Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

p.

#15551 Re:

13.06.2013 21:55

#15539: -

Löytyhän sieltä yks tosi räväkkä Kanteleen Piisi!  ( Siionin Kannel)
Älkää ihmiset pelästykö vahvaa kitararytinää alussa,
Kyllä sieltä tulee ihan oikea " Jeesuksen haavoihin maailman
synti".     Vähän vaan hevillä ryyditettynä.!http://www.youtube.com/watch?v=onkHCZPEEfs

"Vaikka sä tunnetkin kurjuutta aina,
lähteeltä puhtaana lähteä saa,

...tästähän tulee riippuvaiseks!                 Ja sen yhden säkeen aikana,  kun rytinä hiljenee voit kuvitella istuvasi
vaikka valtakunnallisissa evankeliumijuhlissa.  Eikös ollutkin tänä vuonna  Lohtajalla?

Kokemisen arvoinen tilaisuus!

p.

13.06.2013 22:23

Daavidin kaupungin argeologiset löydöt - video pulpahti tuolta vahingossa esiin.
Niitä esiteltiin Suomessakin paikoitellen v.2009. Suomennosta ei ole, mutta esityksen
kieli on erityisen selvästi puhuttua englantia.

http://www.youtube.com/watch?v=7BEjxNL2neY

fundis

#15553 Re: Re:

14.06.2013 05:10

#15531: - Re:

Minäkin suosittelen Trio Raamattua. Vuoden 1933 / -38 käännös on välillä hyvin kiemuraista tekstiä ja on yllättävää, että Biblia saattaa usein selventää tekstiä oikeaan suuntaan. On myös hyvä muistaa, että mikään käännös ei ole täydellinen; myös 33/38 käännöksessä on tekstiä, joka pitäisi muotoilla toisin, ei vain selvyyden vuoksi, vaan myös tarkoituksen.

Esim.

-38 Hepr 10:25 älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme... tästä saa käsityksen, että jokaisella pitäisi olla oma seurakunta, jossa pitää käydä.

-Biblia Ei antain ylön yhteistä seurakuntaa...

-engl. NIV© 10:25 Let us not give up meeting together...( Älkäämme luopuko toistemme tapaamisesta...)

-Alkuteksti (kreik) Älkää kokonaan hylätkö kokoontumista yhteen paikkaan (kristittyjen yhteistä kokoontumista)

1) a gathering together in one place 2) the (religious) assembly (of Christians)
fundis

#15554 Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

14.06.2013 05:16

#15535: - Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

=Jeesuksen sanat

fundis

#15555 Re: Re: Re: Re: Re:

14.06.2013 05:26

#15543: veryxyl - Re: Re: Re: Re:

Monipuolinen ohjelma Raamatun tutkimiseen: http://bible.org/

Alotussivulla oikealla: Online NET Bible Study Tool

Jos joku kiinnostuu voin opastaa eteenpäin :)

Jeesuksen viesti

#15556 Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

14.06.2013 06:38

#15554: fundis - Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

Aloitan toteamalla, että niille ihmisille jotka edelleen samaistuvat draamoihinsa, en voi sanoa mitään, mikä auttaa heitä voittamaan draamansa. Ei yksinkertaisesti ole mitään henkistä opetusta, mikä saisi jokaisen lukijan välittömästi "napsahtamaan" ulos draamoistaan.

Syynä tähän on se, että yksi draaman hienovaraisimmista ja vaikeimmin tunnistettavista vaikutuksista on sen luoma ajattelulaatikko ja sen tuloksena ihmiset tuossa laatikossa heijastavat jatkuvasti mielikuvia KAIKKEEN, mitä heille tapahtuu. Ihmiset lukevat henkilökohtaisen suodattimensa läpi myös ne opetukset, jotka puhuvat draamoista, eli he lisäävät omat mielikuvansa opetukseen ja riippuen draamastaan löytävät syyn joko torjua opetuksen suoralta kädeltä tai (tavallisempana reaktiona) katsoa, miten se soveltuu toisiin ihmisiin - samalla kun he epäonnistuvat näkemään, miten se soveltuu heihin itseensä.

Seuraava opetus annetaan niille, jotka ovat alkaneet erottaa itsensä draamoistaan siinä määrin, että he ovat alkaneet tulla yhteen perusoivallukseen, mikä on kaiken henkisen edistymisen perusta. Mikä on tämä oivallus? No, yleisesti se voidaan todeta sen oivaltamiseksi, että "on jotain, mitä en tiedä". Toisin sanoen, on jotain, mitä ette näe - on verho, mikä estää teitä näkemästä sitä todellisuutta, mikä on oman ajattelulaatikkonne ja ihmiskunnan kollektiiviajattelulaatikon ulkopuolella. Buddha kutsui sitä "maya-verhoksi" ja minä olen puhunut siitä usein eri tavoin, mm. malkana omassa silmässä ja niiden kutsumisena, joilla on silmät näkemiseen ja korvat kuulemiseen. Kuitenkin tänä päivänä ja tässä ajassa voimme olla paljon yksityiskohtaisempia. ......................................................

fundis

#15557 Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

14.06.2013 07:01

#15556: Jeesuksen viesti - Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

Elän täysin onnellisena, ilossa ja rauhassa, omassa ''draamassani'' jonka keskuksena on 'Jumalan kirkkaus ja valona Kristus'. Raamatun totuus on minun jokapäiväinen leipäni ja jalkaini lamppu.

Vieras

#15558 Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

14.06.2013 07:15

#15557: fundis - Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

Se on ihan kaunis asia, että elät. Toivoisin vain, että toisten ihmisten onni ei sillä tavoin Sinua ahdistaisi, että sitä pitää tällaisen adressin tukemisella uhata.

Vieras

#15559 Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

14.06.2013 07:16

Amen. Mikä saa sinut siinä tapauksessa pakkomieleisesti teilaamaan nämä sinun mielestä syntiset ihmiset? Kenelle kostat tai minkä vuoksi? Siihen et edelleenkään ole vastannut.

Vieras

#15560 Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

14.06.2013 07:18

Se on mukavaa että olet elämääsi tarkoituksen löytänyt. Se ei vain aina ole kovin onnelliselta, iloiselta ja rauhalliselta vaikuttanut kirjoituksiasi seuratessa.

fundis

#15561 Re: Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

14.06.2013 07:21

#15559: - Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

Olen useasti sanonut, että kuuluun siihen samaan syntisten porukkaan. En teilaa ketään, en tuomitse, siihen minulla ei ole varaa.

Koska Raamatun Sana on auktoriteettini puhun siitä ja sen sanomasta.

fundis

#15562 Re: Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

14.06.2013 07:22

#15560: - Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

Tarkentaisitko vähän väitettäsi, vai oletko se sama 'vieras', joka väittää, mutta ei pysty todistamaan väitettään?

p.
Vieras

#15563 Re: Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

14.06.2013 07:28

Vieras

#15564 Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

14.06.2013 07:34

#15556: Jeesuksen viesti - Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

Uskovina olemme erittäinkin tietoisia väliverhosta.  Se on henki.  Kuoleman tuoksu ja elämän.

Vieras

#15565 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

14.06.2013 07:44

#15562: fundis - Re: Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

En tiedä ketä samaa vierasta tarkoitat, mutta mitä väitettä haluat minun todistelevan. Jos lueskelet läpileikkauksen kirjoittamistasi asioista erilaisilla nimimerkeillä niin todistat tämän asian ihan itse, siihen ei muitten todisteita enää tarvita. Esiinnytään nöyränä syntisenä muitten kanssa, mutta siltikin joka raossa ukkojumalafundiksen raippa heiluu. Varsinainen jr.

fundis

14.06.2013 07:47

Korkeimman siunausta päiväänne!

p. lle Anteeksi, että olen unohtanut sen 'hyvis ja pahis kuninkaat' :) palaan siihen vielä joku päivä :)

Vieras

#15567 Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

14.06.2013 07:48

#15564: - Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

Siihen väliverhoon ei suinkaan tarvita uskovana olemista. Se on riippumatta mistään. Väliverho on kuin näkymätön seinä. Se on energiaa siinä missä mikä muu tahansa. Mitenköhän perustelet sen olevan henki.

fundis

#15568 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

14.06.2013 07:49

#15565: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

En ole käyttänyt muita nimimerkkejä kuin 'fundis', enkä tule käyttämään.

Ihan alussa kirjoitin muutaman repliikin eri nimillä, mutta kun fundis-nimen nappasin, sitä olen käyttänyt.

p.

#15569 Re: Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

14.06.2013 07:54

#15559: - Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

En kyllä ole missään kohtaa lukenut,  että fundis olisi teilannut.  Sen sijaan sana teilaa meidät kaikki kun tulemme
valon valtapiiriin.  Ei ole ketään vanhurskasta,
.                            Ei yhden yhtäkään.

Olen,  niinkuin moni,  kokenut tällaisen kehityskulun,  vieraine jumalineni,  joita olivat kenties ihmiset.

Hoosean sanoin:

Sentähden,  katso,  minä taivuttelen hänet,
kuljetan hänet erämaahan ja
viihdyttelen häntä.

Minä annan hänelle sieltä alkaen
hänen viinimäkensä.   (puhuu käsittääkseni uudesta elämästä,  uudesta tehtävästäkin)
ynnä Aakorin laakson toivon oveksi,
...
Sinä päivänä,  sanoo Herra,
sinä puhuttelet minua:  "Minun mieheni",
etkä enää puhuttele minua:
"Minun Baalini";

Vieras

#15570 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

14.06.2013 07:59

#15569: p. - Re: Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

Samaa mieltä p.:n kanssa, Fundis kirjoittaa muodollisen sopuisasti. Se, että hän tämän palstan kontekstissa ilmoittaa Raamatun olevan Jumalan ilmoitusta sanasta sanaan, saa hänen repliikkinsä tukemaan muiden sillä sanalla homoja mätkivien riehuntaa.

p.

#15571 Re: Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

14.06.2013 08:01

#15567: - Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

Kyllä tietysti ihmissuhteiden tasolla ymmärrän hyvin puheesi laatikoista jne.  Ymmärrän sen kauhean hyvin. Muistan kun katselin Pojois-Karjalassa käydessä erästä uskisystävää. Jolle taivaalliset asiat  olivat laskeutuneet arkipäivän tasolle.
Hän puhui "Herran" avusta verhojen laitossa.  Nikottelin sisäänpäin ja ajattelin,  ei voi olla totta!  Onpas suppeaa. Tältä
se näyttää ulospäin.  

p.

#15572 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

14.06.2013 08:15

#15555: fundis - Re: Re: Re: Re: Re:

Kyllä varmasti kiinnostuu tästä monikin. Millonkahan sitä tulis aikaa?
Pistin kirj.merkkeihin talteen.  Sulla olis nyt parhaiten vai ?

rakasko siellä puolustelee?

#15573 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

14.06.2013 08:23

#15570: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

Jaa jaa olkoon se sitten niin. Mikäs minä olen sanomaan kellekään mikä on sopuisaa kellekin. Jos joku tykkää raipaniskuista ja jatkuvasta syyttelystä niin mikäs siinä. Jaksan vain epäillä moniko on teidän sanaanne pyytänyt kuulla. Se kaiketi tässä on asian ydin. Olette ilmaisseet kantanne asiaan. Sen jankuttaminen ei kuitenkaan tee teitä vähemmän syntisiksi. Tulee sellainen kuva että puhdistatte omaa pahaa oloanne pahoittamalla toisten mielen, jatkuvasti. Riehunta on suora peilikuva siitä mitä itse antaa. Absurdia tässä hommassa on sekin että siinä missä lokeroitte porukat vähemmistöksi, olette itse sitä samaa. Se teidät kohta erottaa on se että tämä kyseinen parjattu vähemmistö on kasvamassa ja te vähenemässä. Usein uskovaistenkin sisällä kamppailee ego eikä suinkaan rakkaus. Minkäköhän vuoksi haluatte sulkea itsenne elämältä.

p.

#15574 Re: Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

14.06.2013 08:29

#15567: - Re: Re: Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

Jäi vielä vastaamatta sinulle tästä kohtaa.

Kaukoidässä palvelleet suomalaiset lähetystyöntekijät selittivät sieltäkäsin katsottuna asioita.
Olivat nimenomaan buddhalaisuuden piirissä olleet.

nimenomaan          energiat , kosmiset 
tai parantavat
(Jin ja Jan-han oletettavasti mukana)
eivät ole länsimaisen käsityksen mukaisia energioita,
vaan  jumaluuksia,

Jolloin sateenkaari - hoidot alkavat näyttää salakuljetetulta uskonnolta.
Näinhän  intialaisetkin itse sanovat joogan suhteen: jopa asennot ovat palvontaa.
" Ja kuka muuta väittää,  se valehtelee".