Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

vieras

#10901 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Yhteenvetoa väliin

20.04.2013 20:22


Vieras

#10902 Re: Re:

20.04.2013 20:53

#10876: - Re:  

 

Ooteltasko ensin sen verran että ihmisistä tulis sukupuolineutraaleja? Ettei nyt vaan hätäiltäs?

Vieras

#10903 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Yhteenvetoa väliin

20.04.2013 20:55

#10884: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Yhteenvetoa väliin 

 

Qeens Bible on törkeä väärennös. Antikristuksen työtä. Luettu on.
Virgo92

#10904 You got it all wrong...

20.04.2013 21:02

#10902: - Re: Re:  

 Kysymyshän ei nyt olekaan ihmisten muuttamisesta, vain lain muuttamisesta  inhimillisemmäksi ja kaikki  ihmiset huomioonottavaksi....


Vieras

#10905 Re: Re: Re: Re:

20.04.2013 21:02

#10888: - Re: Re: Re:

Onhan näitä, esim. saattohoitokoti, mutta niissä ei

tosiaankaan enään ketään elvytetä!

Keksit palautteen, et ainakaan hoitoalan ihmisiä, koska olet näin hataralla pohjalla tietoinesi!

Anteeksi, mitä nyt kirjoitan:

Väitän, että tuolla asenteella kuolevan vierellä-

olosi lisää vain kärsimystä.

 

 


Vieras

#10906 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Yhteenvetoa väliin

20.04.2013 21:05


Vieras

#10907 Re: Re: Yhteenvetoa väliin

20.04.2013 21:09

#10857: Lapsia ei homoille koskaan. - Re: Yhteenvetoa väliin 

 

"Homouskovat yrittävät kaikella kääntää katseen pois haureudesta." Käsite homouskova on mahdoton, koska kukaan uskova ei voi olle homo uskoontulonsa jälkeen. Ihminen ei voi tulla uskoon, ilman että hän kääntyy pois pahoista teoistaan. Jos joku väittää olevansa uskova ja on silti homo, hän ei joko tiedä mitä on syntyä uudesti Pyhästä Hengestä , tai sitten hän tekee tahallista syntiä ja pilkkaa Pyhää Henkeä. Tahallisen synnin harjoittaja on luopio, mikäli hän on joskus oppinut tuntemaan evankeliumin sanan. Joka tuntee Jeesuksen, ei tee tahallista syntiä. Seurakuntaan ei saisi Raamatun mukaan koskaan liittää uskosta osattomia, eikä myöskään luopioita saisi pitää jäseninä, jos nämä kieltäytyvät synnin harjoittamisesta. Seurakuntaan ei näin ollen saa kuulua homoja. Onkin käsittämätöntä, että kirkoissa on näitä Jumalan pilkkaajia jopa "pappeina" tai piispoina, koska heidät tulisi erottaa seurakunnastakin Raamatun mukaan.

Vieras

#10908 Re: Re: Re: Re: Re:

20.04.2013 21:11

#10905: - Re: Re: Re: Re:

Niin..en tajua palautettasi?

Siis tajusin että sinun mielestäsi kuolleita herätetään!!

Ja kyllä..työskentelen saattokodissa! usko tai älä. ei ole minun uskonasiani.


Vieras

#10909 Re: You got it all wrong...

20.04.2013 21:13

#10904: Virgo92 - You got it all wrong... 

 

Miksi lakia pitäisi muuttaa? Eihän homot pysty avioitumaan saamaa sukupuolta olevan kanssa. Sellainen liitto ei kuitenkaa ole avioliitto, josta ei solmita mihen ja vaimon välillä. Kyse on jostain muusta.

Vieras

#10910 Re: Re: kysymys

20.04.2013 21:17

#10896: - Re: kysymys 

 

arsenokoitais = homo
Tämäkin on kerrottu etukäteen

#10911 Re: Re: kysymys

20.04.2013 21:20

#10896: - Re: kysymys 

 

Juud kirje 1:4-23 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen. Vaikka jo kerran olette saaneet tietää kaiken, tahdon kuitenkin muistuttaa teitä siitä, että Herra, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet; ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa, pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon; samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta. Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja. Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perk*leen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!" Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä. Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora! He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä, rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu. Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet." He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden. Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet, sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan." Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole. Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi. Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten; toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.

Vieras

#10912 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Yhteenvetoa väliin

20.04.2013 21:22

#10900: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Yhteenvetoa väliin

Miten tiedemaailma voisi sitä tietää, ei Jumala suostu heidän kuljetettavakseen,  Hän on antanut sanan - siinä juuri on se testi - riittääkö se.  Rikasmies olisi lähtenyt tai lähettänyt viemään varotuksen sanaa, mutta hänelle sanottiin, jos he eivät usko ... eivät he usko- vaikka joku kuolleista nousisi ylös.   Ei se sana riittänyt minullekkaan kun en tuntenut sitä silloin.    mutta Jumala antoi minun kokea jotain siitä helvetistä joka olisi  odottanut, jollei olisi temmannut pois pyörteestä.  Jos ei ole missään suhteessa häneen, voi olla, että voi nähdäkään ollenkaan tätä vaaraa. Minä totisesti teitä varoitan! Ette tiedä mitä te puhutte kun vääntelette sitä sanaa,  ette te voi kantaa sitä hintaa. Se on hirvittävä.

Kuitenkin Jumala/Jeesus  on valtavan laupias sille joka tulee hänen tykönsä. Pyydä puhdistusta!  Älä pelkää tulla hänen tykönsä!

 

 

 

 


Vieras

#10914 Synnin puolustajat

20.04.2013 21:23

"Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat. "
Väärään evankeliumiin kääntyneille

#10915 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Yhteenvetoa väliin

20.04.2013 21:26

#10903: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Yhteenvetoa väliin 

 

. Gal 1:6-16 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin, joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu. Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija. Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
Eksyttäjien aika on rajallinen

#10916 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Yhteenvetoa väliin

20.04.2013 21:30

#10903: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Yhteenvetoa väliin 

 

Dan 7:25-27 Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän PYRKII MUUTTAMAAN AJAT JA LAIN, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi. Sitten oikeus istuu tuomiolle, ja hänen valtansa otetaan pois ja hävitetään ja tuhotaan loppuun asti. Ja valtakunta ja valta ja valtakuntien voima kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Hänen valtakuntansa on iankaikkinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat häntä ja ovat hänelle alamaiset."
taku

#10918 Re: Re: kysymys

20.04.2013 21:49

#10898: - Re: kysymys

Olen yrittänyt kertoa paljonkin asioita mutta tuo kommentti 10894 oli otsikkonsa mukaan kysymys eli minulla on sellainen muitikuva että jossain kohtaa Raamatussa lukisi noin mutta en ole asiasta varma.Siksi esitin kysymyksen jos joku viisaampi osaisi vastata ukeeko Raamatussa jossain noin vai ei.

taku

#10919 Re: Re: Re: kysymys

20.04.2013 21:54

#10899: - Re: Re: kysymys

Jospa nyt ei lähdettäisi ollenkaan tuolle linjalle.Tuollaiset kommentit kääntyvät itseään vastaan.Vaikka olenkin itse sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan niin pidän tuollaista rinnastusta asiattomana.Jotta keskustelu säilyisi asiallisea ei provosoida turhaan

taku

#10920 Re: Re: Re: Yhteenvetoa väliin

20.04.2013 21:58

#10907: - Re: Re: Yhteenvetoa väliin

Eli synnittömiä pitää papin olla vaan mistä löytyy synnitön ihminen.Väitän että homo voi hyvin olla uskovainen.Kaikki olemme syntiä tehneet.Sinä tuomitset nyt IHMISEN!Paljon suurempi synti kuin homous on että me elämme yltäkylläisyydessä kun muuala nähdään nälkää.Miten se menikään kun sokea taluttaa toista sokeaa

Virgo 92

#10921 Re: Re: You got it all wrong...

20.04.2013 22:26

 #10909: - Re: You got it all wrong...

JUURI siksi ! Tulit vastanneeksi omaan kysymykseesi kommenttisi toisessa lauseessa , mutta sen jälkeen loppupäätelmäsi logiikka ontui niin pahasti että se paljasti ,ettet selvästikään ymmärrä mistä tässä on kysymys. Avioliittoahan ei solmita PUOLISOIDEN välillä , vaan lain edessä ja todistajien läsnäollessa!Henkilöllä ,joka parin vihkii on oltava lain antamat valtuudet siihen tehtävään , muuten liitto ei ole pätevä.

taku

#10922 tulimieleen

20.04.2013 22:31

Rupesin muuten miettimään kuka minun tuntemistani kristityistä voisi olla ns Pyhä.Kansanomaisemmin pyhimys ja tuli mieleen eräs lesbo.Se synti hänellä tosiaan on mtta juuri muuta syntiä ei hänestä näy.Hiukan koomisella tavala hän on vahvistanut näkemysäni että homoseksuaaliset teot ovat syntiä koska muuten hänellä ei varmaan syntiä olisikaan.Noh kokonaisuuden huomioon ottaen hän varmasti on erittäin hyvä ja hurskas kristitty harva ihminen on niin täynnä rakkautta ja empatiaa kuin hän
Vieras

#10923 Jumalani

21.04.2013 04:46


You are my God
Tony Melendez

Musiikkia you tubessa
Ladattu 2.2.2009

Siunausta kaikille!
fundis

#10924 Viinipuu-viikunapuu

21.04.2013 04:56

Luuk 21:29 ->Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita. Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.

Matt 24:32 ->Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

Mark13:28 ->Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: Kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat.

Jokaisessa alkukielisessä tekstissä sana viikunapuu on vain viikunapuu, sana sinänsä ei anna ymmärtää, että viikunapuulla olsi joku figur. merkitys.
viikunapuu=soo-kay=1) a fig tree
viinipuu=gheh-fen=1) vine, vine tree 1a) of Israel (fig.) 1b) of stars fading at Jehovah's judgment (metaph.) 1c) of prosperity
lehdet=prob-al-lo=1) to throw forward 1a) of trees, to shoot forth, put out leaves 1b) to germinate 1c) to push forward, thrust forward, put forward
germinate=(Collins English dictionary) mm develop, to come or bring into existence, originate
Esimerkkejä:
Ps. 80:9 Sinä siirsit viinipuun Egyptistä, sinä karkoitit pakanat ja istutit sen.
-Tästä sisällöstä voi ymmärtää, että puhutaan Israelista siinä ajassa, kun Mooses johdatti vielä yhdesää olevat Isrelin heimot Egyptin orjuudesta ja karkoitti Kaanaanmaassa olevat kansat heidän edestään pois.

1 Kun 4:25 ..niin että Juuda ja Israel asuivat turvallisesti, itsekukin viinipuunsa ja viikunapuunsa alla, Daanista Beersebaan asti, niinkauan kuin Salomo eli.
-Kuningas Salomon aika oli viimeinen, jolloin koko Israel asui yhden kuninkaan hallitsemana koko maata pohjoisosasta, Daanin alueesta,(pohjoisimmassa osassa asuivat Daanin heimo) eteläiseen Beersebaan saakka, joka on nykyisinnkin olemassa.

Kun Salomo kuoli, jakaantuivat kokonaisen Israelin heimot niin, että n. 10 heimoa olivat yhtenäinen kansa pohjoisessa ja Jerusalemin ympäristön asukkaat, joita olivat Juudan heimo, Benjaminin heimo ja osa papeista, Leeviläisistä muodostivat oman hallintoalueensa.
-Tämän jälkeisestä ajasta Israelista puuvertauksella puhuttaessa, tarkoitetaan näitä 10 heimoa, viinipuuta ja Jerusalemin ympäristön asukkaita kutsutaan Juudaksi, viikunapuuksi.
-10 heimon yhdellä osalla on myös muita nimityksiä varsinkun Profeetallisissa teksteissä esim. Efraim (=Joosefin heimon toinen osa)
Näitä nimityksiä voi katsoa vaikka 2 Kun 18:31, Ps 105:33, Jer 5:17, Hoos 2:12, Jooel 1:7 ja monia muita myös löytyy.
Jer 8:13 Minä tempaan heidät peräti pois, sanoo Herra. Ei ole rypäleitä viinipuussa eikä viikunoita viikunapuussa, ja lehtikin lakastuu. Minä saatan hyökkääjät heidän kimppuunsa.
-Mm tässä Jumala etukäteen kertoo Jeremian kautta Babylonian ja Assurin tulevan vuoronperään viemään Juudan ja Israelin pois maastaan, pakkosiirtolaisuuteen. Israel on vielä suurelta osalta palaamatta, Juuda (Juudan heimo+Benjamin+osa Leeviläisistä) on se osa kaikista heimoista, joka palasi 70-vuoden pakkosiirtolaisuuden jälkeen Kaanaaseen. Juudan paluu (Alijah) on ollut käynnissä vielä valtio Israelin syntymisen jälkeen.
Miika 4:4 He istuvat kukin oman viinipuunsa ja viikunapuunsa alla kenenkään peljättämättä. Sillä Herran Sebaotin suu on puhunut
Sak 3:10 Sinä päivänä te kutsutte, kukin ystävänsä, viinipuun ja viikunapuun alle.
-Mm nämä kohdat taas lupaavat hyvää tulevaisuutta valtio Israelille: Jonakin päivänä kaikki heimot tulevat takaisin asumaan rauhassa Kaanaan maassa. (Mutta vielä se antaa odottaa, jokunen taistelu vielä tarvitaan tämän nähdäksemme)
----------------
Luuk 21:29 -> Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita. Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.

Viikunapuu/Juudaan (valtio Israel) tulivat lehdet 1948 ja koska Jeesus kehoitti katsomaan myös muita puita/valtioita: v.1939 itsenäisiä valtioita oli 67 . Toisen maailmansodan jälkeen erityisesti siirtomaina olleita maita alkoi itsenäistyä nopeasti. v. 1979 niitä oli jo 159, v. 2006 yhteensä196.

http://tilastokeskus.fi/tup/suomi90/tammikuu.html

tämä sukupolvi ei katoa:
This is one of the hardest verses in the gospels to interpret. Various views exist for what generation means. (1) Some take it as meaning “race” and thus as an assurance that the Jewish race (nation) will not pass away. But it is very questionable that the Greek term genea can have this meaning. Two other options are possible. (2) Generation might mean “this type of generation” and refer to the generation of wicked humanity. Then the point is that humanity will not perish, because God will redeem it. Or (3) generation may refer to “the generation that sees the signs of the end” (vv. 25-26), who will also see the end itself. In other words, once the movement to the return of Christ starts, all the events connected with it happen very quickly, in rapid succession.

totisesti=am-ane=1) firm 1a) metaph. faithful 2) verily, amen 2a) at the beginning of a discourse - surely, truly, of a truth 2b) at the end - so it is, so be it, may it be fulfilled. It was a custom, which passed over from the synagogues to the Christian assemblies, that when he who had read or discoursed, had offered up solemn prayer to God, the others responded Amen, and thus made the substance of what was uttered their own. ++++ The word "amen" is a most remarkable word. It was transliterated directly from the Hebrew into the Greek of the New Testament, then into Latin and into English and many other languages, so that it is practically a universal word. It has been called the best known word in human speech. The word is directly related -- in fact, almost identical -- to the Hebrew word for "believe" (amam), or faithful. Thus, it came to mean "sure" or "truly", an expression of absolute trust and confidence.
katoa=parerkhomahee=1) to go past, pass by 1a) of persons moving forward 1a1) to pass by 1b) of time 1b1) an act continuing for a time 1c) metaph. 1c1) to pass away, perish 1c2) to pass by (pass over), that is, to neglect, omit, (transgress) 1c3) to be led by, to be carried past, be averted 2) to come near, come forward, arrive
sukupolvi=ghenefah=1) fathered, birth, nativity 2) that which has been begotten, men of the same stock, a family 2a) the several ranks of natural descent, the successive members of a genealogy 2b) metaph. a group of men very like each other in endowments, pursuits, character 2b1) esp. in a bad sense, a perverse nation 3) the whole multitude of men living at the same time 4) an age (i.e. the time ordinarily occupied by each successive generation).
tapahtuu=ghinomahee=1) to become, i.e. to come into existence, begin to be, receive being 2) to become, i.e. to come to pass, happen 2a) of events 3) to arise, appear in history, come upon the stage 3a) of men appearing in public 4) to be made, finished 4a) of miracles, to be performed, wrought 5) to become, be made
Kommentti

#10925 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Yhteenvetoa väliin

21.04.2013 05:44

#10892: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Yhteenvetoa väliin 

Kyllä vaan, näin ihmisiä johdetaan älykkäästi harhaan.

Ns. "homoraamattu" on (ja pysyy) taidokkaasti ihmisiä harhaanjohtavana Raamatun väärennöksenä.