Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

p.

12.06.2013 16:10

Tv 7:n kuva on usein rakeinen. Häiritsee katsomista. Se on tietysti rahasta kiinni ja siitä kuinka tuemme myös tätä teknistä puolta asiasta. Olenkin päättänyt lähettää nimenomaan tälle alueelle suunnattuna osan tukipenneistä. Siis kuvaus ja valaistus.

Oli hyvä aikamedian lähettämä keskustelu, jossa tuli taas yksi mielenkiintoinen kirja mahdollisuus esiin. (Vaikka olemmehan kyllä hukkumassa kaikkeen tietoon).

Munkki Serafim:
Kultainen Jerusalem
Jerusalemia, tuota maailman napaa on hallinnut 50 eri valtiota.

Vieras

12.06.2013 16:13

Barbra Streisand's Avinu Malkeinu composer Max Janowski sung by NOA DORI
http://www.youtube.com/watch?v=2oeh0nkLv6g&list=PL17635717CE049499

Vieras

12.06.2013 16:17

Joos.1:9
Olenhan minä sinua käskenyt: Ole luja ja rohkea; älä säikähdy äläkä arkaile, sillä Herra, sinun Jumalasi, on sinun kanssasi, missä ikinä kuljetkin.

Vieras

#15504 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

12.06.2013 16:21

#15493: p. - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Juutalaisilla vainot ovat kulkeneet vuosisadasta toiseen,  muodot ja vainoajat vain vaihtuneet.  Holocaustiin liittyy varmasti myös se,  että juutalaisvaltio oli jo syntymässä,  ja siihen liittyy taas valtavia lopunajallisia sfäärejä.  Jos koko kansa olisi saatu tuhottua,  niinkuin pyrkimys oli,  ei olisi jäänyt jäljelle kansaa joka sanoisi: Siunattu olkoon Hän,  joka tulee Herran nimeen. Tähän kutsuunhan Jeesus on tuleva vastaamaan.  "Ette näe minua,  ennenkuin sanotte: siunattu olkoon Hän,  joka tulee Herran nimeen.

Ai että koska juutalaisia on "aina vainottu", niin siksi piti Lutherinkin liittyä mukaan? Oletko tosissasi?

Miten ihmeessä natsien toteuttama kansanmurha liittyisi Israelin valtion syntymiseen muuten kuin siten, että suurvallat katsoivat juutalaisvaltion olevan korvaus natsien hirmuteoista? "Lopunajat sfäärit" kuuluvat uskonnolliseen kielenkäyttöön, eivät historiantutkimukseen.  Lopputekstisi on samanlaista jossittelevaa höpinää vailla todellisuuspohjaa.

Vieras

#15505 Re:

12.06.2013 16:22

#15499: -

Tyhjää voi aina pyytää.

Vieras

#15506 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

12.06.2013 16:25

#15440: Sivusta - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Kirjoitit: "Sitä halutaan tietysti myös tavallaan vaan jakaa, mitä itse on löydetty. Siispä hienovaraista käännytystä. Kyl te kans osaatte noi kääntöpuheet." Tässä se ihmisten erilaisuus näkyy. Minä uskiksena haluaisin tietysti, että tämä elämämme tärkein asia olisi myös muiden saatavilla. Siis, että muutkin pääsisivät siitä nauttimaan. Jumalan vastustaja, siis se paholainen, haluaa valehdella ja sotkea asiat aivan sekaisin. Se näkyy mielestäni siinä, että ei-uskikset ymmärtävät tämän meidän mielestä hyvän olevan kaikkein kamalinta maan päällä ja sitä sitten pitää vastustaa. Jeesus on maksanut sen hinnan, että meillä iankaikkinen elämä olisi. "Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." Joh.20:31 Sinunkin pelastuksessasi on kyse ainoastaan Jumalan teosta. Siihen ei muut kykene eikä pelastuksessa ole omaa ansiotamme. Ei siis kannata virheellisesti ajatella, että uskikset olisivat joko parempia tai huonompia ihmisiä. Kaikki olemme samanarvoisia, syntisiä mutta arvokkaita ja kalliita. Meille tulee lankeemuksia mutta saamme tunnustaa syntimme Herralle. Hän on luvannut antaa ne jopa anteeksi ja unohtaa rikkomuksemme. Niinpä minäkin haluan olla vilpitön ja nöyrä. Jumala ei vaadi ja pakota. Hän kyllä kutsuu sinuakin ja haluaa sinulle pelkkää hyvää. Sellainen juttu vielä, että Jumala kuitenkin vihaa syntiä vaikka r a k a s t a a k i n meitä ihmisiä. Siispä minunkaan ei kannata pyytää synnille siunausta. Sitä kun ei voi saada. Hyvää yötä, Jeesus myötä, äläkä unohda lähetystyötä.

Vieras

#15507 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

12.06.2013 16:33

#15504: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Onko sulla kaikissa ihmissuhteissasi tapana puhua tuollatavalla ?  Mulla se ei ainakaan onnistuisi,  saisi jäädä yhteen kertaan.

p.

#15508 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

12.06.2013 17:03

#15504: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

No ei missään tapauksessa. Tämä on kipeä asia.  Enkä varmaan ole ollenkaan paras ihminen siitä puhumaan.  Toivoisinkin että joku sellainen olisi ulottuvillamme. Mutta heitä ei kasva joka oksalla,  erityisesti tässä asiassa.

Emme ole edes selvinneet vielä holocaustista ( sanoi joku äskettäin)  ja voimmekokaan koskaan päästä sellaisen kanssa sinuiksi?    Mutta oli havahduttavaa löytää neljännestä Mooseksenkirjasta juutalaisten tietä selittävää sanaa,  joka liittyy
Jumalan Israelin kanssa solmimaan liittoon.
4.Moos 26:      Hetkinen

Vieras

#15509 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

12.06.2013 17:09

#15507: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ehkäpä kirjoittaja ei täällä ole ihmissuhteita rakentamassakaan, vaan kritisoimassa äärikristillistä argumentointia.

Itse asiaan sen verran lisää, että vaikka Hitlerin juutalaisvainot eivät olleetkaan suoraan kristillisiä, kristillisten pogromien perinne oli niitä erittäin paljon tekemässä hyväksytyiksi laajoissa kansankerroksissa. Uskonnollisuus linkittyi kyllä natsien juutalaisvainoihin hyvinkin vahvasti, ja kenenkäs muu kuin Martti Lutherin antisemitistisen kirjasen kautta:

Juutalaisista ja heidän valheistaan (saks. Von den Jüden und ihren Lügen) on Martti Lutherin kirjoittama kirja, joka ilmestyi vuonna 1543. Juutalaisvihamielisen sisältönsä vuoksi teosta on Saksassa käytetty antisemitistisen propagandan välineenä. Vuosina 1931–1937 otettiin Hans Ludolf Parisiuksen Münchenissä laatimasta lyhennetystä kansanpainoksesta yhdeksän painosta.

Vieras

#15510 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

12.06.2013 17:42

#15507: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Minulla ei ole mitään suhdetta tähän p:hen ilman pistettä tai sen kanssa, joten purkauksesi on käsittämätön. Luultavasti kommentoit väärää viestiä.

Vieras

12.06.2013 21:06

Päivän Sana

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

1. Kor. 13:1 (KR33/38)

Vieras

#15512 Re:

12.06.2013 21:37

#15501: p. -

Tarkennus: Munkki Serafim:Kultainen Jerusalem

Jerusalem hajoitettu maahan 15 kertaa
Sitä hallinnut noin 50 valtiota, valtakuntaa tai kuningasta.

Vieras

#15513 Re:

12.06.2013 21:38

Ihmisten tyhmyys itket

12.06.2013 21:50

"Vetoamme kaikkiin suomalaisiin, että käsitystä avioliitosta naisen ja miehen välisenä julkisena liittona suojellaan ja edistetään lastemme ja yhteiskuntamme parhaaksi."

Kertokaa kaikki ne haitat lapsille ja yhteiskunnalle?
Voi hyvä tavaton.... Homoparit tulevat menemään naimisiin, mitään muuta ihmeellistä maailmassa ei tule tapahtumaan.
Avioiliitto on valtion lain alla tapahtuva juridinen toimi, johon vihkimisen voi hoitaa siviilissä.

Herätkää jo ihmiset!

Vieras

#15515 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

12.06.2013 21:58

#15510: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

On varmaan mennyt vähän sekaisin - anteeks vaan!

Valojaara

#15516 Manausta myös Ruotsissa

13.06.2013 08:39

Kas näin on käsitystä avioliitosta naisen ja miehen välisenä julkisena liittona on suojeltu ja edistetty lasten ja yhteiskuntan parhaaksi Ruotsissa:

Ruotsin korkeimpaan oikeuteen on valitettu tapauksesta, jossa vanhempien epäillään yrittäneen ajaa tyttärestään pahoja henkiä. Lastaan noitana pitäneet vanhemmat on jo tuomittu hovioikeudessa muun muassa törkeästä hyväksikäytöstä ja törkeästä vapaudenriistosta. Boråsin käräjäoikeus oli aiemmin vapauttanut vanhemmat syytteistä, kertoo Dagen.

Myös manaukseen osallistunut pastori tuomittiin vuodeksi ja kolmeksi kuukaudeksi vankeuteen.

Toinenkin Boråsissa tapahtunut vastaavankaltainen tapaus on edennyt oikeuteen. Tällä kertaa vanhemmat olivat syyllistyneet rikoksiin muun muassa pakottamalla tyttärensä juomaan puhdistusainetta ja virtsaa. Käräjäoikeus tuomitsi perheenisän vuoden ja kymmenen kuukauden vankeusrangaistukseen, äiti sai kahdeksan kuukautta vankeutta. Tuomioista on valitettu hovioikeuteen.

Tapauksilla ei tiettävästi ole Boråsin kaupungin lisäksi muuta yhteyttä toisiinsa.

Tulevaisuutesi on Herrassa

#15517 Minua käytettiin lapsena hyväksi. Joyce Meyer´ilta

13.06.2013 09:00

LUUK. 4:18-19 Raamatusta: "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta." Lähde: Meyer Joyce, Uusi päivä, uusi sinä. Kuva ja sana, Keuruu 2012 sivu 207: Minua käytettiin lapsena hyväksi, ja kasvoin rikkinäisessä kodissa. Lapsuuteni oli täynnä pelkoa ja turvattomuutta. Asiantuntijoiden mukaan lapsen persoonallisuus muovautuu hänen viiden ensimmäisen elinvuotensa aikana. Minun persoonallisuuteni oli silkkaa surkeutta! Elin teeskennellen suojamuurien takana, jotka olin rakentanut estääkseni ihmisiä satuttamasta minua. Lukitsin muut ulos, mutta samalla lukitsin itseni sisään. Olin niin täynnä pelkoa, että ainoa keino kohdata elämä oli varmistaa, että kaikki oli hallinnassani, jottei kukaan pystynyt satuttamaan minua. Nuorena aikuisena yritin elää Kristukselle ja noudattaa kristillistä elämäntyyliä. Tiesin, mistä olin tullut, mutten tiennyt, minne olin menossa. Minusta tuntui, että menneisyyteni tulisi aina pilaamaan tulevaisuuteni. Ajattelin: ´Miten ihminen, jolla on tällainen menneisyys, voisi elää tasapainoista elämää? Se on mahdotonta!` Kuitenkin Jeesus sanoi, että Hän on tullut parantamaan ne, jotka ovat sairaita, joilla on särkynyt sydän, jotka ovat haavoittuneita ja runneltuja - jotka jokin onnettomuus on murtanut. Jeesus tuli avaamaan vankilan ovet ja päästämään vangitut vapauteen. En päässyt eteenpäin, ennen kuin aloin uskoa, että voisin päästä vapaaksi. Minun oli saatava myönteinen näkökulma elämääni varten. Minun piti uskoa, ettei menneisyys eikä edes nykyisyys määrännyt tulevaa. Sinullakin voi olla hirvittävä menneisyys. Saatat elää nytkin hyvin kielteisissä ja masentavissa olosuhteissa. Sinulla voi olla edessäsi tilanteita, jotka näyttävät niin pahalta, ettei sinulla ole mitään syytä toivoa. Sanon sinulle silti selvästi ja suoraan: ´Tulevaisuutesi ei ole menneisyytesi eikä nykyisyytesi määrättävissä!` Lainaus loppuu. Otsikoksi Joyce Meyer oli valinnut tähän: TULEVAISUUTESI ON HERRASSA.

Vieras

13.06.2013 09:07

Filemon 1:13 Sille mine tachtoin hende tykeneni pite/ ette hen minua sinun polestas paluelis/ neisse Euangeliumin Siteise.
Filemon 1:14 Mutta ilman sinu' sosiotas/ en tachtonut mite tehdhä/ Senpäle ette sinun hyues ei pitenut oleman ninquin waadhittu/ waan wapamielisen.
Filemon 1:15 Sille senteden hen lehes hetkexi poislexi sinulda ettes hene' ijancaikissa iellenssaisit.
Filemon 1:16 Ei nyt sillen quin iongun Paluelian/ waan enemin quin Paluelian/ Ja/ ninquin ydhen rackan wel Erinomaisesta minulle/ mutta quinga palio enemin sinulle/ seke Lihan cautta ette Herrasa ?
Filemon 1:17 Jos sine sis nyt minua pidhet Wertawelienes/ nin wastanrupe hende quin minuakin.
Filemon 1:18 Mutta ios hen iotakin sinua wahingoittanut on/ eli welca on/ se lue minun päleni.
Filemon 1:19 Mine Pauali olen temen kirioitanut minun Kädhelleni/ mine sen tahdhon maxa/ Ettei mine sanoisi/ ettes itzesinus minulle welcapä olet.
Filemon 1:20 Ah armas Welien/ szoo minu' ihastuua sinusta Herrasa. Wirwota minun Sydhemen Herrasa.
Filemon 1:21 Mine kirioitin sinulle vskalten sinun cwliaisudhes päle/ Tieten sinun enemin tekeuen/ quin mine sanon. Ynne mös walmista minulle Maia.
Filemon 1:22 Sille mine toiuo'/ ette mine teiden rucoxen auulla teille lahijoitetan.
Filemon 1:23 Teruetteuet sinua Epaphras minun Cansafangin Christuses Iesuses/
Filemon 1:24 Marcus/ Aristarchus/ Demas/ Lucas minun Auttaijani.
Filemon 1:25 Meiden HERran Iesusen Christusen Armo olcohon teiden hengen cansa. AMEN.

Kirioitettu Romista Onesimum sen Paluelian möte.

Vieras

#15519 Re:

13.06.2013 09:36

#15518: -

Hei fundis, oot jo herännyt.

Kertoisitko omalta osaltasi miksi sinulla on niin kova tarve, jopa melkein pakkomielle, saada homot ruotuun ! En näkisi tuota enää normaalin puitteissa olevana mielipiteenä vaan omakohtaisena vihanpurkauksena.

Vieras

#15520 Päivän erotilasto

13.06.2013 11:38

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

13.06.2013 11:44

Vieras

13.06.2013 11:55

VAROITUS
pastori Markku Tiilikaisen kommentti vuoden 1992 raamatunkäännöksestä:
"Haluan varoittaa kaikkia suomalaisia kirkkomme uudesta raamatunkäännöksestä, joka otettiin virallisesti käyttöön adventtina 1992. Älkää käyttäkö sitä koskaan. Se on valtaosin täysin harhaoppisten ihmisten tekemä ja uskon, että Jumalan Pyhä Henki ei ole ollut mukana tässä kääntämistyössä. Hänen ei ole annettu vaikuttaa lopputulokseen".Perusteluni näinkin vahvaan väitteeseen on se, että olen itse, henkilökohtaisesti, kuunnellut kääntämistyössä mukana olleita kreikan ja heprean asiantuntijoita useita kymmeniä tunteja ollessani opiskelemassa Helsingin yliopiston teologisessa tiedekunnassa 80-luvun loppupuolella. Ihmettelin silloin heidän kommenttejaan meneillään olevasta käännöstyöstä ja siitä miten mikäkin Raamatun paikka pitäisi kääntää ja mitä se muka tarkoittaa heidän mukaansa, so. nykyisen liberaalisen teologisen näkemyksen mukaan. Heidän puheissaan oli usein myös mukana selvää pilkkaa ja ivaa sekä ylimielisyyttä asenteella: "Kyllä me nykyään ymmärrämme nämä asiat paljon paremmin kuin kukaan koskaan aikaisemmin!" lainaus loppuu,lue allaolevasta linkistä kaikki kommentit.

http://personal.inet.fi/koti/henotes/varmt.html

Tässä polku lähteeseen:
Artikkeleita eri käännöksistä ja käännösmenetelmistä
Kommentteja vuoden 1992 käännöksestä

Markku Tiilikaisen, Mauri Koskipalon, Mirjam Ronningin ja Martti Päivänsalon kommentit vuoden 1992 raamatunkäännökseen.
http://raamattu.uskonkirjat.net/links.html

Vieras

#15523 Re:

13.06.2013 12:11

#15511: -

Siinäpä miettimistä...

Ei ole kovin rakkaudellista tämä Jeesustelu täällä, enkelten kielillä yritetään lähimmäisiä hutkia.

Vieras

#15524 Re: Re:

13.06.2013 12:28

#15523: - Re:

voiko enkeltenkieliä valmistaa samalla tavoin mezeksi kuin lampaankieliä?

Vieras

#15525 Re:

13.06.2013 12:41

#15522: - Tästä oli esimerkki kommentissa #15104 "Valtavan selkeä, yksinkertainen ja aina toimiva sanankohta. Todellinen tunnussana, jonka edessä väärät henget vapisevat ja vaikenevat. Tuo Raamatun kohta on väärille hengille niin vaarallinen, että se on pitänyt uudessa Raamatunkäännöksessä muuttaa muotoon jossa se ei toimikaan enää tunnussanana".

1 Joh.4:2 1992 käännös Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.

1Joh.4:2 1933/38 käännös

Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

Huomaathan että-92 käännokseen on tullut: joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi....

07.06.2013 09:14