Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

#5626 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Homoille oma kirkkokunta?

02.04.2013 16:41

#5607: urpot ohoi ! - Re: Re: Re: Re: Re: Homoille oma kirkkokunta?

Niiiin, etkö tosiaan ymmärrä miksi heille kävi näin, mitä meni "rikki"?  "Rikottu ihminen", siis monella muullakin tavalla rikkinäinen voidaan hoitaa eheäksi! Kenenkään ei tarvitse jäädä loppuiäkseen vammautetuksi reppanaksi!

Vieras

02.04.2013 16:41

Hyvä koti on suuri Jumalan lahja.Se liittää yhteen vanhemmat,lapset ja perheen muut jäsenet.Perheen perustuksena on avioliitto.Avioliitossa mies ja nainen yhtyvät koko elinikänsä kestävään liittoon.Heidän tehtävänään on Jumalan avulla hoitaa ja kasvattaa toisiaan ja lapsiaan.

Vieras

#5628 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Homoille oma kirkkokunta?

02.04.2013 16:43

#5623: urpot ohoi ! - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Homoille oma kirkkokunta?

Nyt loukkaat ihmisyyttä, sillä älä IKINÄ vertaa VAMMAISIA JA HOMOJA/LESBOJA keskenään. On olemassa biologisia homoja (aivoissa poikkeavuutta) ja sosiaalisen paineen alaisia homoja (tyranni äiti/isä).

Jochanan

#5629 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

02.04.2013 16:46

#5599: taku - Re: Re: Re: Re: Re:

Kovastipa on tarkoitushakuista, umpikristillisestä näkökulmasta suollettua pajunköyttä. Saudien dynastia perustuu uskonnon hyväksikäyttöön, etenkin läheiseen liitton wahhabistien kanssa. Tiukasti tulkittu sharia-laki takaa kuningashuoneelle rajattoman (mieli)vallan, ja lain noudattamista valvoo uskonnollinen poliisi. Laki sitoo myös hallitsijahuonetta juuri niin paljon kuin diktatuurien hallitsijoita yleensäkin.

Oikein soma teokraattisen valtion esimerkki on Vatikaani, joka on sotkeutunut rikollisuuteen ja lahjontaan perustuksiaan myöten.

Jochanan

#5630 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

02.04.2013 16:49

#5601: taku - Re: Re: Re: Re: Re:

En ole sanonut Irlantia teokratiaksi. Siellä on vallalla länsimainen demokratia.

Miksi kutsut Inaria teokratiaksi?

urpot ohoi !

#5631 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Homoille oma kirkkokunta?

02.04.2013 16:50

#5628: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Homoille oma kirkkokunta?

"Nyt loukkaat ihmisyyttä, sillä älä IKINÄ vertaa VAMMAISIA JA HOMOJA/LESBOJA keskenään. On olemassa biologisia homoja (aivoissa poikkeavuutta) ja sosiaalisen paineen alaisia homoja (tyranni äiti/isä)."

En loukkaa kyllä yhtään ketään koska en verrannut edes millään tavalla vammaisia ja homoja, tarkoitin vain että ketään ei saa lokeroida minkään perusteen vuoksi ulos ihmisoikeuksista- oli kyse mistä tahansa niin jokaisella on oltava yhtenäiset oikeudet.

Mutta kuten tekstissäni jo totesin (jota tuskin ajatuksella luit antaumuksella alusta loppuun) heikkomielisimmät tarttuvat epäolennaisiin pointteihin ja väärinymmärtävät tahallaan, kun oma mielipide ei enään faktana riitäkään.

Vieras

#5632 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

02.04.2013 16:51

#5629: Jochanan - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Olen sanaton. Joku on vissiin jonkin sortin teologian maikka kun tällasta pystyy laukomaan. Onneks ei olla Venäjällä. Suthan teilattais alta aikayksikön. Johan putos kivi sydämeltä ku fanaattinen homopuoltaja ei "katoa".

Ei sen tarvitse olla umpikristillistä. On olemassa ihmisiä jotka elävät kristillisiä arvoja noudattaen (eikä arvojen tarvitse olla edes kristittyjä) vaikka eivät ole kristittyjä ja juu nyt poimit tästä mielipiteestä sen KRISTITTYJÄ. Edelleen sinulla on jotakin kristittyjä vastaan. En vain ymmärrä miksi? Sinä suutut todella helposti. Mielialasi huomaa kirjoituksista.

Vieras

#5633 Re: Re: Kommentti

02.04.2013 16:55

#5624: - Re: Kommentti

Helsingin kaduilla kyseltiin harhaanjohtavasti: "Kannatatko tasa-arvoa?" Eikö se ole harhaanjohtamista, kuten muukin teidän kamppanjointi!?

Vieras

#5634 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Homoille oma kirkkokunta?

#5631: urpot ohoi ! - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Homoille oma kirkkokunta?

No nyt kun sanoit mielipide niin sitähän tämä on. En todellakaan antaumuksella, mutta mielen kanssa kuitenkin. Melkein voin nähdä kuinka sihiset siellä toisella puolella ja ajattelet ?!(ei helv on tyhmää porukkaa)!?. Niin entä jos olenkin vain hölmö joka ei tajua? En vain saa sinun perusteluitasi menemään tai pikemminkiin kumoamaan omiani, mutta mahtaa sinua potuttaa, kun huomaat kuinka noita ääniä tulee lisää. Hiljaa se hyvä tulee. =P Mutta niin olet siis korkeasti kouluttautumassa ja nainen. Ota kahvikupponen viereen ja jutellan oikeen pitkät keskustelut. On melko viihdyttävää.

Kansalainen

#5635 Re: Re: Kommentti

#5624: - Re: Kommentti 

Tuon kansalaisaloitteen nimienkeräyksessä ydinasiahan on juuri se, että kannattaako homoliittoja ja haluaako että tällaiset poikkeavuudet lisätään osaksi nykyistä miehen ja naisen välistä avioliittosäädäntöä. (Korjaa se mikä ei muka pidä tässä paikkaansa!)

Ja tätä markkinoidaan ihmisille ns. "Tasa-arvoisena avioliittolakina", joka kuulostaa paljon fiksummalta ja paremmalta asialta, johon on helppo hakea hyväksyntää, kannatusta ja tukea. (Korjaa se mikä ei muka pidä tässä paikkaansa!)

Vieras

#5636 Re: Re: Re: Kommentti

02.04.2013 16:57

Vieras

#5637 Mielenkiintoista keskustelua

02.04.2013 17:04

Niin olisi varsin mielenkiintoista keskustella Urpot ohoi!:n kanssa kasvokkain. Uutta näkökulmaa saisi asiaan. Puolesta ja vastaan, kun näyttää asiaa riittävän.

Vieras

#5638 LOPETTAKAA!

Millonkahan te idiootit tajuatte ettei se toisen mielipide muutu vaikka kuinka vingutte täällä? Eikä sitä vastapuolta kiinnosta p*skaakaan mitä sulla on sanottavana. Naurettavia olette kaikki. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen kunnioittakaa sitä.
urpot ohoi !

"No nyt kun sanoit mielipide niin sitähän tämä on. En todellakaan antaumuksella, mutta mielen kanssa kuitenkin. Melkein voin nähdä kuinka sihiset siellä toisella puolella ja ajattelet ?!(ei helv on tyhmää porukkaa)!?. Niin entä jos olenkin vain hölmö joka ei tajua? En vain saa sinun perusteluitasi menemään tai pikemminkiin kumoamaan omiani, mutta mahtaa sinua potuttaa, kun huomaat kuinka noita ääniä tulee lisää. Hiljaa se hyvä tulee. =P Mutta niin olet siis korkeasti kouluttautumassa ja nainen. Ota kahvikupponen viereen ja jutellan oikeen pitkät keskustelut. On melko viihdyttävää."

Väärin, uskon asiat ovat mielipideasioita mutta ihmisoikeudet ovat laillistettuja faktoja joka pitäisi olla kaikille yhtenäiset ja siksi homoseksuaalien tasa-arvolakia nyt ajetaan. Siinä aloitteessa ei ole siis mielipiteen kanssa mitään tekemistä.

Ja jos et oikeasti ymmärrä (mitä epäilen) niin ei se missään nimessä ole minulta pois, eikä se sinusta mitään huonoa ihmistä tee. Yksinkertaisemman toki, tai älyllisesti lahjattomamman, mutta kuten todettu, ihmisiähän me kaikki ollaan eikä esimerkiksi älyllä ole mitattavassa se kuka on arvokkaampi. Siksi kaikkien tulisi olla samalla viivalla mitään mittaria katsomatta.
Enkä suinkaan ole tuohtunut, hauskaa kun niin kuvittelet. Tietysti TURHAUTTAA toistaa itseään ja vääntää rautalangasta, mutta en niin tekisi ellei asia olisi minulle tärkeä. Ja kun se on, vain minä menettäisin siinä että menettäisin hermoni. Musta tuntuu että ehkä sinä kihiset siellä ja siksi ainoa tapasi keskustella on provosoida- mutta mulla ei ole minnekään kiire, kaunis auringonlasku merellä ja kofeiiniton tee höyryää tässä vieressä kupissa.

Vieras

#5640 Re: LOPETTAKAA!

02.04.2013 17:05

veryxyl

#5641 Re: Re: Re: Re: Kommentti

02.04.2013 17:06

#5636: - Re: Re: Re: Kommentti 

Minä myös ja menestystä adressille!
taku

#5642 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

02.04.2013 17:08

#5630: Jochanan - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

koska Irlanti on kaikista valtioista lähimpänä ihanneyhteiskuntaani.Kuten sanoit siellä on vallalla länsimainen demokratiamutta kristillisyyden ts "uskonnon" valta on suuri ja koko Irlannin lainsäädäntö perustuu pitkälti siihen elämää knnioitetaan kuolemanrangaistusta ei ole ja aborttilainsäädäntö on tiukka

Vieras

#5643 Tuliko raamattumeuhkaajilla pieneen mieleensäkään.

02.04.2013 17:11

Koko tämä adressi ja suurin osa niistä "raamattuhuitojista" ovat aika yksinkertaista ja ihmiset karsinoivaa väkeä.

Onko pieneen mieleenkään tullut että seksuualivähemmistöissä on kuuroja, sokeita, vammaisia, nuoria, vanhoja, eri uskontokuntiin kuuluvia, uskonnottomia, palomiehiä, sairaanhoitajia, lastentarhanopettajia, lääkäreitä, poliiseja, pappeja, eri yhteiskuntaluokkaan kuuluvia....mitä vain.

Ei ole mitään yhtenäisjoukkoa - homot tai lesbot. On olemassa yskilöitä, joille tulee suoda samat oikeudet mennä naimisiin maistraatissa, maallisessa maailmassa. He nyt vain ovat keskenään samaa sukupuolta, ei sen kummempaa.

Jos teillä meuhkaajilla on se jäänyt tajuamatta tässä, että he, jotka tätä yhteiskuntaa myös rakentavat, eivät raunioita, kuten täällä niin "rohkeasti" kehdataan kirjoittaa.

Vieras

02.04.2013 17:12

Hienoa hienoa! Jatkakaa vaan adressin levitystä! Mä olen kertonut omille kavereille ja sukulaisille tästä adressista ainostaan 2 on jättänyt kirjoittamatta (toinen ei halunnut ottaa kantaa, toinen pelkäsi asemansa puolesta jos nimi tulee julki, rasisteiksi kun meitä vastustajia leimataan) 13 on jo kirjoittanut heti kun kerroin! Minä jatkan levittämistä jatkakaa tekin!

Vieras

#5645 Re:

02.04.2013 17:17

#5639: urpot ohoi ! -

En kihise. Olen maltillinen luonteeltani ja hyvä, jos sinulla ei ole kiire mihinkään. Mielipide. Niin siinä on aika vahva asia. Siis Suomi on mielipide vapaa maa, mutta silti Suomessa on mielipide vankeja. (siis esimerkiksi aseista kieltäytyjät) Kyllä ihmis-oikeudet ovat lakiasioita ja tiedostan sen varsin hyvin. Sanoin vain ehdottaakseni tuon tyhmän, mutta olet siinä asiassa fiksu. Siis EN ole hitaampi siinä missä sinäkään älyllisesti (uskon näin), mutta minulla on hieman erilaiset arvomaailmat kuin sinulla. Se tästä keskustelusta tekeekin mielenkiintoisen. Huomasin jo senkin, että olet hieman turhautunut.

Miksi en siis kannata homoavioliittoja? Se sotii omaa moraalista käsitystäni vastaan. Minä olen kasvanut ympäristössä, jossa olen saanut moraaliset käsitykseni ja voitko moittia siitä? Tuskin voit. Et nyt voi kiistää, että tuo asia pitää korjata. Asia on jossain syvällä aivoissani.Lisäksi olen kristitty.

En siis MYÖSKÄÄN siltä pohjalta kannata asiaa.

Tuota homo (tapojen vastainen) moraalikäsitys tulee itsestäni. Siihen ei voi vaikuttaa kukaan muu, kuin minä itse.

Myönnän, että aluksi piikittelin sinua, mutta olet sen verran viisas ette siihen rupea. Toisaalta on myös hankalaa perustella asiaa vastaan tiedän/myönnän sen, sillä et halua mitään USKONTOON viittaavaa.

Ollaanko pikkuhiljaa samalla aaltopituudella?

taku

#5646 lisäys nimim Jochananille

02.04.2013 17:17

Jostain syystä en pysty lisäämään kommenttiini mitään ärsyttävää. Mutta sanoit kristillinen yhteiskunta ei voi oll demokraattinen
mietitäänpä logiikka kuulostaako lause sinusta mitenkään ristiritaselta kristillinen yhteiskunta ei voi olla demokraattinen kuten esimerkiksi maailman kristillisin valtio Irlanti.onko tuo lause sinusta täysin loginen kaikin puolin

Vieras

#5647 Re:

02.04.2013 17:18

#5644: -   sama juttu:):):) toistakymmentä viestiä ja sähköpostia asiasta on jo lähtenyt -lisää varmaan vielä luvassa... MUISTAKAAHAN EDELLEEN OTTAA MYÖS PUOLISONNE MUKAAN ADRESSIN ALLEKIRJOITTAMISEEN, ERILLISENÄ KUIN OMA NIMENNE JA VAHVISTAA NÄMÄ VIELÄ SÄHKÖPOSTEISTANNE:)

Vieras

#5648 Re:

02.04.2013 17:21

#5639: urpot ohoi ! -

Voikun tässä olisikin kyse vain ja ainoastaan avioliitosta. Kyse on edelleen myös niistä lapsista ja minun mielipiteeni on ettei lesboja ja homoja tule kannustaa keinohedelmöityksiin ja adoptioihin. Missään nimessä en itselleni olisi toivonut kahta äitiä tai kahta isää, en siis muitakaan kannusta samaan. Mielipiteensä voi ilmaista esim laittamalla nimensä tähän adressiin vaikka tämä adressi ei mitään muutakkaan. Minä suon sinulle sinun mielipiteesi yritä sinäkin olla niin fiksu että suot muille omansa.

Tottakai olen tuohtunut tästä keskustelusta yli 5000 turhanpäiväistä kommenttia täällä. Sinulta lienee tullut niitä eniten, ja yksikään kommenttisi ei ole saanut kenenkään mieltä muuttumaan. Päinvastoin mitä enemmän täällä kommentoit vastaan sitä enemmän minua ärsyttää tuo kansalaisaloite ja sitä enemmän levitän tätä adressia eteenpäin. Ehkä pitäisi siis kiittää.

Entinen tyttöpoika

#5649 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Homoille oma kirkkokunta?

02.04.2013 17:22

#5628: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Homoille oma kirkkokunta? 

On myös riivaajahengen aiheuttamaa homoutta / lesboutta, josta minä olin yksi esimerkki jo alle kouluikäisenä, kun en uskonut mitä Jumala sanoi. Hän esti minua tekemästä sitä mitä aioin, mutta en kuunnellut vaan päätin tehdä mitä olin suunnitellut. En tosin mielestäni mitään pahaa aikonut mentyäni leikkimään naapurin tytön kanssa ja uskoin Jumalan olevan mukana. Mutta Hän ei todellakaan tule tyhmyyksiin mukaan. Ja kun en uskonut, Jumala jätti minut oman tyhmyyteni valtaan. Näin kesken leikkieni, kun riivaaja livahti itseeni saman ikäisen pojan muodossa. Ja aloin käyttäytyä kuin poika.

Nuoruudessa en edes uskaltanut halata tyttöjä, kun tuntui oudolta.

Onneksi tulin normaaliksi tultuani uskoon.

Vieras

#5650 Re: lisäys nimim Jochananille

02.04.2013 17:22

#5646: taku - lisäys nimim Jochananille

Maailman kristillisin valtio on Vatikaani.