Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

fundis

#15554 Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

14.06.2013 05:16

#15535: - Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

=Jeesuksen sanat

Vastaukset

Jeesuksen viesti

#15556 Re: Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

2013-06-14 06:38:21

#15554: fundis - Re: Fundisuskova ja suomalaisuus huono yhdistelmä

Aloitan toteamalla, että niille ihmisille jotka edelleen samaistuvat draamoihinsa, en voi sanoa mitään, mikä auttaa heitä voittamaan draamansa. Ei yksinkertaisesti ole mitään henkistä opetusta, mikä saisi jokaisen lukijan välittömästi "napsahtamaan" ulos draamoistaan.

Syynä tähän on se, että yksi draaman hienovaraisimmista ja vaikeimmin tunnistettavista vaikutuksista on sen luoma ajattelulaatikko ja sen tuloksena ihmiset tuossa laatikossa heijastavat jatkuvasti mielikuvia KAIKKEEN, mitä heille tapahtuu. Ihmiset lukevat henkilökohtaisen suodattimensa läpi myös ne opetukset, jotka puhuvat draamoista, eli he lisäävät omat mielikuvansa opetukseen ja riippuen draamastaan löytävät syyn joko torjua opetuksen suoralta kädeltä tai (tavallisempana reaktiona) katsoa, miten se soveltuu toisiin ihmisiin - samalla kun he epäonnistuvat näkemään, miten se soveltuu heihin itseensä.

Seuraava opetus annetaan niille, jotka ovat alkaneet erottaa itsensä draamoistaan siinä määrin, että he ovat alkaneet tulla yhteen perusoivallukseen, mikä on kaiken henkisen edistymisen perusta. Mikä on tämä oivallus? No, yleisesti se voidaan todeta sen oivaltamiseksi, että "on jotain, mitä en tiedä". Toisin sanoen, on jotain, mitä ette näe - on verho, mikä estää teitä näkemästä sitä todellisuutta, mikä on oman ajattelulaatikkonne ja ihmiskunnan kollektiiviajattelulaatikon ulkopuolella. Buddha kutsui sitä "maya-verhoksi" ja minä olen puhunut siitä usein eri tavoin, mm. malkana omassa silmässä ja niiden kutsumisena, joilla on silmät näkemiseen ja korvat kuulemiseen. Kuitenkin tänä päivänä ja tässä ajassa voimme olla paljon yksityiskohtaisempia. ......................................................