Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

15.02.2014 18:23

Jeesus sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia." Mark.1:17

Vieras

15.02.2014 18:34

Ylistä Herraa, minun sieluni, älä unohda, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt. Ps.103:2

Vieras

15.02.2014 18:46

Jeesus otti luokseen ne kaksitoista ja sanoi heille: "Me menemme nyt ylös Jerusalemiin, ja kaikki, mitä profeetat ovat kirjoittaneet Ihmisen Pojasta, käy toteen." Luuk.18:31

Vieras

15.02.2014 19:05

Pimeydessäkin koittaa oikeamieliselle valo. Vanhurskas on anteeksiantava ja laupias. Ps.112:4

Vieras

15.02.2014 19:52

Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus". Joh.8:12

Vieras

#28306 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kamelilla ratsastaminen on keinumista eikä kovin miellyttävää

15.02.2014 20:04

#28297: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kamelilla ratsastaminen on keinumista eikä kovin miellyttävää

"On nimittäin olemassa                  1900 : lta,                    Faarao Amenenhat I:n kuoleman jälkeen Egyptistä paennut Sinuhe-niminen upseeri, joka vuosia vaelsi Palestiinan ja Syyrian alueella. Sinuhe kuvasi varsin elävästi siellä harjoitettua maataloutta, paimentolaiselämää ym"

Korjaus: Sinuhe -      1900 .      eKr. siis ennen Kristusta, eikä jälkeen!

Vieras

#28307 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kamelilla ratsastaminen on keinumista eikä kovin miellyttävää

15.02.2014 20:14

#28306: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kamelilla ratsastaminen on keinumista eikä kovin miellyttävää

OK....Sinuhe egyptiläinen on hyvä teos Mika Waltarilta, olen lukenut kaksi kertaa.

Vieras

15.02.2014 20:16

Jaa - sopiskos ihan pikkusen, ihan pikkusen vaan ? Laittaa Israel- asiaa:

Riippumaton ihmisoikeuskomissio  ICHR  raportoi tammikuulta:

Raportin mukaan tammikuussa pelkästään kymmenen PA:n arabia Juudeassa, Samariassa ja Gazassa kuoli anarkian, laittomuuden ja aseiden väärän käytön vuoksi, kuten Mosaic Magazin raportoi.
Saman kuukauden aikana ICHR rekisteröi 56 valitusta kidutuksesta ja painostuksesta vankiloissa,

36 niistä Gazassa ja 19 PA:n valvomilta alueilta Juudeassa ja Samariassa.
(Luvut edellä eivät aivan täsmää).
Tammikuussa ICHR sai 85 valitusta laittomista pidätyksistä ja käteisvarojen takavarikoimisesta, valtaosan valittaessa, että heidät heitettiin vankilaan poliittisista syistä.

Raportissa kerrotaan erityistapauksia poliisin harjoittamasta raakuudesta. Esimerkkinä on tammikuun 12. päivänä järjestetty nuorten mielenosoitus Ramallahin pohjoispuolella. Poliisi hajotti mielenosoituksen käyttäen karttuja ja tainnutuskranaatteja. 60 -70 nuorta haavoittui päähän ja jalkoihin suunnatuilla iskuilla.    Siis Palestiinan Hallinnon poliisi.

Vieras

#28309 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kamelilla ratsastaminen on keinumista eikä kovin miellyttävää

15.02.2014 20:20

#28307: - Re: Re: Sinuhe -   mitäs hän aina sanoikaan välissä   ...auringon alla?

Vieras

#28310 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kamelilla ratsastaminen on keinumista eikä kovin miellyttävä

15.02.2014 20:40

#28309: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kamelilla ratsastaminen on keinumista eikä kovin miellyttävää

"Sinuhe -   mitäs hän aina sanoikaan välissä".....No ainakin nämä muistan...”niin on aina ollut, niin on aina oleva” ja Sinuhe, "Hän, joka on yksinäinen" ja "Nefernefernefer".
Kuuluiskos tuohon - ei mitään uutta... auringon alla.

Vieras

15.02.2014 20:45

Ranskassa tuhannet juutalaiset ovat suunnittelemassa aliyahia eli paluumuuttoa Israeliin. Jewish Agency -järjestön arvion mukaan viime vuonna yli 3 200 juutalaista muutti Ranskasta Israeliin, ja tänä vuonna luvun arvioidaanR nousevan jopa viiteen tuhanteen.

Yksi merkittävimmistä syistä muuttoihin on antisemitismin lisääntyminen Ranskassa, mikä näkyy sekä puheissa että väkivaltana.

- Poikani aina kysyy minulta, miksi hänen juutalaisen koulunsa edessä on poliiseja ja miksi meille tehdään aina ruumiintarkastus mennessämme synagogaan, kertoo aliyahia suunnitteleva perheenisä David Tibi Religion News Servicen jutussa.

Seurakuntalainen .fi

Vieras

#28312 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kamelilla ratsastaminen on keinumista eikä kovin miellyt

15.02.2014 20:47

#28310: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kamelilla ratsastaminen on keinumista eikä kovin miellyttävä

Nyt kun tietää vielä tuon oikean Sinuhen muukalaisuuden,  on vielä ymmärrettämpää se surunsävyinen ilmapiiri.

Tunnustaakin voi

#28313 Vanhan Vaasan palosta

15.02.2014 21:08

Luin kauan aikaa sitten sanomalehdestä Vanhan Vaasan tulipalosta. Vähäkyröläinen isäntämies matkusti aamuvarhaisella kaupunkiin. Matkan rasituksesta väsyneenä kävi jonkin kauppahuoneen talousrakennukseen heinäkasan päälle loikoilemaan. Mutta miten sattuikaan sitten. Nukahti ja tupakasta karkasi tuli heinäkasaan ja koko silloinen kaupunki paloi poroksi. Kaupungin asukkaat olivat pahimoilleen vielä kaukana työnteossa heinäpelloilla yms. Tuuli auttoi paloa leviämään ja vahingot sen mukaisia. Kauppahuoneen työntekijäapulaisia epäiltiin huolimattomuudesta ja tulipalon aiheuttamisesta. Kuolinvuoteellaan vasta tunnusti tämä isäntämies, että hänelle se muuten sattui sellainen vahinko, että koko kaupuntki paloi poroksi.

Voisiko tästä jutusta jotain oppia? Olen ainakin sitä mieltä, että olisi kannattanut mennä poliisilaitokselle tunnustamaan ihan rehellisesti. Elämässä sattuu kaikenlaista. Ja ite kukin on sortunut, niin töllön töitä tosiaan. Me suomalaiset olemme keskimäärin aika rehellistä kansaa, sitä on ihan tutkittukin. Ei se niin kamalaa ole vaikka on ajattelemattomuuttaan tai muuten erehtynyt väärälle polulle. Sieltä voi aina palata takaisin ja rehellisesti tunnustaa töpänneensä. Silloin huomaa, että ihmisellä on selkärankaa. Omatuntokaan ei enää kolkuta sen jälkeen.

Nykyisen Vaasan kaupungin keskusta on rakennettu toiseen paikkaan.

Vieras

#28314 Re: Vanhan Vaasan palosta

15.02.2014 21:36

#28313: Tunnustaakin voi - Vanhan Vaasan palosta

Lisäystä: Ajattelin jo jonkun kirjoittaneen, että mitenkä sinne poliisilaitokselle vois mennä tunnustamaan kun se on palanu poroksi.

Vieras

#28315 Re:

15.02.2014 22:17

#28311: -

Suomalaisia on muuttanut suuret määrät etenkin Yhdysvaltoihin, Kanadaan ja Ruotsiin.

Vieras

#28316 Re: Re: Vanhan Vaasan palosta

15.02.2014 22:18

#28314: - Re: Vanhan Vaasan palosta

Ni-iin,  hoksaava lukija!  

Auttaiskohan mitään jos laittaisin tähän yhden yleisen valehen veten saannista in Palestinian Mandate.  On nimittäin kerrottu paljon tällaistakin,  että palestiinalaiset saavat vain pienen osan siitä vedestä,  mitä israelilaiset: Palestiinalainen
17 litraa /vrk ja israelilainen n. 85l/ vrk.  

No totuus sitten on tämän näköinen:

The fact is that—according to the Israel Water Authority—the average Arab resident receives 165 liters of water a day—not the 17 liters claimed (“Even Palestinian Authority Stats Show Schulz Wrong”, Arutz Sheva, February 13, 2014).

Eli keskimääräinen arabiasukas käyttää n165 litraa vettä päivittäin,  eikä 17 l.

Now, thanks to so some investigative reporting at the Israeli newspaper Maariv (ibid), the Palestinian Authority (PA) itself—which told Schulz the 17 liter-per-day lie—has its own view of average daily Arab water consumption. Using its own data sources and methodology (which are different from how Israel collects and uses data), the PA’s own Water Authority reports that (in 2011) daily Arab water consumption stood at 103 liters-per-day (not 17).

http://www.israelnationalnews.com/Blogs/Message.aspx/5568#.Uv_kVeUhFYw

Vieras

#28317 Re: Re:

15.02.2014 22:19

#28315: - Re:

No,  tunnetko itses vielä muukalaiseksi siellä?

Vieras

#28318 Re: Re: Re:

15.02.2014 22:50

#28317: - Re: Re:

Ilmoja on pidellyt. Jeesus on uudestisyntynyt Kissa.

Vieras (Herran oma)

#28319 Uutisia

15.02.2014 22:57

Ugandan presidentti muutti mielensä homolaista - aikoo allekirjoittaa.
Uudet tutkimukset: Homoseksuaalisuus ei ole geneettistä eikä se ole sairauskaan vaan epänormaalia käytöstä, joka opitaan.

Yle net 14.2.

Russia bans adoptions from countries that allow gay marriage.
(Venäjä kieltää adoptiot maista, jotka sallivat samaa sukupuolta olevien avioliitot).

Endtime Headlines

Rouvan oma

#28320 Häpeää "Herran omalle"

15.02.2014 23:03

#28319: Vieras (Herran oma) - Uutisia Uudet tutkimukset: Homoseksuaalisuus ei ole geneettistä eikä se ole sairauskaan vaan epänormaalia käytöstä, joka opitaan.

Mitä nämä "uudet tutkimukset" mahtavat ollakaan ja missä tieteellisessä julkaisussa ne ovat ilmestyneet? Jesuiittamoraalisen Herran oman tulee pitäytyä antamasta väärää todistusta ja myöntää kyseessä olevan Ugandan presidentin vanhemman tieteen ja teknologian neuvonantajan Richard Tushemereirwen mielipide, joka ei perustu tieteellisiin tutkimuksiin.

Vieras

#28321 Re: Uutisia

15.02.2014 23:05

#28319: Vieras (Herran oma) - Uutisia  Venäjä kieltää adoptiot maista, jotka sallivat samaa sukupuolta olevien avioliitot

Tasa-arvoisen avioliittolainsäädännön maista tuskin annetaan adoptiolapsia Venäjälle.

Vieras (Herran oma)

#28322 Herra on minun paimeneni

15.02.2014 23:13

Psalmi 23

1. Daavidin psalmi
Herra on minun paimeneni
ei minulta mitään puutu.
2. Hän vie minut vihreille niityille,
Hän johtaa minut vetten ääreen,
siellä saan levätä.
3. Hän virvoittaa minun sieluni,
hän ohjaa minua oikeaa tietä
nimensä kunnian tähden.
4. Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa,
en pelkäisi mitään pahaa,
sillä sinä olet minun kanssani.
sinä suojelet minua kädelläsi,
johdatat paimensauvallasi.
5. Sinä katat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen.
Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä,
ja minun maljani on ylitsevuotavainen.
6. Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut
kaikkina elämäni päivinä
ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

(Painos 1992)
Rouvan oma

#28323 Re: Herra on minun paimeneni

15.02.2014 23:23

#28322: Vieras (Herran oma) - Herra on minun paimeneni

Eivät taida olla ihan uusia nämä esittelemäsi ugandalaiset "tutkimukset" - olkoonkin, että painos on vuodelta 1992.

res.matr.

#28324 Re: Uutisia Ugandasta tarkkaillen..

16.02.2014 04:22

#28319: Vieras (Herran oma) - Uutisia 

Sen verran vielä noista ´Herran oman vieraan´mainitsemista "tutkimuksista",että niistä Musewenille raportoinut, hallituksen puhemies ,Onofwo Opondo(-kaan) ei käyttänyt niistä nimitystä ´tutkimus´, hän puhui vain "14:n lääketieteen asiantuntijan hänelle jättämästä raportista ,jonka mukaan homoseksuaalisuus ei ole geneettisesti määräytyvää,vaan opittua sosiaalista käytöstä". 

Ottaen huomioon maassa jo ennen tätä raporttiakin vallinneen lainsäädännön koskien kaikkia homoseksuaalisia suhteita ja niistä puhumistakin , on helppo arvata että yksimielisyys noiden ´lääketieteellisten asiantuntijoiden´( joista kenenkään nimeä ei kuitenkaan mainittu julkisesti) mielipiteiden kesken syntyi varsin mutkattomasti ja nopeasti , ilman mitään varsinaisia ´kriittisiä puheenvuorojakaan´ aiheesta...

res.matr.

#28325 Re: Re: Uutisia Ugandasta tarkkaillen..

16.02.2014 04:37

#28324: res.matr. - Re: Uutisia Ugandasta tarkkaillen.. 

Pienenä lisäkysymyksenä vielä,´Herran omalle vieraalle´ ja muillekin:

Onko nimi Scott Lively tullut teille netistä tutuksi?

(vihje:Massachusettsin osavaltiosta kotoisin oleva saarnamies... )