Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Vieras

04.07.2015 08:11

Itsekin kuulun tähän pienituloiseen eläkeläisjoukkoon ja jos siitä 150 euroa viedään kk pois niin se on iso summa + sitten mitä lääkkeistä ja terveyden huollosta joutuu lisää maksamaan.

Vieras

04.07.2015 11:58

Suurin osa suomalaisista kannattaa Sipilän hallitusta tällä hetkellä. Mitä pitäisi ajatella suurimmasta osasta suomalaisia?

Vieras

#1203 Re:

04.07.2015 13:24

#1202: -  

Kyllä on törkeys huipussaan.

Vieras

#1204 vakava asia

04.07.2015 14:43

Tälläistäkö todella halutaan Suomeen. Tämä on TOSI vakava asia. 

http://www.dailymail.co.uk/  news/article-3148210/  Greek-bailout-greatest-  cock-says-Greek-finance-  minister-rival-Yes-No-  campaigns-hold-rallies-time-  place.html?ito=social  -facebook

ps. yhdistä tämä linkki, kun ei suosi muuten ottaa vastaan

Vieras

04.07.2015 17:41

Suomessa olisi paljon semmoisia kohteita, joista voisi säästää, eikä tarvisi koskea TAAS kaikkein pienituloisimpiin. Takuueläkettä saavat ihmiset joutuvat loppuelämänsä ajaksi toimeentulotuelle. Onko se todella Sipilän hallituksen mielestä ihmisarvoista elämää? On paljon vammaisia, työkyvyttömiä nuoria ihmisiä takuueläkkeen varassa. Kuinka paljon halua elää huomiseen antaa esim. nuorelle ihmiselle, kun tietää elävänsä koko elämänsä toimeentulotuella? 

Lapsilisät voisi poistaa suurituloisilta, kansanedustajien sopeutumiseläkkeet voisi rajata maksimissaan puoleen vuoteen, pakolaisien ottamista ja hyysäämistä voisi vähentää, ministereiden ja kansanedustajien palkkoja voisi hyvin leikata, tupakka- ja alkoholiveroja nostaa tuntuvasti jne. Nuoret, työkykyiset kansanedustajat makaa kotona vuosikausia isoilla eläkkeillä, mutta työkvyttömät eläkeläiset ja vanhukset ajetaan toimeentulotuelle. 

Vieras

#1206 Re:

04.07.2015 18:44

#1205: -  

uskomaton vastaus stubbilta.takuueläkkeeseen korotus josta ei mitään hyötyä.entä ne jotka ovat joutuneet sairauden takia työkyvyttömyyseläkkeelle alle 40v ja tulot jää alle tonnin.suomi antanu kreikan tilanteeseen 6 miljardia erilaisten mekanismien kautta.jos ja kun Kreikka ei maksa velkoja niin suomi menettää ton rahan.ja sitten kehataan ottaa kaikkein köyhimmiltä.törkeää toimintaa ajaa sosiaalitoimiston asiakkaiksi

Tuhottu kansan valta

#1207 Kaikki mukaan Adressiin :-------Vesistöjen Puolesta ----- Stop Talvivaara !

04.07.2015 19:06

Talvivaaraan on heitetty 600.000 miljoonaa Kruunua

veronuusia maksajain rahoja .

Uraanikaivos Talvivaara tuhoaa Suomen puhtaat vesistöt

Valtio tukee Ympäristö rikollisten toimintaa , joka suunnittelee

uusiin järviin  Purkuputkia,

Tämä on järkyttävää ,miksi ei hankita veden puhdistus laitteita ?

Poliittisen eliitin sijoituksien takia tuhotaan Suomen vesistöt .

Talvi vaarassa Hel--vetti irti ,kirjoitti Sotkamon pappi Kainuunsanomissa !

Vieras

05.07.2015 06:04

Tämä muutos koskettaa meidän perhettä.

Vieras

05.07.2015 06:38

Tärkeä asia.

Vieras

05.07.2015 07:08

oikeutta ja yhteiskuntavastuuta pieneläkeläisille

Vieras

05.07.2015 07:26

Maamme pienituloiset vanhukset ovat todella ahdingossa. Olen huolissani heistä. Eläkkeensaajan asumistuen leikkaaminen voi olla heidän kohdallaan kohtalokasta.

Vieras

#1212 Re: Re:

05.07.2015 08:12

#1206: - Re:  

Takuu eläkkeen korotuksesta ei mitään hyötyä ,koska kansaneläke indeksikin on jäädytetty.Minulta lähtisi 130 euroa jolloin syömisiä pitäisi vähentää jo halvimmasta ja huonompilaatuisesta ruuasta.Asunnosta en lähde ja lääkkeistä ei voi luopua,koska kipua ei voi kestää.Hallituksen  tavoite voikin täyttyä, ajamalla meidät hitaasti mutta varmasti huonolla ravinnolla kuolemaan.

Vieras

05.07.2015 08:18

Pienituloisilta ei saa enää leikata

Vieras

05.07.2015 08:51

Olen pirun köyhä työkyvyttömyyseläkkeelle oleva pieni ihminen. Jos tällainen juttu menee läpi niin minä joudun kadulle. Näin se vaan on.

Vieras

05.07.2015 09:15

Edelleenkään kukaan jolla on sydän paikallaan ei voi lukea kommentteja silmien kostumatta.  Jos tämä leikkaus toteutuu ja esim rikkaiden lapsilisät jää, ei voi tajuta.  Kuitenkin säästö on hallitusmenoissa marginaalinen.

Jos taas tätä käytetään tuomaan ns. kansalaispalkka, sekin maksettaisiin kaikille, eli niinlle joilla tulot 700kk sekä heille joilla tulot 17000kk?  Eli missä järki ja kohtuus????

Vieras

05.07.2015 09:39

Minä olen itse työkyvyttömyys eläkkellä!
Tulinko petetyksi

#1217 Re:

05.07.2015 10:21

#1202: -  

Uskoin  ja luotin, vähätuloisista pidetään huolta.  Ei jätetä.

totta?

#1218 Re:

05.07.2015 10:28

#1201: -  enne sen mukaisia

Sipilä ja Soini, käsi sydämelle. Kuunnelkaa , onko aikeenne vakaumuksenne mukaiset?

Vieras

05.07.2015 10:55

Eläkeläisten asema huononee jatkuvasti. Palaknsaajilla menee huonosti, eläkeläisillä vielä huonommin.

Vieras

05.07.2015 11:58

Siis ei ole mitään järkeä siinä että meitä pienituloisia eläkkeen saajia sakotetaan koko ajan. 100-150 Euroa on meille suuri raha. Kuukauden ruuat esim. Eikö olisi kohtuullista ottaa niiltä joilla eläke on esim. Yli 2000 euroa? Järki käteen päättäjät!!
Ota silmä käteen ja katso

05.07.2015 13:59

Hallitusohjelma on vain ihmisten tekemä, se ei ole millään lailla pyhä, sen voi ottaa uudelleen arviointiin kun tarvetta ilmenee, ja nyt on ilmennyt. Päättäjille tässä adressissa esitelty todellisuus on ilmeisesti liian vierasta, jotta olisivat kyenneet ottamaan sen vielä huomioon. Nyt kun hekin tämän tietävät, mikään ei enää estä  muuttamasta tämä pohjattoman harkitsematon ja typerä esitys paremmaksi. 

Kansaa kannattaa ja pitää kuunnella näissä asioissa. Sitä varten poliitikot on valittu, meidän asioitamme hoitamaan. Minä antaisin tuhannet potkut näin huonoille työntekijöille. En itse tunne ketään, joka kehtaisi naamansa missään enää näyttää, tällaisen esityksen allekirjoitettuaan. Tutkikaa nyt itseänne, omaatuntoa, moraalia, kohtuuden tajuanne. Tutkikaa vaikka sitä omaa taloudellista hyvinvointianne, ja verratkaa sitä elämään, jota kitkutellaan muutaman satasen käyttörahoilla per kuukausi. Ottakaa silmä käteen ja katsokaa todellisuutta jossa täällä eletään, ja päättäkää vasta sitten, keneltä voi ottaa ja keneltä ei.

Ja vielä: "talkoisiin osallistuminen" johon nyt vedotaan; minun ymmärrykseeni ei käy, että rikkaat saavat tästä vapautuksen, heillä on lupa olla tästä kärsimättä, he saavat mässätä yltäkylläisyydessään edelleen, korkeintaan vain kysytään tai ehdotetaan muttei vaadita mitään, eikä tehdä pakkotoimempiteitä, kuten jatkuvasti tehdä köyhille.  Mitä tämä tällainen eriarvoinen kohtelu on? Mikä tekee köyhistä tällaista vapaata riistaa ahneimpien silmissä?

Järki hoi

05.07.2015 14:21

En käsitä, kenen luvalla tällaista edes ehdotetaan. Minä en ole äänestäjänä antanut valtuutusta, minulle luvatut asiat olivat päinvastaisia. Ei tarvitse ihmetellä, mikseivät ihmiset äänestä. Ne, jotka elävät oman hyvinvointinsa kuplassa, äänestävät ilmeisesti niitä, jotka sallivat tämän riiston jatkuvan. Mitä tahansa, kunhan minä itse vain saan pitää rahani ja minulla on kaikki hyvin, minulla, minulla, minulla!

Sellaista poliitikkoa, joka suostuu työssään rankaisemaan pienimpiä, siitä mitä isommat tekevät, en pysty kunnioittamaan.Sipilän pitää puuttua tähän kovalla kädellä ja sanella moraali ja kohtuullisuus vaikuttimiksi poliittisiin päätöksiin. Vain siten saamme täällä minkään kohenemaan. Mikään maa ei ole "lähtenyt nousuun" (mitähän sekin tarkoittaa, lisää ostoksia, vai?) eikä tarvi lähteä, jos ihmisiä kohdellaan vain sen mukaan, mitä he tuottavat ja vielä enempi sen mukaan, kenelle tai mille he tuottavat, kunhan eivät vaan vahingossakaan saa mitään itselleen.

Täällä on monia rahareikiä, joista itse sanoutuisin täysin irti. Minä laittaisin kansanäänestyksen siitä mihin rahat laitetaan ja mihin ei, tulisi muutosta sitä kautta. Loppuisi lapselliset sotaleikit ja muu turha, ihmiset saisivat elämänrauhan ja ruokaa.

Vieras

#1223 Re:

05.07.2015 14:43

#1221: Ota silmä käteen ja katso -  

Ei todellakaan voi vedota että pientä eläkettä saavien on näin isolla panoksella osallistuttava"talkooseen".Ei ole sama jos isompi tuloiselta otetaan 100-150€ se ei taloudessa tunnu mitenkään.Mutta kun se otetaan n.1100-n.800€ saavilta niin se tuntuukin rajusti.Nyt olisi päättäjien otettava asiasta selvää miten suuresti tämä vaikuttaa eläkeläisiin kun ei heillä tunnu olevan mitään käsitystä asiasta.Ei auta keski arvot vaan on laskettava ihan oikea vaikutus miten tuki pienenee jos yleiseksi asumistueksi muutetaan.Koska nytkään sitä ei myönnetä kuin pientä eläkettä saaville,ei sitä avokätisesti nytkään ole jaettu.Koskeehan meitä eläkeläisiäkin lääkkeiden,terveyden hoito kulujen-palveluiden ym.hintojen korotukset,niissäkin ollaan"talkoissa"mukana.

Vieras

05.07.2015 15:09

Kuulun niihin joiden toimeentulo huononee entisestään.

Vieras

05.07.2015 15:11

Pienituloisten toimeentuloa ei ole vara kaventaa.