Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Vieras

#701 Re: Re: Tasaarvoa

23.06.2015 15:07

#566: - Re: Tasaarvoa 

Nauraen he tekivät sen eläkeläisille :(

Vieras

23.06.2015 17:09

Saan itse eläkkeensaajan asumistukea ja kärsin taloudellisesti ratkaisevasti, mikäli se lasketaan yleisen asumistuen tasolle.

Vieras

23.06.2015 17:21

Kuulun kohderyhmään.

Vieras

23.06.2015 17:44

Olen köyhyysrajalla elävä eläkeläinen ja haluan että eläkeläisten asumistuet pysyy entisellään.

Vieras

23.06.2015 17:56

Eiköhän nämä moraalittomat paskiaiset pidä herättää ja kunnolla! Rajansa kaikella ja aikansa...

Vieras

23.06.2015 18:02

Pienituloisten eläkeläisten asumistukia ei saa leikata. Moni asuu vuokra-asunnossa, jonka kulut nousevat vuosi vuodelta. Eläke ei nouse kun indeksikorotukset ovat jäädytettyinä. Tai jos nousee, vuokrankohotus on heti syönyt sen. Hallitus on syönyt sanansa pienituloisten etujen pitämisestä ennallaan, jos tämä toteutuu. Teltassako eläkeläisten on asuttava??

Vieras

#707 Re:

23.06.2015 18:19

#706: -  

Tämä on aivan totta.Olen asunut noin 10 vuotta nykyisessä vuokra-asunnossani.Vuokra on noussut melkein puolta isommaksi tänä aikana.Sanotaan että nyt pitäisi eläkeläisten muuttaa halvempaan asuntoon,että pystyvät vuokran maksamaan,vuokrat nousevat jatkuvasti ja mistä niitä halvempia asuntoja kaikille riittää.Ihan varmasti jatkossakin pientä eläkettä saavat joutuvat asumaan asunnoissa joissa kohtuullinen asumisen meno ylittyy,joutuvat maksamaan kallista vuokraa ja muuhun ei kerta kaikkiaan rahaa ole.Ymmärtävätkö ministerit tämän että on aivan totta mihin ahdinkoon pientä eläkettä saavat joutuvat jos asumistuki muuttuu.Sipilä ei ainakaan sähköpostiini ole vastannut,jossa kerroin millaista köyhän eläkeläisen jokapäiväinen eläminen on.

Vieras

23.06.2015 18:25

En mitenkään voi hyväksyä, että ahneet rikkaat riistävät köyhiltä vanhuksilta ne tuet ja "edut", jotka oikeudenmukaisuuden vuoksi heille kuuluvat. Meidän tulee kunnioittaa vanhuksiamme ja pitää heistä huolta. suurin osa heistä ei voi koskaan matkustaa ulkomaille tai edes kotimaassaan lomailemaan yms. Monet elävät ränsistyvissä kodeissaanyksin ja kipeinä saamatta tai voimatta saada edes halutessaan asuntoa viimeislle vuosilleen esim. palvelutalosta tai vanhainkodista, koska ei ole rahaa. Edes palvelusetlit eivät auta niin paljoa kuin he oikeasti apua ja palveluja tarvitsisivat. On tietenkin suurieläkkeisiä, hyvin toimeentulevia eläkeläisiä Espanjanosakkeineen jne., mutta he voivatkin itse kustantaa omat etunsa.

Vieras

23.06.2015 19:30

Eläkesaajan asumistukea ei saa laskea nurmaaliin asumistukeen kuin eläkeläiset eivät sitten tule pärjäämään jne...

Vieras

23.06.2015 19:31

Tärkeä asia!

Vieras

#711 Leena

23.06.2015 19:40

Joku hoputtaa täällä kovin addressin luovuttamista ennen loman alkua, itse taas näen sen näin: kun päästään elokuuhun on sata muuta asiaa pääministerin pöydällä ja koko adressi helppo unohtaa.  Mielestani elokuun alku ja jopa niin että tiedote addressin luovutuksesta menisi sekä pääministerille, että Soinille, ja Stubbellkkin, sitten voimme heitä asiasta muistuttaa, ja kukin puolueistaan riippumatta, joutuisivat ikäänkuin ottamaan kantaa. 

Leena koita jos saisit EKL Kokon tulemaan kanssasi luovuttamaan addressin.

Ja myös tämä addressi olisi hyvä "säilöä" jotenkin vastaisuuden varalle, jos ja kun todennäköisesti asiaa joudutaan tulevaisuudessakin esillä pitämään.  On harmi jos se kokonaan katoaa.

Vieras

#712 Re: Leena

23.06.2015 20:04

#711: - Leena 

Mutta ennen kuin on ne sata muuta asiaa, niin tämäpä olisi se ensimmäinen asia, eikä hukkuisi muiden joukkoon. 

Vieras

23.06.2015 20:07

Sanonta kuuluu jotenkin näin että "aikainen lintu madon löytää", eli saa ruokaa.

LeenaP

#714 minä olen sopinut ajasta eduskuntaan

24.06.2015 01:38

#711: - Leena 

ja jättänyt kaksi kertaa soittopyynnön mutta ministerillä on kiire ja olen kuulemma listalla ja ottavat yhteyttä heti kun ehtivät . suljen heti tän adressin kun saan ajan luovutukseen.Timo Kokko ei ehdi vastaamaan edes. Minulla on tulossa haastattelu yle hämeessä , toimittaja soittaa tälläviikolla ja ensi viikolla ehkä haastattelu. olisi halunnut siihen muutaman mukaan ,mutta kun en tunne ketään jolla sama tilanne. Haastattelu tapahtuu Turengissa.Kuka pääsee tänne ?

Vieras

24.06.2015 04:02

Turenkia lähellä asuvat eläkkeensaajan asumistukea saavat nyt avuksi Leenalle.Leena on niin ison työn tehnyt tämän asian hyväksi ja saanut näkyvyyttä/kuuluvuutta asialle.Yksin ei kaikkia ehdi eikä jaksa.Meitä on n.180000 ihmetyttää ettei nimiäkään ole kuin noin 4400 onhan eläkeläisilläkin omaisia ja ystäviä,missä kaikki ovat kun apua nyt tarvitaan.Leenalle sydämen pohjasta lähtevät kiitokset ja voimia asian loppuun saattamiseen.Itselläni ei ole mahdollisuutta matkustaa avuksi haastatteluun eikä Helsinkiin ja olen myös kuulovammainen.

Vieras

#716 LEENALLE

24.06.2015 06:03

Leena hei.

Kiitos, ja luin juuri tämän Ilkasta;

Omaishoitajat luovuttavat adressinsa kansanedustajille

23.06.2015 11:00 (Päivitetty: 23.06.2015 12:57)

Jalasjärveläinen omaishoitaja Sari Riskumäki luovuttaa tänään yli 1500 allekirjoitusta keränneen omaishoitajien adressin kymmenelle kansanedustajalle Helsingissä. Riskumäki luovuttaa adressin yhdessä tamperelaisen Kristiina Brandtin kanssa kello 11 alkavassa tilaisuudessa.

Adressin allekirjoittajat vaativat tulevan kansallisen omaishoito-ohjelman uudelleenkäsittelyä. Heidän mukaansa ohjelmaan liittyy epäkohtia, joiden pohjalta ei pidä lähteä tekemään uutta omaishoitolakia. Näihin epäkohtiin kuuluvat muun muassa omaishoitajien liian pieni maksimipalkkio ja riittämättömät vapaapäivät, joita on nykyisellään kolme kuukaudessa.

Puoli tuntia ennen luovutustilaisuuden alkua Riskumäki kertoi olevansa melko positiivisella mielellä. Hän uskoo, että päättäjillä on ainakin jonkin verran painetta kuulla omaishoitajien asiaa.

– Omaishoitajat tulevat nykyään mediassa valtavasti esiin, eivätkä tarinat todellakaan ole hienoa kuultavaa.

Vaasan vaalipiirin kansanedustajista luovutustilaisuudessa ovat paikalla ainakin Paula Risikko (kok.) ja Antti Kurvinen (kesk.).

...........

.Eli tuli mieleen, saisitko paikalle vaikka jonkun Iltasanomista edes, Yle olisi paras, Ylen nettiuutissiin luulisi ainakin ehkä hyväksyvän tästäkin jotain, en sano että etteikö tämä ole vielä lisä työtä sinulle, mutta jospa joku jossain kuulisi..

Kysy jos Mika Niikko ;( Puhelin 09 432 3129 ) olisi paikalla, onhan hän perussuomalisten blokissakin asiaa kommentoinut...(ei hyvin ymmärtäneen asiaa, mutta edes yrittänyt ymmärtää). 

Janakkalassa kunnan asioista tietää/jos tulisi kanssasi luovuttamaan addressia; Kuka keskustalainen -otsikon alla. Toisena vuorossa on (Janakkalan) valtuustoryhmän puheenjohtaja Mikko Kauttomikko.kautto@elisanet.fi    044 - 550 4488.

Jos keskustalaisia ei kiinnosta, SDP luulisi, saavat näkyvyyttä jne 

Janakkalan Sosialidemokraatit ry

Puheenjohtaja Markku Puhakainen, puh. 040 529 5239
Sihteeri Pirjo Alijärvi, puh. 046 600 3434

.................................

Iltasanomat;  Postiosoite: PL 45, 00089 SANOMA
Katuosoite: Sanomatalo, Töölönlahdenkatu 2, Helsinki
Puhelin: (09) 1221 (Sanoma Media Finland/ vaihde)
Sähköpostiosoitteet: etunimi.sukunimi@iltasanomat.fi

Uutisvihjeet
puh. (09) 122 3420 uutiset@iltasanomat.fi

....................

Yle  puhelimitse numerossa 020 690 414. Puhelun hinta on sama kuin paikallispuhelu- tai matkapuhelumaksu. Puhelinpäivystys on avoinna maanantaista perjantaihin kello 10−14. Muina aikoina voit jättää viestin puhepostiin.

...................

Sitten on ET lehti joka on eläkeikäisille suunnattu, luulisi sieltä muuten ehkä jonkun olevan kiinnostunut.

Puhelinvaihde
(09) 1201 Faksi (09) 120 5414

Taivaan Isä antakoon sinulle viisautta ja voimia.

Vieras

24.06.2015 06:54

Sipilä ei välitä mitään köyhistä ihmisistä sen ole jo huomannut.

Vieras

24.06.2015 07:23

Lukekaa Leenan "avunpyyntö" kommentista nro 663.Eikö siellä lähellä Helsinkiä ole ketään joka menisi Leenan mukaan adressiä luovuttamaan,jolla olisi hyvät "puhumisen lahjat".Pitäisi tuoda esille ettei ihan varmasti halvempia asuntoja kaikille edes löydy,ja miten kurjaa olisi kodeistaan lähteä vieraaseen ympäristöön,kun nyt jo yksinäisiä,syrjäytyneitä ja masentuneita vanhuksia/eläkeläisiä on.Sekin varmasti lisääntyisi.Nytkään rahat ei riitä ja toimeentulotuella(perusturvalla)ei pysty pitempään elämään ja kenelle sitä edes myönnetään jos halvempaa asuntoa ei löydy.Hyvä todellakin olisi saada myös kansanedustajista joku mukaan ja näkyvyyttä lehtiin/uutisiin.

Vieras

#719 Re: minä olen sopinut ajasta eduskuntaan

24.06.2015 10:48

#714: LeenaP - minä olen sopinut ajasta eduskuntaan 

Oletko ottanut yhteyttä Sipilän avustajiin? Täällä on yhteystiedot. 

Vieras

24.06.2015 10:54

Ei siinä mitään erikoisia puheita tarvitse pitää. Ne kommentit varmaan puhuvat puolestaan, ja kertovat tilanteen. Kannattaisi pyytää tutustumaan niihin kommentteihin. Eikä mitään suurta joukkoa edes tarvitse olla adressia vastaanottamassa. Riittää, että pääministeri saa adressista virallisesti tiedon. Hänen tulisi sitten ottaa asia ministerien kesken puheeksi, esitellä adressi ja tilanteesta kertovat kommentit muille ministereille. Nämä olisi kyllä puheessa syytä mainita adressin luovutustilanteessa.

Vieras

24.06.2015 11:41

Sipilän eduskunta-avustajan sähköpostiosoite on            

anni-maija.siira@eduskunta.fi       Jospa hän vastaisi. Pitää ottaa yhteyttä suoraan Sipilän yhteyshenkilöön, niin alkaa tapahtua. Haulla löytyy Sipilän avustajat. 

Vieras

24.06.2015 11:52

Sipilän hallituksen politiikka on väärää. Sitä on vastustettava.

Vieras

24.06.2015 11:59

Televisiosta tulee parhaillaan eduskunnan kyselytunti.Mitään ei puhuta eläkeläisistä.

Vieras

24.06.2015 12:20

Tämä ehdotus eläkkeensaajien asumistuen muutoksesta on tehty jo viime vuonna. Ja Kela on ollut siitä tietoinen jo viime vuonna. Ei ole Sipilän syytä.

Vieras

#725 Re:

24.06.2015 12:51

#724: -  

Niin eikö tämä päätös ole tehty huhtikuussa 2014 Kataisen ja Urpilaisen aikaan.