Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Ota silmä käteen ja katso

/ #1221

05.07.2015 13:59

Hallitusohjelma on vain ihmisten tekemä, se ei ole millään lailla pyhä, sen voi ottaa uudelleen arviointiin kun tarvetta ilmenee, ja nyt on ilmennyt. Päättäjille tässä adressissa esitelty todellisuus on ilmeisesti liian vierasta, jotta olisivat kyenneet ottamaan sen vielä huomioon. Nyt kun hekin tämän tietävät, mikään ei enää estä  muuttamasta tämä pohjattoman harkitsematon ja typerä esitys paremmaksi. 

Kansaa kannattaa ja pitää kuunnella näissä asioissa. Sitä varten poliitikot on valittu, meidän asioitamme hoitamaan. Minä antaisin tuhannet potkut näin huonoille työntekijöille. En itse tunne ketään, joka kehtaisi naamansa missään enää näyttää, tällaisen esityksen allekirjoitettuaan. Tutkikaa nyt itseänne, omaatuntoa, moraalia, kohtuuden tajuanne. Tutkikaa vaikka sitä omaa taloudellista hyvinvointianne, ja verratkaa sitä elämään, jota kitkutellaan muutaman satasen käyttörahoilla per kuukausi. Ottakaa silmä käteen ja katsokaa todellisuutta jossa täällä eletään, ja päättäkää vasta sitten, keneltä voi ottaa ja keneltä ei.

Ja vielä: "talkoisiin osallistuminen" johon nyt vedotaan; minun ymmärrykseeni ei käy, että rikkaat saavat tästä vapautuksen, heillä on lupa olla tästä kärsimättä, he saavat mässätä yltäkylläisyydessään edelleen, korkeintaan vain kysytään tai ehdotetaan muttei vaadita mitään, eikä tehdä pakkotoimempiteitä, kuten jatkuvasti tehdä köyhille.  Mitä tämä tällainen eriarvoinen kohtelu on? Mikä tekee köyhistä tällaista vapaata riistaa ahneimpien silmissä?