Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #5645 Re:

02.04.2013 17:17

#5639: urpot ohoi ! -

En kihise. Olen maltillinen luonteeltani ja hyvä, jos sinulla ei ole kiire mihinkään. Mielipide. Niin siinä on aika vahva asia. Siis Suomi on mielipide vapaa maa, mutta silti Suomessa on mielipide vankeja. (siis esimerkiksi aseista kieltäytyjät) Kyllä ihmis-oikeudet ovat lakiasioita ja tiedostan sen varsin hyvin. Sanoin vain ehdottaakseni tuon tyhmän, mutta olet siinä asiassa fiksu. Siis EN ole hitaampi siinä missä sinäkään älyllisesti (uskon näin), mutta minulla on hieman erilaiset arvomaailmat kuin sinulla. Se tästä keskustelusta tekeekin mielenkiintoisen. Huomasin jo senkin, että olet hieman turhautunut.

Miksi en siis kannata homoavioliittoja? Se sotii omaa moraalista käsitystäni vastaan. Minä olen kasvanut ympäristössä, jossa olen saanut moraaliset käsitykseni ja voitko moittia siitä? Tuskin voit. Et nyt voi kiistää, että tuo asia pitää korjata. Asia on jossain syvällä aivoissani.Lisäksi olen kristitty.

En siis MYÖSKÄÄN siltä pohjalta kannata asiaa.

Tuota homo (tapojen vastainen) moraalikäsitys tulee itsestäni. Siihen ei voi vaikuttaa kukaan muu, kuin minä itse.

Myönnän, että aluksi piikittelin sinua, mutta olet sen verran viisas ette siihen rupea. Toisaalta on myös hankalaa perustella asiaa vastaan tiedän/myönnän sen, sillä et halua mitään USKONTOON viittaavaa.

Ollaanko pikkuhiljaa samalla aaltopituudella?