Vakuutuslääkärit on asetettava totuusvelvoitteen piiriin

Vieras

09.02.2016 17:40

Kyllä on hyvin voideltu kaverit eduskunnassa! Skeidaa saa jauhaa samalla mitalla kuin eduskunnassa. Ei mitään turvaa kansalaisella HERRA vakuutuslääkäriä vastaan. On tää maa, komppaan metsuria.....

Vieras

09.02.2016 18:23

Nämä lääkärit rikkovat vannomansa valan.

Vieras

09.02.2016 20:53

Isäni taisteli vuosia työkyvyttymyydestään. Työkyvyttömyyden aiheutti tuon ajan tietämyksellä lääkärin tekemä diagnoosivirhe. Diagnoosin perusteella määrättyjen lääkkeiden sivuvaikutuksista, ja sivuvaikutuksien oireisiin määrättyjen lääkkeiden sivuvaikutuksista. Ja niiden edellen ... Isäni taisteli 8 vuotta saadakseen työkyvyttömyyseläkkeen! 15 vuotta isäni sairastumisen jälkeen; asiansa osaava Seinäjoen Keskussairaalan lääkäri löysi munuaisesta valtimon tukoksen, josta koko isäni lääkekierre alkoi. Lääkäri avasi sen pallolaajennuksella, jonka jälkeen suurin osa lääkkeistä jätettiin pois. Osa lääkkeistä jätettin lääkkeiden aiheuttamien tautien hoitoon.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

10.02.2016 07:35

JussiP.

#405 Arkistojen kätköistä

10.02.2016 07:41

Hienoa huomata että on tehty adressi tekemästäni lakipykälä löydöksestä ;)

Aikoinaan kun olin vielä voimissani ja taistelin vakuutuslääketiedettä vastaan onnistuin löytämään tämän pykälän eduskunnan tietokannasta ja jo silloin se herätti todella suurta huomiota vakuutuslääketiedettä vastustavien joukoissa!

Tavallisella pulliaisella ei ole hajuakaan niistä kaikista rötösherrojen hyvä-veli päätöksistä joita tuolla "Arkadianmäellä" tehdään vakuutus- rakennus- ja yksityisten terveydenhuolto yhtiöiden puolesta! Maksimaalinen voitto on se mitä tavoitellaan, mistään muusta välittämättä...

Vieras

10.02.2016 10:38

Ei kukaan voi päättää toisen asioista pelkkien papereiden ja mutu-tuntuman perusteella. Tiedän henkilöitä jotka tekevät töitä sairaina ihan äärirajoilla kun odottavat vuosikausia päätöksiä näiltä isopalkkaisilta paperinpyörittäjiltä.
AP

#407 Ristiin menevät päätökset.

10.02.2016 14:59

Olen hakenut työkyvytttömyyseläkettä v.2007 ja v.2009 joista 2009 tehdyn hakemuksen kielteisen päätöksen takia kävin koko valitus prosessin läpi sosiaaliturvamuutoksenhakulautakunnasta aina vakuutusoikeuteen asti.Molemmilla kerroilla tuli hylky,koska katsottiin että minulla todetut sairaudet eivät ole rittävä syy eläkkeeseen vaan minut todettiin työkykyiseksi.Olinkin jo alkuvuodesta aavistellut päätöksen oleva kielteinen joten olin päättänyt aloittaa työt huhtikuussa 2012 sairauksista huolimatta.Onnistuinkin mielestäni hyvin työtapoja muuttamalla ja vahvoja särkylääkkeitä käyttäen tekemään töitä lähestulkoon normaalisti.Tein töitä silloinkun niitä oli.Välillä olin jaksoja työttömänä työnhakijana.

Kunnes jouduin pahaan kolariin heinäkuun lopulla 2014.Ajoin moottoripyörällä kun hirvi tuli yllättäen eteen ja törmäsin siihen 80 km/h suoraan kylkeen,hirvi kuoli minä jäin henkiin.Loukkasin onnettomuudessa pahiten oikean käteni joka on nyt leikattu 4 kertaa ja lopulta jouduttiin tekemään kesäkuussa 2015 oikean käden ranteen jäykistys leikkaus.Vasemmasta kädestäni murtui sormi joka oli 6 viikkoa lastassa.Heti lastan poiston jälkeen alkoi vasen käteni oireilla.Kerroin tästä kahdelle eri lääkärille syyskuussa 2014, jotka totesivat että ensin hoidetaan oikea käsi ja sitten vasen.Oikean käden hoidot katsottiin päättyneeksi marraskuun lopulla 2015.Hoitava lääkäri laittoi maksusitoumus pyynnön tässä yhteydessä vakuutusyhtiöön vasemman käden ranteen tarkempia tutkimuksia varten.Vakuutus yhtiöstä tuli päätös jonka mukaan onnettomuudesta oli mennyt niin kauan että syy-yhteyttä vasemman käden vammoihin ei ole.Minulla oli myös todettu lievä aivovamma (tutkimus keväällä 2015) joka vakuutusyhtiön mukaan ei ole myöskään syy-yhteydessä onnettomuuteen.Vasemman käden puristusvoima keväällä 2015 oli 12kg ja oikea 10 kg.(normaali n.45kg.)

Olin tehnyt lääkärin kehoituksesta työeläkehakemuksen lokakuussa 2014 onnettomuuden jälkeen.Sain myönteisen päätöksen huhtikuussa 2015.Vakuutusyhtiö maksoi minulle ansionmenetyskorvausta toukokuun 2015 loppuun jonka jälkeen lopetti maksamisen vedoten siihen että olin ollut työkyvytön ennen onnettomuutta viitaten 2007 ja 2009 jätettyihin eläkehakemuksiin,joista olin saanut kielteisen päätöksen. Syksyllä 2012 vakuutusoikeus oli todennut minut työkykyiseksi ja nyt en muka olisi ollutkaan työkykyinen vaikka olin ollut töissä kesäkuussa 2014.!!!!!????Eli tässä yritetään kiertää korvausvelvollisuutta.

Vammaluokitus on oikeassa kädessä tällä hetkellä lievä tilapäinen haitta!?Ainut vamma joka on hyväksytty.

t:AP

Vieras

11.02.2016 11:32

Samaa mieltä, että lääkärin on pysyttävä totuudessa ehdottomasti! Olettamus tms ei voi olla lääkärin valan mukaan totuus asiasta vaan hoitavan lääkärin diagnoosi määrittä sen! Eikä paperin perusteella tehtävä oletettava diagnosointi voi tulla millään muotoa oikeaksi!
Vakuutus lääkärit pitää erottaa työnantajansa määräysvallasta koska hän ei voi toimia muutoin oikeuden mukaisesti työssään?
kootee

#409 takana mafiamainen koneisto ja hierarkia?

16.02.2016 08:12

siis sellainen, jossa kaikki valtapuolueet, etujärjestöt ja valtamedia on mukana. onhan isoilla mediataloilla paljon vakuutuksia. kiinteistöt, henkilökunta, tuotantolaitteet, ajoneuvot jne. joten isoa yhteistyökuviota piisaa.

pitäneekö paikkansa jotta vuosien 1994-1996 välillä tehtiin sopimus ose-tyyliin (on sovittu että) työmarkkinajärjestöt sis. ek + sak-sttk-akava saa hoitaa suvereenisti sosiaaliturva-asiat, joihin lakisääteiset vakuutukset kuuluvat.

tuohon menettelyyn pystyisivät parhaiten vastaamaan paavo lipponen - lauri ihalainen ja iiro viinanen - sauli niinistö. jotain merkillistä tapahtui jos tuona aikana pankkien ja vakuutusyhtiöiden laillisuusvalvonnan "uudistamista" laitettiin viidakkorumputietojen mukaan muuan björn wahlroos!

noh. iiro viinasesta tuli vakuutusyhtiö pohjolan pääjohtaja. muutamaksi vuodeksi. ja sitten homma lähti hiotumaan kokonaisvaltaisemmin.

Vieras

16.02.2016 09:38

Kuulun myös näihin tapaturmaeläkeläisiin. Kohtelu ja perustelut vakuutusyhtiössä saatikka muutoksenhaun lausunnoissa ovat erittäin puutteellisia. Viimeksi kielteistä päätöstä perusteltiin muutoksenhaussa mm. "työpaikassa ei tiettävästi ollut". Haloo tiettävästi! Eivätkö nämä ihmiset tee selvitystyötä ennen päätöksen antoa. Missä on ammattitaito?

Vieras

17.02.2016 09:16

olen itsekkin joutunut vakuutusyhtiöiden lääkäreiden uhriksi oltuani vakavassa auto-onnettomuudessa vuonna 1989. minut leikannut huippu kirurgi teki invalideetistani lausunnon jonka vakuutusyhtiön lääkäri muutti huomattavasti lievemmäksi minua ikinä näkemättä tai kuulematta..!! ja tämä sen vuoksi että vakuutusyhtiön tarvitsi näin ollen maksaa minulle noin 100000 markkaa vähemmän..!!! todella törkeää käytöstä ja kyseisen laisen käytöksen uhreiksi joutuu varmasti päivittäin lukuisia ihmisiä. laki saatava ehdottomasti muuttumaan..!!
Laaja yhteisrintama tarvittaisiiin

#412 Re: Re: Eteenpäin?

17.02.2016 10:49

#370: - Re: Eteenpäin? 

Kansalaisaloitteeseen tarvitaan 50.000 nimeä. Se pitäisi organisoida tehokkaasti esim. potilasjärjestöjen kanssa yhteistyössä. Tällä hetkellä aikaa sen organisoimiseen tällä adressin aloitteentekijällä ei.

Vieras

17.02.2016 13:38

Vakuutuslääkärit kumoavat erikoislääkäreiden päätöksiä vakuutusyhtiöiden hyväksi!
Hippokrateen valan rikkominen

17.02.2016 13:40

Miksi vakuutuslääkäreitä ei velvoita edes näkemään potilsta, onko tämä Hippokrateen valan rikkomista?

Lääkärinoikeudet pois näiltä!

17.02.2016 13:45

Sairaaloiden ja terveyskeskusten lääkärit ovat usein myös vakuutusyhtiöiden palkkalistoilla, ja kumoavat omia lausuntojaan vakuutusyhtiöiden hyväksi!

Vieras

22.02.2016 14:06

kyllä lääkärin on potilas nähtävä, ja lääkäreiltä pitäsi ehdottomasti poistaa sivutoimilupa.

Vieras

22.02.2016 14:13

Mielestäni ihmisen terveydentilasta tahallisesti annettu väärä asiantuntijalausunto on rikos. Raskauttavana seikkana lausunnon vaikutus ihmisen toimeentuloon sekä elämänlaatuun. Sekä vannotun lääkärinvalan rikkominen. Täyttää petoksen tunnusmerkit vakuutusyhtiön ja lääkärin osalta.Ts rikkoo muita Suomen lakeja, kuluttajansuoja lait mukaan lukien.

Vieras

22.02.2016 15:49

Vakuutuslääkärit tekevät ratkaisujaan paperien pohjalta potilasta tapaamatta. Ja kummallisen usein vakuutusyhtiön hyväksi. Tämä on monesti huutava vääryys, joka on korjattava.

Vieras

22.02.2016 16:22

Olen kuullut paljon kertomuksia työkyvyttömistä ihmisistä, jotka eivät ole sairaita vakuutuslääkäreiden mielestä.

Vieras

22.02.2016 19:37

Koin epäoikeudenmukaiseksi vakuuslääkäreiden oikeuden antaa vääriä lausuntoja

Vieras

23.02.2016 05:31

Ihmisten sairauksilla on tehty bisnestä kymmeniä vuosia, pääosaa näyttelee lääkärit.

Vieras

#422 mitä ihmettä!?

23.02.2016 11:46

tää juttu kertoo kyllä jotain suomen tiedotusvälineiden tilasta! kysymysmerkkejä on paljon ilmassa???
eläkelaitokset ja kela murhavaat ihmisiä??!!

tohon kyllä pitäs lisätä kaikki vakuutusyhtiöt suomesta. eikö suomen mediat tosiaan saa kirjoittaa asiakokonaisuutta auki?

Vieras

23.02.2016 12:14

Selkeästi kansalaisten etujen vastainen laki.

Vieras

23.02.2016 14:29

tärkeä juttu. selkeä yksittäinen vika laissa.
K.Liuk

#425 Re: takana mafiamainen koneisto ja hierarkia?

24.02.2016 10:29

#409: kootee - takana mafiamainen koneisto ja hierarkia? 

totta puhut! nyt asiaan on saatu ensimmäinen kirjallinen todiste:

Kattaa lakisääteiset vakuutukset, sosiaaliturvan ja vakuutusoikeusjärjestelmän! Näillä sanamuodoilla sovitaan pienen piirin kesken miljardien euron liiketoiminnasta!

Kohta 4: ”Suomi on Kansainvälisen työjärjestön ILO:n sopimuksin sitoutunut valmistelemaan työmarkkina-asioiden muutokset ja uudistukset kolmikantaperiaatetta noudattaen. Pidämme tämän periaatteen noudattamista tärkeänä. Työmarkkinoiden keskusjärjestöt korostavat kolmikantaisuutta erityisesti työelämää ja sosiaaliturvaa koskevia ratkaisuja tehtäessä. Työmarkkinajärjestöjen lähtökohtana on toimivien työmarkkinasuhteiden lisäksi hyvä yhteistyö hallituksen ja työmarkkinajärjestöjen välillä.”

lainauksen lähde on suomi 2017 blogi käykääpä lukemassa koko kuvasta, jos aihe kiinnostaa.

eli valta on myös tässä vakuutuslääkäriasiassa pienen piirin käsissä. ei eduskunnalla, ei hallituksella! joten ei ihme, kun kansanedustajat, ministerit ja mepit ovat tässä aiheessa niin helkkarin vaisuja.