Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

#15101 Re: Jeesuksen sanomaa nykyaikaan

07.06.2013 05:58

#15096: rakasta kaikkia ja kaikkea - Jeesuksen sanomaa nykyaikaan

Tutkikaa henget,  ovatko ne Jumalasta!

Vieras

#15102 Re: Jeesuksen sanomaa nykyaikaan

07.06.2013 06:08

#15096: rakasta kaikkia ja kaikkea - Jeesuksen sanomaa nykyaikaan

Kysyisin,  tunnustatko Jeesuksen Kristukseksi?   Lihaan tulleeksi = Jumalan Pojaksi,  joka kuoli ristillä ihmiskunnan syntien puolesta?

Vieras

07.06.2013 06:14

Luuk 1:8 Ja se tapachtui/ coska hen worollans Papin wircka piti JUmala' edes/ Pappiude' tauan ielkin/
Luuk 1:9 ia arpa la'gesi henelle/ ette henen piti haijud sytyttäme'/ meni hen HErran Te'plin siselle.
Luuk 1:10 Ja caiki Canssan palious oli vlcona ia rucoli sen Haijun aigan.
Luuk 1:11 Nin ilmestui henelle HERRAN Engeli seisodhen Haiju' altarin oikealla polella.
Luuk 1:12 Ja quin Zacharias henen näki hämmestui hen/ ia pelcous langesi henen pälens.
Luuk 1:13 Mutta se Engeli sanoi henelle/ Ele pelke Zacharia/ Sille sinun Rucouxes on cwltu. Ja sinun Emendes Elizabet synnyttepi sinulle poijan/ ionga nimen sinun pite cutzuman Johannes/
Luuk 1:14 ia sinun ilo ia ihastus tulepi. Ja monda iloitzeuat ylitze henen syndymisens.
Luuk 1:15 Sille ette hen tulepi swrexi HERRAN edhes. Wina ia wäkeuete iooma ei hen ioo. Ja pyhelle Hengelle hen teuteten io hamast hene' Eitins Cohdusta.
Luuk 1:16 Ja monda Israelin Lapsista hen kiendepi heiden HERRANS JUMALANS tyge.
Luuk 1:17 Ja hen edheskeupi henen edhelle's Elian Hengen ia Auwun cansa/ ette henen kiendemen pite Iseden sydhemet Lasteins tyge/ ia ne tottelemattomat hurskaste' toimen tyge/ ia walmistaman Herralle teudhelisen Canssan.
Luuk 1:18 Ja sanoi Zacharias Engelille/ Miste mine sen tunnen? Sille mine olen wanha/ ia minun Emenden on io ijälinen.
Luuk 1:19 Nin Engeli wastasi ia sanoi henelle/ Mine ole' Gabriel ioca seison JUMALAN edes/ ia olen lehetetty puhuman sinun tyges/ ia saattaman neite ilolisi sanomita sinulle.
Luuk 1:20 Ja catzo sine tulet kielettömexi/ ia ed woi puhua haman sihen peiuen asti/ iona nemet tapactuuat/ Senteden ettet sine vskonut minun Sanoiani iotca aijalans teuteten.
Luuk 1:21 Ja se Canssa odhotti Zachariast/ ia imehtteli ette hen nijn wiwyi Te'plis.
Luuk 1:22 Ja quin hen vloskeui/ ei hen sanut heille puhua. Ja he ymmersit ette hen oli ionghu' Nägön Te'plis nähnyt. Ja hen wijttasi heille/ ia ieij mykexi.
Luuk 1:23 Ja se tapachtui ette henen wirghans peiuet olit teytetyd/ meni hen cotians.
Luuk 1:24 Ja ninen peiueden ielkin tuli henen Eme'dens Elizabeth raskaxi/ ia salasi itzens wijsi Cucautta/ sanoden/
Luuk 1:25 Nein ombi HErra minulle tehnyt nijnä peiuine/ quina hen minu' poleeni catzoi ette hen poisotais minu' yle'catzeni Inhimisten seas.
Luuk 1:26 Mutta cudhena Cwcaunna/ lehetettin JUMALAST Engeli Gabriel ychten Galilean Caupungin/ ionga nimi oli Nazareth/
Luuk 1:27 yhden Neitzen tyge/ iota oli kihilattu miehelle ionga nimi oli Joseph/ Dauidin honesta/ ia Neitzen nimi oli Maria.
Luuk 1:28 Ja Engeli tuli siselle henen tygens ia sanoi/ Terue armoitettu/ HErra on sinun cansas * hyuestisiugnattu olet sine waimoden seas.
Luuk 1:29 Mutta quin hen näki henen/ hämmestui hen henen puhestans/ ia aijatteli millinen olis se teruetys.
Luuk 1:30 Ja sanoi Engeli henelle/ Ele pelke Maria/ Sille sine * leudhit Armon JUMALAN tykene.
Luuk 1:31 Catzo sine sijtet cohdusas ia synnytet poian/ ia sinun pite cutzuman henen Nime's IESUM.
Luuk 1:32 Sen pite oleman swren/ ia pite cutzuttaman ylimeisen Poiaxi. Ja HERra JUMALA andapi henelle Dauidin henen Isens istumen/
Luuk 1:33 ia hen hallitzepi ylitze Jacobin honen ijancaikisesta/ ia henen Waldakunnallans ei pide oleman loppu.
Luuk 1:34 Nin sanoi Maria Engelille/ Quinga teme tulepi/ Sille ette mine mieheste miten tiedhe?
Luuk 1:35 Ja Engeli wastasi ia sanoi henelle Pyhe He'gi tulepi sinu' päles/ ia sen ylimeisen auwu pite sinu' ylitzewariottaman. Senteden mös se Pyhe quin sinusta syndypi pite cutzuttaman Jumalan Poiaxi.
Luuk 1:36 Ja catzo Elizabeth sinu' langos mös szijtti poian henen wanhalla ijellens/ ia teme on nyt cudes Cwcausi henelle/ ioca sanottin Hedhelmettomaxi/
Luuk 1:37 Sille ette Jumala' edes ei ole ychte' asija mahdotoinda.
Luuk 1:38 Nin sanoi Maria/ Catzo Herra' pica/ Olcon minulle sinu' sanas ielkin. Ja Engeli poislexi hene' tykeens.
Luuk 1:39 Mutta Maria ylesnousi nijne peiuine. Ja meni kirusta yles Mekikylihin Judan Caupungin/
Luuk 1:40 ia sisellekeui Zacharian honesen/ ia teruetti Elizabethi
Luuk 1:41 Ja se tapachtui/ sijtte quin Elizabeth cwli Marian teruetyxen/ hyppesi lapsi henen cohdusans. Ja Elizabeth teutettin Pyhelle Hengelle/
Luuk 1:42 ia hwsi swrella änelle/ ia sanoi/ Hyuestisiugnattu olet sine waimodhen seas/ ia hyuestisiugnattu on sinun cochtus hedhelme.
Luuk 1:43 Ja custa se minulle tuli/ ette minun HERrani Eiti minun tykeni tule?
Luuk 1:44 Sille catzo ette sijttequin sinun teruetyxes äni tuli minun Coruihini/ hyppesi lapsi ilosta minun Cohdusani.
Luuk 1:45 Ja autuas olet sine ioca vskoit/ Sille ette ne teutetten/ iotca sinulle ouat sanotudh HERRALDA.
Luuk 1:46 Ja Maria sanoi. MInun Sielun ylistepi HERra.
Luuk 1:47 Ja minun Hengen iloitze JUMALAsa minun Wappattaiasani.
Luuk 1:48 Ette hen catzoi Picans neurytte/ Catzo sijs nyt testelehin pitepi caikein sukuden minua Pyhexi sanoman.
Luuk 1:49 Sille se ombi swria tehnyt minun coctani ioca Wäkeue on/ ia henen Nimens ombi pyhe.
Luuk 1:50 Ja henen Laupiuns on sughusta sucuun/ iotca hende pelkeuet.
Luuk 1:51 Hen teki wäghen käsiwardhellans/ ia haijotti ne Coriat heiden Sydhemens mieleste.
Luuk 1:52 Ne woimaliset ombi hen cukistanut istumelda/ ia corgotti ne Neuret.
Luuk 1:53 Isouat teutti hen hyuille/ ia rickat laski tyhijexi.
Luuk 1:54 Hen coriasi Israelin henen Paluelians/ muistaden oman Laupiuns päle.
Luuk 1:55 Ninquin hen ombi puhunut meiden Iseden tyge/ Abrahamin ia henen semenellens ijancaikisesta.
Luuk 1:56 Ja Maria ieij henen tygens lehes colmexi Cwcaudhexi/ ia palasi cotiansa.
Luuk 1:57 Mutta Elizabethin synnyttemisen aica teutettin/ ia hen synnytti poighan.
Luuk 1:58 Coska henen Naburins ia Langonsa cwlit ette HERRA oli tehnyt swren Laupiuden henen ca'sans/ ia he iloitzit henen cansans.
Luuk 1:59 Ja se tapactui Cahdexa'dena peiuene/ he tulit Pilti ymberinsleickaman/ ia cutzuit henen Zachariam Isens Nimelde.
Luuk 1:60 Nin wastasi henen Eitens ia sanoi/ Eiswinga'/ waan hen pite cutzuttaman Johannes.
Luuk 1:61 Ja he sanoit henen tygens/ Eiketen ole sinu'/ sughusas ioca cutzutan silde Nimelde.
Luuk 1:62 Nin he wijttasit henen Isellens mille nimelle hen tactoi henen cutzua.
Luuk 1:63 Ja hen anoi taulua/ kirioitti sanoden/ Johannes ombi hene' Nime's. Ja iocainen site imechteli.
Luuk 1:64 Nin cochta aukeni henen suuns ia henen kielens/ ia puhui/ kijtteden Jumalata. Ja pelcaus sattui caikein heiden Naburins päle.
Luuk 1:65 Ja caikisa Judean Mäkicanssas ilmaunsit caiki nämet tegot.
Luuk 1:66 Ja caiki iotca sen culit panit heiden sydhemihins sanode'/ Mitkes Lulet teste Lapsesta tulepi? Sille ette Herran käsi oli henen cansans.
Luuk 1:67 Ja henen Isens Zacharias teutettin Pyhelle Hengelle/ ia noidhui sanoden.
Luuk 1:68 KItetty olcon Herra Israelin Jumala/ sille hen on etzinyt ia lunastanut henen Canssans.
Luuk 1:69 Ja ombi meille Ylesnostanut Terueyde' * Sarue'/ Dauidin henen Paluelians Honesa.
Luuk 1:70 Ninquin hen on muinen puhunut henen pyhein Prophetains suun cautta.
Luuk 1:71 Ette hen meite wapachtaman pideis meiden wiholisild/ ia caikein kädhest/ iotca meite wihauat.
Luuk 1:72 Ja osottaman Laupiuden meiden Isillen/ ia muistaman henen pyhen Lijtons päle.
Luuk 1:73 Ja sen walan päle/ ionga hen wannoi Abraham meiden Iselen/ meille andaxens.
Luuk 1:74 Ette me Lunastetudh meiden wiholisten kädhest/ hende paluelisim ilman pelkemet.
Luuk 1:75 Pyhydhes ia hurscaudhes ioca henen edesens kelpa caikina meiden ikä peiwine.
Luuk 1:76 Ja sine Pilti pite cutzutaman sen Ylimeisen Propheta/ sille sinun pite edhelkieumen Herran Caswon edes/ valmistama' henen Teitens.
Luuk 1:77 Ja andaman Terueydhen tunnon henen Canssans/ heiden syndiens andexisamisen cautta.
Luuk 1:78 Meiden Jumlan sydhemellisen Laupiun cautta/ iolla meite etzinyt on Coitto * Ylehelde.
Luuk 1:79 Walistamaan nijte/ iotca pimeis ia coolon warios istuuat Ja oijendaman meiden ialcam Rauhan tielle.

Vieras

07.06.2013 06:14

1 Jh 4:1-3 "Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

Tästä te tunnette Jumalan Hengen; jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuullet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa."

Valtavan selkeä, yksinkertainen ja aina toimiva sanankohta. Todellinen tunnussana, jonka edessä väärät henget vapisevat ja vaikenevat. Tuo Raamatun kohta on väärille hengille niin vaarallinen, että se on pitänyt uudessa Raamatunkäännöksessä muuttaa muotoon jossa se ei toimikaan enää tunnussanana.

Huomaa ja muista tärkeä ero.

Ihmiset, siis henkilöt kyllä saattavat tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi.

1. Joh. 4:1-3 on kyse henkien koettelemisesta, ei henkilöiden. Henkilöt, siis ihmiset tunnistetaan ainoastaan hedelmästä. (Matt. 12:33).

Henkilössä vaikuttavan hengen tunnistaminen tapahtuu myöskin henkien erottamisen armolahjalla. Mutta sitähän lahjaa ei kaikilla ole, eikä se ole aina toiminnassa, niin rankka lahja se on kantaa.

Tuo lahja toimii niinkuin parantamisenkin lahja. Aina ei parane. Aina ei erota. Lahjat toimivat silloin, kun Jumala antaa niiden toimia. Pysy siis lahjojenkin suhteen nöyränä ja riippuvaisena Jumalasta.
http://www.netikka.net/mpeltonen/trust.htm

Vieras

07.06.2013 06:25

Ef 2:3 Joinenga seas me mös caiki muijnen meiten kieuttenyet olema meiden Lihan Himoisa/ ia teimme Lihan ia toime' tahdon ielkin/ Ja olima Loonnosta Wihan Lapset ninquin mös te mwdh.
Ef 2:4 Mutta Jumala ioca Ricas ombi Laupiudhesta/ henen swren Rackaudhens cautta/ iolla hen on meite racastanut/
Ef 2:5 coska me wiele synnise coolluet olima/ o'bi hen meite ynne Christusen cansa eleuexi tehnyt ( Sille Armon cautta te oletta autuaxi tulleet )
Ef 2:6 Ja ombi meite ynne henen cansans ylesherettenyt/ ia ynne henen cansans meite istuttanut sijnä Taiualises menos/ Christuses Iesuses.
Ef 2:7 Senpäle ette henen pidheis osottaman sille tuleuaisella aijalla/ henen Armons ylenpaltisen Rickaudhen henen Hywuwdhens cautta/ meiden cochtan Christuses Iesuses.
Ef 2:8 Sille ette Armosta te oletta wapahetudh/ Uskon cautta/ ia ei se sama ole teiste/ Jumalan Lahia se ombi/ ei Töiste/
Ef 2:9 Senpäle ettei yxiken itzense kerstaisi.
Ef 2:10 Sille me olema henen teconsa/ Loodhut Christuses Iesuses/ hywihin töihin/ ioihinga Jumala meite io ennen walmistanut on/ ette me nijsse waeltaman pite.
Ef 2:11 Senteden aijatelca sen päle/ ette te iotca muijnen Lihan ielkin Pacanat olitta/ ia cutzuttin Esinahaxi nijste iotca cutzuttin Lihan ielkin Ymberileickaus/ iotca käsille tehdhen/
Ef 2:12 Ette te sihen aican ilman Christusta olitta wieroitetudh Israelin Borgharicu'nasta/ ia mwcalaiset Lupauxen Testamentistä/ iosta teille ei Toiuocan ollut/ ia olitta Mailmasa ilma' Jumalata.
Ef 2:13 Mutta nyt te iotca Christuses Iesuses oletta ia muijnen taambana olitta/ nyt te oletta tyge tulluet Christusen Weren cautta.
Ef 2:14 Sille hen ombi meiden Rauha/ ioca molomista ydhen tehnyt on/ ia ombi sen Waieh Aidhan poisserckenyt Sijnä ette hen Lihansa cautta poisotti sen wihalisudhen/
Ef 2:15 quin on sen * Lain/ ioca Keskyisse pätetty oli. Senpäle/ ette henen piti Cahdhesta ydhen wdhen Inhimisen itzehenesens looman/ ia Rauhan tekemen/
Ef 2:16 ia ette hen ne molemat souittais Jumalan cansa ydhexi Rumixi Ristin cautta. Ja ombi sen Wihalisudhen itzensä cautta coolettanut.
Ef 2:17 Ja on tullut ilmoittama' Eua'gelium cautta teille Rauha/ iotca taambana olitta/ ia ninen iotca lesse olit.
Ef 2:18 Sille ette Henen cauttans ombi meille Molomille Tygekieumys ydhes Hengesse Isen tyge.
Ef 2:19 Nin eipe te sillen ole Wierahat/ ia Mucalaiset/ waan Pyhein cansa Borgharit/ ia Jumalan Perehet/
Ef 2:20 ylesraketudh Apostolein ia Prophetadhen Perustoxen päle/ iossa Iesus Christus ylimeinen Culmakiui ombi/
Ef 2:21 Jonga päle caiki Rakennus toine' toisehens lijtetehen/ se casuapi Pyhexi Te'plixi Herrasa/
Ef 2:22 Jonga päle mös te ylesraketahan/ Jumalalle ydhexi Taloixi/ hengen cautta.

* Lain ) Laki se oli wihalisus ia Rijta/ Pacanain ia Juttain keskene/ Sille ette Juttat tadhoit sen cautta paramat olla.
Mutta nyt ette caikilla ilman Laita/ Christusen cautta Hengi onopi/ Nin sille wihasudhella on loppu ia caiki ouat ydhencaltaiset.

III. Lucu.

Ef 3:1 SEn syyn tedhen mine Pauali/ se Iesusen Christusen Fangi olen teiden Pacanaiden edeste/
Ef 3:2 Jos te mutoin cwlleet oletta sen Jumalan Armon wirghasta/ ioca minulle teiden polen annettu on/
Ef 3:3 Ette minulle ombi tietteuexi techty teme Salaus/ ilmoituxe' cautta/ Ninquin mine ennen lyhykeisest kirioitin/
Ef 3:4 Joista te lukein madhatta tuta minun ymmerdhyxen Christusen Salaudhesa/
Ef 3:5 Joca ei ole tietteuexi tecty entisijn aicoin Inhimisten Lapsille/ ninquin se nyt on ilmoitettu henen Pyhille Apostolille/ ia Prophetille Henge' cautta.
Ef 3:6 Nimitten/ ette ne Pacanat pite cansaperiliset oleman/ ia samas Rumijs ia osaliset henen Lupauxesta's Christusesa sen Eua'geliumin cautta
Ef 3:7 Jonga Palueliaxi mine tullut olen/ sen Jumalan Armon Lahian polesta/ ioca minulle annettu on/ henen woimalisen waikutoxens ielkin.
Ef 3:8 Minulle ( ioca wähin olen caikein Pyhein kesken ) ombi teme Armo annettu/ ette minun pite Pacanain seassa iulghistaman ne tutkimattomat Christusen Rickaudhet/ ia walkeisa ne edeskandaman iocahitzen edes.
Ef 3:9 Mingemodhoinen Osaliseus ombi sijnä Salaudhesa/ ioca tehenasti Mailman alghusta ombi salattu ollut Jumalasa/ ioca caiki cappalet loonut on/ Iesusen Christusen cautta.
Ef 3:10 Senpäle ette sen nyt pideis tietteuexi tuleman * Päruchtinaille/ ia Herraudhelle Taiuahisa Seurakundain cautta/ se JUMALAN monencaltainen Wijsaus/
Ef 3:11 sen Aighotuxen pereste hamast Mailman algusta/ ionga hen osottanut ombi Christuses Iesuses meiden Herras/
Ef 3:12 Jo'ga cautta meille on wskallus ia tygenkieumys/ caiken rochkiudhen cansa/ Uskon cautta henen pälens.
Ef 3:13 Senteden mine rucolen/ ettei te wäsyisi minun waiuain tedhen/ iotca mine teiden edesten kerssin/ Joca ombi teiden Cunnianna.
Ef 3:14 Sen saman syyn edeste mine cumardhan minun Polueni/ meiden Herran Iesusen Christusen Isen polen/
Ef 3:15 ioca se oikea Ise ombi caikein ylitze quin Isexi cutzutan seke Taiuahisa ia Maasa/
Ef 3:16 Ette hen teille woiman annaisi/ henen Cu'nialisudhens Rickaudhen perest/ ette te henen Hengens cautta wäkeuexi tulisitta sihen siselisen Inhimisen/
Ef 3:17 ia Christus madhais asua Uskon cautta teiden Sydhemesen/ ia Rackaudhen lepitze kijnnijuritetudh ia perustetudh olisitta.
Ef 3:18 Senpäle ette te madaisitta ymmertä caikein Pyhein ca'sa/ mikä se * Lauius/ ia se pituus/ ia se syueus/ ia se corckeus olis/
Ef 3:19 Ja sen cautta tundisitta sen Christusen rackauden/ ioca quitengi caike' tundemisen ylitzekieupi/ Senpäle ette te olisitta ylesteutetydh caikinaisella Jumalan * teudhelisudhella.

Vieras

#15106 Re: Re: Jeesuksen sanomaa nykyaikaan

07.06.2013 07:01

#15099: - Re: Jeesuksen sanomaa nykyaikaan

Ai teil on nykyään ihan oma raamattukin. No silt tosiaan vaikuttaakin.

epävarmuutta ilmassa

07.06.2013 07:03

Kato kato pariskunta p ja fundiksen puntit ovat yöllä alkaneet tutisemaan vähän enemmän.
p.
Vieras

#15108 Re:

07.06.2013 07:11

#15104: -

Olipa hyvä, en olis taas muistanutkaan tuota!

Vieras

#15109 Re: Re:

07.06.2013 07:29

#15108: p. - Re:

Ota yhteys manaaja-ekonomi Pirkko Jalovaaraan. Hän manaa sinusta pois kaikki sairauksia ja kateutta aiheuttavat demonit. Pirkon Rukousystäviä voi muistaa pienellä lahjoituksella. Satanenkin riittää.

Vieras

#15110 Re: Re:

07.06.2013 08:59

#15108: p. - Re:

Hei, ota kirjanmerkkeihin!

Vieras

#15111 Lohdutusta nykyihmiselle Joshualta

07.06.2013 10:02

Olen tänään tullut puhumaan teille kaikille. Tunnen teidät kaikki niin hyvin! Ette tiedäkään kuinka hyvin tunnen teidät. Olen usein kanssanne, koska sydämeni on yhteydessä teihin. Minä näen tuskanne, minä koen teidän ilonne, huolenne, kärsimyksenne. Ja minä haluaisin niin kovasti kertoa siitä voimasta, joka teissä asuu. Oman tietoisuutenne voimasta. Oman olemisenne voimasta. Oman sielunne voimasta.

Liian usein te olette yhä etsimässä. Aina uudelleen te etsitte ratkaisuja itsenne ulkopuolelta. Mutta kun otatte nämä ratkaisut itsellenne, ne alkavat jo sulaa pois.
Ymmärtäkää, että olette olemisenne keskusta, oman universuminne aurinko.
Tietoisuutenne suunta ja se mihin se on virittäytynyt päättää miltä teistä tuntuu, mitä ajattelette, miten toimitte. Syvältä sisältänne te suuntaatte näitä asioita aivan kuin aurinko suuntaa säteensä ulospäin.
Jos uskotte, että teissä on olemuspuolia, joille tämän auringon ei pitäisi loistaa valoaan, paikkoja, joissa sen ei pitäisi paistaa, että on asioita, joita sen ei pitäisi lämmittää säteillään, kaikki kohtaamanne ihmiset ja asiat vahvistavat näitä uskomuksia.

Samalla tavalla jonkun toisen apu tai neuvo voidaan ottaa vastaan vain, jos sallitte oman aurinkonne paistavan valoaan sille aspektille, johon apua tarvitsette.
Päätös kyseisen aspektin laittamisesta valoon ja oven avaamisesta on aina teidän. Kukaan muu ei voi pakottaa teitä tekemään niin. Siksi kukaan ei voi auttaa teitä, jos ette salli itseänne autettavan. (Tämä koskee maallista apua samoin kuin apua meidän puoleltamme.)

Teillä on vakaumuksia, jotka saavat teidät ajattelemaan, ettei teillä ole voimaa löytää omaa tietänne, tuntea omaa kohtaloanne uudelleen. Nämä vakaumukset kytkeytyvät menneisyyteen, jolloin eksyitte itsestänne hyvin kauan sitten. Puhun nyt erityisesti menneisyydestä täällä Maassa, monien maallisten elämien menneisyydestä, jolloin koitte paljon pimeyttä.
Tämä historia ei ole ollut merkityksetön.
Se on historiaa, jolloin olette kohdanneet paljon pelkoa ja jolloin pelko on peittänyt sisäisen aurinkonne varjoonsa.
Mutta nyt olette kaikki hiljalleen heräämässä. Osia teistä on jo valossa taas, mutta on myös monia aspekteja, jotka ovat yhä pimeässä, pelon ja itseänne koskevan epävarmuuden varjossa.

Ja juuri se osa teistä on eksynyt, joka parhaiten pystyy tekemään näin.
Eksynyt eräänlaiseen menneisyyden sokkeloon. Eksynyt kertyneisiin tapahtumiin, jotka aiheuttivat tietoisuudelle traumoja.
Kaiken aikaa kun olette olleet ruumiillistuneina tänne maapallolle, sielutasolla olette kehittyneet kuin lapset aikuisuuteen. Siinä mielessä te tulitte maapallolle lapsina, saitte monia omia kokemuksia, ja monia kokemuksia ei ihan täysin ole ymmärretty. Nyt olemme tulossa tietyn ajanjakson, tietyn kehityskaaren loppuun, ja on aika kohota sellaisten kokemusten yläpuolelle, jotka jäivät ymmärtämättä. Ja siitä haluan kertoa teille: teissä olevasta voimasta kohota haavoitetun sisäisen lapsen yläpuolelle.

Lapsi teissä on monien ymmärtämättä jääneiden kokemusten uhri.
Kuulkaahan, syvin sisäinen vamma on hylätyn lapsen vamma.
Lapsi, joka ei tiedä mitä sille on tapahtumassa, lapsi, joka on hylätty, joka on peloissaan, jolla ei ole viitekehystä pystyäkseen ymmärtämään.
Jossakin vaiheessa tulette ymmärtämään, että tämä hylkääminen oli nimenomaan oma valintanne ja luomisteko, joka oli aidosti jumalallinen.

Aika on koittanut. Historian tässä vaiheessa on aika koota yhteen kadonneet osat itsestänne. On aika olla itsenne keskuksessa.

Vieras

07.06.2013 10:13

Tässä vastaus kommenttiisi!

Aaaamen

#15113 Re:

07.06.2013 10:23

#15112: -

Oi Herra miksi annat meidän pelätä jokaista heilahdusta elämässä. Miksi päästät näitä henkiä lähellemme jotka antikristuksesta puhuvat vaikka jokainen syvällä sisimmässään tietää ettei sellaisia ole olemassa kuin omassa mielessä. Oi Herra päästä meidät pahasta ja jatkuvasta eksytyksestä.

Signal

#15114 Onko Jumala todella sanonut näin?

07.06.2013 11:25

Uskon, ettei Raamatun ymmärtämiseen tarvita korkeastioppineita teologeja, vaan nöyrä ja vastaanottavainen mieli, onhan se tarkoitettu kaikille, lapsenmielisillekin.

Matt.11:25 ”Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.”

Rom.1:22 ”Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet.”

Korkeastioppineet? teologit, turvautuvat usein omaan koulutukseensa ja ihmisviisauteensa, eivätkä siten pysty enää kuulemaan Pyhää Henkeä. Ainoastaan sitä kautta tulee oikea ymmärrys, eikä sillä ole merkitystä, pitääkö kansa siitä vai ei.

Maailman ensimmäinen teologi taisikin olla käärme, joka sanoi: ”Onko Jumala todella sanonut näin.” Tuo lausehan on kovassa käytössä nykyisin.

Vieras

07.06.2013 11:27

Jeesus Kristus on Herra ja Vapahtaja. Aamen.

Vieras

#15116 Re:

07.06.2013 11:32

#15115: -

Me ollaan kuultu jo että sitä se on sinulle tollanen 10.000 kertaa. Voisitko vaihtaa levyä!

Vieras

#15117 Re: Onko Jumala todella sanonut näin?

07.06.2013 11:34

#15114: Signal - Onko Jumala todella sanonut näin? Maailman ensimmäinen teologi taisikin olla käärme, joka sanoi: ”Onko Jumala todella sanonut näin.” Tuo lausehan on kovassa käytössä nykyisin.

Nämä Aisopoksen kilpailijat uskovat tosissaan, että käärmeet osaisivat puhua.

p.

#15119 Re: Re: Re:

07.06.2013 11:48

#15110: - Re: Re:

Kiitos vinkistä,  olen niin kehno tieotokonelainen,  että piti ottaa selvää ensin miten saan vanhan rimpsun pois k.merkeistä. Jäin vammani takia aikoinaan pois koko tietokonebuumista. Siksi olen ihan alkeissa tässä vieläkin.  muttei sen mitään. Tiedätkös konstia kuinka saa tuon #12345- linkin.  Oisko vaikea selittää?

uskon puolesta

#15120 God's not dead

07.06.2013 11:58

Avioliitto; alkujaan 1 miehen ja 1 naisen välinen liitto- Jumala näki, että se oli hyvä!
"Jumala sanoi,ei ole ihmisen hyvä olla yksin"..niimpä Jumala teki miehelle avuksi, kumppaniksi -NAISEN, joka oli tälle sopiva-täydentämään miestä'.Ja Hän siunasi heidät!

Jumala on aikanaan hävittänyt jopa kokonaisia suurkaupunkejakin niissä vallinneen sukupuolisiveettömyyden(homouden) takia. Avioliitto on siis selvästikin Hänelle pyhä ja arvokas asia, jonka puolesta Hän on ennenkin kiivaillut. Hyödytöntä se on tässäkään asiassa luodun alkaa uhitella Luojaansa vastaan- Valinnoilla kun on aina seurauksensa.. Jumala ei tingi pyhyydestään.

Ja mitä Raamattuun tulee, on paha mennä sanomaan ettei usko- tietämättä edes mitä tuo "kirjojen Kirja" sisältää. Kuinka kukaan voi KATSOA OIKEUDEKSEEN tuomita Raamatun roskana, vaivautumatta koskaan edes tutkimaan pintaa syvemmältä? Kuinka kukaan voi uskoa johonkin, josta ei mitään tiedä tai hyljätä sen perustautuen omaan viisauteensa ja ylimielisyyteensä? Sopii pohtia.

Ja mitä Jumalaan tulee, johan koko luomakunta todistaa kiistattomasti järjestyksen puolesta. Jopa monet tiedemiehet tunnustavat Luomakunnassa vallitsevat Jumalalliset lait, joita ilman tiede olisi totaalisen mahdotonta.
p.

#15121 Re: ''Tämä on tuhon tie''

07.06.2013 11:58

#15118: fundis - ''Tämä on tuhon tie''

Tunsin kun Rissanen tuli sls:n ruoriin,  että suunta on selvä.  SLS on,  ja kaikissa liikkeissä läh.työntekijät olleet uskonpioneereja. Nyt on toisin.  Etiopian kirkko sanoi nyt irti yht.työn Ruotsin ev. lut.kirkon kanssa:http://www.kotimaa24.fi/uutiset/ulkomaat/11584-etiopian-laehetystyoen-katkeaminen-isku-ruotsin-kirkolle

Kunpa alkaisi tulla sieltä jo kristinusko takaisin tänne pakanamaailmaan!

Vieras

#15122 Re: Re: Re:

07.06.2013 12:00

#15109: - Re: Re:

Olisko sullakin asiaa,  jos mennään yhessä.  Taidan tyytyä paikallisiin tehtailijoihin.

Vieras

#15123 Re: ''Tämä on tuhon tie''

07.06.2013 12:02

#15118: fundis - ''Tämä on tuhon tie''

Tuomiorovasti on sukunimeään myöten nimensä veroinen. Hassusti unohtuu näiltä jeesushihhuleilta, että Suomen valtio maksaa suurimman osan tuosta Kambodža-projektin kuluista kehitysapuna. On käsittämätöntä, miten kirkollinen käännytystyö ja valtiollinen kehitysapu on voitu sotkea yhteen. Koska evlut kirkko ja sen lähetysjärjestöt noudattavat Suomen lakia ja koska valtio vielä maksaa projektin viulut, olisi ollut laitonta syrjiä tätä rekisteröitynyttä miesparia työnhaussa. Parhaat palkattiin.

Muistakaapa, miten kävi Lapin Kansan pätoimittajajupakassa.

fundis

#15124 Re: Re: ''Tämä on tuhon tie''

07.06.2013 12:03

#15121: p. - Re: ''Tämä on tuhon tie''

Niinpä saisi tulla!

On se hyvä, että joku teologeistakin uskaltaa puolustaa Raamattua.

Vieras

#15125 Re:

07.06.2013 12:07

#15104: -

Juuri näin:) Olipas virkistävää ja rakentavaa luettavaa, josta ei useinkaan kuule opetettavan Jumalan seurakunnassa.. vaikka varmasti tarvetta olisi aina lisääntyvässä määrin.

Hedelmähän se on, joka ihmisen paljastaa.