Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Tulevaisuutesi on Herrassa

/ #15517 Minua käytettiin lapsena hyväksi. Joyce Meyer´ilta

13.06.2013 09:00

LUUK. 4:18-19 Raamatusta: "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta." Lähde: Meyer Joyce, Uusi päivä, uusi sinä. Kuva ja sana, Keuruu 2012 sivu 207: Minua käytettiin lapsena hyväksi, ja kasvoin rikkinäisessä kodissa. Lapsuuteni oli täynnä pelkoa ja turvattomuutta. Asiantuntijoiden mukaan lapsen persoonallisuus muovautuu hänen viiden ensimmäisen elinvuotensa aikana. Minun persoonallisuuteni oli silkkaa surkeutta! Elin teeskennellen suojamuurien takana, jotka olin rakentanut estääkseni ihmisiä satuttamasta minua. Lukitsin muut ulos, mutta samalla lukitsin itseni sisään. Olin niin täynnä pelkoa, että ainoa keino kohdata elämä oli varmistaa, että kaikki oli hallinnassani, jottei kukaan pystynyt satuttamaan minua. Nuorena aikuisena yritin elää Kristukselle ja noudattaa kristillistä elämäntyyliä. Tiesin, mistä olin tullut, mutten tiennyt, minne olin menossa. Minusta tuntui, että menneisyyteni tulisi aina pilaamaan tulevaisuuteni. Ajattelin: ´Miten ihminen, jolla on tällainen menneisyys, voisi elää tasapainoista elämää? Se on mahdotonta!` Kuitenkin Jeesus sanoi, että Hän on tullut parantamaan ne, jotka ovat sairaita, joilla on särkynyt sydän, jotka ovat haavoittuneita ja runneltuja - jotka jokin onnettomuus on murtanut. Jeesus tuli avaamaan vankilan ovet ja päästämään vangitut vapauteen. En päässyt eteenpäin, ennen kuin aloin uskoa, että voisin päästä vapaaksi. Minun oli saatava myönteinen näkökulma elämääni varten. Minun piti uskoa, ettei menneisyys eikä edes nykyisyys määrännyt tulevaa. Sinullakin voi olla hirvittävä menneisyys. Saatat elää nytkin hyvin kielteisissä ja masentavissa olosuhteissa. Sinulla voi olla edessäsi tilanteita, jotka näyttävät niin pahalta, ettei sinulla ole mitään syytä toivoa. Sanon sinulle silti selvästi ja suoraan: ´Tulevaisuutesi ei ole menneisyytesi eikä nykyisyytesi määrättävissä!` Lainaus loppuu. Otsikoksi Joyce Meyer oli valinnut tähän: TULEVAISUUTESI ON HERRASSA.