Vakuutuslääkärit on asetettava totuusvelvoitteen piiriin

AP

/ #407 Ristiin menevät päätökset.

10.02.2016 14:59

Olen hakenut työkyvytttömyyseläkettä v.2007 ja v.2009 joista 2009 tehdyn hakemuksen kielteisen päätöksen takia kävin koko valitus prosessin läpi sosiaaliturvamuutoksenhakulautakunnasta aina vakuutusoikeuteen asti.Molemmilla kerroilla tuli hylky,koska katsottiin että minulla todetut sairaudet eivät ole rittävä syy eläkkeeseen vaan minut todettiin työkykyiseksi.Olinkin jo alkuvuodesta aavistellut päätöksen oleva kielteinen joten olin päättänyt aloittaa työt huhtikuussa 2012 sairauksista huolimatta.Onnistuinkin mielestäni hyvin työtapoja muuttamalla ja vahvoja särkylääkkeitä käyttäen tekemään töitä lähestulkoon normaalisti.Tein töitä silloinkun niitä oli.Välillä olin jaksoja työttömänä työnhakijana.

Kunnes jouduin pahaan kolariin heinäkuun lopulla 2014.Ajoin moottoripyörällä kun hirvi tuli yllättäen eteen ja törmäsin siihen 80 km/h suoraan kylkeen,hirvi kuoli minä jäin henkiin.Loukkasin onnettomuudessa pahiten oikean käteni joka on nyt leikattu 4 kertaa ja lopulta jouduttiin tekemään kesäkuussa 2015 oikean käden ranteen jäykistys leikkaus.Vasemmasta kädestäni murtui sormi joka oli 6 viikkoa lastassa.Heti lastan poiston jälkeen alkoi vasen käteni oireilla.Kerroin tästä kahdelle eri lääkärille syyskuussa 2014, jotka totesivat että ensin hoidetaan oikea käsi ja sitten vasen.Oikean käden hoidot katsottiin päättyneeksi marraskuun lopulla 2015.Hoitava lääkäri laittoi maksusitoumus pyynnön tässä yhteydessä vakuutusyhtiöön vasemman käden ranteen tarkempia tutkimuksia varten.Vakuutus yhtiöstä tuli päätös jonka mukaan onnettomuudesta oli mennyt niin kauan että syy-yhteyttä vasemman käden vammoihin ei ole.Minulla oli myös todettu lievä aivovamma (tutkimus keväällä 2015) joka vakuutusyhtiön mukaan ei ole myöskään syy-yhteydessä onnettomuuteen.Vasemman käden puristusvoima keväällä 2015 oli 12kg ja oikea 10 kg.(normaali n.45kg.)

Olin tehnyt lääkärin kehoituksesta työeläkehakemuksen lokakuussa 2014 onnettomuuden jälkeen.Sain myönteisen päätöksen huhtikuussa 2015.Vakuutusyhtiö maksoi minulle ansionmenetyskorvausta toukokuun 2015 loppuun jonka jälkeen lopetti maksamisen vedoten siihen että olin ollut työkyvytön ennen onnettomuutta viitaten 2007 ja 2009 jätettyihin eläkehakemuksiin,joista olin saanut kielteisen päätöksen. Syksyllä 2012 vakuutusoikeus oli todennut minut työkykyiseksi ja nyt en muka olisi ollutkaan työkykyinen vaikka olin ollut töissä kesäkuussa 2014.!!!!!????Eli tässä yritetään kiertää korvausvelvollisuutta.

Vammaluokitus on oikeassa kädessä tällä hetkellä lievä tilapäinen haitta!?Ainut vamma joka on hyväksytty.

t:AP