Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

18.07.2013 11:53

http://www.youtube.com/watch?v=wBgctAqengM
Nina Åström feat. Simo Koskinen - Saavu Herra
It takes two to tango...

#17377 Re: Re:

18.07.2013 13:38

#17375: Jari - Re:  

Totuus on se ,että jos homoseksuaali(jostain kumman syystä) onnistuukin( tai saadaan ) pakottautumaan seurustelusuhteeseen vastakkaisen  sukupuolen kanssa, niin se seurustelusuhde ei tule jatkumaan  EDES vuoteeseen asti. Siitä ei kertakaikkiaan tule mitään-muuta kuin pahaa mieltä kummallekin.  Ajatelkaa nyt vaihteeksi tätä asiaa järjellänne, jos esim. 33-vuotias mies sanoisi jollekin naiselle johon olisi esim. jossain kesätapahtumassa tutustumalleen naiselle:" Minulla ei ole ollut yhtään varsinaista seurustelukokemusta tyttöjen kanssa ja ajatuskin sukupuoliyhteydestä  naisten kanssa on aina ollut melkoista´ pakkopullaa´,mutta yritetään nyt kuitenkin,koska tiedän ,että täytyy ja pakkohan se joskus on  kumminkin tehdä ,että voitaisiin elää niinkuin muutkin. En lupaa mitään ,sillä tiedäthän kultaseni ,ettei  läheisyytesi varsinaisesti kiihota minua mitenkään ja kyllähän tämä minulle melko vastenmielistä on nytkin,mutta haluan silti  kuitenkin yrittää rakastaa sinua ja ehkä se auttaa  minua voittamaan  sen, ettet itse asiassa sytytä  minua rehellisesti sanottuna lainkaan..." Tässä olisi totuus sanottuna niinkuin se on, mutta :kummalle siitä sitten olisi apua ja auttaisiko se suhdetta eteenpäin?  Miettikääpä vähän mitä vaaditte!

Vieras

#17378 Re: Re: Re:

18.07.2013 15:33

#17377: It takes two to tango... - Re: Re:

"EDES vuoteeseen asti" Tämä hämmentää meikäläistä jonkin verran. Tarkoititko, että seurustelusuhde alkaa tänään ja jo heti ollaan vuoteessa? Vai miten ajatuksesi kulkevat? Käsitinkö väärin?

Vieras

#17379 Re: Re: Re:

18.07.2013 15:40

Onks tuo nyt sitten ollenkaan seurustelua. Tuntuisi paremminkin seksisuhteelta ja yhden yön jutuilta. Voi ei.

Vieras

#17380 Re: Re: Re:

18.07.2013 15:47

Seksististä puhettako...vai miten pitäisi ymmärtää. Vai onko kieli muuten vaan kankea.

Vieras

#17381 Re: Re: Re:

18.07.2013 16:03

Tilanne on jollain lailla tosiaan ongelmallinen. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että usko Jeesukseen Kristukseen vie asioita eteenpäin (pitkällä tähtäyksellä, ei välttämättä yhdessä sekunnissa). Ajatuksen juoksuni kulkee niin, että syntymän ja tämän hetken välillä on jotain kehittynyt... johonkin suuntaan ja nyt ollaan tässä. Vain taivaan Isä pystyy meille antamaan sen mitä tarvitsemme. Hän kyllä tietää tarpeemme. Asenteemme on monesti nurja, siis pielessä.

It takes two to tango...

#17382 Re: Re: Re: Re:

18.07.2013 16:44

#17378: - Re: Re: Re:  

No olisiko sitten mielestäsi  parempi niin että keskustelusuhdetta jatkettaisiin vaikka vuoden verran ,eikä sittenKÄÄN päädyttäisi kuvatun kaltaista tilannetta kummempaan.Älä  silti sitä epäile etteivätkö homot osaisi naisten kanssa  ystävystyä  ja ystäviä olla. Mitä enemmän saan olla oikeasti oma itseni(... ilman että  siis  sosiaalisista syistä tarvitsisi teeskennellä mitään äijämäisiä kiinnostuksen kohteita ja juttuja) ja mitä vähemmän niitä sellaiseen pakottavia ,epämiellyttäviä heteroäijiä on ympäristössä sitä helpompaa on tietystikin niiden (esim. työpaikan) naisten kanssa ystävystyminen. Ne ystävystymiset voivat johtaa todella hienoihin ystävyyksiin , mutta entäpä sitten? Mitä todennäköisimmin ne eivät olisi sitä mitä ne sitten ovat, ellen itse olisi  ollut juuri sellainen kuin olen . Eli siis  sellaisia,että voimme aivan vapaasti puhua kaikesta-esim. miehistä. Muistan vielä erään kesätyöpaikan n. kymmenisen vuotta sitten. Olin oppaana kotiseutumuseossa ja päivystysvuorossa  erään  paikallisen opiskelijatytön kanssa(asiakkaita museolla kävi  hyvin harvakseltaan.) Työvuoron päätyttyä nauroimme molemmat  sille että "onko tässä tänään tulllut puhuttua mistään muusta kuin seksistä?!" Lainailimme toisillemme Bridget Jonesin kirjoja ja vaihdoimme paistettujen vihreiden tomaattien reseptejä (sen niminen elokuva oli silloin suosiossa) . Työnjohtajakin oli nainen, hänen kanssaan vaihdoin kukkasipuleita, kun hän ja eräät muut niistä   työkavereista kävivät nimipäivilläni ja oli leiponut heille kakun. Se kesä meni todella rattoisasti ja vaikka monet heistä ovat jo paikkakunnaltamme lähteneet muualle opiskelujen vetäminä tai muuten , niin edelleen aika ajoin olemme soitelleet toisillemme muutamien heistä kanssa. Ystäväthän ovat ihmiselle tärkeitä,vai mitä?

Vieras

#17383 Re: Re:

18.07.2013 16:58

Se on niin totta kuin vain voi olla. Ilman uskoa ja Pyhää Henkeä ihminen voi halutessaan aina vääntää asioita suuntaan tai toiseen ja hänen on MAHDOTONTA ymmärtää ja vastaanottaa sitä mitä Jumalan Henki sanoo. Toivoisin meidän kaikkien löytävän totuuden.

Tykkäsin #17375 -kirjoituksen selkeästä viestistä meille ynnä rukouksesta. Virren 264 osuvat sanat tulevat mieleeni: On turmeltunut ihminen jo Aadamista asti. On meissä myrkky pahuuden parantumattomasti. Ei itseään siis yksikään pois orjuudesta osta. Vain Jumala vain armosta voi nostaa turmiosta.

Seuraavien säkeistöjen kohdalla itsepalvelu - suoraan virskirjasta.

Meillä on helposti tapana kauhistella Herodeksen käskystä tapahtunutta alle kaksivuotiaiden poikalasten surmaamista huomaamatta, että sitähän me teemme itsekin. Meidän tapauksessa ei rajoituta vain poikalapsiin. Mielellämme emme haluaisi ajatella koko asiaa. Herra, armahda meitä.

Vieras

#17384 Re: Re:

18.07.2013 17:24

Totuuden? Mikä on totuus? Sanos se! Mnun totuus ei ehkä ole sinun totuus? Selitä siis mikä on totuus?

Vieras

#17385 Re: Re: Re: Re:

18.07.2013 17:34

#17381: - Re: Re: Re:

Ei pidä paikkaansa. Fundamentalistinen Jeesus-usko näet vie asioita taaksepäin jonnekin 1800-luvun ja vieläkin varhaisemmalle tasolle.

Vieras

#17386 Re: Re: Re: Re: Re:

18.07.2013 17:37

#17382: It takes two to tango... - Re: Re: Re: Re:

Ajattelinkin, että ehkä saattoi tulla väärinymmärrys.

No, joka tapauksessa uskiksena laitoin vielä tuon #17381 -kommentin myös tulemaan. Siinä kannanottoni. On hiukan väsynyt olo. Taidan siirtyä koneelta pois.

Vieras

#17387 Re: Re: Re: Re: Re:

18.07.2013 17:48

#17385: - Re: Re: Re: Re:

Tarkastelujaksonani ei ole pelkästään tämä maanpäällinen elämä vaan myös kuoleman jälkeinen elämä. Tässä nähtävästi eroavat ajatuksemme.

Vieras

#17389 Re: Räsäs-adressi huippusuosittu

18.07.2013 18:05

#17388: Onnea, Päivi! - Räsäs-adressi huippusuosittu

Heh heh...Paljos tällä "adressilla" oli kannattajia?

Vieras

#17390 Re: Re: Räsäs-adressi huippusuosittu

18.07.2013 18:07

#17389: - Re: Räsäs-adressi huippusuosittu

Ehkä teidän uskisten olis tarve kohdata totuus?

Vieras

#17391 Re: Räsäs-adressi huippusuosittu

18.07.2013 18:16

#17388: Onnea, Päivi! - Räsäs-adressi huippusuosittu

Tämä vain kertoo siitä, että Raamattu pitää paikkansa ja on totta. Laittomuus "nousee" kuten Raamatussa sanotaan ja myös täällä on jo aikaisemmin kommentoitu. Kuten monet tietänevätkin, että enemmistö voi olla enemmistö vaan ei kuitenkaan siitä huolimatta aina oikeassa. Ihmisen maanpäällisen elämän lisäksi tulisi ottaa huomioon myös ikuinen elämä. Kenen joukoissa seisot...

Vaikka kaikki muut suomalaiset erehdytettäisiin laittamaan nimensä tuohon Räsäs-adressiin, ei vääryys muutu oikeudeksi. Mietitkö sitä tarpeellisen ajan.

Valitse nimimerkki

#17392 Re: Re: Räsäs-adressi huippusuosittu

18.07.2013 18:41

#17391: - Re: Räsäs-adressi huippusuosittu Laittomuus "nousee" kuten Raamatussa sanotaan

Totta. Laittomuuteen kannustaa peräti poliisiasioista vastaava sisäministeri - ja vallan Raamattuun ja luterilaisiin Tunnustuskirjoihin tukeutuen.

Vieras

#17393 Re: Postmodernismi on itsensä kanssa ristiriidassa.

18.07.2013 18:43

#17390: - Re: Re: Räsäs-adressi huippusuosittu

Tuosta totuuskäsitteestä olen aiemmin jo siteerannut Keijo Rainerman kirjaa: Arvomme - aarteemme. Sivu 82: Postmodernismin mukaan yleistä ja yhtä totuutta ei ole, vaan jokaisella on oma totuutensa. Jumalan tilan ottavat yksilö ja hänen kokemuksensa. Elämän suunnistushorisontti häviää. Ei ole enää pohjimmaista perustaa, jota voisi kyseenalaistaa. Ihmisestä tulee itselleen perimmäinen tarkoitus. Postmodernismille uhkaa käydä kuten edeltäjälleen (modernismi). Kritiikki kääntyy itseään vastaan. Väitteelle, jonka mukaan ei ole yhtä totuutta, vaaditaan yhden totuuden asemaa. Ihminen haluaa totuudellaan hallita toisia sen sijaan, että suostuisi totuuden hallittavaksi.

Vieras

#17394 Re: Re:

18.07.2013 18:47

Jari,  upeaa,  että toit tämän esiin.  Siinä on ihmisarvokysymys!

Vieras

#17395 Re: Re: Postmodernismi on itsensä kanssa ristiriidassa.

18.07.2013 18:47

#17393: - Re: Postmodernismi on itsensä kanssa ristiriidassa.

On täysin järjetöntä väittää, ettei uskonnottomilla ihmisillä olisi etiikkaa.

Kudonnan malli

#17396 Re: Re:

18.07.2013 18:52

Räsäsen tuskan parahdus ministerin roolissa oli harvinaisen ajattelematon teko, joka on saanut osakseen ansaitsemaansa ja hyvin perusteltua kritiikkiä; emme todellakaan elä teokratiassa. Räsäsen tunkkainen viidesläisyys, josta hän on tehnyt puolueensa todellisen ohjelman, näkyy myös siinä, ettei hän osaa lopettaa kivikautista sammakkotuotantoaan.

Vieras

#17397 Re: Re: Re: Re: Re:

18.07.2013 18:54

#17385: - Re: Re: Re: Re:

Voisitko ystävällisesti jättää nimittelyt sikseen ?

Vieras

#17398 Re: Re: Re:

18.07.2013 18:56

#17396: Kudonnan malli - Re: Re:

Sovittaisko ensin keskustelun pelisäännöistä.  Emme tahdo leimata,  panetella, herjata emmekä muutenkaan kohdella
epäkunnioittavasti ketään lähimmäistämme,  mites siellä?

Vieras

#17399 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

18.07.2013 19:03

#17397: - Re: Re: Re: Re: Re:

MISSÄHÄN TUOSSA NIMITELTTIN???

Vieras

#17400 Re: Re: Re: Postmodernismi on itsensä kanssa ristiriidassa.

18.07.2013 19:04

#17395: - Re: Re: Postmodernismi on itsensä kanssa ristiriidassa.

Jumala on antanut kaikille ihmisille tietyt perusjutut. Kello on jo paljon. Minua viisaammat voivat joskus palata asiaan.