken. Ja vielä kasvatuksessa ovat isä ja äiti yhdessä. Avioliittolakia ei saa muuttaa muuksi. Pyydän suvaitsematonta ajattelevaa ajattelemaan oikein asioita.

Vieras

09.04.2013 11:20

Avioliitto on vain ainoastaan miehen ja naisen välinen liitto. Sen perimmäinen tarkoitus on jatkaa ihmisen elämää maapallolla.

Vieras

#8145 Re: Re: Re: Re: Re:Avioliitto on miehen ja naisen välinen julkinen liitto

09.04.2013 11:21

#8143: toinen ajatteleva - Re: Re: Re: Re:Avioliitto on miehen ja naisen välinen julkinen liitto

Tyypillistä persujen nurinkuristavaa sanahelinää ilman mitään sisältöä.

Vieras

#8146 Re:

09.04.2013 11:22

#8144: -

Avioliitto on vain ainoastaan miehen ja naisen välinen liitto. Sen perimmäinen tarkoitus on jatkaa ihmisen elämää maapallolla.

Miksi luulet, etteivät ihmiset voi lisääntyä ilman avioliittoa? Oletko lukenut liikaa seemiläispaimentolaisten satukirjaa vai mikä on ongelmasi?

Vieras

#8147 Re: Re:

09.04.2013 11:30

#8146: - Re:

Etkö ymmärrä lukemaasi.

Mies 22v

#8148 voivoi..

09.04.2013 11:30

Suomessa on uskonvapaus.. mitä tämä sanoo teille? Että kaikkien pitää siitä huolimatta pelata kirkon pelisääntöjen mukaan? Herätys nyt oikeesti ja jos todellisuus on tätä niin kehotan eroamaan kirkosta! En ole homo mutta tuen tasa-arvoa ja yksilön vapauksia.
Valitse nimimerkki

#8149 Vanhoillislestadiolaiset tuomiolinjalla

09.04.2013 11:32

Julkisuudessa olleen kiusaamistapauksen esiin nouseminen sunnuntaina Lempäälän vanhoillislestadiolaisella Rauhanyhdistyksellä muistutti tilaisuuteen osallistuneen Simo Saarimaan mukaan 1970-luvun hoitokokouksia. Kiusaamista kokenut ja hänen perheensä eivät olleet paikalla, joten häntä julkisesti puolustanut Saarimaa sanoo joutuneensa itse huomion kohteeksi.

Kiusaamisasia nousi esiin rauhanyhdistyksessä järjestetyillä seurakuntapäivillä.

- Kyllähän tässä lääkepurkilla on tarvinnut käydä. Asia on niin kova, ettei tässä pärjää millään muulla kuin kaikista kovimmalla aseella eli totta puhumalla. Luoja varjeli, että uhri ei ollut paikalla eikä uhrin äiti, he olisivat särkyneet. Minä olisin joutunut kutsumaan terveysviranomaisen ja poliisin, Saarimaa sanoo.

Hänen mukaansa rauhanyhdistyksellä käytetyissä puheenvuoroissa tuomittiin ulkopuolisten kuten poliisin, oikeuslaitoksen ja piispan mukaan ottaminen tapauksen selvittelyyn. Jutun antamista ”jumalattomalle” poliisille kuvailtiin Saarimaan mukaan suurena syntinä, koska ”poliisilla ei ole pyhää henkeä”.

- Sanottiin, että ne jotka ovat ottaneet yhteyttä oikeuslaitokseen, ovat joutuneet lain alle. Maalliset ja hengelliset asiat menivät täysin sekaisin. Erittäin suureksi synniksi luettiin se, että olen kirjoittanut asiasta hädissäni piispalle, Saarimaa sanoo.

Kiusaamista kokeneesta sanottiin Saarimaan mukaan, että tässä taistelee pimeyden valta valkeuden valtaa vastaan.

– Joku aloitti ja toinen löi pakettia lisää ja pakettipino kasvoi, tilanne meni aivan mahdottomaksi. Jos tuosta menee hurmahenki pidemmälle, silloin uhreihin käydään kiinni. Ja tätä tekevät sivistyneet, korkeasti koulutetut ihmiset ja meidän Rauhanyhdistyksemme puhujat.

Vieras

#8150 Re: Re: Re:

09.04.2013 11:33

#8147: - Re: Re:

Ymmärrän oikein hyvin, että väität lasten syntymisen olevan mahdollista vain kristillisessä avioliitossa. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa.