Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

p

#15426 Re: Re: Re: Re: Re:

11.06.2013 20:32

#15424: - Re: Re: Re: Re:

Jos ajattelen,  että edustaisin kantaasi,  en lähtisi kaikkiin vastailemaan.  Ihmistähän on äärettömän vaikea muuttaa aikuisena.  Jos jotain muutosta toivoo,  eikö tarvitsis lähtee jollakin tavalla sydämen tasolta. Nythän tässä on tullut sellainen kokemus,  että homous tekee ihmisestä äärettömän kovan tyypin. Ettekä varmaan ole tätä tarkoittaneet?

Vieras

#15427 Re: Re: Re: Re:

11.06.2013 20:32

#15421: p. - Re: Re: Re:  

Keitäs muuten teitittelet? Nää fanaatikkojen pykäläthän eivät edusta kirkon tai kristillisten pohjaa vaan ennemminkin lahkolaisten jotka siis voivat omat seuransa pitää ja perustaa.
Sivusta

#15428 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

11.06.2013 20:39

#15426: p - Re: Re: Re: Re: Re:  

Ajatteletko sinä ja muutama muu uskis että täällä ainoat puolustajat ovat vain homoja tai jotain? Ihan löytyy kaiken rotuista väkeä eikä pipo kiristä niin kovaa. On meinaan kudottu resoreilla. Se nyt vaan on just noin ettei aikuinen muutu joten pitäiskö tässä kohtaa ymmärtää olla käännyttämättä.
p.

#15429 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

11.06.2013 20:45

#15428: Sivusta - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ihan samaa yritän ajaa takaa,  että onhan aivan todettukin, että ihminen muuttuu vain suurien kriiisien yhteydessä. Eikä juurikaan yli 30-vuotisena.

Siinä olisi suuri vapaus ottaa tämä todesta,  eikä yrittää väkisin.  Tuo" pipon kiristäminen" ja moni muu määritelmä on juuri sellaista leimaamista,  joka ei kuulu hyvässä hengessä käytyyn keskusteluun.  Vai olenko väärässä.

Vieras

#15430 Re: Re: Re: Re: Re:

11.06.2013 20:47

#15427: - Re: Re: Re: Re:

Et tunne kirkkoa muuta kuin muutaman hassun vuoden tai vähän pitemmän ajan perusteella.  Ei kirkko ole sitä,  mitä tässä tapauksessa tahdot ilmaista.

Vieras

#15431 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

11.06.2013 20:52

#15426: p - Re: Re: Re: Re: Re:

Ei, kyllä tämä on ihan heteroutta. Ei aina tarvitse vai omaa häntää nostaa, jos kaverilla on hätä. Jos sydämettömäksi oletat, on sydän siis tässä pelissä kybällä - nimittäin heikkojen puolella. Ja taistelussa agressiivisia uskiksia vastaan tarvitaan joskus myös kovuutta. Asenteet ovat koventuneet nimenomaan siellä toisella puolella, aina tappouhkauksiksi asti. Täällä sille sitten ummistetaan silmät ja aletaan esittää marttyyria.

En tietenkään kuvittele, että kykenisin kovin pinttynyttä fundamentalistia mihinkään käännyttämään. Avoimella keskustelufoorumilla esitetyillä väittämillä voi kuitenkin olla merkitystä ihmisiin, jotka vielä ovat kykeneviä kriittisen harkintaan, jos saavat monipuolista tietoa pelkkien asenteellisten väittämien lisäksi. Jos täällä palstalla ei sellaisia henkilöitä enää ole jäljellä, olen kai tehtäväni tehnyt.

p
Vieras

#15432 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

11.06.2013 20:56

#15431: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Mutta eihän meillä ole mitään tekemistä niiden tappouhkauksien kanssa.

Meinaatko,  että jatketaan vielä vai mentäskö pehkuihin välillä?   Hyvää Yötä!         Niin ja piti sanoa,  ettei tuo kristillinen materiaali ole välttämättä tarkoitettu  kenekään käännyttämiseksi.  Sitä halutaan tietysti myös tavallaan vaan jakaa,  mitä itse on löydetty.

Mutta anna anteeksi, jos jokin on haavoittanut !

Vieras

#15433 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

11.06.2013 20:58

#15432: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Olivat varmaan sitten ääri-islamisteja, vai....?

Ja ei, et minua tässä ole voinut haavoittaa, enkä ole Sinua henkilökohtaisesti tässä halunnut haukkua. Päinvastoin olet niitä harvoja, joilla on halua hakea edes jonkinlaista keskusteluyhteyttä.

Juu, mennään pehkuihin, kauniita unia :)

Sivuhuomautus

#15434 Re: Re: Re: Re:

11.06.2013 21:01

#15410: pää päää - Re: Re: Re:  

Mene tällä kertaa yksin, toivottavasti et pitkälle. Tahdon pitää sydämeni haudattuna sävyisyyden mehevään multakerrokseen. Eikö noi kaksi lausetta kumoo toisensa muuten? Olen sävyisä mut en kuitenkaan oo. Mää oonkin vähän ymmärtänyt et sellainen on jotenkin kristillinen piirre tai ainakin niitten edustajien jotka täällä osoittaa rakkauttaan.
p.

#15435 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

11.06.2013 21:04

#15433: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Eihän se kuulu millään tavalla kristilliseen elämänmuotoon,  Kristuksen mielenlaatuun.  En osaa sanoa keitä he sitten on.

Vieras

#15436 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

11.06.2013 21:06

#15430: - Re: Re: Re: Re: Re:  

No mitä mä nyt sitten tahdon ilmaista? Ja miten sää ny noin hyvin profeetoit et oikee vuodetkin tiijät? Ketä siis teitittelet?

Vieras

#15437 Re: Re: Re: Re: Re:

11.06.2013 21:07

#15434: Sivuhuomautus - Re: Re: Re: Re:

Tavottaisinko vielä ajatustani:  toivon ettet itsekkään mene sinne asenteissa,  mikä vie yhä kauemmas toisistammekin.  Että joskus voisimme antaa asioiden vain  olla ja olisimme levossa.  Jotain tällaista.

Vieras

11.06.2013 21:09

Suomen evankelis-luterilaista kirkkoa koskeva kirkkolaki säätää ensimmäisessä pykälässään eli tunnustuspykälässä näin:

”Suomen evankelis-luterilainen kirkko tunnustaa sitä Raamattuun perustuvaa kristillistä uskoa, joka on lausuttu kolmessa vanhan kirkon uskontunnustuksessa sekä luterilaisissa tunnustuskirjoissa. Kirkon tunnustus ilmaistaan lähemmin kirkkojärjestyksessä.”

Kirkkojärjestyksen ensimmäisen osan ensimmäisen luvun ensimmäinen pykälä puolestaan sanoo tällä tavalla:

”Suomen evankelis-luterilainen kirkko tunnustaa sitä kristillistä uskoa, joka perustuu Jumalan pyhään sanaan, Vanhan ja Uuden testamentin profeetallisiin ja apostolisiin kirjoihin, ja joka on ilmaistu kolmessa vanhan kirkon uskontunnustuksessa sekä muuttamattomassa Augsburgin tunnustuksessa ja muissa luterilaisen kirkon Yksimielisyyden kirjaan otetuissa tunnustuskirjoissa. Kirkko pitää korkeimpana ohjeenaan sitä tunnustuskirjojen periaatetta, että kaikkea oppia kirkossa on tutkittava ja arvioitava Jumalan pyhän sanan mukaan.”
Virallisesti voimassa olevan kirkkolain ja kirkkojärjestyksen mukaan Suomen evankelis-luterilaisen kansankirkon uskon tulee edelleen perustua pyhään Raamattuun ja sen ydinsisällön tiivistäviin luterilaisiin tunnustuskirjoihin. Mutta kirkkojärjestyksen mukaan kirkko ei ole sitoutunut vain raamatunmukaiseen uskonoppiin, vaan myös yhtä raamatunmukaiseen kristilliseen elämäntapaan, jonka valvominen ja yllä pitäminen on pappien ja etenkin piispojen tehtävä.
”Papiksi vihittävän tulee olla 1) jumalaapelkäävä ja kristillisestä elämästään tunnettu konfirmoitu kirkon jäsen…”

Kirkkojärjestyksen kolmannen osan viidennen luvun kuudennen pykälän mukaan papiksi vihittävän on sitouduttava seuraavansisältöiseen lupaukseen:

”Minä N.N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon.”
Kirkkojärjestyksen viidennen osan kahdeksannentoista luvun kolmannen pykälän mukaan piispaksi vihittävän tulee puolestaan sitoutua seuraavansisältöiseen lupaukseen:

”Minä N.N. lupaan kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä, että minä, toimittaessani N:n hiippakunnassa piispan virkaa, jonka nyt olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä, puhtaassa sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. Tahdon myös tehdä parhaani, että kaikki muutkin, sekä sananpalvelijat että sanankuulijat hiippakunnassani niissä pysyisivät ja niiden mukaan eläisivät. Niin tehdessäni tahdon asettaa itselleni ohjeeksi Pyhän raamatun opetukset oikean seurakunnan kaitsijan virasta ja velvollisuuksista. Tahdon huolehtia siitä, että minulle uskotussa hiippakunnassa Jumalan sanaa puhtaasti julistetaan ja sakramentteja oikein Kristuksen asetuksen mukaisesti jaetaan. Tahdon vihkiä ja asettaa virkaan pappeja, jotka havaitaan siihen kelvollisiksi. Tahdon myös edistää maan rauhaa sekä kuuliaisuutta laillista esivaltaa kohtaan, noudattaa kaikessa kirkon lakia ja järjestystä ja vakavasti kehottaa ja velvoittaa hiippakunnan pappeja samoin tekemään. Kaiken tämän minä tahdon rehellisesti tehdä, niin että voin siitä vastata Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän auttakoon minua Jumala.”

Nämä ovat ne voimassa olevat kirkkolain ja kirkkojärjestysen kohdat, joihin täällä viitattiin.

Vieras

#15439 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

11.06.2013 21:10

#15437: - Re: Re: Re: Re: Re:

Kauniita unia!

Sivusta

#15440 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

11.06.2013 21:12

#15432: p - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Kuka nyt pehkuihin haluu tällaisena kesäyönä? Sitä halutaan tietysti myös tavallaan vaan jakaa, mitä itse on löydetty. Siispä hienovaraista käännytystä. Kyl te kans osaatte noi kääntöpuheet.

Vieras

#15441 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

11.06.2013 21:18

#15435: p. - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ei pitäisi kuulua, olet ihan oikeassa. Kuitenkin Kristuksen nimeen on teilattu enemmän ihmispoloja kuin haluaisit edes kuvitella. Ja Raamatun lauseista on saatu siihen potkua sopivasti niitä valikoimalla ja tulkitsemalla. 1900-luvun loppupuolellakin tässä kunnostautuivat vielä irlantilaiset, serbit ja kroaatit. 2000-luvulla perinteitä jatkavat vielä ainakin USA:n syvän etelän militanttifundamentalistit. Uhkailua on tähän nähden paljon enemmän eri puolilla maailmaa.

Ei maailma ole niin mustavalkoinen, että kristillinen elämänmuoto ei siihen venyisi. Toki tällaiseen syyllistyvän ajatus uskosta on todella mustavalkoinen.

p.

#15442 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

11.06.2013 22:41

#15441: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Väkivaltaan sonnustautuneet  "uskonnolliset" liikkeet kantavat tunnuksinaan kristinuskon symboleita, ei heillä itse asian kanssa ole sen syvällisempää tekemistä.  Kristinuskossa on keskeistä sovitetuksituleminen ja myös Kristuksen hallintavaltaan antautuminen. Tämä leikkaa pois kaikki mahdollisuudet toteuttaa väkivaltaista käyttäyttymistä. Ainoastaan itsenäisen valtion  maanpuolustus on mahdollinen.

Usa:n syvän etelän kohdalla itselläni on ammottava tietoaukko.  Voit valistaa!

p.

#15443 Re:

11.06.2013 22:43

#15438: -

Juu,  näitä kaivattiin,  Kiitos!  Pitää tallettaa.

" Kirkko pitää korkeimpana ohjeenaan sitä tunnustuskirjojen periaatetta,  että kaikkea oppia kirkossa on tutkittava ja arvioitava Jumalan Pyhän sanan mukaan"

Onkos tässä jotain tulkinnanvaraa tai epäselvyyttä?

Jeesus sanoo: Minä Olen

#15444 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

11.06.2013 23:13

#15384: are u...? - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Kyllä Paavali tunsi Jeesuksen, hän toteaa 2. kirjeessä Timoteukselle 1.luku, jae 12 : "Siitä syystä minä myös näitä kärsin, enkä sitä häpeä; sillä minä tunnen hänet, johon minä uskon, ja olen varma siitä, että hän on voimallinen siihen päivään asti säilyttämään sen, mikä minulle on uskottu."

Psalmi 22  (vanhempi kuin Jesajan kirja, n. 1000v. eKr) kuvaa yksityiskohtaisesti tapahtumia Jeesuksen ristinkuoleman ympärillä. Mm. Jeesukseen kohdistunut pilkka, sotamiesten arvanheitto Jeesuksen puvusta, Jeesuksen huuto "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit", kaikki tämä on kerrottu Psalmissa 22.

Vieras

12.06.2013 06:21

Päivän Sana

Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta.

Ef. 6:18 (KR33/38)

Vieras

12.06.2013 06:29

Tuli mieleeni;
Homo on kuin käenpoika pikkulinnun pesässä.

Huutaa kita ammollaan LISÄÄ ruokaa, polkien itsekkäästi ja röyhkeästi alleen nälkintyneet, emon omat poikaset. Nälkä on loppumaton....
Kysynkin, mikähän mahtaa olla homojen TODELLISEN nälän syy, jota nyt yrittävät tyydyttää moninaisilla vaatimuksillaan??

Vieras

12.06.2013 06:34

En ole homo, mutta yksi arvaus; omatunto (ehkä paatunut). Toinen; hän, jonka Jeesus on voittanut ristillä.

Vieras

#15448 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

12.06.2013 06:46

#15426: p - Re: Re: Re: Re: Re: Nythän tässä on tullut sellainen kokemus,  että homous tekee ihmisestä äärettömän kovan tyypin.

Jopas on käsittämätön väite. Olisiko perusteluja? Ovat sinisilmäiset ylimielisiä tai vasenkätiset itkupillejä?

Vieras

#15449 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

12.06.2013 06:47

#15444: Jeesus sanoo: Minä Olen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Amen - ja suurella äänellä sanottuna.  Sinun viisauttasi tarvitsisimme useamman kerran!

Vieras

#15450 Re:

12.06.2013 06:48

#15446: -

No kyllähän sä nyt oikeesti tiiät ..... se iso musta aukko.

Aatelkaa tännekin on muutaman vakiokirjoittelijan johdosta kirjoiteltu tollanen määrä juttua eikä tämä sen kummemmaksi muutu. Aloin katsomaan kaikkia adresseja ja tulin siihen tulokseen että suurimmat kuhinat tapahtuu siellä missä uskikset provosoivat riitaa. Oho, tuli yleistys, no ainakin kun näitä kommentteja kattelee niin ei ne jankutusta kummempaa marttyyriutta ole.