Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

#15076 Re: Re: Re: Adressilaiset ahkerina

06.06.2013 15:08

#15071: Megafon - Re: Re: Adressilaiset ahkerina

Oliskohan syynä se, että Rimpi-Ollin vastustajat eivät käyttäytyneet noin moukkamaisesti, kuin tämä fundislauma...?

Signal

#15077 Re: Re: Re: Adressilaiset ahkerina

06.06.2013 15:49

#15052: - Re: Re: Adressilaiset ahkerina

Juuri niin. Olet aivan oikeassa, fariseukset toki tunsivat kirjoitukset, - mutta eivät ymmärtäneet niitä, -niin näyttää olevan nykyisinkin...
Matt. 23:25 "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
Luk.12:1 "Kun sillä välin kansaa oli kokoontunut tuhatmäärin, niin että he polkivat toisiaan, rupesi hän puhumaan opetuslapsillensa: "Ennen kaikkea kavahtakaa fariseusten hapatusta, se on: ulkokultaisuutta.
Luk. 16:14 "Tämän kaiken kuulivat fariseukset, jotka olivat rahanahneita, ja he ivasivat häntä."

Luk.16:15 Ja hän sanoi heille: "Te juuri olette ne, jotka teette itsenne vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne; sillä mikä ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhistus.
Rikottu ruukku

#15078 Nukkuva, pimeydessä elävä...

06.06.2013 15:54

kristikunta!! Miksi ette halua herätä, vaikka herätykseksi sanoma, tämä kaikille ja kaikelle Luojan hyväksemme luomalle hyväksi oleva, maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi Kristuksen Jeesuksen, Hänen yhteyteensä, Hänessä yhdeksi, yhtä olevaksi ja kaikessa yhtä pitäväksi, Totuudessa yksimielisesti elämään ja toimimaan / vaikuttamaan kutsuva / Raamatun UT opetusten ja ohjeiden valossa tunnistettava äänensä on ollut luettavissa / kuultavina jo usean kuukaudenajan tällä keskustelufoorumilla?!

Mikä tässä pahan vallassa olevassa, vääryyden mukaisesti ja pahuuden puolesta elävässä, zaatanaa tuomiokseen palvelevasti, = onnettomuudekseen / kärsimyksikseen ja valtaviksi turhiksi menetyksiksi elävässä, toimivassa ja vaikuttavassa maailman / ihmiskunnan touhussa ja politiikassa niin mieluisaa, ettei siitä haluta sanoutua irti? = Lähteä ULOS, rakentamaan sitä kaikille ja kaikelle Luojan hyväksemme luomalle hyväksi, Raamatun UT, Kristuksen Jeesuksen ja / apostoliensa Totuuteen perustuvien ja mukaisten / kaikkia kohtaan ja kaikille Oikeuden mukaista / Oikeuden mukaisuuden mukaista = vasta Laillista (kaikille Itse kaiken Luoja ja Omistaja, kaiken Elämän Antaja ja Ylläpitäjä Jumalan Luvallista) ihan Lain / Laillisuuden täyttymyksen, = Krist. Rakkaus, joka ei ole kenellekään pahaksi mukaista, Kristuksen Jeesuksen / Jumalan VALTA kunta. tälle pahan vallassa olevalle maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi riittävää, Krist. periaatteella ja mukaisesti toimivaa Krist. vaihtoehtoa.

Kristuksen Jeesukseen uskovat, Hänelle uskollisesti ja kuuliaisesti elämään ja toimimaan kutsututhan on tästä pahan vallassa olevasta zaatanaa tuomiokseen palvelevasta maailman touhuista ja politiikasta ULOS kutsuttuja, tätä em. Jumalan valtakunta / Krist. vaihtoehtoa rakentaviksi.

Kristuksen Jeesuksen nimessä näin muistuttaen ja valistaen. Puolustaja Pyhä henki, / vähäisen, maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi, niin Krist. uskoville, kuin kaikille muillekin herätykseksi työhön kutsutun palvelijansa, Kristuksen Jeesuksen kanssa, Hänessä YDEKSI, yhtä oleviksi ja kaikessa YHTÄ pitäviksi, Totuudessa / Hänessä, Kristuksessa Jeesuksessa YKSI mielisesti, = Raamatun UT opetusten ja ohjeiden perustalta ja mukaisesti elämään ja toimimaan / vaikuttamaan, omiaan ja siksi haluavia yhdeksi kokoamassa olevan.
p.

#15079 Re: Nukkuva, pimeydessä elävä...

06.06.2013 16:25

#15078: Rikottu ruukku - Nukkuva, pimeydessä elävä...

Kiitos Jeesus,  Kiitos Rikottu Ruukku !

On yksi asia joka ei koskaan muutu

#15080 Re: Adressilaiset ahkerina

06.06.2013 16:33

#15015: - Adressilaiset ahkerina 

No synnistä ja sen seurauksista suoraan puhuminen koetaan usein 'aika pelottavana' - varsinkin silloin kun jossain syvällä sisimmässään kuitenkin tietää mikä on raamatullinen kanta asiaan.

Ihminen voi tietenkin jatkaa oman tiensä kulkemista tästä välittämättä, ja voi jopa yrittää omilla rukouksillaankin pyytää siunausta joillekin asioille jotka eivät ole Jumalan tahdon mukaisia (kuten homosuhteissa eläminen ja homoseksuaalisuuden harjoittaminen), mutta mitä se hyödyttää? Ei Jumala koskaan syntiä siunaa, eikä hän koskaan mieltään muuta. Raamatun ajaton sana on ja pysyy samana, vaikka ympärillä oleva maailmamme muuttuukin.

houruhiirulainen

#15081 Re: Re: Re: Re: Adressilaiset ahkerina

06.06.2013 16:47

#15076: - Re: Re: Re: Adressilaiset ahkerina

Lehmät on muuten jo päässeet laitumille,
Vasikat kirmanneet pitkin aitovieriä räjähtävällä riemulla,
sorkat ilmassa ja vapauden kirmaus tutajavissa koivissa,

Ja isot lehmät utareet hölskyen rävähtäneet koko monisa-
takiloisella,  mutta tasaisesti jakautuneella painollaan 
alkukesän viheriölle,  silmät pikkusen kiiluen,  muttei niin
paljon kuin vasikoilla.

Ja emännät yhtäpitävällä myötäeläm-
isellään hoilottaen ja riemuiten "asukkiensa" vapauden rie-
musta kokevat pitkän,  pitkän talven vihdoin sulaneen su-
loiseen suveen ja siunaukseen.  Kuin taivahasen tuloa tuntien.

p
Vieras

06.06.2013 16:57

Sinkkonen sepustaa ajatuksiaan kasvatuksesta raadion puolella.
Huovis Eero haastattelee. Radio 1

Sivuavat myös tämän keskustelun teemoja.

Voi,   se olikin radio Dei !!     kuuluvuusalueet:http://www.radiodei.fi

Kuuluu sarjaan : parhaita paloja kirkkopäiviltä.  Ensi torstaina uusateismista,

Vieras

#15083 Re:

06.06.2013 17:19

#15082: p - Sivuavat myös tämän keskustelun teemoja.

Nimen omaan sivuavat. Itse asiaan eivät pääse sitten millään.

Vieras

06.06.2013 17:46

Lähde: Rainerma Keijo, Arvomme - aarteemme. Kustannus Oy Uusi Tie, Helsinki 2007 sivu 13 Ensimmäisestä luvusta - Käsittämätön Jumala ´Mitä sanoisit, jos huomaisit seisovasi taivaan helmiportilla?` joku kysyi tunnetulta filosofilta, Bertrand Russellilta. "Sanoisin tietenkin: Jumala, sinä annoit meille riittämättömät todisteet", Russell vastasi. Valoa on sen verran, että voimme uskoa, mutta niin paljon jää hämärään, että voimme olla uskomatta. Näemme liian paljon kieltääksemme Jumalan ja liian vähän saavuttaaksemme varmuuden. Lainaus loppuu. Juuri näin. Jumala ei paljasta meille salaisuuttaan. Toisaalta Hän on antanut meille kaiken tarpeellisen tiedon: Raamatun. Fundis kirjoitti aikoinaan hyvin osuvasti siitä, että meiltä ja teiltä puuttuu ikäänkuin yhteinen kieli. Olen ylpeä siitä, että voin sanoa kuuluvani fundamentalisteihin. On hyvä olla Raamatun perusta elämälle. Jumala on. Hän ei lakkaa olemasta vaikka kaikki ihmiset väittäisivät, ettei Häntä ole. Mielipiteeni on, että faktatietoon nojaavat ihmiset eivät ole mieltäneet uskon asioiden luonnetta. Hyvänen aika. Jos uskon asiat voitaisiin todistaa 100 % varmuudella, olisivatko enää uskon asioita vai tiedon asioita? Ei kai Jumala tyhmä ole. Ymmärrykseni mukaan on olemassa esimerkiksi kaksi janaa. Tietämättömyys vastaan tieto. Epäusko vastaan usko. No sen tiedän, että ateistien mielestä jälkimmäistä janaa ei ole olemassa. Mielestäni ateistit sijoittuvat jälkimmäisen janan päähän kohtaan: epäusko. Mielestäni emme voi Jumalaa lähteä syyttämään riittämättömistä todisteista. Vaikka syyttäisimmekin, olisimme varmaan aika heikoilla ja häviäisimme 10-0 koko jutun. Tsemppiä kaikille tietsikan ääressä istuville.

Vieras

#15085 Re:

06.06.2013 18:00

#15084: -

Kiitos ja siunausta itsellesi!

Vieras

#15086 Re: Nukkuva, pimeydessä elävä...

06.06.2013 18:01

#15078: Rikottu ruukku - Nukkuva, pimeydessä elävä...

Kiitos, että tuot Sanan niin lähelle meitä kaikkia!

Signal

#15087 Re: Re: Re: Adressilaiset ahkerina

06.06.2013 18:23

#15059: - Re: Re: Adressilaiset ahkerina

Osaatpa vääristää Askolaan liittyvän tekstini estottomasti ja nopeasti. En kyllä muuta uskaltanut odottaakaan. Ei mikään ihme, sillä jos sisimmässäsi on palo väärentää Raamatun tekstejä, niin on pikkujuttu väärentää samantien näidenkin sivujen tekstejä.

Hedelmistään puu tunnetaan.

Vieras

#15088 Re: Re: Re: Re: Adressilaiset ahkerina

06.06.2013 19:06

#15087: Signal - Re: Re: Re: Adressilaiset ahkerina

Tänään piispa Irja Askolalle on luotu Facebookissa rakkaus- tai tukipostiryhmä, joka lähettää hänelle sähköposti- ja postikorttikannustusta. Tukijoita on jo reilusti yli 1000.

Vieras

#15089 Re: Re:

06.06.2013 19:17

#15083: - Re:

No löysitkö kuitenkin sen kanavan kuitenkin?   Kyllä Sinkkonen ehti siinä alussa ottaa kantaa myös myönteisesti  näkökulmaasi nähden,  nimenomaan naisparien kasvattamien lasten kasvutuloksista.  Mutta se mikä oli mielestäni  erittäin hyvä ja viisas kannanotto oli,  että nämä ovat erittäin monimutkaisia asioita.  Kahteenkin kertaan toi esiin sen.

Vieras

#15090 Re: Re: Re: Re: Re: Adressilaiset ahkerina

06.06.2013 19:34

#15088: - Re: Re: Re: Re: Adressilaiset ahkerina

Kohta nämä signaalit ja megafonit väittävät piispa Askolan lähettäneen itselleen ne kannatusviestit.

Miten paljon vihaa mahtuukaan tähän "rakkauden kirkkoon". Sama koskee tätä adressia.

Vieras

#15092 Re: Re: Re: Adressilaiset ahkerina

06.06.2013 20:19

#15059: - Re: Re: Adressilaiset ahkerina

Signal = fundis = vieras x 10

tämä totuus ei muutu koskaan

#15093 Re:

06.06.2013 20:27

#15082: p -

Ootkos koskaa p kuullut että pahimmat moralistit ovat entiset tupakoitsijat, alkoholistit, syntiset, päähänpotkitut, vähemmistöryhmiin harhautuneet .................... ei niillä paljon muuta harrastuksia olekaan kuin "parantaa toiset" omien harhojen peiliin suhteutettuna. Ei muut ole syypäitä omaan pahaan oloon ja sovitukseen. Ihan rauhassa voi keskittyä tekemään parannuksia omassa kotona ja jättää muut tekemään omat ratkaisunsa. Eivät he ole syntisiä muitten kuin syyttäjän silmissä.

Vieras

#15094 Re:

06.06.2013 20:47

#15084: -

Sillälailla! Millä tavalla näissä asioissa löytyy vastakkain asettelu uskon tai uskomattomuuden kanssa. Usko on ihmisen sieluun rakentunut ominaisuus. Täällä ei ole näkynyt keskustelupuheenvuoroja siitä uskooko joku Jumalaan vai ei. Tähän faktoja ei tarvita. Kukin uskoo arvomaailmansa mukaan evoluutioon. Puheenvuorosi todistaa vain sen ettet itsekään ole varma totuuksistasi vaan se on uskon asia. Tämä taas johtaa siihen ettei uskovan tarvitse todistella itselleen sitä onko sinun uskosi oikea usko. Raamattu ei ole todiste uskolle. Se on ehkä sinulle ja fundikselle muttei ehkä jollekin toiselle. Muiden usko ei ole sen vähempiarvoisempi tai väärempi kuin teidän.

Tehän voisitte tätä kissanhännän vetoa harjoittaa siellä kotosalla ja niillä leireillä. Niin niin onhan se tietysti vähän tylsää kun kaikki on niin samaa mieltä. On paljon jännempää kiusata muita ja lähimmäisen rakkaus toteutuu täydellisesti, eikö?!

Jumalaa ei kannata sekoittaa ihmisten välisiin höpinöihin. Hänellä ei ole osaa eikä arpaa typeryyksien vallatessa maailman. Jana esimerkkisi on siis vain kuvaus dualismista. Se ei kerro mistään muusta. Ja tiedoksi, ateistikin uskoo johonkin, vaikka siihen ettei mitään ole.

Niin että hyvänen aika!

Vieras

#15095 Re: Re: Adressilaiset ahkerina

06.06.2013 21:59

#15080: On yksi asia joka ei koskaan muutu - Re: Adressilaiset ahkerina

Tiedätkö mikä on vielä pelottavampaa? Erheellisistä jakeista irrottautuminen. Silloin vastaat omasta luomuksestasi etkä tiedä mitä sillä vastuulla tekisit. Uskot mihin uskot, kaikkeuden totuus ei siitä miksikään muutu. Dogmit luovat vääränlaisen turvan, turvan joka rikkoutuu illuusion harhana viimeistään kun viimeinen hengenvetosi on vedetty. Helppo tie on jutella auktoriteettien harhasta, haastavampaa on elää. Ja ne jotka uskaltavat elää, voittavat.

rakasta kaikkia ja kaikkea

#15096 Jeesuksen sanomaa nykyaikaan

06.06.2013 22:06

Rakkaat ystävät!

Minä olen Joshua. Sydämessäni on suuri ilo, että olen täällä yhteydessä teihin. Rakastan teitä syvästi ja otan teihin yhteyttä kuin veli. Olin ihminen kuten tekin, tiedän kaikki ne kamppailut, joita te ihmisinä käytte läpi. Tiedän ne sisältä käsin, en ollut pyhimys. Olin ihminen ja minulla oli yhteys valoon, mutta koin myös tuskaa ja epäilyä elämässäni, ja siksi voin saada teihin niin syvällisen yhteyden. Me olemme yhtä.

Kristus-energia ei ole yksin minun. Minä olin sanansaattaja eli tämän energian edustaja. Tulin Maahan muistuttamaan teitä kaikkia sisimmässänne olevasta valosta. Tämä valo on universaalia, meillä kaikilla on se. Ja kun tunnette tämän valon, sisäisen Kristus-energian, kaikki muuttuu hyvin yksinkertaiseksi. Voitteko tällä hetkellä tuntea olemukseni yksinkertaisuuden? Hyväksyn teidät sellaisena kuin olette. Näen niin monen teistä kamppailleen elämässänne, niin monissa teistä on kireyttä. Te kärsitte liian paljon. Tänään haluan muistuttaa teille elämän yksinkertaisuudesta. Aikoinaan te tunsitte tämän yksinkertaisuuden sisältä päin, se oli silloin lapsena. Lapsi ei ajattele huomista tai eilistä, he ovat läsnä nykyhetkessä. Lapsilla on helppo yhteys jumaluuteensa, omaan valoonsa. He eivät epäile, että he ovat hyviä, kuten he ovat.

Nyt kun puhun tästä, matkatkaa tietoisuudellanne omaan kehoonne. Menkää sydämeenne ja vatsaanne. Sieltä löydätte sisäisen lapsen. Muistakaa tämä sisäinen paikka, jossa voitte nauttia hetkestä.

Lapsi pystyy vastaanottamaan, lapsi ei arvostele, hän ottaa elämän sellaisenaan. Tuntekaa tämä energia vatsanne sisällä. Uskaltakaa jälleen avautua elämälle. Kun olitte lapsia, uskalsitte unelmoida suuria. Juuri nyt meillä on oltava suuria unelmia maapallosta. Ajat ovat muuttumassa, ja yhä useampi ihminen tiedostaa, että jonkin on muututtava. Voimme muuttaa tätä maailmaa vain, jos ihmiset tietävät, kuinka päästään takaisin sisäiseen lapseen: pyyteettömän rakkauden ja ilon lähteeseen.

Vieras

#15097 Rukous Sudokun lomassa

07.06.2013 05:08

Väsyneenä ei kannata edes yritttää.
Rukous ja Sudoku vaativat virkeän mielen.
Anglikaani Henry Morgan
http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2013-04-24/rukous-sudokun-lomassa

Vieras

#15098 Re: Rukous Sudokun lomassa

07.06.2013 05:29

#15097: - Rukous Sudokun lomassa

Näin sanoo Herra,
Israelin kuningas,  ja
sen lunastaja,
Herra Sebaot:
Minä  olen ensimmäinen
ja minä olen viimeinen,
ja paitsi minua ei ole
yhtäkään Jumalaa.

Kuka on minun kaltaiseni?
Hän julistakoon ja ilmoittakoon
sen minulle,
siitä alkaen kun minä perustin ikiaikojen kansan.

Onko muuta Jumalaa kuin minä?
Ei ole muuta pelastuskalliota,
minä en ketään tunne.

Joka tuhassa kiinni riippuu,
sen on petetty sydän harhaan vienyt

MInä pyyhin pois sinun rikkomuksesi
niinkuin pilven
ja sinun syntisi niinkuin sumun.
Palaja minu tyköni,  sillä minä lunastan sinut.

Iloitkaa, te taivaat, sillä Herra sen tekee;
riemuitkaa, te maan syvyydet,
puhjetkaa riemuun te vuoret,
ynnä metsä ja kaikki sen puut;
Sillä Herra lunastaa Jaakobin,
kirkastaa itsensä Israelissa.

Jesaja 44

Vieras

#15099 Re: Jeesuksen sanomaa nykyaikaan

07.06.2013 05:39

#15096: rakasta kaikkia ja kaikkea - Jeesuksen sanomaa nykyaikaan

Missä  kohtaa Raamatussamme "Joshua" näin puhuu???

Vieras

07.06.2013 05:53

Päivän Sana

Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!" Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta.

Gal. 4:6-7 (KR33/38)