Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

Kommentoitu viesti

JJT

#29 Virta päälle!!!

24.01.2013 07:12

Aivan järjenköyhää suunnittelua!!! Kenen mielestä palvelua parannetaan poistamalla palvelupisteitä = pysäkkejä? MIhin on ajateltu Espoon liikennevirta tunkea, kun Meklu olisi yksikaistainen? Katu on muutenkin tukossa. Kannattaa tulla katsomaan 7-10 ja 15-18 välisenä aikana Ruoholahden päähän Mechelininkatua tuota automassaa...

:G

Vastaukset

Vihainen mummo

#30 Re: Virta päälle!!!

2013-01-24 10:55:54

#29: JJT - Virta päälle!!! 

 Ei Mechelininkadusta tule yksikaistaista, vaan kaistoja (2 kpl) kavennetaan 3-metrisiksi, jotta liikennettä saadaan hidastettua ja seisotettua liikennevaloissa (= kaupungin näkemys, ei minun). Sitten kannattaa kuvitella näille kapeille kaistoille ruuhkien sekaan vielä vauhdilla ajavat 2,5-metriä leveät paloautot ja Länsisataman lukemattomat turistibussit.

Tällä lailla pieni fillaristiklikki vie meitä muita kuin pässiä narussa. Helsingin koko liikennesuunnittelu on aivan hanurista, kun ruuhkia halutaan lisätä eikä vähentää. Kun kantakaupungin joukkoliikennettä samalla vaikeutetaan, niin autoilu lisääntyy, kun ei ole muitakaan vaihtoehtoja. Autokauppiaat ja taksit kiittävät.

Vanhan Ainottaren omistaja

#31 Re: Virta päälle!!!

2013-01-24 12:20:02

#29: JJT - Virta päälle!!!

Aivan niin, jossitteluni Mechelininkadun yksikaistaisuudesta oli vain jossittelua, kun autoilun lisääntyminen on luonnonvoima, jolle ihminen ei näytä enää mitään mahtavan. Mutta nyt pyöräilystä on tulossa toinen samanlainen, joka tunkee läpi siitä missä reitti on suorin, viis muusta. Joukkoliikennettä tarvitsevilta jalankulkijoilta voidaan kyllä pysäkit siirtää satojen metrien päähän, mutta pyöräilijää ei voida vaatia polkaisemaan pyörällä samaa lisämatkaa päästäkseen viereisen kadun varressa kulkevalle pyörätielle. En tiedä järjen köyhyydestä, mutta jotain vauhtisokeutta tässä on.

Olisi mukava tietää, kuinka suurelle osalle siitä hesalaisten 10 prosentista, jotka katsovat olevansa pyöräilijöitä pyörä on ainoa tai pääasiallinen liikkumisväline ja kuinka monelle pyöräily on vain osavuotinen harrastus, josta siirrytään viimeistään ensilumien aikaan sujuvasti auton rattiin. Tai kurjistuvan joukkoliikenteen käyttäjiksi. Päätellen niistä pyöristä, jotka meidän talossamme nukkuvat talviunta, jälkimmäisiä ei ole vähän. Ja jos joku nyt sanoo, että pyörät uinuvat juuri siksi kun Mechelininkadulla ei ole pyöräteitä, niin en suostu uskomaan.

Entäs jos Helsingin Rullasuksihiihtäjät ry. ilmestyy myös vaatimaan omia kaistoja? Eihän sitä tiedä mikä villitys seuraavaksi tulee muotiin, kun ilmastonmuutos tästä etenee ja öljy kallistuu. Rullasuksethan olisivat pyörää ekologisempi menopeli, kun niiden valmistamiseen kuluu vähemmän uusiutumattomia luonnonvaroja ja energiaa. Ja ne ovat parempi kuntoilunkin kannalta, kun ylävartalon lihaksia käytetään tehokkaammin.