Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Jeesus sanoo: Minä Olen

#15444 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

11.06.2013 23:13

#15384: are u...? - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Kyllä Paavali tunsi Jeesuksen, hän toteaa 2. kirjeessä Timoteukselle 1.luku, jae 12 : "Siitä syystä minä myös näitä kärsin, enkä sitä häpeä; sillä minä tunnen hänet, johon minä uskon, ja olen varma siitä, että hän on voimallinen siihen päivään asti säilyttämään sen, mikä minulle on uskottu."

Psalmi 22  (vanhempi kuin Jesajan kirja, n. 1000v. eKr) kuvaa yksityiskohtaisesti tapahtumia Jeesuksen ristinkuoleman ympärillä. Mm. Jeesukseen kohdistunut pilkka, sotamiesten arvanheitto Jeesuksen puvusta, Jeesuksen huuto "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit", kaikki tämä on kerrottu Psalmissa 22.

Vastaukset

Vieras

#15449 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-06-12 06:47:16

#15444: Jeesus sanoo: Minä Olen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Amen - ja suurella äänellä sanottuna.  Sinun viisauttasi tarvitsisimme useamman kerran!

Vieras

#15455 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-06-12 07:23:59

#15444: Jeesus sanoo: Minä Olen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

"Siitä syystä minä myös näitä kärsin, enkä sitä häpeä; sillä minä tunnen hänet, johon minä uskon, ja olen varma siitä, että hän on voimallinen siihen päivään asti säilyttämään sen, mikä minulle on uskottu."

Kyllä Paavali Jeesuksensa tunsi: Raamatussa on kerrottu selvästi, kuinka Paavali kohtasi Jeesuksen Damaskon tiellä. Tuo tapahtui tilanteessa, jolloin Jeesuksen kerrottiin jo kuolleen ristillä ja Paavali oli jo ehtinyt mm. olla mukana Stefanuksen kivittämisessä. Kyseessä on siis näky/kohtaaminen Jeesuksen hengen kanssa eikä siis kerro mitään siitä, tiesikö Paavali historiallisesta ihmisestä Jeesus Nasaretilainen.

Messiaan odotus oli kovaa kovina aikoina ajanlaskun alussa. Niitä Messiastarjokkaita oli useita, joista vain Jeesus Nasaretilainen jäi elämään jälkipolvien tarinoissa. Ja todella: Tarina, jolla ei ole muuta todistusaineistoa, noudattelee kiusallisen tarkasti varhaisia ennustuksia.